autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> FATEowa walka Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 12:21, 19 06 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Oczywiście.
Dlatego lubię FATE Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:30, 19 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ech wy FATEowcy - niedługo będziecie skałę na którą ktoś chce się wspiąć opisywać czymś w stylu "Ostre krawędzie", "Ukryta jama z wężem" , "Kruche fragmenty" itd. ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:52, 19 06 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Ciekawe, ciekawe.
A wiesz jak w FATE będą rozwiazane kwestie HP (tudzież Żywotności itp.) ?

Używa się Tymspektów w stylu "postrzał z Magnum", "siekiera w plecach", "złamana ręka", "odwodnienie" czy nawet "niestrawność".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:01, 22 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Kiedy będzie v3 ?! Narazie czekamy.

Wracając do walki w ruinach.
Zakładam że łucznik jest nieco lepszy od trolla w strzelaniu/rzucaniu.
Troll może wpasowywać się w otoczenie, jednak to raczej elf lepiej
wykorzysta otoczenie. Jeżeli jest to walka w rodzaju "elf się przemieszcza
a troll biega i rzuca kamulcami" to elf miałby +1 za lepszą pozycje.
Lepszą broń miałby jednak troll, bo strzała elfa nie przebije ot tak sobie
muru, zaś kamulec robi to perfekcyjnie. +1 dla trola za lepszą broń.
Trzeba ustalić czy regeneracja trola jest tak szybka, że:
a)odrazu po zranieniu rana mu się zasklepia, wraz ze strzałą w ranie
-traktujemy to jak pancerz
-traktujemy to jak "nieśmiertelność"
Elf strzela w Trola, jednak obrażenia liczą się tylko wtedy, gdy postać
wyrzuci odrazu taki wynik, która daje min(okaleczenie) Sts=5
Jeżeli postać wykonuje pewne manwery ala wkurzenie Trolla, podłożenie
liny by troll się przewrócił itp. wtedy możemy liczyć "obrażenia" normalnie
ponieważ doprowadzą w koncu do tego że nawet na niskim Sts'ie postać
"wsadzi" strzałę w oczy trollowi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darken dnia 11:12, 22 06 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:05, 22 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Tomakon Inc. napisał:
Używa się Tymspektów w stylu "postrzał z Magnum", "siekiera w plecach", "złamana ręka", "odwodnienie" czy nawet "niestrawność".


To jest akurat dobrym pomysłem, ale nie zmienia zasadniczego faktu - wolę Risusa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:07, 22 06 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





v3 będzie po Dresden Files RPG. Czyli pewnie pod koniec roku, alebo nawet później. Póki co pierwsza gierka EvilHat powinna być na dniach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:10, 22 06 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Jest spis treści dla DF.

[link widoczny dla zalogowanych]

EDIT: spis treści dla Spirits of Century a nie dla DF - pomyliłem się.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomakon Inc. dnia 12:02, 22 06 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:13, 22 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





W edicie wstawiłem propozycje walki elfa z trolem. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:17, 22 06 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





To jest spis treści dla Spirits of Century, a nie DresdenFiles. EvilHat wyda w najbliższym czasie 3 gry.:

Don't Rest Your Head
Spirits of Century
The Dresden Files RPG

Po nich dopiero darmowe FATEv3.

Na DF jestem napalony. Pewnie strasznie przepłucze mi kieszenie, ale co tam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:09, 22 06 2006
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Ja mam teraz problem. Mógłbym kontynuować tworzenie swojego systemu autorskiego w oparciu o FATE v2 bądź też czekać na nowszą wersję. Wszystko jeszcze zależy od tego jak radykalne to będą zmiany w zasadach. Sorry za offtopic ale co byście radzili?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:22, 22 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Jeśli pasuje Ci fate v2 to zostań przy nim. Jeśli jednak nie, to poczekaj. Może coś
się rozwiąże. Tak bym zrobił.

A to jeszcze zależy od tego jak wiele już zrobiłeś. Jeśli mało, to poczekaj. Jeśli sporo
to zostań przy tym. Kwestia oszczędności czasu i tego, że pewnie sporo go
poświęciłeś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:59, 22 06 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Zmiany w wersji v3 dotyczą przede wszystkim sposobu "odpalania" Aspektów. Zajrzyj może na stronę [link widoczny dla zalogowanych] i pooglądaj spisy treści do dwóch systemów.; Szczególnie ten do Spirit (link, gdzies powyżej). To daje odrobinę obrazu zmian. Ogólnie nacisk jest położony na to, że wszystkie aspekty odpalasz punktami fate, a za niechciane odpalenia je zdobywasz. Sporo było na liście dyskusyjnej.

Według mnie możesz spokojnie pracować, bo te mzinay, które będą da się łatwo adaptować bez większych przeróbek. A na darmowe Fate v3 przyjdzie nam poczekać (pewnie koło gwiazdki). Ja zamierzam sobie kupić podręczniki w których będzie już one implementowane - wtedy określę co się zmieniło dokładnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:59, 06 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Tomakon w sąsiednim temacie napisał:
W SotC mamy powrót do Hit Pointów - podobnie jak w CP2020 są w postaci kwadracików, jednak jest ich mniej (max. 9). Przekroczenie limitu - kończy się Konsekwencją - tymczasowym aspektem. Można "przyjąć na klatę" 3 Konsekwencje a 4 spowoduje Taken Out.
Dla mnie to krok w tył.


Dlaczego krok w tył? Wygląda na całkiem fajne rozwiązanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:14, 06 10 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Kratki HP to krok w tył względem v2 i jej elastycznej walki (do której się przyzwyczaiłem Smile).

W SotCwalka 3 postacie kontra silny niegodziwiec + garść sługusów zmienia się w niezłą turlaninę.
Co więcej walka może sprowadzić się do: "to ja go za 3 shifty", "to on cię za 4, czwórka i piątka "zajęta" koniec stresstracka - pierwsza, lekka (mild) konsekwencja - obtarcie (jeden wieczór i będzie git Wink).

Do tego mamy rzuty na inicjatywę, podczas rundy jest rzut na obronę i atak, "wątpliwe moralnie" manewry (wolałem jednoczesne wymiany, szybsze i bardziej filmowe rozwiązanie).

Manewry to tymczasowe efekty: postać A rozpędza się obala wroga, udało się - wróg dostaje tymspekt "obalony", A dostaje darmowe zaznaczenie (tag) tego aspektu, które może oddać innej postaci (np. B). Ale C musi wydać PuFa oby skorzystać z obalenia (standart +2 do rzutu lub rerolka).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:04, 06 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





O ile skomplikowanie walki faktycznie jest kiepskim pomysłem, to HP same w sobie moim zdaniem niezupełnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FATEowa walka
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin