autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark -> Kostka komorkowa Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kostka komorkowa
PostWysłany: 11:40, 09 07 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Co sadzicie o pomysle "kostka na komorke"?
Chodzi o taka kostke elektroniczna, jakich to pelno w internecie, ale na telefon komorkowy. Zawsze ja masz przy sobie i moze sie przydac na sesje np. w pociagu Smile
Co byscie od takiej kostki chcieli? Jaka funkcjonalnosc by sie w niej przydala?
(ustalanie ilosci kosci i scianek, modyfikatorow (+,-,*,/ - czy dzielenie gdzies w RPG jest wykorzystywane?), poziomow trudnosci, ilosci wymaganych sukcesow... i co jeszcze?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:58, 09 07 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Dobry pomysł i dość łatwy do zrealizowania. Pozostaje pytanie: czy ktoś już nie zrobił tego wcześniej. Smile Dobrze gdyby obsługa była przystosowana do komórki, żeby dało się szybko wybrać kostkę, ilość kostek, ew. modyfikator (to już sobie w sumie każdy wybierze).

Przykład:

wybieram 0 - 5 => i dostaję wynik rzutów pięcioma kostkami k10
wybieram 6 - 1 => dostaję wynik jednego rzutu k6

Jakoś tak bym to widział. Na ekranie musiałyby się wyświetlać podpowiedzi, które cyfry za co odpowiadają.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 12:05, 09 07 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:00, 09 07 2008
Ninetongues
degustator autorek

 
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa





Wymagałbym raczej ładnej grafiki i dźwięków, niż tych wszystkich modyfikatorów. Po prostu wirtualne kostki. Modami i resztą zająłby się gracz, tak jak z normalnymi kostkami.

Jeśli umiesz zrobić takie coś, to proponowałbym Ci zgłosić się do Q-Workshop i zaproponować współpracę. Oni dają grafiki, ty robisz symulator. Moglibyście zrobić na tym fajny biznesik.

Prosta wersja - darmowa. Natomiast każdy z wzorów kości na Q-Workshop mógłby być dostępny na komórkę za odpowiednią opłatą. Kto wie, może "Custom Dice" na komórkę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:49, 09 07 2008
Borejko
zerkający na systemy

 
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Z braku laku korzystałem kiedyś ze Arkusza kalkulacyjnego w telefonie i funkcji RAND (coraz wiecej posiada pakiety office-podobne). A to pozwala już na stworzenie wielu opcji (jeśli komuś by się chciało) modyfikatorów, stopni trudności o których wspominał Magnes etc etc
Odnośnie K6 jest cała rzesza rozmaitych gier pokerowych itp...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:13, 13 07 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Ponieważ coraz więcej komórek jest wyposażanych w akcelerometry, tak więc można się pokusić o zmontowanie prostego fizycznego symulatora, gdzie gracz "rzuca" kośćmi machając komórą (podobno ktoś już zrobił coś podobnego pod iPhone'a).

A z bitewnego doświadczenia, grałem kiedyś w KCety z mg, który do generowania wyników wykorzystywał kalkulator naukowy. Gra szła sprawnie i szybko, ale ciężko się było przyzwyczaić do braku klekotu kostek, szczególnie w sytuacjach popularnie zaczynających się od "... to kto z was idzie pierwszy ?" Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:36, 14 07 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Czyli musiałby być też odgłos kostek dodany. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:00, 14 07 2008
Arcy
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Imho głos i grafa są zbędne i tylko będą przeszkadzać
1)jedzą baterię
2)po co ?????
3)tylko roboty z tym jest w holere
Wystarczy w trybie tekstowym coś takiego: wprowadzasz "liczba1" i "liczba2". Program losuje "liczba1"k"liczba2". Opcja "back" i "exit" i koniec! Najlepiej to by było zrobić w J2ME(Java 2 Micro edition) kiedyś robiłem w tym programy na koma już nie robię niestety ale bardzo trudne to to nie jest i nie trzeba być programistą microsoftu, żeby coś takiego napisać...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arcy dnia 19:02, 14 07 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:11, 15 07 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





J2EE to w tym wypadku raczej jedyne słuszne rozwiązanie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:35, 15 07 2008
Ninetongues
degustator autorek

 
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa





Ech... Kiedy mądrzy ludzie zrozumieją, jak ważna jest estetyka, nasz świat będzie cudowny. Jako twórca gier, BullMax, powinieneś to wiedzieć. Im mniej opcji kalkulacyjno - cyferkowych tym lepiej.

Ideałem były by kostki ze stukotem wtaczające się na ekran... Jak powiedzmy podczas gry w kości w "Wiedźminie". Małe, ładne, proste, a cieszy. Dużo roboty? Model 3D kostki (np. w Q-Workshop takie mają), kilka funkcji losujących we flashu i hajda na pole. Implementujemy kilka zestawów kostek, reklamujemy w necie na wszystkich portalach za darmo, i mamy pewność, że każdy RPGowiec mający net będzie chciał takie coś mieć.

Teraz tylko krzyknijmy za tą przyjemność o 10 zł... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:42, 15 07 2008
Arcy
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
ako twórca gier, BullMax, powinieneś to wiedzieć

Nie pisałem gier. Pisałem aplikacje.
Cytat:
Ideałem były by kostki ze stukotem wtaczające się na ekran... Jak powiedzmy podczas gry w kości w "Wiedźminie". Małe, ładne, proste, a cieszy. Dużo roboty? Model 3D kostki (np. w Q-Workshop takie mają), kilka funkcji losujących we flashu i hajda na pole. Implementujemy kilka zestawów kostek, reklamujemy w necie na wszystkich portalach za darmo, i mamy pewność, że każdy RPGowiec mający net będzie chciał takie coś mieć.

Teraz tylko krzyknijmy za tą przyjemność o 10 zł... Wink

Jak dla mnie trochę mylisz niebo z gwiazdami odbitymi na powierzchni stawu. Zrobienie "jakiejś tam grafiki i coś tam w jakimśtam flashu " to nie jest takie hop-siup. Znaczy jest ale tu przed tobą staje szereg przeszkód, chociażby ta naj: czy to podejdzie pod komofon(nie koniecznie ten z rynkowego topu, bo nie wszyscy mają wypasione telefony). Dochodzą inne kwestie: ktoś ci musi taki program napisać. Wrypać tam dźwięk, ktoś musi zrobić modele kostek, ktoś musi to wszystko poskładać... To nie jest takie proste jak ci się zdaje. Uczyłem sie J2ME i napisanie programu, do którego wprowadzało się zmienną "txt" i zapisywało w pamięci telfeonu, a potem, po powtórnym uruchomieniu programu się ją odczytywało(czyli w skrócie: zapis plików do pamięci komy), sprawiło mi DUŻE problemy. Co dopiero nimacje, klatki, obiekty, a co dopiero dźwięk. Jak umisz to rób, ale jak mówię: wg. mnie to nie jest takie łatwe jak ci się zdawa.
PS>nic nie mam do dobrej szaty graficznej, dopóki ona nie spowalnia pracy telefonu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:48, 15 07 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Wypasiony program do kostek wyceniłbym na dwa do czterech tygodni roboty. Zatem zysk musiałby być spory, żeby opłacało się taki zrobić. Smile Chyba że ktoś to zrobi jako projekt na studia, trzeba by podrzucić pomysł jakiemuś studentowi informatyki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:01, 15 07 2008
Ninetongues
degustator autorek

 
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa





Gdyby był naprawdę fajny, to na klientów nie można by narzekać. Naprawdę polecałbym dorwać jeszcze z jedną osobę, która potrafi coś takiego robić, i nawiązać współpracę z Q-Workshop. Oni mają smykałkę do biznesu, założę się że pomysł im się spodoba. Przynajmniej modele 3D kości byłyby gotowe od ręki. A i dystrybucja programu za granicą byłaby możliwa. (tylko trzeba by wtedy napisać go po angielsku, ale w końcu co to za trudność)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:56, 15 08 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Q-Workshop napisał:
Wspołpraca z Breakpoint
( 06.08.08 ) Panuje powszechne przekonanie, że gry elektroniczne i kostki to dwa różne światy, i że nie da się ich połączyć. Oczywiście, my w Q-workshop jesteśmy specjalistami od obalania takich mitów ! Stąd nasza nowa inicjatywa współpracy z Breakpoint - polską firmą produkującą gry na komórki. Obrazy naszych kostek zostaną wykorzystane w grach tworzonych przez Breakpoint. W ten sposób wkrótce będziecie mogli podziwiać nasze piękne kostki na ekranach Waszych telefonów.


To chyba zamyka ten temat? Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagmin dnia 14:57, 15 08 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:52, 17 09 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Wiadomo kiedy to coś wyjdzie na rynek?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:12, 18 09 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Breakpoint napisał:
Właśnie nawiązaliśmy współpracę z Q-workshop - polską firmą słynącą na świecie z produkcji kości do gry. Grafika symulatora rzutu kostką, którego premierę planujemy w październiku, będzie wzorowana na kościach Q-wokshop.


Przepraszam za kolejny cytat.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagmin dnia 08:13, 18 09 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kostka komorkowa
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin