autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> [bitewniak] Dustbowl v.0.6 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
[bitewniak] Dustbowl v.0.6
PostWysłany: 19:35, 28 08 2006
endrju
przybysz

 
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Co prawda to forum poświęcone jest przede wszystkim autorskim RPG, ale może ktoś znajdzie chwilę by zapoznać się i z tym tworem.
Od 2 miesięcy działa strona [link widoczny dla zalogowanych], poświęcona autorskiemu systemowi bitewnemu w realiach post-apokaliptycznych. Aktualna wersja systemu to 0.6, gra jest już dość spójna i umożliwia rozegranie paru partii, ale pewne rzeczy (choćby koszty punktowe) muszą zostać jeszcze podrasowane. Powoli kończę też prace nad tłumaczeniem podręcznika na angielski. Będę wdzięczny za wszelkie komentarze i uwagi - zarówno tutaj, jak i na forum gry (link na stronie).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Dustbowl v.0.6
PostWysłany: 20:08, 28 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





endrju napisał:
Co prawda to forum poświęcone jest przede wszystkim autorskim RPG, ale może ktoś znajdzie chwilę by zapoznać się i z tym tworem.


Dotyczy także karcianek, planszówek, bitewniaków, dziwnych wytworów wymagających macek i podwójnych zestawów muszelek. Ogólnie: gier autorskich.

Cytat:
Od 2 miesięcy działa strona [link widoczny dla zalogowanych] poświęcona autorskiemu systemowi bitewnemu w realiach post-apokaliptycznych. Aktualna wersja systemu to 0.6, gra jest już dość spójna i umożliwia rozegranie paru partii, ale pewne rzeczy (choćby koszty punktowe) muszą zostać jeszcze podrasowane. Powoli kończę też prace nad tłumaczeniem podręcznika na angielski. Będę wdzięczny za wszelkie komentarze i uwagi - zarówno tutaj, jak i na forum gry (link na stronie).


Dlaczego akcja dzieje się w USA? Nazwy kojarzą mi się z Neuroshimą nieodzwonie. Można powiedzieć, że ten temat został już wyeksploatowany.
Odnośnie zdjęć: przydałoby się nie robić ich pod światło Wink i czasem przydałby się statyw.
A odnośnie gry: nie wypowiem się, bo nie znam się na bitewniakach zupełnie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:16, 28 08 2006
endrju
przybysz

 
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Dotyczy także karcianek, planszówek, bitewniaków, dziwnych wytworów wymagających macek i podwójnych zestawów muszelek. Ogólnie: gier autorskich.


Toć napisałem, że "przede wszystkim RPG", a nie "wyłącznie RPG" Smile

Cytat:
Dlaczego akcja dzieje się w USA?


A czemu nie? Ja wiem, ze kazdy z autorow 1500 systemow post-apo dziejacych sie w Europie mysli, ze jest oryginalny, ale jakos mi sie nie udzielilo Wink
Generalnie jesli chodzi o fluff, to mowie otwarcie: gra nie ma byc oryginalna - ma sie odwolywac do schematow znanych z dziesiatkow gier, filmow i ksiazek post-apo, od czasu do czasu wtracajac cos swojego.

Co do zdjec - beda lepsze, jak wrzuce zdjecia figurek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:26, 28 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





endrju napisał:
Toć napisałem, że "przede wszystkim RPG", a nie "wyłącznie RPG" Smile


Uściśliłem, żeby było wiadome.

Cytat:
A czemu nie? Ja wiem, ze kazdy z autorow 1500 systemow post-apo dziejacych sie w Europie mysli, ze jest oryginalny, ale jakos mi sie nie udzielilo Wink


Nie widziałem ich tak znowu wiele i żadnego ukończonego - z polskich, autorskich na tyle na ile wiem.

Cytat:
Generalnie jesli chodzi o fluff, to mowie otwarcie:


Odnośnie fluff: przydałby się osobny temat czy powinno się tego słowa używać. Nie jest polskie, jest niezrozumiałe dla większości laików (ze mną włącznie) i ma polskie odpowiedniki jak mniemam.

Cytat:
gra nie ma byc oryginalna - ma sie odwolywac do schematow znanych z dziesiatkow gier, filmow i ksiazek post-apo, od czasu do czasu wtracajac cos swojego.


OK. Rozumiem.

Cytat:
Co do zdjec - beda lepsze, jak wrzuce zdjecia figurek.


Figurki są jakieś specjalnie robione dla gry, czy wykorzystuje się gotowe?
Co trzeba mieć żeby zacząć grać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:46, 28 08 2006
endrju
przybysz

 
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Odnośnie fluff: przydałby się osobny temat czy powinno się tego słowa używać. Nie jest polskie, jest niezrozumiałe dla większości laików (ze mną włącznie) i ma polskie odpowiedniki jak mniemam.


Sorry w takim razie, bede dalej uzywal okreslenia "tlo fabularne" - po prostu w srodowisku bitewnym/karcianym przyjelo sie angielskie okreslenie.

Cytat:
Figurki są jakieś specjalnie robione dla gry, czy wykorzystuje się gotowe?
Co trzeba mieć żeby zacząć grać?


Wykorzystuje sie gotowe figurki, z zestawow historycznych w skali 1:72 - polecane zestawy znajduja sie na forum w dziale "modelarstwo". Koszt takiego zestawu to 15-40 zl, w srodku jest 40-50 figurek czyli material na 4-5 band do gry.
Do rozpoczecia gry (oprocz materialow ze strony) potrzebne jest 5-10 figurek, kostka dwudziestoscienna, kosc rozrzutu ("scatter die" produkcji Games Workshop albo zwykla szostka przerobiona na taka - siatka kostki jest w podreczniku) i miarka z podzialka calowa. Przydadza sie tez jakies tereny (wzgorza, budynki - ale mozna zaimprowizowac teren kladac na stole pudelka czy ksiazki), bo gra na otwartym polu konczy sie licytacja "kto ma wiecej KM-ów i granatników" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:00, 29 08 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Nie podoba mi się to że podczas ataku na nogi jest bonus do obrażeń. Rozumiem że można sprawić że przeciwnik okuleje ale nie zwiększa to szansy zadania obrażeń ani śmierci. To już korpus jest bardziej wrażliwy na obrażenia niż nogi i to trafienie w korpus ma znacznie większą szanse zabicia niż trafienie w nogi.

Po drugie nie podoba mi się to że w walce wręcz jest modyfikator za każdy dodatkowy model w starciu po naszej stronie, lepiej by było gdyby był modyfikator za każdy model przewagi liczebnej dla stykającej się jednostki (np. jeśli w starciu bierze udział 3 jednostki vs 2 jednostki to ta trójka ma bonus +1), dodatkowo przyda się modyfikator za flankowanie. Też moim zdaniem modyfikator do atakowania postaci leżącej powinien być +3.

Jeśli chodzi o strzelanie to nie zgodzę się z tym że seria zadaje mniejsze obrażenia niż pojedynczy strzał. Fakt celowanie jest gorsze ale i tak mieć kilka pocisków w bebechach to gorzej niż mieć 1. Możesz zrobić tak że jest większe prawdopodobieństwo zranienia ale mniejsze zabicia. Chociaż to też jest mało prawdziwe.

Poza tym bardzo fajny pomysł Inicjatywy. Musze zagrać żeby zobaczyć jak się to sprawdzi.

Na razie doczytałem do tworzenia postaci, potem doczytam i dopisze resztę komentarza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:30, 29 08 2006
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Jeszcze nie doczytałem wszystkiego, ale ogólnie całkiem mi się podoba (jeśli chodzi o zasady, bo post-apokaliptyków nie bardzo lubię). Postaram się zagrać, to może wypowiem się dokładniej. A jak na razie, parę uwag:

Trochę nie podoba mi się, że używa się cali. Centymetry byłyby wygodniejsze. Ale to tylko taki detal.

Test szczęścia - wydaje mi się, że za rzadko jest używany w trakcie gry. Możnaby też zamiast rzutu k20, wykonać rzut monetą - byłoby klimatyczniej, wygodniej i dostarczałoby większych emocji Wink.

Ciekawy pomysł z Inicjatywą, będę musiał sprawdzić jak to wychodzi w grze.

Linia celowania - jestem pewien, że będzie powodem wielu kłótni w trakcie gry. Nie lepiej wprowadzić minimalną wysokość przeszkody, która liczy się jako kompletnie zasłaniająca postać?

Kość rozrzutu - mi bardziej odpowiada rzut k10, gdzie cyfry od 1-8 wskazują po kolei każdą stronę postaci (przód, przód-prawo, prawo itd.), a 9-10 oznacza 'hit'. Można też bez problemu użyć do tego celu k20.

Hobibit, o ile dobrze doczytałem, trafienie w nogi nie daje wcale bonusu do obrażeń, trafiony odejmuje tylko dodatkowe punkty od Ruchu i nie może biegać. Chociaż rzeczywiście możnaby nawet dać ujemny bonus do obrażeń za trafienie w nogi. Ale zrobiłbym za to modyfikator -1/-0 za celowanie w nogi, zamiast -2/-1.

Nie bardzo podoba mi się trafianie przy ogniu pośrednim, a dokładniej to, że niepowodzenie powoduje tylko rozrzut. Celne trafienie powinno być dużo trudniejsze. Nie mam dokładnego pomysłu jak powinno działać, ale wydaje mi się, że rozrzut powinien być również przy powodzeniu (a może po prostu jakoś zamiast rzutu na trafienie?).

W rzucie morale nazwy 'zdenerwowanie' i 'panika' nie bardzo chyba pasują do ich efektu. Ale nie mam na razie pomysłu na inne nazwy.

Rzeczywiście, strzelanie serią nie do końca chyba działa jak powinno.

Nie wiem, co planujesz jeszcze dopisać, ale na pewno dorobienia wymaga poruszanie się (jak działa pływanie i brodzenie w wodzie, przeskakiwanie rozpadlin, zeskakiwanie z wysokości, upadek i jego konsekwencje itd.).

Powodzenia w dalszej pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:43, 29 08 2006
endrju
przybysz

 
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Hobibit napisał:
Nie podoba mi się to że podczas ataku na nogi jest bonus do obrażeń. Rozumiem że można sprawić że przeciwnik okuleje ale nie zwiększa to szansy zadania obrażeń ani śmierci. To już korpus jest bardziej wrażliwy na obrażenia niż nogi i to trafienie w korpus ma znacznie większą szanse zabicia niż trafienie w nogi.


Ale przecież trafienie w nogi nie daje modyfikatora do PO! Pozwala jedynie na obniżenie Ruchu o 1, zgodnie z tym co piszesz.

Cytat:
Po drugie nie podoba mi się to że w walce wręcz jest modyfikator za każdy dodatkowy model w starciu po naszej stronie, lepiej by było gdyby był modyfikator za każdy model przewagi liczebnej dla stykającej się jednostki (np. jeśli w starciu bierze udział 3 jednostki vs 2 jednostki to ta trójka ma bonus +1), dodatkowo przyda się modyfikator za flankowanie. Też moim zdaniem modyfikator do atakowania postaci leżącej powinien być +3.


Po pierwsze - starcie dzieli się na mniejsze, jeżeli jest taka możliwość. Nie może się zatem pojawić starcie 3 na 2 - bo dzieli się ono na 2 na 1 i 1 na 1. Po drugie, kazda postac wykonuje test WW osobno - wiec te kazda z tych dwoch postaci w walce 2 na 1 otrzymuje modyfikator +1.

Cytat:
Jeśli chodzi o strzelanie to nie zgodzę się z tym że seria zadaje mniejsze obrażenia niż pojedynczy strzał. Fakt celowanie jest gorsze ale i tak mieć kilka pocisków w bebechach to gorzej niż mieć 1. Możesz zrobić tak że jest większe prawdopodobieństwo zranienia ale mniejsze zabicia. Chociaż to też jest mało prawdziwe.


Seria nie tyle "zadaje mniejsze obrażenia", co ma większą szansę przyciśnięcia ogniem, a mniejszą - precyzyjnego, zadającego poważne obrażenia trafienia.

Cytat:
Trochę nie podoba mi się, że używa się cali. Centymetry byłyby wygodniejsze. Ale to tylko taki detal.


Cale łatwiej przełożyć w skali 1:72 na metry, stąd taka miara.

Cytat:
Test szczęścia - wydaje mi się, że za rzadko jest używany w trakcie gry. Możnaby też zamiast rzutu k20, wykonać rzut monetą - byłoby klimatyczniej, wygodniej i dostarczałoby większych emocji Wink.


W kilku kluczowych momentach się pojawa, ale myślę, że znajdzie się dla niego jeszcze parę zastosowań. Obecne rozwiązanie poza tym umożliwia wykorzystanie testu Szczescia przy poruszaniu sie pojazdow czy wykorzystanie cechy "Farciarz".

Cytat:
Linia celowania - jestem pewien, że będzie powodem wielu kłótni w trakcie gry. Nie lepiej wprowadzić minimalną wysokość przeszkody, która liczy się jako kompletnie zasłaniająca postać?


Jak na razie z LC problemów nie było - ale minimalna wysokość przeszkody powinna się pojawić, racja.

Cytat:
Kość rozrzutu - mi bardziej odpowiada rzut k10, gdzie cyfry od 1-8 wskazują po kolei każdą stronę postaci (przód, przód-prawo, prawo itd.), a 9-10 oznacza 'hit'. Można też bez problemu użyć do tego celu k20.


Scatter jest zwyczajnie szybszy.

Cytat:
Nie bardzo podoba mi się trafianie przy ogniu pośrednim, a dokładniej to, że niepowodzenie powoduje tylko rozrzut. Celne trafienie powinno być dużo trudniejsze. Nie mam dokładnego pomysłu jak powinno działać, ale wydaje mi się, że rozrzut powinien być również przy powodzeniu (a może po prostu jakoś zamiast rzutu na trafienie?).


Zwróć uwagę, że większość broni wykorzystujących ogień pośredni używa wzornika - co odwzorowuje "pozytywny rozrzut".

Cytat:
Rzeczywiście, strzelanie serią nie do końca chyba działa jak powinno.


Patrz wyżej.

Cytat:
Nie wiem, co planujesz jeszcze dopisać, ale na pewno dorobienia wymaga poruszanie się (jak działa pływanie i brodzenie w wodzie, przeskakiwanie rozpadlin, zeskakiwanie z wysokości, upadek i jego konsekwencje itd.).


Przynajmniej część z tego co wymieniłeś powinna się wkrótce pojawić.

Cytat:
Powodzenia w dalszej pracy.


Dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:58, 29 08 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Ja lubię bitewniaki. To się wypowiem.
Dustbowl to połączenie Necromundy (gangi+doświadczenie) i Warzone (k20 i parę innych rozwiazań). Czytam to i jest takie sobie - ani dobre ani złe, po prostu letnie - prawie wszystkie rozwiązania już gdzieś widziałem, a Inicjatywka (chyba jedyna orginalna rzecz w systemie) będzie powodować komplikacje przy większych gangach.
Brakujemi czegoś - skoro świat ma być sztamponowy to niech coś innego doda tej "kuli kurzu" smaku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:25, 29 08 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jak dla mnie też lepsza była by miarka centymetrowa. A co do proporcji to i tak zazwyczaj skala pionowa i pozioma jest inna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:05, 29 08 2006
endrju
przybysz

 
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Tomakon Inc. napisał:
Ja lubię bitewniaki. To się wypowiem.
Dustbowl to połączenie Necromundy (gangi+doświadczenie) i Warzone (k20 i parę innych rozwiazań). Czytam to i jest takie sobie - ani dobre ani złe, po prostu letnie - prawie wszystkie rozwiązania już gdzieś widziałem, a Inicjatywka (chyba jedyna orginalna rzecz w systemie) będzie powodować komplikacje przy większych gangach.
Brakujemi czegoś - skoro świat ma być sztamponowy to niech coś innego doda tej "kuli kurzu" smaku.


Parę innych rozwiązań jeszcze jest oryginalnych w mniejszym lub większym stopniu (vide choćby pojazdy, sprint, system obrażeń, nieco bardziej realistycznie niż w Necro czy Warzonie rozwiązany ekwipunek).
Co do inicjatywy jeszcze - zasady dla większych band ukażą się w dodatku, wersja podstawowa zakłada granie maks. 10-12 postaciami i przy tych liczbach problemów z Inicjatywą nie ma.

Cytat:
Jak dla mnie też lepsza była by miarka centymetrowa. A co do proporcji to i tak zazwyczaj skala pionowa i pozioma jest inna.


W grach GW - może. Tutaj skala pionowa i pozioma pokrywają się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:04, 30 08 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Pojazdy - trochę z Full Thrust, trochę ze starego Warzona. Powtórzę - przykro mi, ale to nic nowego. Manewry - hmm wiesz, że pojazdy gąsienicowe są bardziej zwrotne niż kołowe - bez trudu robią w miejscu 360 stopniowy obrót. Tego nie zrobisz samochodem. Skąd takie ich upośledzenie ?
Sprint - raczej nakomplikowałeś (rozwiązanie jest w Mordheimie, Necromundzie i Konfrontacji), system obrażeń jest OK (podobają mi się progi obrażeń, rany już widziałem), ekwipunek - nie żartuj, zrobiłeś podział pancerza na 3 lokacje i to ma być ten realizm ? Skoro można celować w głowę/nogi to akurat się przyda.
Scatter jest żywcem przeniesiony z GW. Jak wiele innych rozwiązań (np. Pinned).
Chyba sam wiesz ile masz takich "pożyczek".
Wygląda to tak - wziąłeś i powyciągałeś różne rzeczy z różnych systemów, okrasiłeś to nieco własnym sosem i potrawa gotowa.
Nie mówię, że to źle, postmodernizm ciągle jest na fali - ale jeśli bawisz się gotowymi klockami, to aby otrzymać oklaski musisz budować świetne rzeczy. Nie tylko przeciętne.
Na razie bez oklasków z mojej strony. Ale poczekam na wersję 1.0


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:18, 30 08 2006
endrju
przybysz

 
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Tomakon Inc. napisał:
Pojazdy - trochę z Full Thrust, trochę ze starego Warzona. Powtórzę - przykro mi, ale to nic nowego. Manewry - hmm wiesz, że pojazdy gąsienicowe są bardziej zwrotne niż kołowe - bez trudu robią w miejscu 360 stopniowy obrót. Tego nie zrobisz samochodem. Skąd takie ich upośledzenie ?


Pojazdy są ciągle w fazie testów jeszcze.
Cytat:
ekwipunek - nie żartuj, zrobiłeś podział pancerza na 3 lokacje i to ma być ten realizm ?


Chodziło mi raczej o większe, niż to się zwykle dzieje możliwości zabawy z bronią - patrz: tryby prowadzenia ognia, broń podwieszana czy działanie snajperek.

Cytat:
Scatter jest żywcem przeniesiony z GW.


Nigdy nie twierdzilem inaczej.

Cytat:
Jak wiele innych rozwiązań (np. Pinned).


Przyciśnięcie ogniem masz w 95% bitewniaków historycznych, a ostatnio raczej w te grałem, niż w gry s-f/fantasy. Różnica jest taka, że zwykle nie uwzględnia się zwiększonej/zmniejszonej szansy przyciśnięcia ogniem - co tutaj załatwiają modyfikatory do PO.

Cytat:
Chyba sam wiesz ile masz takich "pożyczek".
Wygląda to tak - wziąłeś i powyciągałeś różne rzeczy z różnych systemów, okrasiłeś to nieco własnym sosem i potrawa gotowa.
Nie mówię, że to źle, postmodernizm ciągle jest na fali - ale jeśli bawisz się gotowymi klockami, to aby otrzymać oklaski musisz budować świetne rzeczy. Nie tylko przeciętne.
Na razie bez oklasków z mojej strony. Ale poczekam na wersję 1.0


Powiem tyle, że ten "własny sos" sporo tu zmienia - choćby poziom śmiertelności wśród postaci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:29, 30 08 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Powiem tyle, że ten "własny sos" niewiele tu zmienia - choćby poziom śmiertelności wśród postaci - niewiele różni od Necromundy - Juve wytrzymuje maksymalnie dwa Flesh Woundy, Boss trzy, oczywiście + Żywotność.

Ktoś kto nie zna bitewniaków będzie prawdopodobnie zadowolony z Dustbowla (po polsku i za darmo) a weterani bitewnych stołów mają swoje przyzwyczajenia i preferencje. To widać już po opiniach.
Dla mnie to tylko zlepek różnych pomysłów + kilka house rules z czego jedynie PO i obciążenie się jakoś same bronią.
Nic co by mnie rozpaliło - jak chociażby "wektorowe" walki w przestrzeni kosmicznej zawarte w poprawionym (i darmowym już teraz Full Thrust).

Tryby ognia - serie są np. w Warzonie i Necromundzie, podwieszanie - jest (np. granatniki - znowu Warzone), snajperki - podobnie jak z pojazdami gąsienicowymi - nastąpił niezły rozjazd z realem.

Ja rozumiem, że nie jest łatwo wymyślić coś swojego i orginalnego (no i jednocześnie dobrego) w dziedzinie bitewniaków.
Wiele dobrych rozwiązań już jest i czemu z nich nie korzystać ?
Ale nie nazwałbym czegoś "autorskim" sugerując, że jest to własny pomysł podczas gdy jest to tylko miks znanych rozwiązań.
Gdyby to była książka - każdy z wydawców powiedziałby Ci, że nie wydaje plagiatów.

Produkt o temperaturze letniej, ani dobry, ani zły, ginie wśród innych produkcji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:46, 30 08 2006
endrju
przybysz

 
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
choćby poziom śmiertelności wśród postaci - niewiele różni od Necromundy - Juve wytrzymuje maksymalnie dwa Flesh Woundy, Boss trzy, oczywiście + Żywotność.


Grałem w Necro i wierz mi, że tutaj postacie giną znacznie szybciej.

Cytat:
Ktoś kto nie zna bitewniaków będzie prawdopodobnie zadowolony z Dustbowla (po polsku i za darmo) a weterani bitewnych stołów mają swoje przyzwyczajenia i preferencje. To widać już po opiniach.


Heh, tylko że większość ludzi, którzy udzielają się na forum i testują grę miała już wcześniej z bitewniakami do czynienia - czy to z WZ, OO czy Konfrontacja.

Cytat:
Dla mnie to tylko zlepek różnych pomysłów + kilka house rules z czego jedynie PO i obciążenie się jakoś same bronią.


Jeszcze raz: większość elementów wykorzystanych w innych bitewniakach jest tu połączona w nieco inny sposób - przez co w trakcie gry ciężko wykorzystać większość doświadczeń choćby z WZ czy Necro. Nie ta bajka.

Cytat:
Tryby ognia - serie są np. w Warzonie i Necromundzie, podwieszanie - jest (np. granatniki - znowu Warzone), snajperki - podobnie jak z pojazdami gąsienicowymi - nastąpił niezły rozjazd z realem.


Tylko że oprócz serii nic się w tej kwestii zwykle nie pojawia - a seria jeśli już jest to tylko przy broni typu Stubbera czy KM-ów.
Granatniki <> podwieszanie.
Snajperki - gdzie masz ten rozjazd z realem?

Cytat:
Ja rozumiem, że nie jest łatwo wymyślić coś swojego i orginalnego (no i jednocześnie dobrego) w dziedzinie bitewniaków.
Wiele dobrych rozwiązań już jest i czemu z nich nie korzystać ?
Ale nie nazwałbym czegoś "autorskim" sugerując, że jest to własny pomysł podczas gdy jest to tylko miks znanych rozwiązań.
Gdyby to była książka - każdy z wydawców powiedziałby Ci, że nie wydaje plagiatów.


Pewne rzeczy muszą się w grze pojawić - choćby mechanika trafień, zadawania obrażeń, poruszania się. W tym względzie tak naprawdę nie da się wymyślić nic nowego. Grałem w naprawdę sporą liczbę bitewniaków i wierz mi, że nawet jeżeli pewne rzeczy nie wychodzą podczas czytania, to rozgrywka w Db sporo się różni od WZ, OO, Necromundy czy Warlorda.



Cytat:
Produkt o temperaturze letniej, ani dobry, ani zły, ginie wśród innych produkcji.


Poczekamy, zobaczymy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[bitewniak] Dustbowl v.0.6
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin