autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Kostuchy w służbie heroizmu Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Czy kostki użyte podczas testu wpływają na heroizm?
Nie, k6 działa tu tak samo jak k12+2k6+k8+k4
35%
 35%  [ 5 ]
Tak, kubek kostek to jest coś, a nie jakaś solowa k6
64%
 64%  [ 9 ]
Wszystkich Głosów : 14

Kostuchy w służbie heroizmu
PostWysłany: 21:37, 31 03 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Moje opus magnum wiecznie powraca, puka z dna swojego zamkniętego, drewnianego pudła. Krzyczy, jęczy o to, żeby je dokończyć. Zostało niewiele, ale mój perfekcjonizm wiecznie każe robić wszystko od nowa, poprawiać, naprawiać, dodawać, dobudowywać i wywalać zbędne komponenty. Stąd:

Czy uważacie, że rzucanie większą pulą kości potęguje wrażenie heroizmu podczas wykonywania testów? A może trzeba rzucać kostkami o różnej liczbie oczek?

Czy bardziej heroicznie nastraja rzucanie 1k6, czy raczej 5k10, a może wręcz k4+2k6+k20+1?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:59, 31 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Hmm.. trudne pytanie. Wydaje mi się że większa ilość kości daje niewielki efekt jednak kostki o różnej liczbie oczek nie robią dla mnie różnicy. Chyba jeszcze lepiej by to było widoczne gdyby pojawił się jakiś kontrast. Np. Normalnie jest jedna dziesiątka a przy szczycie heroizmu wzrasta do kilku szóstek Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:25, 31 03 2007
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Osobiście uważam, że najbardziej heroiczne jest rzucenie k4 w Goliata.

Czyli nie widzę związku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 03:34, 01 04 2007
kaellion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tomaszów Maz.





Jak dla mnie nie widzę związku. Heroizm heroizmem a testy zależą od koncepcji mechaniki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:13, 01 04 2007
lucek
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Z macicy kocicy





Koncepcja mechaniki wpływa na jej odbiór. Roll and keep inaczej działa na wyobraźnię niż test rodem z d20. Przynajmniej moją. Wiecie - podbicia, te rzeczy - ale również ilość kostek w garści.
Czyli, z mojego punktu widzenia, związek jest.

I może tak - więcej kostek, więcej (swoistego) funu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:29, 01 04 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





beacon - po pierwsze i drugie:

Usiadz i na spokojnie spisz czego od systemu oczekujesz. w twoim
przypadku power19 powinno pomoc(chyba ze jak zwykle olejesz
polowe pytan jako oczywiste). Albo uzyj innych narzedzi jakie tam
wolisz, byle bys wiedzial, co piszesz. Inaczej bedziesz sie na kolejnych
babolach lapal i nigdy nie skonczysz.

O jaki heroizm ci chodzi? Jak sledzilem pre dyskusji z twoim udzialem
o heroizmie wlasnie, to mieszales epickosc, kinowosc, bohaterstwo, poswiecenie, itp. wrzucajac wszystko do jednego worka.

Istnieje jakies odczucie "mam wieksza pale, sorry, wiecej kacostam
niz przeciwnik" w wiekszej ilosci kostek. Co nie oznacza, ze twoja
mechanika bedzie bardziej "heroiczna" przez wieksza ilosc kosci w rzucie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:29, 01 04 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Nie przechodzimy na temat dyskusji 'SHOSA', dlatego nie odpowiem Ci tutaj na te uwagi, bo temat nie dotyczy tego. Chociaż praca nad grą uległa znaczącej reorganizacji.

Jeśli zaś chodzi o rozróżnienie kinowości/epickości/komiksowości/czegokolwiek, to akurat między tymi kategoriami rozróżnienia w dobieraniu rodzajów kostek chyba nie ma. Sam zgadzam się z luckiem - bajerowanie z przerzutami, podbiciami itd. działa na wyobraźnię i stymuluje ten heroizm IMO.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:40, 01 04 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Cytat:
Nie przechodzimy na temat dyskusji 'SHOSA'


To rada byla. nico wiecej.
Cytat:

Jeśli zaś chodzi o rozróżnienie kinowości/epickości/komiksowości/czegokolwiek, to akurat między tymi kategoriami rozróżnienia w dobieraniu rodzajów kostek chyba nie ma. Sam zgadzam się z luckiem - bajerowanie z przerzutami, podbiciami itd. działa na wyobraźnię i stymuluje ten heroizm IMO.


Co cie interesuje - zabawa mechanika czy cos innego? Jaki efekt kostki
i ich ilosc maja odgrywac w calosci doswiadczenia sesji. Czysto estetyczny
- jak rzuce wicej kostek to sie lepiej poczuje, mechaniczny - jakos ilosc
kostek wplywa na dzialania w swiece gry lub wchodzi w relacje z innymi
elemantami systemu czy jakos inaczej.

Prosciej piszac - do czego zmierzasz z ta iloscia kostek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Kostuchy w służbie heroizmu
PostWysłany: 10:52, 01 04 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Czy uważacie, że rzucanie większą pulą kości potęguje wrażenie heroizmu podczas wykonywania testów?

Nie. Ale jest fajne, to radocha rzucać garstką.

beacon napisał:
A może trzeba rzucać kostkami o różnej liczbie oczek?

NIE.

beacon napisał:
Czy bardziej heroicznie nastraja rzucanie 1k6, czy raczej 5k10, a może wręcz k4+2k6+k20+1?

Heroiczności tu nie uświadczysz. Heroiczność może być ale dopiero relatywna - ludzie rzucają 2k10, my rzucamy 6k10. Jupi! oj pelerynka mi się zaplątała.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:56, 01 04 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Czysto estetyczny
- jak rzuce wicej kostek to sie lepiej poczuje,

Raczej to. Mechanicznie wiem, że zmieni się krzywa prawdopodobieństwa poszczególnych wyników i takie tam pierdoły, ostatnio realizuję przyspieszony kurs kombinatoryki i rachunku prawdopodobieństwa ;p Ale tu chodzi tylko o pewne uczucie. W ED rzucało się wiadrem róznościennych kostek i wielu graczom dawało to wrażenie, że ich postaci na serio są kiziorami. Po prostu kubek kości w inny sposób pozwala sobie wyobrazić Twoją postać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:23, 01 04 2007
lucek
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Z macicy kocicy





Nie zgodzę się, że to tylko estetyczne wrażenie. Ilość kości w dłoni odwołuje się do pierwotnej i czysto instynktownej żądzy posiadania. Więcej znaczy lepiej. Więcej złota, kamieni, muszelek, jedzenia, kobiet - to po prostu zakodowane jest w naturze człowieka.

Rzecz jasna - nijak sobie tego nie udowodnimy, jeśli nie przeprowadzimy porządnych badań psychologicznych. Można się jedynie przyjrzeć temu, co mówią psychologowie behawioralni, zobaczyć jak ludzie wpieprzają darmowe kawałki sera na promocji i ile niesmacznych ale za to darmowych lizaków x-boxa można zeżreć na jednym konwencie.

Więcej = lepiej, fajniej, mocniej.


l.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:35, 02 04 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Mam nadzieję, że pomimo ironii całego wpisu końcówka jest na serio, aj?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Kostuchy w służbie heroizmu
PostWysłany: 08:14, 03 04 2007
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Bez wdawania się w zbytnią dyskusję - "Z opinią jest jak z du*ą - każdy ma swoją" Wink

beacon napisał:
Czy uważacie, że rzucanie większą pulą kości potęguje wrażenie heroizmu podczas wykonywania testów?

Tak
beacon napisał:
A może trzeba rzucać kostkami o różnej liczbie oczek?

Nie
beacon napisał:
Czy bardziej heroicznie nastraja rzucanie 1k6, czy raczej 5k10, a może wręcz k4+2k6+k20+1?

Heroiczność zależy od mechaniki - kostki nie mają tutaj nic do rzeczy. Wrażenie heroizmu jest potęgowane większą "ręką", ale nie heroizm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:53, 04 04 2007
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Ciekawe pytanie Smile
Nie wdając się w dyskusje czym jest a czym nie jest heroizm, uważam, że "fizyczna" większa ilość kości w garści "wspiera" świadomość potęgi postaci - oczywiście jeżeli istnieje taka zależność mechaniczna. Przy tym te kości raczej powinny być takie same. Garść to więcej niż kilka - kombinowanie, że moja garść k6 może być słabsza od kilku k20 tylko rozwadnia zamysł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:22, 04 04 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Po prostu to stary jak świat sposób myślenia.

Mam większe auto - mam większego.

Mam więcej kości - mam większego.

Mam większego - jestem szefu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kostuchy w służbie heroizmu
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin