autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Arkona - dodatek fanowski
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Arkona - dodatek fanowski
PostWysłany: 15:19, 04 02 2007
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Arkona nie może poszczycić się wsparciem ze strony właścicieli praw autorskich. Na jej szczęście ma jednak aktywnych fanów, których wysiłkiem powstał nowy, obszerny (120 stron) dodatek pt. Rzecz o kamieniu, liściu, piórze i mieczu, do ściągnięcia ze stron serwisu [link widoczny dla zalogowanych].

Do ściągnięcia: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:06, 05 02 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Animus corpus - ostatnio byłem na sesji u znajomej (Squirel). Miała na półce cztery podręczniki do Arkony. Okazało się, że kupiła za 2,99 sztuka (czy coś koło tego) i dla jaj rozdaje ludziom na prezenty. Taka anegdotka.

W każdym razie - w Arkonę nigdy nie grałem, dodatku nie ściągnę, bo klimaty nie do końca moje. Ale miło ze strony fanów, że chcą wygrzebywać nieboszczkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:18, 05 02 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Swoją drogą wydawcy takich nieudanych (tzn. niesprzedających się, niewspieranych) podręczników jak Arkona, czy Poza Czasem mogliby udostępniać potem te gry za darmo w formie PDF, bo tak to praca autorów poszła na marne, garstka osób ma podręcznik, reszta jak chce to musi piracić (skan jest dostępny gdzieś tam).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:59, 05 02 2007
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





O wydawcy Arkony się nie będę wypowiadał, bo moje zdanie składa się głównie z przecinków.

Co do dodatku, to już sama objętość robi wrażenia i podejrzewam, że nawet jeśli nie do Arkony to do czegoś innego znajdę w środku przydatne materiały.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:08, 05 02 2007
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Ehh sam nigdy nie grałem w arkone, ale chciałbym spróbować. Co do wydawania niesprzedających się podręczników w pdf to muszę się zgodzić. Na szczęście są jeszcze tacy co skanują i udostępniają Smile

mod. Magnes: wyciąłem jedno zdanie, bo jakoś tak się złożyło, że mamy tu zasadę takich rzeczy nie wspominać Wink. Komu zależy sam sobie znajdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:16, 11 02 2007
lucek
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Z macicy kocicy





Arkona ponoć brzydko mówiła o fandomku, czyż nie?
A w tzw. środowisku - obecność Arkony zerowa. Czemu?

l.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:55, 12 02 2007
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Trudno mi powiedzieć co Arkona mówiła, bo nie wiem. Moje zaangażowanie było znikome.

Ten system został w wielu miejscach spaprany. I to niestety pomimo feedbacku jaki otrzymali autorzy - został on zignorowany. Skoro więc Arkona obraziła się na fandom, to może on na Arkonę?

Poza tym:
- mitologia słowiańska jakoś nigdy nie cieszyła się powodzeniem wśród polskich RPGowców (może dlatego, że Polacy nie znają własnej dawnej mitologii?),
- mechanika jaką zaproponowano w Arkonie to coś, co dla fandomu jest nie do zaakceptowania,
- robił ją ktoś z zewnątrz, co w myśl zasady "kto nie jest z nami..." przekreśla system.

Ociera się to może o teorię spiskową, ale chyba tak jest. Poza tym - skład podręcznika, ilustracje itd. nie zachęcają do kupienia na półkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:31, 12 02 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Zuhar - szczerze?

Mam Arkone i jestem pewien, ze z niej nie skorzystam. Powody:

slowianskosc i swiat - gowniano opisane, zeby zagrac musialbym
dorobic co najmniej drugie tyle w podreczniku. Dodatkowo nie
jestem ekspertem, ale smierdzialo mi po czesci klasycznym
fantasy. Powtarzam, na oko cwierclaika.

mechanika - kolejna z serii: szybka, ale realistyczna i chcialbym
cos jeszcze, ale nie wiem co. Dodac do tego spieprzony layout
(przy samym tworzeniu postaci trzeba co najmniej 8 razy biegac
po rozdzialach) i niejasne spisanie czesci zasad otrzymujesz
produkt z trudem grywalny. Mozna, ale nie chce mie sie
przedzierac.

sposob gry - zalosne porady dla graczy i mg, idiotyczna
i zniechecajaca do systemu przygoda(railroadfest do kwadratu)

amatorski wyglad - jak ktos wydaje na kredowym papierze, niech
sie postara o prawdziwych grafikow i wieksza ilosc ilustracji. Kreda
zobowiazuje.

Zagralbym w slowianskie klimaty, ale niech beda wykonane dobrze.
Na razie za tego rodzaju gry biora sie totalni amatorzy.

W obecnym stanie Arkona daje mi to samo, co dowolna mechanika
z sieci, jedna lub dwie ksiazki o mitologii slowian i dzien na spisanie
scenariusza/lekkie dostowanie zasad. To drugie jest o tyle lepsze,
ze przynajmniej przeczytam cos jakies sensowny opis mitologii
i historii slowian.

wiekszosc co lepszych autorek z sieci sprawdza sie lepiej niz Arkona
(Naznaczeni na przyklad, zeby nie wchodzic w rzeczy zagraniczne).

Zaden spisek, po prostu Arkona jest jaka jest.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:03, 12 02 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





W sumie z tego co pamiętam o Arkonie jak ją przeglądałem w Empiku, to niestety ja-prozac ma chyba rację.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:50, 12 02 2007
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
sposob gry - zalosne porady dla graczy i mg


To jedyny fragment, który można odnieść do mojego udziału. Na swoją obronę mogę przywołać tylko czas jaki miałem na napisanie tychże. Nie dość, że musiałem dopasować się do już napisanego i zatwierdzonego przez wydawcę fragmentu, to od momentu, gdy dostałem mailową prośbę o nagłą pomoc, do deadlinu było mniej niż 24 godziny. Czyli w praktyce: pisane bez planu, pomysłu i żadnej korekty.

Mogę mieć tylko nadzieję, że tylko ten fragment podręcznika przygotowano w ten sposób. Ale to raczej złudzenia.

Co do mechaniki, którą miałem konsultować, to proponuje przejrzeć Wieżę Snów - w jednej opisuję kwiatki jakie w niej były. Niewiele udało mi się wskurać - kilka osób poczuło się urażonych i późniejszych wersji już nie widziałem. Może to i lepiej - jeszcze ktoś by moje nazwisko umieścił przy tym rozdziale...

Cytat:
Zagralbym w slowianskie klimaty, ale niech beda wykonane dobrze.
Na razie za tego rodzaju gry biora sie totalni amatorzy.

W obecnym stanie Arkona daje mi to samo, co dowolna mechanika
z sieci, jedna lub dwie ksiazki o mitologii slowian i dzien na spisanie
scenariusza/lekkie dostowanie zasad. To drugie jest o tyle lepsze,
ze przynajmniej przeczytam cos jakies sensowny opis mitologii
i historii slowian.


Trafiasz w sedno.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:32, 12 02 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Porady dla graczy -

W takich warunkach nawet nie podjalbym sie pisania. Za duze ryzyko,
ze wyjdzie gowno, ktore bede musial znosic i sie przylepi na dlugo.

Nie wiedzialem, ze brales udzial w tworzeniu Arkony. co nie zmienia
o niej mojej opinii. Prady sa za krotkie, niewiele z nich wynika oprocz
kilku ogolnych pierdol dostepnych w dowolnym innym podreczniku
i co najwazniejsze nie ulatwiaja grania akurat w Arkone.

W sumie nie historie z pisania tej gry sa pewnie traumatyczne i niezbyt
wesole - nie mnie z nich wyciagac wnioski tylko autorom.

Swoje zdanie wyrazilem, tylo.

Cytat:
Trafiasz w sedno.


Najgorsze to, ze takie Arkony uwalaja szanse wydania czegokolwiek
w Polsze. Ludzie sie trzy razy zastanowia przd kupnem czegokolwiek,
co nie ma ustalonej marki/opinii.

Ktory to numer wiezy snow?

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:46, 12 02 2007
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Było już wtedy pomiędzy ekipą, a wydawcą na ostrzu noża. Gdybym tego nie wziął na 99% podręcznik by nie wyszedł. Było - minęło. Chwały nie przynosi, ale ujmy jakiejś ogromnej też nie. Dziś bym czegoś takiego nie puścił, a w 2002 roku prawie nikt o mnie nie słyszał.

Dla mnie Arkona to zmarnowany potencjał. Tak już zostanie.

Artykuł "Niektóre błędy mechanik (nie tylko) autorskich" w 3 numerze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arkona - dodatek fanowski
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin