autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> maly eksperyment myslowy Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 12:04, 26 06 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





No to jeszcze:

3 Fart, 4 Pech, 2 Równowaga - jaki to wynik? 0?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:07, 26 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Tak wynika z postu Quby, bo najniższa jest Równowaga(co daje +0 do cecha+umiejka).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:26, 26 06 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Też tak przypuszczam, ale wolałbym mieć pewność. To może dawać ciekawy rozkład prawdopodobieństwa... Będę musiał sprawdzić...

-4 : 0,93%
-3 : 2,78%
-2 : 5,56%
-1 : 9,26%
0 : 62,96%
+1 :9,26%
+2 : 5,56%
+ 3 : 2,78%
+4 : 0,93%

O ile się nie walnąłem, a raczej tego nie zrobiłem... Nieładnie to wygląda... Według mnie (czyli subiektywnie) za silnie zaakcentowane zero. Może się natomiast taki system rzutów dobrze komponować fabularnie w systemie... Zobaczymy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zuhar dnia 12:57, 26 06 2006, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:37, 26 06 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Mały offtop:

@Quba:
Czy można zastosować Twoją mechnikę do mojej autorskiej gry?
Powstaje ona już jakieś 5 lat i miała chyba z 20 wersji różnych mechanik (żadna do końca nie pasowała Razz )... Czy mógłbym użyć pomysłu z Twojej mechniki? Chodzi o te trzy kostki, etc... Oczywiście Credits będą...
Licencji wykuć raczej nie chcę - chyba, że mechanika jest na GPL Wink

Chodzi mi o modyfikację "pod klimat" systemu - używanie 3k12... Smile

PS: Witam wszystkich forumowiczów swoim pierwszym postem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:17, 26 06 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Zuhar: dokładnie wynik 0 jest najczęstszy i takie było założenie, system ma być horrorem, jak ktoś słaby w czymś to nie przeskoczy pewnej bariery.
Prowadziłem na tej mechanice koło 6-7 sesji i takie podejście do losowości powoduje, że gracze musza o wiele bardziej kombinować w niektórych sytuacjach, natomiast jeśli poczują, że są w czymś dobrzy to z tego korzystają. Taki pół narracyjny system.

diavkhaan: Witaj, niestety narazie odpowiedź brzmi negatywnie, nad Zmierzchem pracuje 5-6 osób więc nie mogę za nich odpowiadać. Po drugie jeśli stworzymy Zmierzch (w obecne lato prace ruszać będą pełną parą) to planujemy go wydać, jeśli to nie wypali (a znając życie tak będzie Wink) to wydamy go w PDFie, wtedy będę planował zrobienie z mojej mechaniki uniwersalnej i dopiero wtedy będziesz mógł ją zastosować Smile
Tak więc może to być za jakiś rok Very Happy

Sam pomysł rzucania jest niespotykany, więc sam rozumiesz, że narazie nie chciałbym pozwalać na jego wykorzystywanie. Natomiast jeśli chcesz osiągnąć w miarę średnie wyniki to wystarczy w rzucie 3k12 odrzucać najwyższy i najniższy wynik Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:17, 26 06 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Quba napisał:

niestety narazie odpowiedź brzmi negatywnie


Nie ma sprawy, mówi się trudno i płynie się dalej Smile

Quba napisał:

Sam pomysł rzucania jest niespotykany, więc sam rozumiesz, że narazie nie chciałbym pozwalać na jego wykorzystywanie. Natomiast jeśli chcesz osiągnąć w miarę średnie wyniki to wystarczy w rzucie 3k12 odrzucać najwyższy i najniższy wynik Wink


Nie, chodziło mi po prostu o to, że trzy kostki (dobra, zła, neutralna) znakomicie pasuje do konwencji mojej gry... Miałem dla siebie na myśli coś podobnego, ale Twój pomysł znakomicie opisał moje zamierzenia.

Będzie trzeba wysilić swoje szare (?) zwoje mózgowe i wpaść na coś zarówno genialnego (w swojej prostocie), jak i oryginalnego i pasującego...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:04, 28 06 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:

Kawaler Rodeburry uciekal kanalami Damagoth. W jego myślach
wciąż pojawiał się obraz niezadowolonej obcej księżniczki G'x'lyee,
gdy musiał w połowie spotkania zostawić ją sama. Jednak dziesięć
robotów-asasynów wysłanych przez mroczny kult Edczerga było
wystarczającym powodem.


Tak na szybko z dupy wyjęta propozycja:

Spotkanie z księżniczką:
Każda tura biernej sceny, tu - pytanie kawalera i odpowiedź "źródła" (NPCa mającego pojęcie o intrydze) to eskalacja zagrożenia.
Powiedzmy, że obecnych 10 assasynów to poziom 10. Wystarczy.
Ucieczka to scena dynamiczna - niwelowanie zagrożenia.

Sama ucieczka:
Prowadzący kawalera gracz "kupuje" pierwszą ramkę:
Deklaruje zagrożenie 2z10, rzut k10, wypada 9 -> więcej niż 2 -> sukces.
Ładny opis jak to dwóch assasynów zostało wyeliminowanych.
Druga ramka: Gracz (jako, że zostało mu ich niewiele) idzie na całość, deklaruje zagrożenie 8z8, rzut k10, wypada 10, przerzut, 15 -> więcej niż 8 -> sukces. Skok w boczny kanał, pościg zgubiony.

(jeżeli gracz w drugim teście wyrzuciłby np. 5, traci trzy ramki na dojście do siebie w przygotowanym przez mg miejscu (np. na Kole do Łamania Kawalerom Kości).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:24, 28 06 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Moja mechanika umy, trochę bitewniakowa, opisana w oddzielnym temacie.

cechy kawalera potrzebne do ilustracji
grupa\rodzaj potencjał wykorzystanie możliwość
ciało refleks=4 koordynacja=3 krzepa=2
duch ekspresja=3 determinacja=2 opanowanie=2

scena z księżniczką:

Kawaler testuje ciało i wykorzystuje umiejętności etykieta=4 (opanowanie) aby zrobić wrażenie na kimś z wyższych sfer, oraz uwodzenie=4 (ekspresja), wiadomo czemu. Rzut będzie wynosił 4k >2 +3, a ilość sukcesów będzie się porównywało z opanowaniem księżniczki plus modyfikatory za nastrój.

scena ucieczki

Kawaler może tu wykorzystać jedynie wysportowanie na poziomie 1, co daje mu rzut 4k >3 +1 przeciwko krzepie asasynów plus modyfikatory za umiejętności. Gdy go dogonią, w wace wykorzysta jeszcze biegłość w broni=4 i uniki=5.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
maly eksperyment myslowy
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin