autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> FATEowe pogotowie
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
FATEowe pogotowie
PostWysłany: 22:54, 10 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Chyba będzie musiało powstać osobne forum dotyczące fate, ale tymczasem mam pytanie. Nie załapałem tego z podstawowych zasad, więc pytam:

Czy Graczowi jakoś wynagradzane jest wybieranie negatywnych aspektów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:28, 11 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Negatywny aspekt daje mg znacznie więcej okazji do "negatywnego wywołania" ("compel" w wer. ang, "mimowolne ujawnienie" w alejowym tłumaczeniu).

Takie negatywne wywołanie sprowadza na bohatera dodatkowe kłopoty, ale w zamian generuje dla niego Punkty Losu, tak więc gracz który wybrał kiepski aspekt będzie miał mase PL do dyspozycji.

W FATE v3 (zaprezentowanym w "Spirit of the Century") jest to znacznie lepiej rozwiązane (aczkolwiek tam Aspekty i PL są używane praktycznie wszędzie) :

- Gracz może bez mydła zwracać uwage mg na momenty dogodne do "Negatywnego Wywołania".
- Aspekty nie mają już poziomów
- Aspekty się nie "kończą" (użycie aspektu zwykle kosztuje PL zamiast zakreślenia kratki jak w v2)
- Jest znacznie więcej Aspektów do dypozycji (startowa postać w SotC ma ich około dziesięciu), więc jeden czy dwa aspekty negatywne już tak nie "bolą" jak w v2


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:05, 11 09 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Wybieranie negatywnych Aspektów jest polecane przez reguły SotC (Fate v3) jako generator punktów losu.
Bez takiego źródła gracz pozostaje bezbronny wobec wymuszeń MG (mimowolnych ujawnień) a także nie będzie miał możliwości wykorzystania Aspektów czy korzystania z deklaracji ("w tym wraku powinienem znaleźć hydrofixoholorator do naprawy naszego wehikułu").

Jeden warunek - jeśli postać ma aspekt Alkoholik to nie dostaje PL po wieczornej popijawie lecz dopiero gdy będzie stanowić to jakąś komplikację. Przykładowo postać musi walczyć z lokalnym wyrwirączką a MG (albo sam gracz Wink)wywołuje symptom "dnia następnego" - alkoholikowi trzęsą się ręce albo żołądek, co utrudnia mu sprawną wymianę ciosów ale w zamian za to dostaje 1 PL.

Zważywszy, że w v3 PL stanowią swojego "krwioobieg" gry warto zaopatrzeć się w negatywne lub lepiej w "obosieczne" aspekty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:22, 11 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Takie negatywne wywołanie sprowadza na bohatera dodatkowe kłopoty, ale w zamian generuje dla niego Punkty Losu, tak więc gracz który wybrał kiepski aspekt będzie miał mase PL do dyspozycji.

Ta odpowiedź była zupełnie wystarczająca, ale dzięki i Tobie Tomakon Wink


A Spirit of Century wydaje się, jak przeglądam te previews darmowe, całkiem ciekawe... zamawia ktoś?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:51, 05 10 2006
kaduceusz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin





Tomakon Inc. napisał:
Przykładowo postać musi walczyć z lokalnym wyrwirączką a MG (albo sam gracz Wink)wywołuje symptom "dnia następnego" - alkoholikowi trzęsą się ręce albo żołądek, co utrudnia mu sprawną wymianę ciosów ale w zamian za to dostaje 1 PL.


A jak to się w v3 przekłada na mechanikę? -1? -2 do rzutu?

beacon napisał:
Chyba będzie musiało powstać osobne forum dotyczące fate


Niom, wypadałoby. A przy okazji ktoś z Was mógłby zebrać zasady/tłymaczenia/propozycje tłumaczeń, co do których jesteście tu na autorskich zgodni - bo bez kontekstu często kiepawo się te dyskusje Tomakona z cactusse czyta Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:43, 05 10 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





-1 to opcja "litościwy MG".
-2 albo fabularny efekt ("nie wpuszczamy tu pijaków!") to standart.

Tłumaczenie (v2) jest u Zuhara, a co do zgodności - to zgodni jesteśmy, że FATE fajne jest. Co do reszty - to na każde pytanie dostajesz tyle odpowiedzi ilu różnych użytkowników się wypowiada Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:22, 05 10 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Amen. Tłumaczenie z Alei stanowi punkt wyjścia do dyskusji, choć już niekoniecznie do własnych zastosowań. A zgodni rzeczywiście jesteśmy, że FATE jest fajne. Choć o wersji v3 ja się jeszcze nie wypowiadam - przynajmniej dopóki nie przeczytam od deski do deski. Póki co nie mam dość kasy na SoC. Kusi mnie jeszcze Burning Wheel. A jest tańsze. Na dodatek mam chętkę na Dresden Files RPG, które też będzie oparte na v3, więc chyba przyjdzie mi poczekać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:41, 19 10 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





W SotC podczas tworzenia postaci używa się 5 faz (w każdej wybiera się 2 Aspekty):

1 Background (czyli dzieciństwo Wink)
2 Wojna
3 Nowela gdzie postać odgrywa główną rolę
4 Gościnne występy w nowelach innych graczy
5 Gościnne występy w nowelach innych graczy

Jest to dość pulpowe ale mi niezbyt pasuje, zwłaszcza do innych konwencji.
Co moglibyście zaproponować ?

Ja na razie myślę o czymś takim:
1 Rasa / Pochodzenie
2 Dawne dzieje
3 Tacy byliśmy jeszcze wczoraj ...
4 Dzisiaj
5 Jutro (z czym postać musi się zmierzyć [np. dług u Jabby], co planuje [np. zemsta], czy ma jakieś obowiązki [rano trzeba wstać i iść na polowanie albo jako szeryf pilnować prawa])

O powiązania między postaciami muszą zadbać sami gracze - sposób SotC - wymienianie się kartkami z nazwami nowel jest ciekawy, ale wolę mniej nachalne metody.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:47, 22 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Jest to dość pulpowe ale mi niezbyt pasuje, zwłaszcza do innych konwencji.

Do pulp jest znakomite IMO, do innych konwencji raczej nie będzie pasowało, więc popieram.

Cytat:
Ja na razie myślę o czymś takim:
1 Rasa / Pochodzenie
2 Dawne dzieje
3 Tacy byliśmy jeszcze wczoraj ...
4 Dzisiaj
5 Jutro (z czym postać musi się zmierzyć [np. dług u Jabby], co planuje [np. zemsta], czy ma jakieś obowiązki [rano trzeba wstać i iść na polowanie albo jako szeryf pilnować prawa])

Nadaje się według mnie do seriali (kampani) w stylu SW, Star Treka, takich innych. Poza tym do fantasy. Generalnie do bardziej standardowych klimatów.

Bardzo ciekawa zwłaszcza ostatnia faza, pozwala fajnie kreować to, co będzie się działo podczas kampani.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:48, 06 11 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Sądze, że takie wesołe fazy powinny być jak najbardziej specyficzne dla klimatu / świata / kampanii. W fantasy można przypisać odpowiednie fazy do róznych koncepcji postaci, np.

Nomada z plemienia Dzikich Racic :
- Czego nauczył mnie Ojciec
- Czego nauczył mnie Szaman
- Czego nauczyło mnie Plemie
- Kim byłem wczoraj
- Gdzie byłem wczoraj

Imperialny Inkwizytor :
- Kto pokazał mi Światło Nadziei
- Czego nauczył mnie Zakon
- Droga, którą wybrałem
- Kim jestem naprawde
- Gdzie podpaliłem ostatni stos Wink

Królewski Śledczy :
- Czego nauczyła mnie Królewska Służba
- Moja Lojalność
- Mój Obowiązek
- Mój Honor
- Kogo wsadziłem za kratki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FATEowe pogotowie
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin