autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> FATEowy sprzęt Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 08:12, 08 06 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Dobrowolnie ? Nikt Wink.

Ale o czymś takim mówiłem w FATEowej zbrojowni.
Chcesz dodatkowy Aspekt albo Atuty do przedmiotu ? Pogadaj z MG. Jeśli zgodzisz się na proponowany przezeń Aspekt dostaniesz "darmowe" Atuty (ilość do uzgodnienia 2-4) albo odwrotnie chcesz Aspekt ale to MG wybierze Atuty (i już masz Bardzo Powolny, he he).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:38, 02 10 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





SotC i przedmioty.
O ile większość przedmiotów ma tylko jedną charakterystykę - cenę, to istnieje możliwość podpakowania przedmiotu pewnymi udoskonaleniami.
W większości przypadków są to dość "opisowe" propozycje pozwalające na używanie przedmiotów "z przyszłości" - Futuryzacja, Niewiargodny itp. albo daje możliwość Efektów Specjalnych (strzelba zwalczająca duchy albo strzelająca elektrycznością), lub dodatkowego zastosowania (samochód, który może latać).
Można udzielić przedmiotowi pewnej samodzielności, zmniejszyć go (np. samolot do wielkości plecaka i już mamy jetpack) albo powiększyć (co ciekawe można zminiaturyzować broń a jednocześnie zwiększyć jej obrażenia).
Do tego dochodzi Utwardzenie przedmiotu (sprowadza się to do +2HP), udoskonalenie (+1 do umiejętności) albo Upgrade (+2 do umiejętności w określonej sytuacji np. snajperka bedzie miała +2 na daleki zasięg).
Każdy przedmiot można wyposażyć w jakąś broń (zegarek-garota) albo opancerzenie (w sumie to niewiele daje Wink).
W sumie tyle o przedmiotach v3.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:01, 03 10 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Chyba na liście mailowej FATEa były propozycje rozszerzonych zasad dla uzbrojenia.

Może dać uzbrojeniu Aspekty i pozwolić na kilka darmowych Tagów per Zadyma ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:59, 04 10 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





A możesz podać linka albo nr posta na mailowej liście ? Nie mogę znaleźć.

Aspekty - tak, to dobra sprawa, warto nadać kilka najwartościowszym zabawkom.
Darmowe tagi - i tak dość kłoptliwe jest pamiętanie free tagów wynikających z rozgrywki, jak dorzucisz jeszcze Spiny to wychodzi niezły młyn (przy ilości graczy 4+).

Ale skoro pojazdy mają umiejkę Prędkość (w sumie przydatną tylko w wyścigach na prostej), to czemu nie pójść w tą stronę - malutki zestawik cech dla różnych przedmiotów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:32, 05 10 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
"Weapons and Damage in SotC", "Armour in Fate 3.0/SotC"

Może tak, jeżeli jesteś w defensywie możesz FreeTagować Aspekt zbroi, jeżeli zaś atakujesz lub machasz manewry, użycie kosztuje FPa. Aspekt zbroi mógłby "spadać" do końca zadymy jeżeli użyłeś go a przegrałeś starcie.

Rozwiązania jakie były proponowane na liście :
- Dodatkowe kratki (stresu i konsekwencji) na stress tracku.
- Zjadanie shift'ów ataku przeciwnika.
- Kilka darmowych tagów Aspektu zbroi na walke (spin zmniejsza ilość tagów przeciwnika).
- Gość z lepszym sprzętem dostaje Aspekt "Superior Weapon"/"Superior Armor" z jednym FreeTagiem.
- Broń zapełnia więcej niż jedną kratke stresu (nóż 2, pistolet 3, etc).
- Broń zapełnia kratki jak przy minionach.
- Power broni oznacz ile razy możesz "wymienić" wynik Taken Out na konsekwencje (słaba broń - trzy razy, silna - raz, super - zawsze zdejmuje).
- Healt Track ala Fudge/FATEv2 gdzie konsekwencje są ostatnimi kratkami i można od kopa oberwać wynik Taken Out.

Krótka legenda dla nie-SotC'owatych Wink :
Shift'y - poziomy o które przebiliśmy wynik przeciwnika (dawne Margines Sukcesu)
Spin - specjalny efekt który który powstaje gdy osiągnęliśmy solidny sukces w teście (trzy lub więcej shiftów). Czasami spin można użyć, by zwiększyć lub zmniejszyć o 1 wynik następnego testu.
Free Tag - "darmowe" użycie Aspektu. Np wykonując manewr i wygrywając z przeciwnikiem, można go obdarzyć Aspektem "ogłuszony". Taki Aspekt można użyć raz "za darmo", następne wywołania wymagają już wydania FPa.
Stress Track - zastąpił dawną tabelke obrażeń. Znajdują się na nim dwa rodzaje kratek - stres (drobne obrażenia) i konsekwencje (poważne obrażenia). Zwykle zapełnienie trzech konsekwencji zdejmuje bohatera na dobre. Atak zapełnia kratke stresu o numerze równym ilości shiftów.
Minion - pomagier (lub banda pomagierów) do których bohater może się "podczepić". Traktuje się ich wtedy mniej więcej jak zbroje Wink (atak najpierw wypełnia kratki stresu pomagierów, ale zamiast zapełniać jedna kratke, zapełnia wszystkie aż do numeru wyznaczonego ilością shiftów).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:02, 06 10 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





O to już wiem o co chodzi Wink.

W SotC wszystko (od pięści po karabin maszynowy) traktowane jest podczas walki w tej sam sposób. Nie ma przewag za lepszą broń, pod warunkiem zachowania pozorów (w przykładzie postać obziązuje ramię kurtką by zapobiec ostrzu przeciwnika).
Snajper będzie potrzebował kilku celnych strzałów (min. 4) aby powalić postać gracza.
Trochę to dziwne.

W Dresden mają dominować klimaty noir więc zostaną wprowadzone obrażenia i pancerze.

W SotC mamy powrót do Hit Pointów - podobnie jak w CP2020 są w postaci kwadracików, jednak jest ich mniej (max. 9). Przekroczenie limitu - kończy się Konsekwencją - tymczasowym aspektem. Można "przyjąć na klatę" 3 Konsekwencje a 4 spowoduje Taken Out.
Dla mnie to krok w tył.

Ale to temat o przedmiotach.

Specjalne przedmioty kupowane są jako stunts - ale warto wziąść coś takiego jako Aspekt - aby MG nie zwinął tej spluwy/pojazdu/artefaktu/itp.
Taki osobisty przedmiot ma 3 darmowe udoskonalenia.
Opcja, która może dodać trochę przyprawy:
Za każde wybraną złą cechę można dobrać jedno dodatkowe udoskonalenie.
Wzamian za "Kiepsko trzyma się drogi" (-1 do Prowadzenia) bierze się "dopalacz" (+2 do Prędkości na prostej).
Za "Żre ropę jak smok" dodatkowy pancerz.
Itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:02, 09 10 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Zerknijcie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FATEowy sprzęt
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin