autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> przysiegam, ze dam spokoj na pewien czas. tymczasem - HEXEN
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
przysiegam, ze dam spokoj na pewien czas. tymczasem - HEXEN
PostWysłany: 14:53, 02 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Skoro formalności mamy już za sobą, to zacznijmy wstęp. Jak już było wspomniane, postacie są wyznawcami Pana Lasu, szatana. Istnieje możliwość grania zwykłymi bogobojnymi i uczciwymi mieszkańcami, ale podstawowym założeniem jest sabat, który tworzą gracze.
Mieszkają w małym oddalonym od głównych kupieckich traktów miasteczku Deubach. Nieważne są przy tym jakiekolwiek informacje historyczne – gra oficjalnie dzieje w 1560 roku, ale nie ma tu odniesień do żadnych wydarzeń z tego okresu. Deubach to niemieckie miasteczko, jednak nigdy nie zostanie powiedziane, gdzie leży. Ważne, że w pobliżu nie ma innych miast czy osad, nie licząc kilku wiosek w okolicy.
Wszystkie przygody będą się działy w mieście lub jego pobliżu. Postacie się tu urodziły i dorastały – ważnym elementem tworzenia postaci są więzy łączące wiedźmę lub czarownika ze społecznością. Czy ma renomę, bogactwo, wpływy, znajomych, stanowisko? Te elementy mogą uchronić przed podejrzeniem o czary i dawać możliwości niemożliwe do zdobycia nawet najpotężniejszemu wyznawcy szatana.
Skoro o diable mowa. Głównym złym w okolicy jest Pan Lasu, nazywany tak przez jego wyznawców, przez postronnych po prostu leśnym diabłem, piekielnym nasieniem. Jeśli oczywiście postronni odważą się o nim wspomnieć. Pan Lasu mieszka w lesie zwanym od niego Teufelswald. Mało kto, oprócz wiedźm oczywiście, odważa się do niego zapuszczać wybierając na polowanie i wyręb dalej położony Weiswald(nazwa nieprzypadkowa). Nikt nie wie dokładnie, kim lub czym jest Pan Lasu i jego świta.
Przeczytałeś już wstęp i wiesz, czego się spodziewać. Decyzja, czy chcesz grać w tę grę zależy od ciebie. Zajrzyj na następną stronę albo odłóż cały dokument.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:04, 02 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Zajrzyj na następną stronę albo odłóż cały dokument.


A gdzie ta następna strone?? Razz

Nie no, interesujące. Trochę kojarzy mi się z Frankenstein Faktoria (czy jakoś tak).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:31, 02 10 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Co jest takiego orginalnego w tym projekcie? Czy nie mogę wziąźć do ręki warhammera i poprowadzić przygody w takim mieście, przy tym pozwolić jedynie graczom na wybór profesji mieszczańskich/chłopskich?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:42, 02 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Quba napisał:
Co jest takiego orginalnego w tym projekcie? Czy nie mogę wziąźć do ręki warhammera i poprowadzić przygody w takim mieście, przy tym pozwolić jedynie graczom na wybór profesji mieszczańskich/chłopskich?


zadna, ale skoncze caly system do jutra, takie rpg 48godzinne


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:28, 02 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Tak można podejść do każdej autorki - nauczyłem się tego na tym forum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:22, 02 10 2005
Gość

 





beacon napisał:
Tak można podejść do każdej autorki - nauczyłem się tego na tym forum.


ale ja sie zgadzam z Qubą, jeno kilka ale:
nie mam Warhamca
mam kilka w miare ciekawych pomyslow - spolecznosc, czyli jak postacie sa
umejscowione w spolecznoscii co moga z nia zrobic
magia jest oparta raczej o tradycyjne pojmowanie paktow z szatanem.

tylo.

ja-prozac
PostWysłany: 19:25, 02 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





1. warhammer to fantasy, natomiast system prozaca przypomina bardziej średniowiecze podbarwione wiejskimi bajdami
2. warhammer to zupełnie inne pojmowanie świata
3. przecież delta green to też oddzielny setting zewa, a ma swoje podręczniki i dodatki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:22, 02 10 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





beacon nie zrozumiałeś mnie, moje pytanie tyczyło się właśnie wyjątkowości projektu ja-prozac'a, czy da sie zrobić jego propozycję na gotowym systemie? Odpowiedź: da się. Więc sam projekt dla mnie to IMHo bardziej opis miasta i ewentualne zahaczki do przygód niż ogrinalne RPG. Równie dobrze można to zrobic na podstawie Monastyru (nawet lepiej się sprawdzi niż Warhammer) czy 7th Sea (no z tym to trochę trundniej Smile).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:32, 02 10 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Ha, jeżeli Ja-Prozac zmontuje cały system tworzenia miasteczka, jego społeczności i problemów, podobny do systemu który znaleść można w rpgu "Dogs in the Vineyard", to może być nadzwyczaj interesujący projekt Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:43, 03 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





cactusse napisał:
Ha, jeżeli Ja-Prozac zmontuje cały system tworzenia miasteczka, jego społeczności i problemów, podobny do systemu który znaleść można w rpgu "Dogs in the Vineyard", to może być nadzwyczaj interesujący projekt ;-)


nic z tego, ta gra jest blizsza vs. monsters. pomysl na tworzenie spolecznosci
zostawie na mojego postapokaliptyka, zawsze mnie tam denerwowala gra
jezdzcami znikad.

co do HEXEN - zalozylem kilka rzeczy:
- dolina w szponach wiedzmi i szatana, jednak wciaz musi byc on ostrozny
- z tego wyszla mechanika grzechu i konsekwencji. wyznawcy szatana
zaczynaja z jakims grzechem na 1(chciwosc, lubieznosc, gniew, zazdrosc...).
jesli chca miec wiecej darow od Pana Lasu, musza albo zwiekszyc grzech
lub dodac kolejny. za kazdy punkt powyzej 1 w sumie w grzechach postacie
dostaja konsekwencje - cos, co zbliza ich do ujawnienia ich jako wiedzmy
czy czarownikow. dodatkowo juz w trakcie gry tylko poprzez coraz
wieksze grzechy mozna zwiekszyc swoja moc magiczna.

przykladowa postac:

Otto Diebst

Hultaj, ktory przybyl wraz z uciekinierami przed plaga, ale
w przeciwienstwie do nich udalo mu wejsc sie w wyzsze sfery
bogatej czesci miasteczka. oczywiscie dzieki sztuczkom diabelskim.
Otto ma 60 lat, ale wyglada na 30 i dlugo sie nie zestarzeje.

Zdolności(I - 5 p. do wydania)

Hultajstwo +1
Las 0
Podania 0
Rzemioslo:Handel 0
Spoleczne +2
Sprawnosc 0
Walka 0
Wiedza -

Zalety/Wady(III - 1 zaleta i 1 wada)

Charyzmatyczny/Brzydki

Spolecznosc(II - 4 punkty)

Bogactwo 2(dzieki darowi i dobrym decyzjom handlowym)
Slawa 1(wciaz budzi zaniepokojenie, ludzie sie go troche boja)
Rodzina 2/koszt 1(wzenil sie w wazna rodzine w miescie, ale wciaz
jest trzymany na uboczu i w ciezkich sprawach moga sie go wyprzec)

Sumienie

Chciwy 1
Lubiezny 1 Konsekwencje: zrobil dziecko jednej z pokojowek. ta uciekla
i nikt nie wie, gdzie teraz przebywa.

Magia(IV - 1 punkt plus 1 dodatkowy za kolejny grzech)

Mlody 1(odzyskal troche lat i wolniej sie starzeje)
Bogactwo 1(magiczny kuferek)

Quba
w tym systemie nie musze byc barzo oryginalny, pomysl pozwala
na bardziej tradycyjne ujecie. poza tym podoba mi sie tak jest. ;P
jesli edziesz chcial wykorzystac opis miasta do gry w rpgach
wymienionych przez siebie, to czemu nie - tym lepiej.

ja-prozac
ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:47, 03 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





dalsze elementy mechaniki i kilka przykladow postaci.

test polega [k6-k6] + zdolnosc + modyfikator.
0 lub wiecej to kolejne stopnie sukcesu. nic oryginalnego.

wracamy do grzechow. jesli ktos posiada dar moc(rzucania czarow)
i nie zareaguje zgodnie ze swoim grzechem, to moze spowodowac
nieswiadomie mala klatwe. trzeba wtedy wykonac normalny
test z ujemnym modyfikatorem w wielkosci grzechu.

katja ma dar moc i grzech zawisc 2.
zobaczyla, ze sasiadce ma kilka zgrabnych zrebiat. jesli nic z tym nie
zrobi, to musi testowac [k6-k6] - 2. jesli jej wyjdzie to nic sie nie dzieje.
jesli nie wyjdzie, jednoze zrebiat umrze, a dokladniejsze ogledziny wykaza dziwne znamie na jednej z nog.

rzucanie czarow
czarow bedzie okolo 40. kazdy ma poczatkowy poziom umiejetnosci slaby
(-1) lub zly(-2). za kazdy punkt mocy postac dostaje 3 punkty na podwyzszenie poziomu czarow. postac moze korzystac ze wszystkich
czarow, ale tylko w czesci z nich bedzie dobra.


Przyklady postaci:

Anna Diebst
Zona Otto, tak naprawde poznali sie na sabacie. mloda i piekna kobieta
o niewinnym wygladzie, a naprawde potwor w ludzkiej skorze.

Zdolności(IV - 2 punkty)
Hultajstwo 0
Las 0
Podania 0
Rzemioslo -
Spoleczne +2
Sprawnosc 0
Walka -1
Wiedza -1

Zalety/Wady(II - 1 zaleta)
Niewinny wyglad

Spolecznosc(I - 6 punktow)
Rodzina 4(kocha ja i stanie za nia murem, cokolwiek by zrobila)
Wplyw 3/koszt 2(kochanek - sekretarz burmistrza, bardzo zazdrosny)

Sumienie
Lubieznosc 2 Konsekwencje: dziecko z jednym z satyrow mieszkajacych
w lesie(Hixem lub Haxem). kosmaty potworek, ktorym opiekuje sie Hilda.
Zawisc 1 Konsekwencje - zabila czarami rywalke do mezczyzny. rodzina
ukryla ten fakt ze strachu, ale zawsze moze to ujawnic.

Magia(III - 2 punkty plus dodatkowe 2 za grzechy)
Uroda 2
Moc 2(czarow nie opisuje, bo jezcze nie ma spisanych)


Hilda, wiedzma z lasu

Zdolnosci(II - 4 punkty)
Hultajstwo 0
Las +1
Podania +1
Rzemiosło -
Społeczne 0
Walka -1
Wiedza: Medycyna +1

Zalety/Wady(III - 1 wada)
Mądra/Kulawa

Spolecznosc(IV - 0 punktow)
Sława 1/koszt 0(baba zielarka - ludzie do niej przychodza po pomoc, ale
pierwsza do spalenia jako wiedzma)

Sumienie
Msciwosc 1

Magia(I - 4 punkty)
Moc 4

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:31, 03 10 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





ja-prozac napisał:
w tym systemie nie musze byc barzo oryginalny, pomysl pozwala
na bardziej tradycyjne ujecie. poza tym podoba mi sie tak jest. ;P
jesli edziesz chcial wykorzystac opis miasta do gry w rpgach
wymienionych przez siebie, to czemu nie - tym lepiej.

Ja to dobrze rozumiem, tylko wolałem się upewnić Wink
Dobrym porównaniem do tego systemu (jak to już wspomniano) jest Frankenstein Faktoria Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
przysiegam, ze dam spokoj na pewien czas. tymczasem - HEXEN
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin