autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Rekrutacja twórców do gry crpg
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Rekrutacja twórców do gry crpg
PostWysłany: 21:48, 20 12 2006
Reinhardt_Wyrd
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Witam, mam nadzieję że wybrałem właściwy dział na ten temat.

Chciałbym ogłosić że powstaje amatorski projekt gry komputerowej rpg, w związku z czym poszukujemy chętnych twórców, zainteresowanych tematem i mających pewne pojęcie w teoriach rpg jako takich.

Projekt jest w fazach koncepcyjnych więc macie szanse przyczynić się do kształtowania go od podstaw.

Zainteresowanych proszę o kontakt na adres:
[link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam,
RNW


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:26, 20 12 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Pytania (od tego zależy czy się zainteresuję udziałem - przy czym chodzi mi konkretnie o coś, czego pewnie jeszcze nie macie obsadzonego, napiszę w mailu więcej, gdy uzyskam odpowiedzi na poniższe pytania):
1. Czy gra będzie miała otwarte źródła na licencji GPL lub zbliżonej.
2. Czy będzie port dla linuksa (albo przynajmniej czy użyte zostaną środki ułatwiające portowanie - np. openGL zamiast DirectX).
3. Co dokładnie ma to być w sensie technicznym (widok, możliwości, gra przez sieć, czy lokalnie, rodzaj grafiki, 2d, 3d, jaki rzut)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:56, 21 12 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Przychylam się do pytań Magnesa, gdyż Łindołsa używam tylko w pracy, z konieczności.
Osobiście wolę również źrodła otwarte niż zamknięte.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:57, 21 12 2006
Reinhardt_Wyrd
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
1. Czy gra będzie miała otwarte źródła na licencji GPL lub zbliżonej.
2. Czy będzie port dla linuksa (albo przynajmniej czy użyte zostaną środki ułatwiające portowanie - np. openGL zamiast DirectX).
3. Co dokładnie ma to być w sensie technicznym (widok, możliwości, gra przez sieć, czy lokalnie, rodzaj grafiki, 2d, 3d, jaki rzut)?


Jako że pytania są natury technicznej oddaje głos twórcy silnika (DEX), który zostanie użyty przy tworzeniu gry:


Cytat:
Ad1.
Nie. Nie zależy mi na udostępnianiu każdemu mojego kodu źródłowego, który pisałem od bardzo dawna. Takie jest założenie wstępne, może się to zmienić, jeżeli zobaczę w tym sens, ale na razie nie widzę. Jednakże są to założenia dotyczące DEXa. Choć gra może korzystać z silnika to nie znaczy, że sama gra nie może być udostępniona jako GPL. Silnik dostarczony byłby oczywiście jako binarki itp. więc tutaj bym się niczym nie przejmował z punktu widzenia gry. Udostępnianie samego DEXa wydaje mi się wyrzuceniem w błoto paru lat pracy, a to byłoby, bez konkretnych korzyści płynących z oddania kodu źródłowego, marnotrawstwo. Myślę jeszcze nad zrobieniem z tego freeware'a i choć teraz (nie ma wersji stabilnej) to tak to wygląda to w przyszłości może się zmienić. W jakąkolwiek stronę byśmy nie poszli projekt gry ma całkowity dostęp do DEXa i będzie posiadał pomoc techniczną bez wchodzenie w szczegóły z licencjami itp..

Ad2.
Nie i tak. Po pierwsze nie ponieważ na chwilę obecną nie mam w zespole osoby, która będzie pisać to pod OpenGL. Tak, ponieważ silnik został zaprojektowany tak aby maksymalnie (!) umożliwić jego przenoszenie pomiędzy platformami. Jest on zbudowany na zasadzie wtyczek i najprościej będzie wymienić wtyczkę obsługującą DXa na GLa, ale zapotrzebowanie na gry pod linuxa jest tak skrajnie niskie, że nie poświęcam temu uwagi ponieważ są ważniejsze rzeczy. Jeżeli jednak zajdzie taka potrzeba to jest to możliwe, a nawet wyj


Ad3.
DEX z sam siebie stanowi framework, a więc nie jest bezpośrednim projektem utworzonym w celu napisania gry komputerowej. W związku z tym, istota jego wykorzystania polega na utworzeniu konkretnego mechanizmu gry komputerowej z wykorzystanim DEXa. Jeżeli chcesz mieć widok z oczu - ustawiasz kamerę pod odpowiednim kątem i masz co chciałeś. Jedno czego nie będę wspierał to 2d... to już jednak historia. Możliwości ? Staram się ambitnie do tego podchodzić i udostępniać technologie zgodne z DX9, a w przyszłości DX10. Droga do tego daleka, ale główna rola "wymagań" spada na grafików, którzy mogą zadecydować czego potrzebują i czy skorzystają z możliwości oferowanych przez np. shader model 3.0 (żadna gra, o ile się orientuje, nie wykorzystuje tego w pełni, a silnik udostępnia taką możliwość - można to włączyć / wyłączyć). Ponieważ gra ma pełny support silnika, więc prócz najważniejszych kwestii, które jako zespół deweloperski musimy zaoferować w silniku, to będziemy pracować nad tym czego potrzebuje zespół piszący grę. To jest nasze podstawowe zadanie.


pozdrawiam,
RNW


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:14, 21 12 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Zatem nie pomogę.

PS. "Choć gra może korzystać z silnika to nie znaczy, że sama gra nie może być udostępniona jako GPL." - chyba że korzystałaby z tego silnika w jakiś dziwaczny sposób (łącząc się z nim dynamicznie), nie mogłaby by być udostępniona (dystrybuowana) na licencji GPL.
PS.2. "zapotrzebowanie na gry pod linuxa jest tak skrajnie niskie" - tego nie skomentuję, widać autor silnika żyje w innym świecie.
PS.3. Interesowało mnie tworzenie muzyki, aktualnie robię dla Star Trek: Horizon (sthorizon.com), ale inne klimaty byłyby urozmaiceniem Wink.
PS.4. Czy nie lepiej użyć gotowego silnika na GPL do zrobienia gry niż wyważać otwarte drzwi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:08, 22 12 2006
Reinhardt_Wyrd
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Magnes napisał:
Zatem nie pomogę.


Rozumiem, kwestia preferencji. Dla osób które są zainteresowane projektem wklejam poniżej klaryfikacje odnośnie poruszonych przez ciebie aspektów projektu.

Cytat:
Nie będę specjalnie polemizował z odmienną opinią, gdyż to nie miejsce na to. Wyjaśnię, za to, parę kwestii. Zacznę może od końca. O ile zaznaczyłem wcześniej, projekt nie jest silnikiem gry komputerowej (a więc faktycznie rozwiązaniem wtórnym). Używając słowa framework dokładnie to miałem na myśli. Dla uproszczenia użyję analogii do .NETa MSa. Ponieważ jest to technologia nastawiona na konkretne zastosowania stąd zoptymalizowana jest pod kątem wydajności dla zastosowania w grach komputerowych (inaczej niż np. kod zarządzany w c). Idąc dalej za ciosem budowa komponentowa umożliwia pisanie funkcji w różnych językach programowaniach udostępniając m.in. interface'y w formacie otwartym jak XML. Przekłada się to na fakt, że logika gry (pisana jako komponent) może zostać, osobno, udostępniona jako GPL wraz z całą wartością intelektualną. Kwestia zawiłości rozwiązania, tutaj położono szczególny nacisk na odseparowanie pewnych warstw od siebie.
Będąc w temacie otwartego kodu. DEX pisany jest jako projekt koła naukowego na Instytucie Informatyki na Politechnice Śląskiej i tym samym stanowi projekt naukowy. Czy to zaprzecza idei GPL ? Nie, aczkolwiek mamy swoje powody do utrzymania całości kodu w swoich rękach. Choć opensource ma swoje zalety (nie będę zaprzeczał, taka forma jest często bardziej przystępna), to posiada też pewne wady, o których nie będę się rozwodził. Jak wygląda zapotrzebowanie na gry pod linuxem w porównaniu do windowsa pozostawie statystykom.

Przechodząc do puenty chciałbym zaznaczyć, że podobna forma komunikacji, tj. poprzez osobę odpowiedzialną za dział gry jest w pewien sposób uciążliwa za co przepraszam, ale uprzedzając dalsze pytania informuję, że sama gra (jako konkretna implementacja) stanowi osobny dział i "jedynie" korzysta z DEXa wraz z całym zapleczem technicznym które oferujemy projektantom. Stąd też pytania odnośnie samego tworzenia gry wydzieliłbym i kierował do Reinhardta. DEX ma się dobrze i co ważne, jedynie przechodnio wpływa na sam proces projektowy.


pozdrawiam,
RNW

Do postu poniżej:
Sorry za zgryźliwość ale: Dziękuję za wzbogacenie tego tematu o posta który nie zawiera w sobie nic, poza osobistym, niczym nie popartym przytykiem. Zaprawdę, udowodniłeś nam swoją wyższość.
Za obietnicę nie zaśmiecania już tematu, dla odmiany, dziękuję szczerze, nie zgryźliwie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Reinhardt_Wyrd dnia 15:03, 23 12 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:03, 22 12 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





A Politechnika Śląska, sorry za zgryźliwość, ale to wiele wyjaśnia. Wink
I więcej już tutaj nie sieję zamieszania, zostawiam temat innym - zainteresowanym współpracą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rekrutacja twórców do gry crpg
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin