autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Szalony pomysł...
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Szalony pomysł...
PostWysłany: 08:24, 06 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Po głowie chodzi mi ostatnimi czasy szalony pomysł - stworzenie Hiperrealistycznej Mechaniki Której I Tak Nikt Nie Użyje. Oczywiście celem jest tu stworzenie równowagi w świecie mechanik. Są banalne(Kostka złośliwości, 3S), Proste(Risus, Q10 Białe), Średnio Skomplikowane(Q10 Szare, FATE/FUDGE) i Skomplikowane(d20, Q10 Czarne), ale nie ma czegoś megawypaśnie skomplikowanego.

Na początek lista 14 atrybutów:

  • Krzepa(Siła wykonywania czegoś)
  • Wytrzymałość(Odporność na ciosy, zmęczenie itd.)
  • Zręczność(Łączy się z umiejętnościami manualnymi jak pisarstwo, tkactwo itd.)
  • Zwinność(Uniki w walce, skakanie po dachach itp.)
  • Refleks(Szybkość reakcji)
  • Spryt(Umiejętność wymyślania podstępów, fortlei itd.)
  • Mądrość(Klasyczna mądrość/inteligencja)
  • Pamięć(Łatwość przyswajania wiedzy)
  • Niezłomność(Determinacja, to jak bardzo trzymamy się tego co postanowiliśmy)
  • Charyzma(Cechy przywódcze, umiejętność przekonywania)
  • Opanowanie(To jak dobrze panuje się nad sobą i swoimi emocjami)
  • Wrażliwość(Empatia, wyczuwanie uczuć innych)
  • Spostrzegawczość(Kojarzenie faktów, zauważanie istotnych szczegółów)
  • Zmysły(Ogólne wyczulenie zmysłów)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Szalony pomysł...
PostWysłany: 08:59, 06 03 2007
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





k2jumper napisał:
Po głowie chodzi mi ostatnimi czasy szalony pomysł - stworzenie Hiperrealistycznej Mechaniki Której I Tak Nikt Nie Użyje.

Laughing
k2jumper napisał:
ale nie ma czegoś megawypaśnie skomplikowanego.

Owszem, jest. Polecam mechanikę systemu F.A.T.A.L. System ten został opubliowany przez Fatal Games (strona od dłuższego czasu nie działa). "Bety" systemu były do ściągnięcia za free z ich strony i zawierały wszystko minus obrazki Smile
Mam jakąś tam wersję (995 stron samej mechaniki) i zainteresowanych proszę o PW Razz
Przykład z chapter3: Abilites:
Cytat:
Abilities are a character's capacities. With
few exceptions, abilities are unchanging. There are
5 core abilities (Physique, Charisma, Dexterity, Intelligence,
and Wisdom), each with 4 sub-abilities.
To determine a character's abilities, begin by calculating
each of the 20 sub-abilities. Sub-abilities must
be rolled in order and the order cannot be altered.
For each sub-ability, roll 10d100, divide the sum by
5, subtract 1 from the result, and truncate the remainder.
This creates a range of 1-199 for all subabilities
and the average of each sub-ability is 100.
It may be easier to look at the formula1:

(10d100 / 5) - 1

A najśmieśniejsze jest to, że kiedyś sam stworzyłem podobną mechanikę: oto jeden z akapitów:
Cytat:
Współczynniki
Jest ich czternaście - po połowę na opis ciała i umysłu - i opisują podstawowe aspekty postaci: ciała i umysłu. Mogą przyjmować wartości od 0 (brak danej cechy) w górę bez ograniczeń, chociaż dla większości normalnych osobników wartości powyżej 80 są niezmiernie rzadkie, a powyżej 100 praktycznie nie spotykane.
Siła [skrót: S]
Określa wielkość ciała i mięśni oraz wielkość mocy, jaką mogą z siebie wykrzesać. Zwykle jest zależna także od wzrostu i wagi. Od niej zależy, ile można przesunąć, pod jak ciężkim plecakiem ugną się kolana oraz jak mocno wali się z kogoś w twarz czy inną część ciała. Ci, z dużą S są wysportowani, potrafią z łatwością dźwigać, przenosić, ciągnąć i pchać duże ciężary.
Wytrwałość [skrót: WTR]
Opisuje wytrzymałość na długotrwały wysiłek fizyczny. Określa to, jak długo może on trwać, nim postać się zmęczy niosąc ciężki wór, chodząc po górach lub pływając. Postacie z wysoką WTR są wysportowane, nie posiadają zbyt dużo tłuszczu w ciele i potrafią maszerować godzinami.
Odporność [skrót: ODP]
Odporność określa wytrzymałość ciała postaci na czynniki zewnętrzne: temperaturę, różne zatrucia, choroby, brak jedzenia, picia, snu, etc. Od niej zależy też to, jak wiele ran można otrzymać przed zejściem z padołu śmiertelników. Osoby z dużą ODP mniej chorują, mają mniej alergii i, generalnie, wyglądają na zdrowsze i rzadziej wymiotują.
Zwinność [skrót: ZW]
Określa zdolność ciała do wykonywania różnych ewolucji, akrobacji i precyzyjnego poruszania się, grację ruchów i ich płynność. Zależy od niej szybkość wejścia na linę, celność w walce wręcz i wiele innych rzeczy. Postacie z wysoką ZW ładnie się poruszają i doskonale manewrują swoim ciałem w sposób, jaki tylko zechcą.
Zręczność [skrót: ZR]
Definiuje koordynację wzrokowo-słuchową postaci i precyzję palców. Jest wiele umiejętności wymagających właśnie tego: wyplatanie koszy, zegarmistrzostwo, a nawet kowalstwo. Oczywiście otwieranie zamków, tak jak i żonglowanie nożami, będzie również łatwiejsze dla postaci o dużej ZR, nie mówiąc o czymś takim, jak szybkie obracanie w palcach monety, czy karciane sztuczki.
Refleks [skrót: REF]
Określa szybkość reakcji postaci na czynniki zewnętrzne i różne zagrożenia, jak uchylenie się przez mieczem. Od niego zależy też, jak szybko postać jest w stanie, z głębokiego snu, stanąć na nogach, w pełni gotowa i przygotowana, przynajmniej psychicznie. Postacie z wysokim REF są stale czujne, gotowe zareagować na każde, najmniejsze zagrożenie lub niebezpieczeństwo.
Percepcja [skrót: PER]
Zmysły i zdolność zauważania różnych rzeczy; dostrzeżenie różnych, nawet ukrytych przedmiotów, usłyszenie szeptu z daleka - to właśnie opisuje ten współczynnik. Postacie z wysoką PER są nieomal niemożliwe do zaskoczenia; nie przeoczają żadnych śladów zwierząt w lesie, nawet jednej gałązki.
Inteligencja [skrót: INT]
Opisuje moc umysłową postaci - jej zdolność i szybkość uczenia się i wyciągania wniosków z różnych sytuacji. Także abstrakcyjne dziedziny, jak rozwiązywanie zadań matematycznych, zależą właśnie od niej. Tak jak i długotrwałe pojedynki słowne w debacie i planowanie ataku na przeciwnika. Postacie z wysoką INT są sprytne, nie łatwo jest je oszukać i przegonić w myśleniu.
Empatia [skrót: EMP]
Jest miarą wrażliwości psychicznej postaci i postrzegania uczuć i różnych odczuć. Określa także zmysł artystyczny w przelewaniu ich na papier pod postacią słów, rysunków lub nut. Postacie z wysoką EMP łatwo mogą przejrzeć czyjeś zamierzenia, ale też łatwiej integrują się z pokrzywdzonymi i mają „miększe serce”. Z drugiej strony, takie postaci są również doskonałymi artystami.
Wizualizacja [skrót: WIZ]
Jest określnikiem zdolności postaci do wyobrażania sobie różnych rzeczy z możliwie jak największą dokładnością i określania położenia w przestrzeni. Od niej zależy wiele nauk, jak inżynieria, oraz wiele ze zdolności magicznych. Postacie z wysoką WIZ potrafią z łatwością wyobrazić sobie cały dom - z rozkładem pomieszczeń, wymiarami, a nawet z meblami.
Charyzma [skrót: CHA]
Opisuje zdolności postaci do przekonywania innych przy pomocy słów, gestów i mimiki twarzy oraz, w dużo mniejszym stopniu, urodę i symetrię ciała oraz wygląd twarzy. Pozwoli na oczarowanie słuchaczy balladą, nawet jeżeli nie znają języka, w którym jest ona wykonywana, bowiem ton, tempo i akcent także od niej zależą. Postacie z wysoką CHA są utalentowanymi śpiewakami i niezrównanymi handlarzami, przynajmniej w dziedzinie targowania się.
Wola [skrót: WO]
Jest odpowiednikiem wytrzymałości dla umysłu. Określa wielkość własnych przekonań i zdolność do trzymania się ich w ciężkich sytuacjach, jak podczas bycia przesłuchiwanym. Opisuje także upór i zawziętość w dążeniu do raz sobie wyznaczonego celu. Postaci z dużą WO nie uciekną z walki i nie przestraszą się, kiedy ujrzą ducha. A o ich przypadkowej zgodzie na coś można zapomnieć - łatwo nie poddają raz wyrobionego sobie zdania w wątpliwość.
Intuicja [skrót: IT]
Intuicja jest czymś, co nieomal wymyka się racjonalnemu myśleniu. Jest to podświadoma zdolność do analizowania, pozornie niezwiązanych ze sobą faktów i dostrzegania rzeczy ukrytych. Wróżbiarstwo jest jedną z dziedzin, gdzie intuicja przydaje się najbardziej, ale osoby z wysoką IT potrafią także wyciągać, często poprawne wnioski, zaledwie przy znikomych informacjach lub „przypadkowo” wybierać odpowiednią drogę, kiedy się zgubią.
Rozsądek [skrót: ROZ]
Opisuje mądrość postaci i jej umiejętność przypominania sobie różnych faktów. Postaci z dużym rozsądkiem są pragmatyczne, a z małym - idealistyczne. Jeżeli ktoś posiada wysoki ROZ, to nie spróbuje nazwać przechodzącą właśnie mu pod nosem ciężkozbrojną armię bandą wymoczków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:16, 06 03 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Najtrudniejszą mechaniką symulującą życie jest Fizyka i statystyka z prawdopodobieństwem, więc ideał jest jasno określony. :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:33, 06 03 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Eee, tam. Ja proponuję grać zgodnie z [link widoczny dla zalogowanych] Very Happy. Myślę, że pozwoliła rozstrzygnąć wszystkie sporne sytuacje Wink (chociaż nie wiadomo czy jest do końca realistyczna, bo nikt jej jeszcze nie udowodnił, hehe).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:51, 06 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Zastanawiam się czy Wytrzymałości nie rozbić na Kondycję(Wytrzymałość na zmęczenie), Odporność(Wytrzymałość na rany i ból) i Zdrowie(Szybkość zaleczenia się ran i wyleczenia się z chorób bez wspomagania lekami itp.)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:26, 07 03 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Jest jeszcze JAGS, chyba jedyna mechanika gdzie rzuca się by sprawdzić, czy biegnącej postaci uda się zatrzymać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:10, 07 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Nie jedyna! W Kości złośliwości rzucasz na każdą czynność z tym, że same zasady są banalne. Rzut 1kcośtam - 1 poprostu się udaje, max. z kości umierasz próbując to zrobić. Pozostałe to różne stopnie siary, porażki i samookaleczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Szalony pomysł...
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin