autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> Mechawojownik - Dawno, dawno temu w dalekiej... przyszłości
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Mechawojownik - Dawno, dawno temu w dalekiej... przyszłości
PostWysłany: 22:32, 27 07 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Mam chwilkę czasu, a stała się dziś rzecz... Rolling Eyes
Temat związany z zapytaniem Szabela w temacie: http://www.autorskie.fora.pl/mechanica-ankieta-t586.html
Dla porządku zacytuję:
Cytat:
Nimsarn napisał:
Cytat:
3. Mechawojownika (I love this game Mr. Green ) i genreDiversion (to jest to co tygr... Very Happy ). Wszystko to na 2k6 +/-k6 i wszystko jasne
Wink


MechWarrior? Wygrałem kiedyś zestaw startowy do bitewniaka - nie orientujesz się jak jego zasady mają się do RPGa(o którym pierwszy raz słyszę Embarassed)?


Wpierw odpowiedź:
Zasady są nieco odmienne od klasycznego bitewniaka (znanego pod nazwą BattleTech),
Ale świat ten sam tylko nie, co przesunięty w czasie (bagatela parę stuleci Very Happy )
Ogólnie MechWarriorDarckAge to skirmish z gatunku tych dla leniwych (figurki są już pomalowane), ale nie powiem przedni, sam mam małą armię, albo dwie i jak znajdę czas to trochę pogrywam Very Happy

Ad rem
Mechawojownik został wydany w Polsce 1997 wysiłkiem MAGa. Jako polska wersja 2ed tej gry wydanej pierwotnie w 1991 przez firmę FASA Corp. Jak większość projektów MAGa i ten został wkrótce porzucony - doniedawna można go było kupić za psie pieniądze z magazynu wydawcy Confused
System w założeniu powstał jako uzupełnienie fabularne świata gry bitewnej Battletech i tu tkwi największy jego atut jak i największy defekt. Mając podręcznik w ręku możesz poprowadzić kilka wymyślonych przez siebie scenariuszy i poznać świat, ale dopóki nie zaopatrzysz się w zasady bitewniaka serce świata - mechy - pozostaną tylko wielką tekturową dekoracją.
Mechanika gry oparta jest jak w bitewniaka na szóstkach, mimo iż obecnie trąci myszką to jednak ma coś w sobie, co sprawia, że serce bije raźniej.
Świat jest przeogromny setki - tysiące zamieszkałych przez ludzi planet posiadających własną historię i umocowanie w przestrzeni - niestety w większości opisane w dodatkach do bitewniaka. Sercem tego świata, o czym już pisałem są Mechy. Kilkudziesięciu tonowe dwunastometrowe stalowe monstra dające człowiekowi niewyobrażalną potęgę na polach bitew, władzę polityczną i uznanie społeczeństwa. W założeniu gracze wcielają się w członków kasty posiadaczy tych cudeniek (choć możliwa też jest gra innymi członkami społeczeństwa tego świata), żołnierzy przyszłości, którzy niczym dawni rycerze w swych rumakach staczają zaciekłe pojedynki nad głowami maluczkich.
Tyle wstępu - kuszące nieprawdaż Rolling Eyes

Zainteresowanym oprócz odwiedzenia pchlich targów polecam:
[link widoczny dla zalogowanych] - strona fanów klasycznego bitewniaka kopalnia wiedzy.
[link widoczny dla zalogowanych] - największa baza danych o świecie Battletecha.

A jak wy widzicie ten system? - ja jestem nie obiektywny Very Happy
[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:30, 28 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ja dysponuję podstawką bitewniaka(przy czym jeden oddział piechoty jest uszkodzony, podobnie jak mech i zgubiłem obie białe kostki) niestety intrukcja zawieruszyła się. Zasady wyglądały na proste i łatwe w opanowaniu.

Czy zasada testów w RPGu jest podobna(rzut dwoma białymi i jedną czarną k6, a dublet 1 i 6 na białych to krytyki).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:06, 28 07 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Nimsarn pisał raczej o starej wersji systemu, gdzie mecha dosłownie składało się od szkieletu po kolor maskowania, a bitwy rozgrywało się na hexagonalnej planszy (stare dzieje). Szabel piszesz (chyba) o nowej wersji, skrzyżowaniu karcianki z bitewniakiem (kolekcjonerska gra bitewna), gdzie możemy dodać tylko dwa moduły (pilot/sprzęt).

Obydwie wersje bitewniaka są ciekawe (choć w starą wieki nie grałem, ale dobrze wspominam).

Mechwarrior RPG nigdy w rękach nie miałem, choć jeżeli jest tak dobry jak reszta to żałuję. Też byłbym ciekaw jak tam wyglądała mechanika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:19, 28 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Wiesz te karty to raczej są jako kolor, coś co ma klimat budować poprzez jakieś ciekawe informacje o świecie, bo w zasadach podstawki MechWarrior'a z gotowcami nic o nich nie było.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:53, 28 07 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Po kolei Very Happy
Szabel
Niestety figurki w MechawarriorDA to chińszczyzna - wiadomo komercja Confused
Odnośnie instrukcji zajrzy ty na stronę polskiego dystrybutora (podpowiedź: goście odpowiedzialni za D&D w Polsce) znajdziesz tam wersję zasad do ściągnięcia (tą najnowszą).
W nowej wersji zasad faktycznie występują prócz figurek karty sprzętu i pilotów i warunków.

Thronaar ma rację chodzi mi raczej o Battletecha a nie MechwarrioraDA.
Co do relacji MDA i Battletecha to ukazała się konwersja [link widoczny dla zalogowanych]

Mechanika w Mechawojowniku ( Battletech RPG 2ed - mam nadzieję, że nie łamię praw "A" Rolling Eyes ) zakładała się na teście umiejętności 2k6.
Jeśli suma wyników była większa niż równa PT (podstawy testu) to czynność zakończyła się sukcesem.
W wypadku nie posiadania stosownej umiejętności lub testów prostych (cech) dochodziła dodatkowa kostka, która zaniżała lub zawyżała ostateczny wynik.
Nie wiem jak wygląda w nowej edycji, ale sądząc po karcie postaci nieco odmiennie.

A zapraszam do zapoznania się z zasadami pierwszego kontaktu (in english Confused )
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:18, 30 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Ty mi tu lepiej napisz więcej szczegółów o BT. Ja dostałem w spadku dawno niegranego MW RPG i teraz się zastanawiam czy nie kupić w Magu kompendium. Jednak wolę wszystkiego sie dowiedzieć z pierwszej ręki. Po pierwsze czy BT jest tylko smaczkiem czy też sercem MW RPG? Czy da się zasady połączyć tak by RPG nie stał się bitewniakiem albo co gorsza planszówką? Więcej faktów i mitów. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:07, 31 10 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Cytat:
Po pierwsze czy BT jest tylko smaczkiem czy też sercem MW RPG?

Ja to zawsze widziałem jako dwie równolegle funkcjonujące rzeczywistości (może to mój błąd Rolling Eyes) Mechy są na pewno sercem świata BT a więc i MW, wokół nich się ten światek kręci. Ale trzeba pamiętać, że mechawojownicy całego swego życia nie spędzają w stalowych golemach i tu jest rola MW (co autorzy podkreślają na samym początku podręcznika). Wokół mechów aż wrze od wielkich i tych małych intryg. No, ale aby oddać ducha BT mechy powinny się pojawiać. Ze strony systemu nie ma za dużo przeszkód (oba podręczniki są kompatybilne), ale wplecienie 12 metrowego kolosa w scenariusz może przyprawić o ból głowy. Ja podchodzę do tego w ten sposób, że albo daję 1 mecha na scenariusz (wtedy ma on odegrać jakąś kluczową rolę) albo stosuję metodę oderwanych scen, w których w jednej postacie graczy pilotują swe maszyn w innej akcja rozgrywa się poza nimi ( myślę, że jest to najwłaściwszy model powadzenia przygód w MW).

Cytat:
Czy da się zasady połączyć tak by RPG nie stał się bitewniakiem albo, co gorsza planszówką?
Na część pytania już odpowiedziałem, ta druga część jest o wiele bardziej skomplikowana. Na pewno prowadzenie BT narracyjnie (bez planszy i figurek) wymaga opanowania dość obszernych zasad, ale nie to jest najtrudniejsze. Problem (przynajmniej dla mnie stanowi zasięg broni i zasięg sensorów mechów - czyli kiedy przeciwnicy będą o sobie wiedzieli i kiedy zaczną się wzajemnie mordować (Tutaj nieodzowne wydaje się doświadczenie z komputerowymi wersjami BT).
A i przydałoby się, aby MG nie był obciążany całą buchalterią rozliczania obrażeń mechów graczy wystarczy, że ma na głowie ich przeciwników. Można oczywiście nie, co ograniczyć ilość przeciwników odpowiednio dobierając ich tonaż, ale i tak się "wielkich" bitew nie uniknie.
I teraz przechodzimy do kolejnej sprawy. Grając w MW radziłbym unikać tych naprawdę "Wielkich" starć - to nieodzownie prowadzi do planszówki (może je stosować jako przerywnik?).

Reasumując.
Projektując scenariusz do MW nie można zapominać o mechach, a więc także o BT. Należy jednak większą wagę przykładać do tych części scenariusza, których akcja rozgrywa się poza nimi.

Jeśli mógłbym coś poradzić: Kompedium na pewno jest potrzebne, ale nie znajdziesz w nim najbardziej typowych mechów. Aby zdobyć ich opisy możesz się zaopatrzyć w dość kosztowne Technical Readout'y albo w skrócony opis świata [link widoczny dla zalogowanych]
Na jego końcu znajdziesz skrócony opis dwudziestu kilku maszyn różnych klas, ale aby je użyć będziesz musiał je uszczegółowić (rozpisać na karcie).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:19, 31 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Dzięki za odpowiedź. Nawet gratisa dostałem. Very Happy Martwi mnie, że na RPGu ciąży piętno stalowych gigantów. Lepiej byłoby gdyby opracować prostsze zasady. Mam na myśli coś w stylu bitew morskich z 7th Sea. Można opierając sie tylko na pewnych aspektach BT i MW napisać zasady dla mechów do RPG. Ja jestem w stanie się tym zająć ale ze względu na pewne braki w wykształceniu potrzebuję pomocy merytorycznej (kogoś z dobrą znajomością zasad BT).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:05, 31 10 2007
kaellion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tomaszów Maz.





Jeśli mogę dorzucić swoje trzy grosze, to w Mechawojowniku bardzo spodobał mi się rozdział o tworzeniu kampanii. Jest to kilka tabelek z opisami pozwalające przeprowadzić grę bardziej w skali makro.
Zanim mnie i moich graczy dotknął marazm zacząłem nawet prowadzić graczom kampanię. Stworzyłem graczom oddział najemników z własnym skoczkiem i kilkoma oddziałami mechów, myśliwców aeroorbitalnych i innego sprzętu. I zacząłem graczom prowadzić sesje o życiu najemnika. Sojusze, briefingi, misje zwiadowcze, zdobywanie sprzętu i uzbrojenia itp. Generalnie większość rozgrywki była zwykłym RPGiem, niekiedy przetykana rozkładaniem planszy i potyczkami mechów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:30, 31 10 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Kaellion dawno cię tu nie widział Very Happy
Lejesz miód na me serce - ale szkoda, że i tobie RPG się załamało Confused

Tak zdecydowanie tabelka opisująca wydarzenia (tło) w świecie BT jest to coś, co przydałoby się i innym systemom.
Chłopie nawet nie wiesz jak chciałbym z tobą pograć Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:27, 21 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Dobra, dobra chopy. Mozę byśmy tak zajęli się mechami? Pomysł upadł czy ciągniemy go? Nadal sądzę, że da się uprościć mechy by dało się nimi grać w RPG. Wystarczy tylko chęć co poniektórych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mechawojownik - Dawno, dawno temu w dalekiej... przyszłości
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin