autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Into Dreams - karcianka
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Into Dreams - karcianka
PostWysłany: 23:00, 05 11 2006
Ninetongues
degustator autorek

 
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa





[Uwaga! Grafiki użyte przy ilustracjach na kartach nie są moją własnością i służą jedynie jako przykłady. Nie wykorzystuję ich komercyjnie i nie roszcze sobie do nich żadnych praw, oraz zazanczam, że w wersji finalnej owe grafiki nie zostaną wykorzystane]

Nie będę się dużo rozpisywał o ID, chciałem tylko pokazać projekcik, nad którym teraz najwięcej siedzę. To pierwsza rzecz w której wydrukuję zestaw pokazowy, zaniosę w pudełku do wydawnictwa zajmującego się grami w Anglii i przedstawię. Wybaczcie więc literówki na kartach i to, że nie wyjaśnię po kolei i dokładnie zasad, bo rzecz jest jeszcze dośc płynna.

Jest parę rzeczy, które wymagają przemyślenia i dopracowania, ale pomysł jest banalny.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

To gra o śnieniu. Całkiem zwyczajnym, codziennym śnieniu. Celem graczy jest jak najdłużej utrzymać się we śnie i uniknięcie Przebudzenia. ^^ Każdy na czas sesji przejmuje kontrolę nad jednym ze Śniących, zwykłych ludzi, którzy potrafią śnić wspólnie jeden sen.

Są trzy tryby gry:

Solo - coś w stylu pasjansa, tylko zabawniejszy. Gracz losowo układa na stole planszę Snu [czyli karty snów face down] i wybiera od której zaczyna, po czym wędruje po snie, odkrywając sąsiednie karty, zbierając przedmioty, wypełniając instrukcje, spotykając dziwaczne postacie, albo przeciwników.

Multiplayer - To samo, tylko graczy jest kilku. Mogę ze sobą współpracować, albo walczyć, żeby powyrzucać innych ze snu, jak kto woli.

i RPG - wymagający GMa, który Komponuje karty snów w konkretny Sen, tak jak GM tworzy scenariusz. Na bazie odkrywanych Kart Snów buduje swoją historię, a gracze się w nią włączają, jak na normalnej sesji RPG.

Postacie mają swoje atrybuty i zawsze jednego SPECIALA, czyli zdolność wyjątkową tylko dla siebie.
Oto karta postaci, wersja jeszcze bez atrybutów:

[link widoczny dla zalogowanych]

Istnieją cztery nacje/kolory w ID:

ONEIROS - czyli czysta inspiracja, źródło natchnienia ludzkości, zaskakujące i cudowne

FORMIDO - koszmary, źródło strachu, z tej dziedziny pochodzi najwięcej przeciwników

VITREO - lustro ludzkiej duszy i doświadczeń z życia. Wygląda jak nasza rzeczywistość w krzywym zwierciadle. Normalne - nienormalne, pełne Twoich sąsiadów, kumpli i miejsc które znasz

SIGNUM - czyste znaczenie, prawda ukryta pod symbolami

Oczywiście kolory mogą się przenikać tworząc fascynujące kombinacje. Na przykład "Twój sąsiad jest wilkołakiem", czyli Vitreo-Formido itp.

Oto parę przykładowych kart snów:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

A to karty Scenerii. Każdy Sen [układ sześciu kart na stole] zaczyna się wyciągnięciem Scenerii, która modyfikuje atrybuty postaci i daje różne możliwości:

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Gra wykorzystuje różnokolorowe żetony, zwane z angielska Drops, i wielkie znaczenie w tej grze ma strategia wydawania owych Drops na różne akcje, bo kiedy skończą Ci się żetony, budzisz się. Na koniec jeszcze fragment instrukcji:

-----------STATES---------------------------------------

R.E.M. - the normal phase of Dreaming

VERGE - Daydreaming. The moment of choice: get full control over some aspects of Dream risking awakening, or easily get back into REM

AWAKENING - out of the Dream. You can only try to Trace it back, but know this: Once lost Dream is never the same, even if You'll Trace it

TRACING - trying to get back to the Dream You have Awaken from. If succesful, You can continue Your Dream, which becomes a bit confusing

-----------ATTRIBUTES------------------------------------------

CHARACTERS:

Dreaming
Potency
Effect
Reaction

ENCOUNTERS:

Density
Effect
Reaction
(some: Potency)

OBJECTS:

Density
(some: Effect)
(some: Potency)
(some: character attributes mod.)

EVENTS:

-random-

-----------GAME----------------------------------------

0 - DM composes the Dream Deck [app. 36 cards]
1 - every Player chooses his/her character for session
2 - Player get their starting Drops Pool
3 - the Drop Sack is set in the middle
4 - the Free Drop pool lays in the reach of Players
5 - DM gives Players the introduction and Dream title

now scenes start

-----------GAME-------|-------SCENE----------------------------------------

1 - draw a Scenery
2 - draw mood [O, F, V or S]
3 - DM draws six Dream Cards and Compose them as he like into Dream
4 - DM lays the Dream on the table, in chosen order/form, and attach the Scenery [starting here] card to one of them
5 - Players check their Reactions

owner of the Character with the highest Reaction starts his turn


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:45, 06 11 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Chociaż Twoja wizja jest mocno chaotyczna, to gra prawdopodobnie będzie posiadała mocno nakreślony klimat. Będzie on jej przewagą. O mechanice nic nie mogę powiedzieć, bo jej tutaj w zasadzie nie ma.

Karty zaprojektowane bardzo ładnie, szkoda, że to nie finalne ilustracje.

Jeśli to zostanie wydane, to poproszę egzemplarz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Into Dreams - karcianka
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin