autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Forum -> Poor gamers almanac PL Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 13:12, 20 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





No nie wiem - jak Magnes się weźmie za skład to nik nie będzie czytał tekstów tak ładnie zrobi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:25, 20 06 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Niestety nie mogę pomóc ze składem - nie mam czasu na angażowanie się teraz w żadne nowe projekty. Mogę czasem jakiś tekst napisać, przejrzeć pod kątem korekty, ale to wszystko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:29, 20 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





No dobra, to ja się dokształcę nieco i da radę. W takim razie czekam na nominację
autorki do publikacji w pilotowym wydaniu. Co się dzieje na rynku napiszę,
bo przy okazji przygotuję się nieco do mojej (i ja-prozaca) prelekcji na
tegorocznej Avangardzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:37, 20 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ja proponuję coś takiego:
1.Zrób nam podforum.
2.Wybierzmy grę spośród tych wspomnianych na forum w ciągu Maja i Czerwca - ją opiszemy w całości, a do tego opiszemy projekty w toku i nowości(opisy skrótowe).
3.Obaj spróbujemy składu z prostymi tekstami, oodamy pod ocenę forumowiczów i kogo wyżej ocenią - ten niechaj składa, na wieki wieków. Amen!

EDIT 1:
Zuhar na Aleji Fantasy napisał:

RISUS: The Anything RPG nie jest tworem nowym. Pracę nad nim zaczęły się w 1993 roku, a wersja (chyba) ostateczna pojawiła się w 2001. Twórcą tego systemu jest S. John Ross.

Dlaczego o nim w ogóle wspominam? Otóż koncepcja, jaką wykorzystuje RISUS miała spory wpływ na innych twórców. Ponadto RISUS świetnie nadaje się do gry w warunkach podróży i jako jeden z nielicznych nie wykorzystuje (w zasadach podstawowych) nietypowych kostek (chociaż dziś nikt już chyba k10, czy k20 nie uważa za nietypowe), a jedynie sześcienne.

Z RISUS-em spotkałem się przypadkiem. Nazwa obiła mi się już, co prawda o uszy, ale minęło trochę czasu zanim zajrzałem na witrynę Cumberland Games. System ściągnąłem jak każdą ciekawostkę, nie przyglądając się jej zbyt uważnie. Wtedy uznałem, że pomysł nie jest zbyt poważny, a system nie nadaje się do rozegrania normalnej sesji RPG. I pewnie, RISUS długo jeszcze zaśmiecałby bezproduktywnie dysk mojego komputera gdyby nie niespodziewana potrzeba. Szukałem jakiejś prostej mechaniki, której nie musiałbym nowicjuszowi długo tłumaczyć. Ot coś na jedną sesyjkę, żeby się dziewczę zorientowało, o co w tym RPG biega.

Sam RISUS jest rozprowadzany jako 4-stronicowy PDF z niewielką ilością czarno-białych ilustracji. Istnieje też wersja w formacie RTF (oczywiście bez ilustracji).

Podstawową koncepcją RISUS-a jest rezygnacja z atrybutów i umiejętności, na rzecz ogólnych określeń charakteryzujących bohatera tzw. Komunałów. Każdemu Komunałowi przypisany jest pewien poziom, czyli ilość kostek sześciennych używana do rzutu, gdy jest on testowany. Zasady opisują jak postępować w przypadku, gdy żaden z posiadanych przez naszego bohatera Komunałów nie pasuje do sytuacji. Mechanika do realistycznych nie należy i nadaje się albo do konwencji humorystycznych, albo na sesje, gdzie rzuty kośćmi mają charakter, co najwyżej drugorzędny.

Jedną z zalet, jakie ma RISUS (oprócz prostoty) jest możliwość wykorzystania tejże mechaniki do gry solo. Na stronie Cumberland Games znajduje się scenariusz w konwencji fantasy do samodzielnego rozegrania (bez MG).

Trudno mi traktować RISUS-a jako mechanikę przeznaczoną do rozgrywania normalnych sesji RPG. Może on, co najwyżej posłużyć w zastępstwie, gdy nie mamy dostępu do podręczników. Z drugiej jednak strony, podobną koncepcję jak w RISUS-ie z powodzeniem wykorzystano w rewelacyjnym moim zdaniem FATE (Fantastic Adventures in Tabletop Entertainment - Fudge Edition). Gdybym miał polecić RISUS-a to tylko na krótkie sesyjki przy chipsach - tam sprawdzi się rewelacyjnie.


Tekst przykładowy porzyczony z Aleji Fantasy - kto lepiej sformatuje ten będzie odpowiadał za skład, dobra?

PS. Linkuj swoją wersję składu w tym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:24, 20 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Zrobiłem na szybkensa w OpenOffice. I hope it's good:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:14, 21 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Wygląda ok.
Obecny brak obramowań jest efektem zamierzonym?
Bo jeśli ich brak zmniejszy dość wyraźnie rozmiar pliku pdf,
to wyjdzie to na plus.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:23, 21 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Po prostu widzę ten zin w prostej oprawie. Zrobiłbym ładną, gdybym umiał
tyle co Magnes ;p Te ramki na skróty newsów po lewej planowałem jeszcze
na zmianę pisać na tle szarym i białym, dla wyraźniejszego rozróżnienia.

Czekamy na inne propozycje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:20, 21 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Lepiej zrobić prostą ale funkcyjną, bo można przedobrzyć/przebajrzeczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:02, 21 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Potestujemy. Czekam na następne propozycje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:05, 21 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





[link widoczny dla zalogowanych]

beacon napisał:
Czekamy na inne propozycje.

Poprawka: Czekamy na jeszcze inne propozycje Wink

EDIT:
No co tal zamilkliście, hm? Żadnych komentarzy, ani nic... Sad Chyba się na was obrażę!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:54, 21 06 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





"Ja wszyscy, to wszyscy - bacia też." : [link widoczny dla zalogowanych]

@k2jumper - popracowałbym u Ciebie nad odstępami. Czcionka na górze mi się nie podoba (tytuł).

Co do mojej propozycyjki, to nie należy jej traktować zbyt poważnie - OO2.0. nie jest wymarzonym programem do tej roboty. Jak się nauczę czegoś lepszego, to można pomyśleć o sensowniejszym składzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:27, 21 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wersja Zuhara jest the best. Po lewej stronie można dawać obrazki i jakieś inne
rzeczy, natomiast na newsy wydzielić jedną stronę (2gą). Odpalę zatem forum
tajne dla los redaktores i mam nadzieję, że coś z tego będzie.

Jaki tytuł pisma? Poor gamer's PL? Czy może coś innego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:06, 21 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Poor gamer's PL może zbyt bardzo rani uszy.
Coś polskiego?
Skoro jest Wieża Snów (co brzmi b. dobrze) to może damy 100% polski produkt Smile
Alamanach Autorski?

Ps. Taa, połechtano moje ego Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:10, 21 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Kaszaniasty tytuł. Może "El libro de los juegos" - księga gier o hiszpańsku ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:34, 21 06 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Brzmi zbyt poważnie. Osobiście wolę traktować to z lekkim przymrużeniem oka. Może "RPGrafoman"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poor gamers almanac PL
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Forum
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin