autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> szczury blasku-RPG
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
szczury blasku-RPG
PostWysłany: 19:09, 30 01 2006
aj waj
Gość

 





nie wiem czy kojarzycie ten komiks, ale na mnie wywarł ogromne wrażenie i z tego mojego wrażenia urodził sie i wyturlał z mojej głowy pomysł żeby stworzyć system, który pozwalałby na zmierzenie sie z Blaskiem. Dla tych, którzy nie kojarzą, o co mi chodzi streszczę:
Europa daleka przyszłość cały kontynent jest jedną wielką korporacją o zdecydowanie totalitarnych zapędach jednym ze środków wykorzystywanych do utrzymania w ryzach społeczeństwa jest Wojna Blasku prowadzona przez elitarne oddziały wojska z bezlitosnymi stworami z głębi wyrwy po miedzy wymiarami, która utworzyła się nad Szkocją podczas testów z technologią kwantową. W istocie jednak do Blasku (wyrwy) wysyłani są skazańcy, którzy na rozlatujących sie barkach wyposażeni w przestarzały sprzęt wystrzeliwani są do wnętrza innego wymiaru przeżywa niewielu zazwyczaj giną zmiażdżeni olbrzymią prędkością albo przebici na wylot nie dbale upakowanym sprzętem. Jeżeli jeden na 100 wysyłanych do blasku przeżyje to i tak wiele, ale w wkrótce szczęśliwiec żałuje, że nie zginą w kapsule, bo blask jest po prostu piekłem żywa planeta, na której nie liczni żywi skazańcy walczą o życie tu nie ma reguł albo przyzwyczaisz sie do myśli, że już jesteś martwy albo nie przeżyjesz jednego dnia. Elektronika nie działa wszędzie czają się sie potwory. Ale da sie tu przeżyć, aby to zrobić należy oszaleć- tylko wtedy Blask cie toleruje, kiedy stajesz sie jego cząstką.
I teraz moje pomysły- stworzyć normalny rpg z siłą zręcznością itd., ale gdzie głównymi parametrami jest strach, szaleństwo
-świat otaczający bohaterów byłby zależny od nich samych, bo oni w dużym stopniu potrafią na niego oddziaływać
-Blask byłby piekłem z wymarłymi miastami z akcją rozgrywającą sie także w iluzji świata rzeczywistego
-bohaterami byli by skazańcy, czyli prawdziwe sukinsyny, którzy trafili do piekła nie bez powodu (czarna kompania)
-zamiast pisania profesji na karcie zapisane by było, za co została postać skazana (taki klimatyczny dyngs)
-klimat sesji :troche "obcy", troche "ukryty wymiar",troche "kula"
Taki luźny pomysł może coś dorzucicie od siebie
PostWysłany: 10:33, 01 02 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Dla mnie niegrywalne. To co dobrze wygląda jako komiks, nie zawsze nadaje się na RPGa. Wyobrażasz sobie 10 różnych przygód w Blasku? 10 Różnych postaci?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:43, 01 02 2006
aj waj
Gość

 





Właśnie wiem, że gdyby przerobić komiks na grę to by był typowy hack and slash, dlatego, można by potraktować blask jako piekło przenosić graczy do innych światów (cały czas podkreślając, że wszystko to tworzy blask jak gdyby to on z nimi grał i ich sprawdzał). Np. bohaterowie mogliby trafić do wielkiej metropolii całkowicie wyludnionej tam spotkać jakiegoś więźnia, który żyje w niej już dłuższy czas. Muszą zbadać, czym jest to miasto i spróbować sie z niego wydostać jako motywacje podać, że tubylec całkowicie zezwieżeciał i jeżeli nie chcą być tacy sami muszą sie wydostać z miasta. Albo inny pomysł przez blask idzie wielki kondukt żałobny (widok dziwny z racji, że jesteś w innym wymiarze...) Bohaterowie muszą rozwiązać zagadkę konduktu w czasie jego drogi z punktu a do z (pomysły nie zbyt wyszukane ale jakby sie zastanowić samymi obrazami można by stworzyć nie złą sesje). A postaci- to już zależy od graczy i może to i dobrze, że wszyscy są do siebie podobni przynajmniej nie będą sie różnić tylko sposobem ubierania sie i ulubionym drinkiem, ale przede wszystkim będą sie musieli od siebie różnić osobowością.
PostWysłany: 14:47, 01 02 2006
aj waj
Gość

 





a jeżeli chozi o długaśne sagi to fakt raczej nie możliwe w takim systemie (choć jakby ktoś sie wyjątkowo napreżył to może by coś tam urodził) ale krótkie opowieści- czemu nie
PostWysłany: 22:53, 01 02 2006
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Fajny pomysł na takie surrealistyczno-oniryczne scenariusze tylko,że:

1.Jest już Planescape (D&D)
2.Jest Kraina Snów (Zew Cthulhu)
3.Jest też Kult

Grywalne to by to było ale w bardzo ograniczonym zakresie więc nie wiem czy jest sens robić całą autorkę.
Niemniej nie zamierzam odbierać Cie zapału.
Rób - ja to chetnie później przeczytam Smile

Jedna prośba...zanim admin urwie Ci to co najmilsze - nie postuj pod samym sobą, od tego jest przycisk "Edit".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:27, 02 02 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Kilka luźnych komentarzy:

1. Pomysł z opisem postaci poprzez wyroki jest genialny. (elite array = 200 lat odsiadki?) Przy okazji nie wiem skąd przypuszczenie, że wszystkie postacie będą do siebie podobne? Na Blask można być przecież skazanym za najrozmaisze przestępstwa z niewinnością włącznie.

2. aj waj, chcesz aby gra opierała się na tym komiksie, czy po prostu podajesz go jako inspirację?

3. revolver - przez taką wyliczankę, to można by chyba zbić każdy pomysł?

4. Kształtowanie rzeczywistości po części przez postać mogła by wspierać dedykowana "nowofalowa" mechanika, lub też aspekt ten pojawiałby się tylko na poziomie fabuły, a mechanika była by bardziej konwencjonalna.

5. Przyszedł mi do głowy taki pomysł: każdy ma swój własny Blask. Zbudowany jest z lęków itp. ludzi którzy tam właśnie wpadli (czyli np. takiej załogi transportowca) z tym, że dominuje bajka najsilniejszej mentalnie postaci. Przy podobnych poziomach bajki te mogą się np. zcierać, urosła w siłę wypierać nagle osłabioną itp. Oprócz tego wyjątkowo potężne postacie mogą wpływać na bajki innych. Dodatkowo można by wprowadzić motyw zwiększania mocy przez wyssanie jej z innych. Trochę Ubika, trochę Amberu, trochę Ravenlotu, trochę Highlandera.

6. Przy okazji i chyba trochę apropo - mógłby ktoś w paru słowach naświetlić WoDową Umbrę? Czytałem wprawdzie o niej trochę, ale chyba zbyt szczegółowych tekstów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:52, 03 02 2006
aj waj
Gość

 





Wodowa umbra jest wielka zagadka najwięcej jest jej opisów w magu, bo dokładnie opisana jest jaj budowa, a w wilkołaku wygląd tej najbliższej z umbr,(ale sie nie wczytywałem się) zależy czy chcesz wiedzieć jak ona działa czy jak wygląda.
-Pomysł z bajkami- właśnie o takim czymś myślałem, (choć świat wokół bohaterów wyglądałby podobnie, różniłby sie pewnymi aspektami zależnymi od bardziej psychiki niż wyobrażeń piekła np. paranoikowi ujawniałyby sie jego leki, a inni przeżywaliby przygodę razem z nim wewnątrz jego paranoi walczac z jego fobiami)
-Silniejsza bajka- właśnie to rozumiem po przez kontrolowanie blasku
- Przygoda determinowana by była w zależności od doświadczeń bohaterów z przed przybyciem do blasku morderca miał by przygodę, w której jedną z postaci była by jego ofiara
- Bardzo ważne jest podkreślenie, że wyzbycie sie człowieczeństwa jest tym, co chce osiągnąć blask. Obdarza on bohaterów coraz większa siłą, jeżeli oni stają sie coraz bardziej zdemoralizowani, karci ich za ludzkie odruchy (bardzo dużym wyzwaniem dla narratora i graczy jest nie zgoda na to, co proponuje blask [ ja nie mówiłem ze to prosty system])
-Chciałbym przełożyć na te autorke klimat komiksu -beznadziei położenia skazańców, ale wiem ze tak jak pisał Craven bezpośrednie przełożenie komiksu na gre było by nie grywane, a wiec przyjmuje- blask, treść, historie, klimat, wygląd otoczenia, i wszystko, co zawarte było w komiksie wierząc, że to było tylko jedne oblicze blasku
- Ja nie mam głowy do mechaniki, ale wiem, że niesamowicie ułatwia prowadzenie narratorowi wiec jak ktoś ma jakiś pomysł albo zna mechanikę z innej gry do takiego czegoś pasującą to chętnie ściągnę gotowca
PostWysłany: 22:27, 03 02 2006
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Cytat:
- Bardzo ważne jest podkreślenie, że wyzbycie sie człowieczeństwa jest tym, co chce osiągnąć blask. Obdarza on bohaterów coraz większa siłą, jeżeli oni stają sie coraz bardziej zdemoralizowani, karci ich za ludzkie odruchy (bardzo dużym wyzwaniem dla narratora i graczy jest nie zgoda na to, co proponuje blask [ ja nie mówiłem ze to prosty system])


jedna rada - nagradzaj, nie karz. imho wiekszosc podobnych mechanizmow
karzacych gracza za dane zachowanie(czlowieczenstwo w wampirze na ten
przyklad) dawalo jedynie efekt kaganca i gracz czesto albo powsciagal gre
czyniac ja bardziej nudna i mdla lub zlewal go calkowicie i po jatce udawal
pare minut, ze przezywa traume, z czego nic nie wynikalo.

dodatkowo:
w tym systemie sprawdzilyby sie nie tyle klasy, co archetypy - postacie
zimny sukinsyn, ktory niczego nie zaluje, skazany idealista, itp.
to prowadzi do innej sprawy - potrzebujesz wyraznie zarysowanych
postaci, ktore wiedza czego chca. nie uda sie raczej oszukac typowym
gledzeniem rpgowym bez zadnego celu.

nie zwrociles uwagi na jedna rzecz - gracze beda musieli razem
wspolpracowac pomimo coraz bardziej skonfliktowanych swoich bajek.
to imo bylby ciekawy element gry - gracze pograzaja sie coraz bardziej
w swoich swiatach, czesto walcazc o o swoja psyche z innymi kolami z
druzyny, ale sami nie przetrwaja.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:16, 03 02 2006
aj waj Spawacz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecinewo





No właśnie i tu jest bó-l jak zmusić gracza do nie przechodzenia na stronę blasku... głównym dążeniem bohaterów komiksu było wydostanie sie z blasku bo gdzieś podobno jest wyjście z piekła blask po przez degradowanie graczy "asymiluje" ich i nie pozwala im sie z niego wydostać. Ale nie mam pojęcia, w jaki sposób uzmysłowić im, że bratanie sie z blaskiem przyniesie im zgubę bez wzniosłych patetycznych przemów albo tekstów w stylu nie możesz tego zrobić, bo twoja moralność ci nie pozwala?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:59, 04 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Pomysł IMO dość ciekawy, bardziej na zasadzie dramy niż normalnego, scenariuszowego RPGa, ale wydaje mi się, że dość one-shotowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szczury blasku-RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin