autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Gasnące Słońca - gra planszowa Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 14:52, 25 07 2008
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Re: Jagmin

Ciekawe ale to chyba wprowadzi dużą cześć dodatkowych elementów. Poza tym Kościół w GS to nie tylko Ortodoksja, pozostałe frakcje należą do struktur kościoła ale nimi nie rządzą. Posiadają przywileje itp. (jak średniowieczne zakony). Twoja koncepcja przypomina mi wojnę religijną.

Chciałem aby każdy gracz opowiedział się po stronie którejś z sekt która daje takie lub inne bonusy a rzeczywista władza sekty zależna jest od ilości planet, na której ona panuje.
Chociaż można by wprowadzić jakiś system wpływów tylko nie wiem co on by dawał.

Muszę mieć furtkę dla większej ilości graczy dlatego musza istnieć zasady i dla gracza i dla NPC. Przecież istnienie dwóch wersji zasad nie jest złe.

Re: Ninetongues

O wydawaniu czegokolwiek to ja myślę jak to jest realne :]. Moje Sengoku Jidai miało być wydane a projekt umarł więc powstrzymajmy się.

Pogram jak ustalę do końca wszystkie zasady. Gry nie wydrukuje dopóki nie będę miał wszystkiego gotowego, więc jeżeli nie mam elementów nie zrobię testów. Trzeba najpierw przećwiczyć wszystko w teorii.

Poza tym pierwszych graczy, których bym wybrał w mojej grze to właśnie Kościół i Liga. :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:38, 25 07 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





No to nieco inny ale też kontrowersyjny pomysł. Niech gracze wybierają spośród wszystkich 3 frakcji. Da to im maksymalnie 15 możliwości. Chyba aż tylu graczy nie znajdziesz do jednej partyjki.

Myślę by każda z frakcji i podfrakcji była opisana w podobny sposób (schemat). Jeżeli np nie grasz Al-Malikami to stają oni sie Rodem, który można nakłonić do współpracy. takie przeciąganie frakcji na swoją stronę owocowało by zdobyciem ich specjalnej zasady. Owszem każdą frakcją grałoby się inaczej ale podfrakcje też by się znacząco różniły.

Wiem, że obaj uparcie piszecie o nie dzieleniu Kościoła i Ligi ale tak po prostu się nie da. jeżeli znacie inne gry oparte na podstawie GS to wiecie że motorem gry były właśnie podziały.

Poza tym wprowadzenie jako graczy przedstawicieli dwóch wielkich frakcji spowoduje, że z czasem ich wyjątkowość przestanie mieć znaczenie i gra się po prostu rozsypie. Po prostu nie widzę sensu sadzać jako graczy dwie potęgi. Zdobywanie ich przychylności to już inna sprawa.

Dobra więcej wyjaśnień na privie bo nie potrafię mojej wizji opisać w paru słowach na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:48, 26 07 2008
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Ok, czekam na wiadomość. Tymczasem jeżeli mielibyście czas prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu tych 3 podanych problemów w pierwszym poście.

------------------------------------------------------------------------------------

Mam taki pomysł:

Wariant pierwszy (opcjonalny) przy ilości graczy powyżej 5 gracze wcielają się w liderów rodów, patriarchę i konsula. Wtedy walki o wpływy w tych dwóch ostatnich zależne będą od negocjacji z graczem. (Odsyłam do genialnej strategii turowej "Emperor of the Fading Suns", tam Kościół i Liga nie są rozdrobnione i dobrze się to sprawdza).

Wariant drugi (główny) przy ilości graczy do 5 gracze wcielają się w liderów rodów. Walka o wpływy w kościele rysuje się tak: bonusy od danych sekt zależą od stosunków z danym rodem np. przy stosunkach równych jeden nie otrzymujemy nic, przy stosunkach na dwa dostajemy bonusy (dla naszych legionów, lojalności na naszych planetach itp) a przy 3 dostajemy możlwiości produkcji specjalnych jednostek (bractwa i avestii), ekskomuniki czy wpływania na ustalanie prawa kościelnego (ortodoksja) umiejetnosć teurgi dla naszych wojsk (eskatonicy) czy wskrzeszania za żywność lub energię naszych legionów (Światynia Wieczności - ala ghule z Diuny)).

Posiadanie wpływów w danej sekcie będzie wiązało się z przestrzeganiem jej zasad czyli z jakimiś ograniczeniami. Konkretne bonusy trzeba bedzie jeszcze ustalić.

W lidze będzie podobnie: przy jedynce nie mamy nic (nie możemy korzystać z usług) przy dwójce dostajemy możliwość kożystania z usług (Przewoźnicy - transport gwiezdny, Inżynierowie - możlwiość badań naukowych, Pozyskiwacze - wymiana handlowa (2 żetony za jeden), Pośrednicy - najemnicy, Sędziowie - zwiększenie lojalności na planetach dzięki administracji). Przy trójce dostajemy dostęp do kożystniejszych usług (Przewoźnicy - embargo, Inżynieorwie - kupno technologii, Pozyskiwacze - lepsze warunki wymiany (jeden żeton za jeden), Pośrednicy - wynajem statków kosmicznych - bojowych, sędziowie - głosy przy wyborze regenta).

Oczywiscie dany stopień może posiadać tylko jeden gracz, czyli jak jeden zwiększy swoje wpływy u danej podfrakcji to drugi automatycznie spadnie o pole niżej.

Wpływy ustala się na poczatku wydając jakąś tam pule punktów pomiędzy podfrakcje i zapisując je na kartce papieru, następnie kartki się ujawnia i ustala kto dał więcej.
W trakcie gry wpływy można zwiększać przez zdarzenia losowe lub wydanie odpowiedniej puli zasobów na "prezent".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez combicritter dnia 08:47, 26 07 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gasnące Słońca - gra planszowa
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin