autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark -> megakonkurs - opinie
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 18:01, 19 09 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Trochę OT, ale ciekaw jestem co użytkownicy tego forum myślą o tym konkursie...

Osobiście powiem, że mnie w pierwszej chwili zainteresował, ale totalnie zraziło mnie, że głosowania odbywać się będą przez SMSy... Forum dość paskudne no i sam nie wiem - czy aby nie jest zbyt wielkim ryzykiem upublicznianie swoich pomysłów Smile w końcu co jeśli się nie wygra? Oczywiście i tak większość informacji o powstających systemach jest publicznie znana (już dzisiaj jakiś cwaniaczek mógłby napisać Wolsunga na podstawie tego co Lucek z Garnkiem zamieścili na stronie i opowiedzieli na swoich prezentacjach...

Cóż, zamiast się plątać pytam - co o tym sądzicie? Macie zamiar głosować i wysyłać SMSy?



EDIT: Jutro egzamin a ja tutaj... grrr...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:20, 19 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Wydzieliłem osobny temat.

Co ja myślę? Mimo wszystko uważam, że to świetny pomysł. Jedynie obawiam się, że głosów będzie bardzo mało (stawiam na ok. 1000, tyle ile bodajże było w ankiecie organizowanej swego czasu przez Science Fiction). A odnośnie obaw z upublicznianiem pomysłu: jeśli nie wygrasz, to będziesz miał w ręce gotowy setting, dodatkowo już lekko rozreklamowany owymi "gawędami". Nic tylko poprawić i próbować wydać, chociaż ja pewnie dam pdf-a wtedy. Smile
Głosować RACZEJ będę jeśli do tego czasu kupię komórkę, szczególnie jeśli jakiś ciekawy setting będzie wśród tych zgłoszonych (no, albo jeśli będę głosował na siebie Wink ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:24, 19 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





    Wypowiedziałem się już [link widoczny dla zalogowanych] i we wcześniejszych postach, ale żeby nie przenosić dyskusji na poltera podejmuję wątek tutaj, a tamto forum cytuję pod koniec posta.

    Głosował będę. Nie chcę, żeby jakiś idiota wydrukował totalną szmatę, która się do niczego nie nada. Co więcej - pewnie nawet kupię efekt tego rozgardiaszu. Mam jednak pewne wątpliwości co do samej formuły konkursu:

    Wymuszenie pisania settingu d20 to zabicie wielu ciekawych aspektów autorek (którymi są te settingi, co by nie mówić). Mechanika gamistyczna nie zagra z nar-sim koncepcjami. Brr, już oznacza to, że gra zwycięska raczej do mnie nie trafi.



beacon na forum poltergeist napisał:
Cytat:
Conan d20 - Character Alingment. Całkiem zgrabne połączenie G i N. S w d20 jest męczące - patrz Handel w Forgotten Realms, czy tabuny religii zupełnie niewykorzystywanych w toku gry, bądź całe dziesiątki stron publikacji pseudo-historycznych, które raczej nużą, niż inspirują.

Problem z dedekami jako sim jest taki, że te przedługaśne opisy itd. to jedyne efekty wspierające choć trochę ten styl gry. Ale niestety nic to nie daje przy immersji choćby, przynajmniej mi (mix N i S). Conana jeszcze nie czytałem, ale skoro tak piszesz, to chyba muszę chociaż przejrzeć. Chociaż wydaje mi się, że Conana fajnie da się rozwiązać na innych mechanikach (co zrobili autorzy indie), a jako jedyny 'fluffbook' może wystarczyć seria książek.

Wracając do Frogottenów - symulacjonizm powinien być nie tylko we fluffie i megaopisach, ale też w mechanice, "designer's notes", dziale dla MG i wszędzie w ogóle wszędzie. A mechanika d20 i sposób pisania choćby bestiariusza, czy podawanie statsów bogów wspomaga przede wszystkim gamism. O ile w takim konkursie fluff pisze się od nowa, to mechaniki się nie przeskoczy.

Idąc dalej tym tropem - na DeDekach, bez ogromnych zmian wewnątrz mechaniki - nie da się zbudować dobrego, spójnego systemu (świat + mechanika) w modelu narratywistyczno-symulacjonistycznym. Zawsze gdzieś wlezie ten gamism. Według mnie konkurs powinien więc przybrać nieco inną formułę. Mianowicie powinien być konkursem na setting, sam setting, oraz jakieś designer's notes. Mechanika powinna powstać dopiero, kiedy któryś setting zostanie wybrany (niekoniecznie oparta na d20). Dlaczego?

1. eliminuje to problem d20 jako dość jednotorowej mechaniki
2. ludziska nie będą musieli czytać zatrzęsienia różnych mechanik
3. nie będzie potrzeby w pierwszym rzędzie robić playtestów

Wada:

Zwycięsca może zrobić koszmarka mechanicznego i konkurs zbankrutuje -> padnie.



Przepraszam GNS-negatives.
Pozdrawiam, bea.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:37, 19 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Konkurs jest bardzo ryzykowny ze strony owego wydawnictwa, to wiadomo. Wybrali pewnie d20, żeby mieć większą pewność że się uda. Czy dobrze? Nie wiem. Raczej skarzą się przez to na mniejszą różnorodność.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:44, 19 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Według mnie wybrali d20, żeby uczestnicy głosowań mieli łatwiejszą komparatyzację poszczególnych prac. Bowiem to wszystko modyfikacje tego samego rdzenia, a nie zupełnie odrębne mechaniki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:54, 19 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Poza tym o mechanice tam niewiele będzie, tylko gdzieś pod koniec, więc raczej koncentruje się to na stworzeniu świata.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:49, 19 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Widziałeś konstrukcję settinów d20 uznawanych za udane? Jak Spellslinger? Ja tak - nie masz racji chyba.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:02, 19 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Chodziło mi w opisach, które na megakonkurs chcą - czyli tych fragmentach, które będą oceniane - a nie w samym settingu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:56, 19 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





IMO :

Smsy mogą być.

D20 może być, aczkolwiek sądze że ograniczenia tej licencji wymuszą na autorach konstrukcje fantasy + inna konwencja. Może to prowadzić do sympatycznych rezultatów, np. Ravenloft (fantasy + horror), Dark Sun (fantasy + postapoc), ale wątpie by ktoś wyskoczył z "czystym" gatunkiem.

Dodatkowo układ konkursowych kategorii wydaje mi się dyktować dosyć "schematyczny" design.

Osobiście wolałbym luźniejsze etapy, mniejszą ich ilość, niższe wymagania objętościowe, podział nagrody i wydanie np. trzech najlepiej punktowanych prac w jednym podręczniku (coś jak Setting Search do True20).

Mimo wszystko fajny pomysł, mam nadzieje że ktoś utalentowany okaże się wielką świnią i spróbuje przemycić do konkursu Magipunka z rpg.net Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 22:28, 19 09 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:04, 19 09 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Zapewne się zgłoszę, i to zapewne z projektem z tego forum Smile

Ale także mam wiele wątpliwości.

1. Chaos D20/OGL (pomijając, że OGL jest licencją funkcjonującą niezależnie od d20, DnD itp.) powinno to być napisane jasno.

2. Wynikające w tematów poszczególnych etapów, promowanie "typowych settingów". (Na pytanie co z przypadkiem np. braku organizacji, pierwszą odpowiedzią było "wszędzie są jakieś organizacje"). To, oraz wymagana objętość, wyklucza węższe, czy po prostu mniejsze settingi.

3. dosyć dziwnie pomyślany finisz:
Od ogłoszenia wyników są dwa/trzy tygodnie na dostarczenie całości materiałów - łącznie z grafikami (o tym dalej). Ale muszą to zrobić wszyscy z czołówki, aby mieć szanse na "wskoczenie" na miejsce zwycięscy, który się nie wywiązał.

4. Nie znalazłem ani słowa na temat jakiejś formy akceptacji materiału. Wygrywam konkurs, podpisuję umowę, oddaję tekst całego settingu. A jak to będzie 450 tyś znaków bełkotu? Po co np. playtesty?

5. Dziwne wydaje się zrzucenie na autora dbałości o oprawę graficzną. Po za tym, podobnie jak w punkcie poprzednim, nie widzę mechanizmów weryfikacji rysunków. A jak dostarczę same bochomazy? Czy wydawnictwo właśnie nimi zilustruje podręcznik? A jak mój wybór np ramek nie będzie im się podobał?

Tyle marudzenia, może wrzucę później/jutro ostatnie punkty na oficjalne forum Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:19, 19 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
4. Nie znalazłem ani słowa na temat jakiejś formy akceptacji materiału. Wygrywam konkurs, podpisuję umowę, oddaję tekst całego settingu. A jak to będzie 450 tyś znaków bełkotu? Po co np. playtesty?

To jest w tym wszystkim najdziksze. Nie rozumiem tego, ale nie mam też na to wpływu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:34, 20 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Zabawnie będzie jak Wydawnictwo Portal wyśle swoją reprezentacje do boju. Czy oni ostatnio nie mieli jakiegoś fantasy w planach ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:48, 20 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Pytania można zadawać na ich forum albo przez maila organizatorom. Ciekawi mnie czy d20 modern jest dozwolone, bo na zwykłym d20 to będę musiał sporo namieszać Wink.

dodane: doczytałem, d20 modern być nie może, to mi bardzo komplikuje sprawę. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:04, 20 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





    Cytat:
    Zabawnie będzie jak Wydawnictwo Portal wyśle swoją reprezentacje do boju. Czy oni ostatnio nie mieli jakiegoś fantasy w planach ?


    Na wszystkich rozmowach z fanami przykładowo na panelach wydawców na konwentach zapierają się, że d20 już nie ciągną. Może to i lepiej, bo Monastyrowi tylko tego by brakowało jeszcze na dopałkę ;D

    Cytat:
    dodane: doczytałem, d20 modern być nie może, to mi bardzo komplikuje sprawę.
    To trochę ludzi się przejedzie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:52, 28 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Na poltera poleciał [link widoczny dla zalogowanych] mojego autorstwa dotyczący Megakonkursu. Dość obszerny. Enjoy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
megakonkurs - opinie
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin