autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> UNIWERSAL Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 17:22, 04 03 2006
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Ludkowie!

No kogo, jak kogo - ale Cravena w życiu nie podejrzewałbym o takie fochy. Nie jesteś trochę za stary na takie akcje?

No dobra...do meritum.
Otóż, jest sobie taki system jak Cyberpunk 2020.
Stary on już ale system rozgrywania walki strzeleckiej (SPN - Strzelanina Piątkowej Nocy) ciągle należy do jednych z najlepszych i najbardziej realistycznych.
Czemu?
Otóż, przy opracowaniu tego systemu pracował cały zespół ludzi bazujący własnie na różnego rodzaju opracowaniach i danych statystycznych dot.strzelanin, efektów szoku, krwawienia a nawet danych medycznych i..."kwitów" koronera.
Wniosek?
Do opracowania tylko i wyłącznie systemu walki strzeleckiej trzeba było kilku miesięcy prac i testów.
Oczywiście ów upragniony twór jakim jest mechanika uniwersalna-superrealistyczna jest osiągalny!
Zastanówcie się tylko jakim kosztem komplikacji, tabelek i pożartego czasu.
W końcu "Kryształy Czasu" też mają całkiem niezły realizm walki ale nie życzę nikomu prowadzić małej potyczki, powiedzmy 12 na 12 postaci...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:25, 04 03 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





revolver - bywam podatny na prowokacje Very Happy

Jak dla mnie kwestia realizmu zawsze będzie dość śliska - bo gdzie ów realizm utkwić - w końcu owszem, możemy brać pod uwagę statystyki i zrobić taką mechanikę, żeby owszem statystyka zejść i rannych była oddana. Można bawić się w przeliczanie obrażenia i krwawienia.
Z drugiej strony mamy np. system turowy, który tak naprawdę choć doskonale się sprawdza w 90% RPGów to z realizmem nie ma zbyt wiele wspólnego.
Wreszcie realizm dla niektórych nie oznacza wiernego oddania naszej rzeczywistości a dla innych oznacza konsekwencję - uwzględnianie warunków walki, ran, modyfikatory wynikające z szeregu czynników.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:03, 04 03 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Słowem - trzeba znaleźć złoty środek. Zbytni realizm psuje tempo rozgrywki i niekiedy nudzi liczenie kolejnych czynników.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:04, 04 03 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Nie ma złotego środka - trzeba zastanowić się, czego się chce i dobrać do tego mechanikę Smile
Nie ma mechaniki, która zadowoli każdego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
UNIWERSAL
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin