autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Jak mechanike uwazacie za najlepsza ? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 20:58, 21 12 2005
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Ulubiony system - FATE. Podobają mi się zmiany w planowanej wersji 3.
Wbrew pozorom zarówno FATE jak FUDGE można w zależności od potrzeb "ugamić" albo przykuć do "realizmu". To bardzo elastyczne systemy.
Przynajmniej na moje potrzeby.
Wyrzucam podział na atrybuty i umiejętności, zmieniam nieco walkę (wyrzucam "wound track" i wprowadzam nazwane skale) i pasuje mi do wszystkiego.
Kwestia drobnych modyfikacji listy zdolności - i już można prowadzić od Warhammera przez współczesność po Space Operę.

Z ciekawostek - "Castle Falkenstein" - fajne rozdzielanie umiejętności.
Dostaje się pakiet na umiejętności charakterystyczne dla postaci (nie pamiętam dokładnie - 1 na poz. bdb, 2 - na poz. db) a wszystkie pozostałe są na poziomie przeciętnym. Jedyny sposób na "punkty umiejętności" to obniżanie poziomu.
Nie umiem pływać i - z "przeciętnego" spada na "brak um." a dostaję dwa wolne poziomy i wkładam je dajmy na to w skradanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:11, 21 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Nie znam mechaniki Castle'a, ale Twój opis brzmi zachęcająco. Jednak mechanika to nie tylko tworzenie postaci Wink.

Witam na forum ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:33, 12 02 2006
gobelek
zerkający na systemy

 
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Prawie w każdej mechanice znajduję jakiś ciekawy element, tak więc wybrać jedną byłoby mi trudno.
Mechanikę AD&D 2ed. lubię ze względów sentymentalnych-był to pierwszy erpeg w którego miałem zaszczyt grać (tłumaczony i redagowany przez tm-semic, ówczesnego wydawcę komiksów).
Mechanikę Fallout:P&P lubię ze względów technicznych-jest rozbudowana, ale łatwo ją okroić do własnych potrzeb, poza tym przypomina mi beztroskie czasy katowania fallouta1, a wcześniej burtime czy bad blood (pamięta to jeszcze ktoś?).
Wreszcie mechanika Active Exploits-parafrazując przysłowie-bez kostek, bez problemu. Szybka, uniwersalna i zarazem bardzo "kinowa". W sam raz do szybkich sesji storytellingowych, kartę postaci można praktycznie stworzyć w myślach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:44, 18 03 2006
Tredo
zerkający na systemy

 
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cała Polska





Warhammer, ed 1 za setyment jaki we mnie wzbudza, ed 2 za to co beacon Razz

jeżeli zaś chodzi o Deadlandy, to naprawdę ta zabawa kartami miała świetny klimat, ale szybkość dobijała. Szczególnie gdy o 3 w nocy gracze usypiali w trakcie rozgrywania walki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:51, 18 03 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dla zainteresowanych card-resolution (ale nazwę pierdyknąłem) czytajcie moją Cienką Linię ... (autoreklama mode off)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:04, 18 03 2006
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





[autoreklama] albo moja mechanike Fast and Friendly [ /autoreklama]

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:13, 18 03 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





I tak moja jest najlepsza! Tylko jeszcze jej nie wymyśliłem. I to jest właśnie na to dowód Very Happy

A z istniejących FATE.

A propos Fast & Friendly - gdzie ona wisi, bo mi się zapodziała? Wydawało mi się, że kiedyś ją widziałem na forum Poltera, ale teraz wyszukiwarka tam nie działa. - nieaktualne znalazłem na dysku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:08, 18 03 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Zuhar napisał:
I tak moja jest najlepsza! Tylko jeszcze jej nie wymyśliłem. I to jest właśnie na to dowód Very Happy


A nie bo moja, stara do SCRPG. to dlatego przerzuciłem się na q10 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:09, 18 03 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Ostatnio dorwałem mechanikę The Riddle of Steel. Walka jest diabli realistyczna, a przy tym nie jest aż tak skomplikowana. Za system odpowiadają goście z ARMA (Association for Renaissance Society), którzy znają się na walce żelastwem jak mało kto. Ogólnie trzon mechaniki to rzut pulą k10 i zliczanie sukcesów. Natomiast w walce w zależności od umiejętności używa się różnych manewrów, sporo w tym taktyki. Nie ma HPków, każda rana powoduje Szok (traci się kostki z puli walki do konca rundy), Ból (to samo co szok ale trwa do wyleczenia), oraz Krwawienie. Dodatkowo istnieje opcjonalna zasada Zmęczenia, oraz wpływu terenu na walkę. Uwzględniony jest też zasięg broni. Wszędzie dba się o zachowanie realizmu i detale. Z mojego opisu wynika, że system jest niegrywalny i przekombinowany, jednak w rzeczywistości tak nie jest. Sam trzon mechaniki jest prosty, a jedynie ma wiele dodatkowych zasad, które jednak nie są aż tak trudne do nauczenia się. Polecam aby zapoznać się z tym systemem, szcezgólnie przypadnie do gustu wszelkim pasjonatom szermierki renesansowej. [link widoczny dla zalogowanych].

P.S. świat TROSa jest dosyć sztampowy, mix różnych krajów (ze zmienioną nazwą) z naszego świata z różnych przedziałów czasowych. No i autor widać darzy sympatią nasz kraj bo istnieje państwo Rzeczpospolita ze stolicą Stoliza, oraz Sarmatia Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:47, 19 03 2006
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





zapomniales o najwazniejszym elemencie(oprocz walki oczywiscie)
- spiritual atributes, ktore powoduja, ze gracze przy tworzeniu postaci
okreslaja, co chca robic i mg nie musi szyc z resztek.

autor jest mormonem i jako taki musial pojechac ma kilka lat
do innego kraju zeby nauczac wiary. w polsze poznal jezyk
i dzikie pola, ktore byly wzorem do mechaniki riddle of steel.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:30, 19 03 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Ano faktycznie zapomniałem o tym powiedzieć Smile
Na każdym kroku widać, że autor jest zafascynowany Polską, bo o Sarmatov i Rzeczpospolita pisze w samych superlatywach, poza tym jako polecaną literaturę wymienia "Świat Króla Artura" A. Sapkowskiego, a bohater podany w przykładzie walki zwie się Geralt Very Happy
Walka ma podobne założenia do tej co w Dzikich Polach, ale według mnie jest o wiele lepiej skonstruowana.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:58, 19 03 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Rozumiem, że systemu nie ma w wersji do legalnego ściągnięcia z sieci?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:05, 19 03 2006
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





jest wersja lite. ma uproszczaona walke, ale sa spiritual atributes.

[link widoczny dla zalogowanych]

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:29, 19 03 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Podręcznik zakupiłem za 126 zł, w porównaniu do wersji Lite istnieje 10 cech głównych, oraz o wiele więcej manewrów w walce. Na stronie jest dostępny do ściągnięcia generator walki, który razem z Lite dużo może powiedzieć o systemie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:08, 15 05 2008
Borejko
zerkający na systemy

 
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Postanowiłem odświeżyć ten temat coby nie mnożyć bytów ponad miarę.
Zastanawia mnie jakie (które?) elementy mechanik mainstreamowych podobają się Wam i dlaczego.
By nie być gołosłownym podam elementy, które lubię od dawna i z różnym powodzeniem stosuję...
- Walka w CP2020. Szybka (amerykańska...) i przede wszystkim śmiertelna.
- Inicjatywa w WoD, a raczej deklarowanie działań w odwrotnej kolejności względem wyniku (gracze z lepszą inicjatywą, dzięki temu poznają co robią gracze z słabszą inicjatywą)
- DP Strata inicjatywy poprzez zranienie- gracz, który zostaje trafiony traci inicjatywę.
- Akcje zespołowe i kontrakcje w WoD- czyli zbieranie sukcesów...
- DP Fechtunek- a więc wyprowadzanie ciosów na wlew, wylew etc.
- Ars Magica za magię spontaniczną
- ZC za Punkty Poczytalności
To tylko kilka przykładów, które teraz wpadły mi do głowy, jest ich zapewne znacznie więcej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jak mechanike uwazacie za najlepsza ?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin