autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Naznaczeni
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Naznaczeni
PostWysłany: 21:08, 27 09 2005
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Dopiszę tu mój system autorski i amatorski :].

[link widoczny dla zalogowanych]


Świat heroik fantasy, gdzie wszystko jest podporządkowane czterem pierwotnym żywiołom. Każda postać ma magiczne zdolności, lecz nie zawsze takie same. Magia jest powszechna, lecz różnorodna. Żyją tylko cztery rasy rozumne i społeczne, ale jest miejsce na wiele innych stworzeń.

Mechanika to trochę już zapomniana Q10.

Może jeszcze nie skończony, ale zawsze znajdzie się coś co trzeba poprawić i rozwinąć. Teraz jest za to grywalny, w przeciwieństwie do pierwszej odsłony (niestety najgorzej jest ze światem).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:53, 27 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Ehh trzeba by wreszcie tych naznaczonych przeczytać... Tylko kiedy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:51, 11 10 2005
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Thronaar ściągnąłem, wydrukowałem, przeczytałem i ...
... zamierzam oprawić (zabindować Very Happy )

Co prawda za Q10 nie przepadam Very Happy , ale świat wygląda bardzo swojsko Wink (TO NIE JEST WADA Very Happy ), a Księga Wody wprost powaliła mnie na kolana Shocked - jesteś Wielki Exclamation (mnie opisywanie magii idzie jak po grudzie Confused)

A tak po za tym, to już pozwoliłem sobie polecić twe dzieło i twą osobę swoim znajomym Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:42, 13 10 2005
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Cieszę się, że komuś się spodobało. :]
Z tym drukowaniem, to jeszcze nie jest finalna wersja (jeżeli kiedyś będzie można o tym powiedzieć), parę rzeczy jeszcze mam do dodania, choćby kartę postaci (jak bez tego grać ? :] ).

Cytat:
A tak po za tym, to już pozwoliłem sobie polecić twe dzieło i twą osobę swoim znajomym


Chciałbym poznać ich komentarze Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:17, 14 10 2005
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Thronaar napisałeś, że:
Cytat:
Chciałbym poznać ich komentarze

Prawdę mówiąc ja też - jak się odezwą dam znać Confused (Może na priwa Idea )
Na razie mogę ci tyle zdradzić, że mojej żonie podobał się świat Laughing

Wcześniej pisałeś:
Cytat:
Z tym drukowaniem, to jeszcze nie jest finalna wersja (jeżeli kiedyś będzie można o tym powiedzieć), parę rzeczy jeszcze mam do dodania, choćby kartę postaci (jak bez tego grać ? :] ).

Ale tym się nie przejmuj, jeśli naprawdę lubisz, to, co robisz (albo i nie), to nigdy nie dojdziesz do finalnej wersji - nawet, jeśli będzie ci się tak zdawało Shocked
Serio pisanie autorek to przekleństwo Shocked - wiem sam w to wpadłem Sad

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:10, 02 08 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Trochę odnowione Power 19, z bardziej skrystalizowaną wizją świata i rolą graczy.

1. O czym jest twoja gra?

Naznaczeni to gra fabularna, gdzie gracze wcielają się w obdarzonych mocą żywiołów poszukiwaczy przygód. Nadnaturalne zdolności, które są udziałem postaci, nie determinują w żadnym stopniu ścieżki, jaką wybrała postać, lecz ją wspierają. Obdarzony mocą żywiołu ognia wojownik używać będzie ognistych broni, łowca wykorzysta widzenie w podczerwieni, uczony może przeprowadzać eksperymenty na promieniowaniu, a rzemieślnikowi przyda się umiejętność topienia metalu dotykiem. W grze jest więcej podobnych mocy, a każda z nich może być wykorzystywana na wiele sposobów. W ręce Mistrza Gry oddany jest natomiast świat pełen magii, którego główną cechą jest zmiana. Góry się wypiętrzają, tereny dotąd lesiste zostają przejęte przez pustynię, wybrzeże jest podmywane i staje się częścią oceanu, oraz wiele innych tego typu procesów. Pośród tych żywiołów żyją rasy, które przystosowały się w jedyny możliwy sposób, poprzez nastawienie się na ciągłą zmienność i korzystanie z proroctw zsyłanych przez opiekuńcze bóstwa. Połączeniem tych dwóch elementów mają być przygody, w których postacie odnajdują nie tylko artefakty starszych ras, lecz także pozostałości po społecznościach, których istnienie zostało przerwane przez siły żywiołów.

2. Co robią postacie?

Postacie są poszukiwaczami przygód. To osoby, które opuściły rodzinny dom, pozostawiły za sobą bliskich, a teraz podróżują w poszukiwaniu swojego marzenia. Czasem powodem tego jest wewnętrzny przymus związany z mocą, jak to jest w przypadku magów szukających swojego nexusa, albo nakaz jak w przypadku elfich banitów pozbawionych pamięci i prawa powrotu na rodzinny kontynent. Częściej jednak to pragnienie zmiany, osiągnięcia czegoś, znalezienia szczęścia. Dążąc do tego, postacie łączą się w małe drużyny, nawet mimo różnic w rasie, pochodzeniu, podejściu do świata. Tym upragnionym celem może być większa moc, chęć zemsty, bogactwo, zaginiona wiedza, odnalezienie członka rodziny, czy też znalezienie swego miejsca w świecie. Dzięki swoim mocom mogą stawić czoła niezwykłym przeciwnikom, lecz równie możliwe jest zwrócenie na siebie uwagi nieprzychylnym sobie siłom.

3. Co robią gracze (wliczając w to mg)?

Gracze bawią się i miło spędzają czas. Najlepiej, aby mieli możliwość wykorzystać swoich niezwykłych umiejętności, popisać się nadnaturalną zdolnością, odkryć następną z wielu zagadek świata. Mistrz Gry może wzbogacać świat, tworzyć nowe lokacje, a następnie wprowadzać tam graczy. Gra nastawiona jest na heroiczne przygody z ratowaniem słabych i karaniem złych. Nie będą to jednak przygody w stylu D&D, a to dlatego, że moc ma ograniczony potencjał, a nawet zaawansowane postacie mogą polec gdy wrogów jest wielu. Nie będzie też walki ze smokami i innymi potężnymi potworami, to nie ta skala.

4. W jaki sposób opisany świat (lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?

Świat nie jest dokładnie opisany, miasto po mieście, gospoda po gospodzie, gdyż z założenia ciągle się zmienia. Osiedla ludzkie zostają zniszczone żywiołami, a pozostała ludność odchodzi by znaleźć nowy dom. Podobnie, gdy ludzi jest zbyt wiele, a miejsca mało, wtedy połowa mieszkańców odejdzie i założy nowe miasto. Wszystko to, oraz dużo więcej, dzieje się tak szybko, że zmiany te wpływają na graczy. W tak niestabilnym świecie nie ma wielkich imperiów, lecz wiele dużych społeczności, lub małych państw, które konkurują ze sobą tworząc niestabilne sojusze, które są równie nietrwałe jak zawierająca je władza. To też jest szansa dla graczy, aby ja Conan dążyć do przejęcia władzy i wywalczenia sobie miejsca w tym świecie.

5. W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?

Dzięki dodatkowym możliwościom, jakie daje się graczowi moc. Postać nie jest kimś niezwykłym (dużo jest osób z mocą), lecz to ona jest w centrum wydarzeń, i to jej pomysły na jej wykorzystywanie powinny pomóc. Oczywiście dużo zależy od Mistrza Gry, lecz proste zasady tworzenia postaci sprawiają, że postacie tworzy się szybko i prosto.

6. Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub karze, jeśli to konieczne)?

Najchętniej chciało by się napisać, że twórcze myślenie, spryt i grupowe działanie w każdych warunkach. A jak jest naprawdę określa MG przydzielając PD i tworząc scenariusze. W mechanice nie zawarto cennika ile PD za określonego potwora, zachęca się aby przydzielać za pomysły oraz efekty działań graczy.

7. W jaki sposób style gry/zachowania są w twojej grze nagradzane lub karane?

Gracze nie mają określonej drogi, mogą być dobrzy, źli, lub nijacy. Moce sprawiają, że łatwo czasem stracić głowę, szczególnie, gdy zapomina się o tym, że inni także mogą być niezwykli. Dodatkowo rozdrobnienie świata sprawia, że łatwo jest uciec od odpowiedzialności, gdyż nie ma większych organizmów państwowych. Częściej to poszkodowani poszukują sprawiedliwości, ale .

8. Jak w twojej grze rozdzielone są możliwości narracji i odpowiedzialność?

Jest to jedna z wielu gier fabularnych na standardowych zasadach. Pewien wpływ mogą mieć niezwykłe możliwości postaci, które dają graczom większe pole do popisu.

9. Co twoja gra robi, żeby przyciągnąć uwagę graczy, ich udział i zaangażowanie (np. co twoja gra robi, żeby się przejmowali)?

Teoretycznie za dobre opisy MG zmienia trudność testów (tzw. podbicia) i przydziela PD. Dodatkowo wyjątkowość postaci ma wciągnąć graczy w eksperymentowanie z mocą.

10. Jaki jest sposób rozstrzygania/mechanika w twojej grze?

W grze użyto uniwersalną mechanikę Q10. Opiera się ona o rzuty kośćmi dziesięciościennymi i zasadę "roll and keep". Ilość kości zależy od cech i umiejętności, a poziom trudności określa Mistrz Gry. Oczywiście należało dodać parę rzeczy, gdyż wymusza to konwencja, lecz wszystko znajdzie się w podręczniku.

11. W jaki sposób rozstrzyganie wspomaga, to o czym jest gra?

Pozwala na dokonywanie czynów niemożliwych. Najważniejszą cechą gry jest moc, co ma odzwierciedlenie w mechanice. Każda z postaci ma PM, które pozwalają na znaczne zwiększenie swoich zdolności. W przeciwieństwie do większości gier PM nie są regenerowane tylko wtłaczane, dlatego postać musi używać swoich niezwykłych zdolności. Nadwyżki mocy mogą powodować pewne nieprzyjemności, tak samo jej braki.

12. Czy w twojej grze postacie się rozwijają? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Postać na samym początku ma już pewne niezwykłe zdolności, co daje całkiem pokaźne możliwości. Dzięki PD gracze rozwijają swoje postacie, choć zgodnie z przelicznikiem który jest w podręczniku, nie jest to zbyt szybki rozwój. Im wyższy poziom cechy/umiejętności tym trzeba więcej na nią wydać. Pozwala to na dość dużą kontrolę MG nad postępami postaci, a gracze muszą się dwa razy zastanowić zanim w coś zainwestują.

13. W jaki sposób rozwój postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?

Szybciej i więcej znaczy lepiej. Najszybsze efekty daje rozwój mocy, co sprawia, że postacie stają się coraz bardziej magiczne i nieobliczalne. Z drugiej strony wszelkie sytuacje ograniczające działanie magii mogą całkowicie rozłożyć drużynę.

14. Jaki efekt chcesz swoją grą wywołać u graczy?

Większość nadnaturalnych zdolności daje określone efekty, lecz można ich użyć do wielu rzeczy. Większość darów jest określona z formy, lecz ich zastosowanie jest dowolne np. zwyczajne ogniste kule mogą dać ogień, podpalić coś/kogoś, dać światło itp. Podobnie ma się z magiem, jego zdolność to głównie tworzenie czarów, a nie tylko ich rzucanie (mechanika zawiera dokładne zasady, choć na pierwszy rzut oka wydają się dość skomplikowane).

15. Jakie elementy twojej gry zostały dokładniej opisane. Dlaczego?

Najlepiej opisaną częścią jest mechanika magii we wszelkiej postaci. Jest to spowodowane tym, że w dużej mierze gra opiera się właśnie na niej (nie tylko na jej możliwościach, ale także na różnicach w jej używaniu). Każda postać ma różne możliwości, które z rzadka powtarzają się u innych. Dzięki temu drużyna łatwiej akceptuje różne jej formy, bo często musi uznać przydatność niektórych zdolności.

16. Jakie elementy twojej gry najbardziej cię ekscytują/interesują? Dlaczego?

Wykorzystywanie mocy w coraz bardziej pomysłowy i skomplikowany sposób. Gracze mają do dyspozycji postacie, których moce opierają się na żywiołach. Można dzięki temu manipulować tym, co znajduje się w bezpośrednim otoczeniu, oraz wykorzystywać moc do wspierania posiadanych umiejętności.

17. Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na dają, nie mogą dać lub nie chcą?

Kontrolę nad mocą, a przynajmniej specyficzną jej formą. W większości gier magia nie ma aż takiego odzwierciedlenia w świecie, a jeżeli ma, to daje zbyt dużo lub mało możliwości. W świecie naznaczonych próbowałem stworzyć dość wyważone, lecz niezwykłe postacie. Takie, których moc magiczna będzie na tyle potężna, aby być zauważalna, a jednocześnie postacie nie przerodzą się w superbohaterów.

18. Czy chcesz swoja grę opublikować i w jaki sposób?

Autorka w różnych formach już dawno zaistniała w sieci, choć ciągle nie jest do zadowalająca mnie wersja. Jest to plik pdf, który zawiera większość informacji o świecie i mechanice gry.

19. Jaki jest twój docelowy czytelnik?

Gracz RPG, który chce grać w świecie fantastycznym, nie przeżywającym swojego upadku, lecz rozkwit. Taki, który chce grać postacią magiczną, lecz nie koniecznie magiem. Wreszcie świat naznaczonych przeznaczony jest dla Mistrzów Gry, którzy nie chcą widzieć postacie zabijające smoki, lecz jest skłonny prowadzić dla drużyny z niezwykłymi zdolnościami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:27, 02 08 2007
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:

Gracze bawią się i miło spędzają czas.


Cytat:
Postacie są poszukiwaczami przygód.


I tutaj jest jakiś niby rewolucyjny pomysł? Pewnie głęboko ukryty, tylko gdzie? W popisywaniu się super mocami...

D&D lvl 30+ = Naznaczeni


PS: Teraz na podstawie tego posta widzicie jak bardzo budujące są niektóre posty i opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:46, 02 08 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Być może, tylko różnica jest taka, że Naznaczonych można ściągnąć i skomentować te prawie 100 stron (co niektórzy zrobili, krytycznie ocenili, dzięki czemu wiem gdzie mam błędy i dzięki im za to), a w waszym wypadku trzeba wszystko z was wyciągać.

Poza tym ja nigdzie nie napisałem, że jest to jedyna w swoim rodzaju, rewolucyjna gra RPG, lecz bliżej mu do heartbreakera, lecz na podstawie przemyślanej wizji i określonych wymagań.

Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi to proszę o komentarze. Być może uda się ubarwnić załorzenia, co będzie miało odbicie w nowej edycji. :]

PS. Im szybciej nauczycie się, że krytyka nie zawsze musi boleć (szczególnie konstruktywna), a często pomaga, tym lepiej dla was.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:21, 16 08 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Późno, ale zawsze Very Happy
Frey napisałeś:
Cytat:
I tutaj jest jakiś niby rewolucyjny pomysł? Pewnie głęboko ukryty, tylko gdzie? W popisywaniu się super mocami...

D&D lvl 30+ = Naznaczeni

A jednak różnica jest Exclamation
Społeczność Fernu/Greyhawka itp. to społeczność 1-10 lvl tylko nieliczni mają sięgają 30+
W Naznaczonych nawet dziesięciolatkowie potrafią spopielać domostwa - nie chciałbym takiego wychowywać Shocked

Thronaar w Naznaczonych odczuwam brak... życia Shocked
Nie obraź się, ale na razie twe dzieło to suche fakty, brakuje tu akcji, czarnych charakterów, koloru itp.
Napisz coś o jakiś postaciach, jakieś legendy - może opowiadanie, coś, co przybliży twoją wizję tej wielce obiecującej rzeczywistości.
Choć nawet z za tych kamiennych tablic wyziera całkiem, całkiem świat.
Rzekłbym bardziej mangowy niż Crystalicium, na pewno bardziej niesamowity, egzotyczny... pociągający Rolling Eyes

Moja propozycja:
Opisz przynajmniej po jednym czarnym charakterze na nację, uwydatni antagonizmy miedzy rasowe/klasowe.

A jeszcze jedno:
Cytat:
Nie będzie też walki ze smokami i innymi potężnymi potworami, to nie ta skala.

No, co ty, a gigantyczne zwierzęta Wielkiego Lasu Shocked
Toż to żywy materiał na sesję grozy. Wyprawy zblazowanych mieszkańców miast po trofea...
Morze możliwości Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:34, 16 08 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Nimsarn napisał:
Thronaar w Naznaczonych odczuwam brak... życia


Ja też, szczególnie gdy ostatnio tworzyłem przygodę, która z założenia nie mogła być rozgrywana w innym świecie. Co prawda udało mi się, ale uświadomiło mi to pewne braki (choć nie koniecznie sposoby na zaradzenie temu).

Nimsarn napisał:
Nie obraź się, ale na razie twe dzieło to suche fakty, brakuje tu akcji, czarnych charakterów, koloru itp.
Napisz coś o jakiś postaciach, jakieś legendy - może opowiadanie, coś, co przybliży twoją wizję tej wielce obiecującej rzeczywistości.


Krytykę nauczyłem się szanować, choć trochę to zajęło. Pewnego rodzaju próbą zaradzeniu temu jest stronka w trakcie tworzenia:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nimsarn napisał:
No, co ty, a gigantyczne zwierzęta Wielkiego Lasu


Za duże stworzenia miałem namyśli takie, które w pojedynkę zrównają z ziemią małe miasteczka, po prostu heroizm w innej skali. :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:21, 16 08 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Powiem wprost:
- Chcę więcej Very Happy

Dobre, dobre, bardzo dobre Very Happy
Latający małż - super Exclamation

A mógłbyś dać fabularyzowany przykład walki dwóch lub więcej naznaczonych - jak zachowa się bestia a jak ogień lub woda w sytuacji ekstremalnej. Nie chodzi mi o mechanikę a raczej o zobrazowanie zachowań.

Cytat:
Ja też, szczególnie gdy ostatnio tworzyłem przygodę, która z założenia nie mogła być rozgrywana w innym świecie. Co prawda udało mi się, ale uświadomiło mi to pewne braki (choć nie koniecznie sposoby na zaradzenie temu).
No patrz Shocked miałem to samo u siebie.
W końcu podąrzyłem ścieżką generatora, który wskazał mi konkretne braki (lokacje, ważni NPC - osoby prawne jak i fizyczne) - Kiedy to ujrzy światło dzienne wjedni raczą wiedzieć. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:45, 16 08 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Plotki w stylu Unknown Armies - jednolinijkowce ozywiające setting i będące jednocześnie zahaczkami na przygody.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Naznaczeni
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin