autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Awaron: Tron we krwi
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Awaron: Tron we krwi
PostWysłany: 18:46, 19 06 2007
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





"Awaron to kraina leżąca w fikcyjnym świecie wyjętym z ballad o rycerzach i damach dworu, nad którą zawisła wizja wojny domowej.
Jest Rok Pański 1409 gdy Ludwik IV z rodu Herwingów, Książe Awaronu zmarł bezpotomnie nie wyznaczając następcy. Dwór pogrążył się w żałobie gdy głowy znamienitych rodów szlacheckich posiadających wielkie wpływy i będące w posiadaniu ziemi księstwa zaczęły upominać się o tron dla swoich kandydatów. Papież aby nie dopuścić do rozlewu krwi w bratobójczej wojnie o władzę ustanowił niezależność ziem posiadanych przez rody tym samym pozostawiając Awaron bez władcy.

O ile załagodziło to oficjalne konflikty pomiędzy dworami o to, kto powinien przejąć tron Księstwa o tyle rozpoczęło długotrwałe zmagania rodów na tle politycznym i gospodarczym. Nie mogąc narazić się Papieżowi zaczęły rywalizację o ziemię, która dawała podstawy do zjednoczenia krainy pod herbem jednego z nich. Morderstwa, tajne sojusze, przekupstwo i zdrada zawitały na zamki gdzie toczyła się teraz wojna nie na miecze lecz na wpływy i władzę, przygotowując ludność Awaronu do ostatecznej rozgrywki o koronę całej krainy… "


Awaron: Tron we krwi to gra strategiczna symulująca działania średniowiecznych dworów w zmaganiach o książęcy tron. Gracze stają na czele arystokratycznych rodów zwalczając konkurencje i poszerzając swoje wpływy aby osadzić na tronie Awaronu członka swojej dynastii.

W tym momencie dostępny jest podręcznik do gry pod adresem:
[link widoczny dla zalogowanych]

W najbliższym czasie wrzucę zeskanowaną mapę (9 kartek A4) oraz wszystkie dodatki (żetony, figurki regimentów, listę zdarzeń, karty itd.)

Tutaj przykład karty postaci reprezentującej członka dworu
(Puste miejsce pomiędzy imieniem a cechami postaci to miejsce na żeton dworu do jakiego należy postać) :

[link widoczny dla zalogowanych]

W produkcji jest rozwinięcie zasad o rozgrywkę fabularną wprowadzającą fuchę MG i kilka nowych rozwiązań.

---------------------------------Update 20.06.2007 ------------------------------

Karty kupców: [link widoczny dla zalogowanych]

Przykład karty kupca:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pionki regimentów do samodzielnego złożenia i pomalowania: [link widoczny dla zalogowanych]

Tarcze rodowe (znaczniki): [link widoczny dla zalogowanych]

Przykład jak pomalować figurkę:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:09, 20 06 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Ha, przebiłem się przez pdfa Wink , wrażenia :

Złe :
- Literówki, błędy, niektóre zdania brzmią dziwnie, jedna strona jest bez tła.
- Za skomplikowane jak na planszówke. Mechanika bardziej pasuje do gry komputerowej/online-przez-www.
- Za dużo liczenia kasy.
- Karta inkwizycji powinna ściągać komuś gniew papieża na głowę lub katrupić ekskomunikowanych.

Dobre :
- Zasady usuwania postaci (śmierć ze starości lub wyjazd do klasztoru Wink )
- Ekskomunikowany gość nie musi płacić odszkodowań


Btw. Ile akcji się wykonuje w jednej rundzie (wszystkie po kolei z listy intrygi/wojny) ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:57, 20 06 2007
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Podręcznik przedstawia wszystkie możliwości w grze więc gracze nie są zmuszeni do ich wykorzystywania a tylko odwołania się gdy będzie taka potrzeba lub watpliwość.

W domu mam strasznie słabego kompa z zainstalowanym marnym edytorem tekstu bez poprawiania błędów. O niedociągnięciach wiem to sie zmieni jak tylko przesiądę się na innego kompa.

Chciałem jak najlepiej połączyć realne czerpanie zysków z mechaniką. Liczenie kasy to: kupcy + (dochody z prowincji - spladrowane obiekty) - utrzymanie armii -/+ ew. cechy postaci. Być może to dużo ale gdy jeden sezon trwa około kilku do kilkunastu minut to wg mnie jedno równanie to niezbyt wygórowane wymaganie od graczy. Jeżeli jednak to ma być uciążliwe jaką formę polecasz?

Karta inkwizycji symuluje działania rodu (przekupstwa inkwizytorów, donoszenie, podkładanie świni) względem danej postaci aby inkwizytor znalazł pretekst do zamordowania postaci.

Kolejnośc akcji to po prostu spis jakie czynności trzeba wykonywać po kolei a nie jakie czynności gracz ma wykonać. Jeżeli chce podczas tury intryg tylko zorganizowac turniej to organizuje turniej i nie jest zobowiązany do wykonywania innych akcji. tutaj chodzi tylko o uszeregowaniu zdarzeń aby gracze nie wchodzili sobie w słowo i nie podejmowali decyzji na gorąco.

Chciałem tylko pokazać formę gry, sam podręcznik jest stworzony do gry testowej więc jest niedoskonały. Sama gra po przeanalizowaniu okazała się prosta. Jeżeli gracze wpadną w odruch wykonywania pewnych czynności co rundę (czyli pilnowania wieku i kolejności akcji) wtedy gra jest bardzo płynna i emocjonujaca a największą jej część zabiera komunikacja miedzy nimi (wysyłanie wiadomości) niż samo wykonywanie mechaniki.

Zauważ, że zasady dotyczace kupców to 1/3 strony a w grze to tylko przesuniecie karty w odpowienim kierunku. Zasady są rozbudowane po to by gracze nie musieli wymyślać zasad na gorąco podczas gry.

Zresztą jest to podręcznik w wersji "Gra bez MG" więc połowa tych czynności odpadnie w wersji "Gra z MG"

Jak możesz wskazać co jest niejasne albo co chciałbyś zmienic to pisz. Opublikowałem to aby móc to poprawić.

-----------------------------------------------

EDIT: 13.09.2007

Proszę o usunięcie tematu. Gra zostanie zupełnie zmodyfikowana do fabularnego systemu RPG, w którym gracze wcielają się we władców i kiedy zostanie ukończona założe nowy temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Awaron: Tron we krwi
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin