autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark -> Podstawy RPG Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Podstawy RPG
PostWysłany: 14:11, 06 09 2005
Ethel
zerkający na systemy

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Witam, tutaj chciałbym dowiedzieć się jak wygląa typowa sesja RPG Smile
A więc zadam zagadnienia, prosiłbym o wytłumaczenie jak to wygląda na sesji itp.
1. Bitwa z jednym lub więcej potworem
2. Co robi GM gdy nie ma bitwy
3. Co robią gracze gdy niema bitwy
4. Ogolnie jak wygląda scenografia sesji (w jakich warunkach robi sie sesje itd)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:58, 06 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





łoj łoj łoj... chyba trzeba wszystko wylozyc od poczatku...

1. Gra rpg to nie same bitwy. Walka jest jedynie smaczkiem.
2. Generalnie chodzi w RPG o wcielenie się w postać, fajnie tez przeżyć nią jakąś przygodę. Ale przygoda nie oznacza jedynie tyle, co walka! Fajne są zagadki, śledztwa, tego typu bajery.
3. MG prowadzi w zależności od systemu/konwencji. Zmienia sposób narracji, oraz scenariusz. Ja siepię aktualnie w Warhammera 2 ed. Tam jest to dark fantasy, czyli dosć ponury, przygnębiający świat (gwoli ścisłości zniszczony przez najazdy chaosu).
4. Jak Ty chcesz robić system rpg myśląć, że polegają one jedynie na walce?? No i pytanie "Co gracze (i MG) robią między bitwami" to gleba totalna. Poszukam Ci gdzieś artykułu z serii "Co to RPG?".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:49, 06 09 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





To wszystko ściema...

1.Jak wyłazi w lochu potwór to to się go tłuczę tym co ma się najcięższego pod ręką (toporem,kataputlą,czarem) i obserwuje się efekt:

a)jeśli efekt jest czynność się powtarza
b)jeśli efektu nie ma oddala się kłusem w tym samym kierunku (lecz z przeciwnym wektorem) co potwór.

2.Gdy nie ma bitwy GM przegląda nerwowo swoje notatki ze szczególnym uwzględnieniem bestiariusza...i się skubaniec uśmiecha perfidnie przy każdej przewróconej stronie!

3.Gdy nie ma bitwy gracze czytają gazety,palą fajki,żrą chipsy,opowiadają stare dowcipy,rozlewają Cole oraz dokonują nieautoryzowanych zmian na kartach postaci.

4.Sesję robi się w studio...modelka powinna się rozebrać i odpowiednio zareagować na rozmiary "obiektywu"....co?
A...inną sesje?
Erpe-co?
A to gdzie się da!
Najlepiej na tylnym siedzeniu Neoplanu albo na nudnym wykładzie w ostatnim rzędzie auli...LARPY (erpegie na żywo) najlepiej wychodzą w dużych centrach handlowych-wtedy mamy gwarancje na duże ilości żywiołowo reagujących NPC oraz spory bestiariusz w postaci ochroniarzy lub straży miejskiej....

No...teraz juz znasz podstawy Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:59, 06 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Powyżej mamy przykład kontrastu między teorią i praktyką Wink LOL


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:07, 06 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Jezu! Jeszcze zrazicie młodego rpg-owca Razz. Proszę o powagę, mamy tu krytyczny przypadek dedekowca! (oczywiście ironia z tym, ze dnd to tylko siepanina; nie chcę kolejnej debaty...).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:59, 07 09 2005
Ethel
zerkający na systemy

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Dostałem takiego linka:
[link widoczny dla zalogowanych]

Hmm ... już co nieco rozumiem, zbieram grupe początkujących i chce zrobić z początkującymi sesje Smile Narazie online żeby troche nabrać pojęcia jak sesja wygląda, jak troche sie "podszkole" to mam zamiar zacząć grać na rl.

Co do pytań - co robimy gdy sie nie bijemy ... zadałem je bo niewiedziałem co sie robi ... teraz już wiem mniejwięcej co sie robi, jako MG wiem że mam wymyślać ciekawą fabułe opierającą się na realistycznym życiu a nie tylko bijatyka ... mam zamiar kierować się systemem do którego link podałęm troche wyżej + troche wlasnych przeróbek. Co sądzicie o tych planach i wogóle o tym co napisałem Razz

Co do zrażenia mnie do RPG - bardzo wątpliwe ... jak sie upre to tak łatwo nie popuszcze - a upieram sie można rzec od kilku już lat :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:06, 07 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Online - to nie będzie wyglądało jak prawdziwa sesja...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:21, 07 09 2005
Ethel
zerkający na systemy

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Zdaje sobie z tego sprawe ... ale czy zaczynając od sesji online nabiore troche doświadczenia i czy potem moja pierwsza sesja rl będzie wyglądała lepiej niż wyglądała by bez doświadczenia zebranego przez gre online


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:54, 07 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Sugerowałbym poproszenie kogoś, kto ma pojęcie o rpg o poprowadzenie chocby jednej, krótkiej sesji, żebyście skumali o co w tym chodzi. Pamiętajcie, nie odbiegajcie od przygody. Bez dowcipów i opowieści poza grą w trakcie sesji... taka moja rada.

Aha, może lepiej posłuż się gotowym scenariuszem z internetu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:08, 07 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Też bym to doradzał - po prostu ktoś kto grywał w RPGi wskaże wiele oczywistych rzeczy i torów myślenia, na które być może sami nigdy byście nie wpadli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:04, 08 09 2005
Ethel
zerkający na systemy

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Ok, być może umówie sie z kumplem i "zagramy" króciutką sesje z jednoosobową drużyną, po to żebym załapał o co chodzi ... a co do scenariusza - skąd można ściągnąć ? I dlaczego polecasz gotowca :] Ja potrafie sie takimi rzeczami bawić Razz (tworzenie)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 05:58, 09 09 2005
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Gotowiec, żeby zobaczyć jak wygląda sensownie napisany scenariusz. Jak zaczynałem z RPG poprowadziłęm najpierw dwie mini przygody-gotowce, a potem od razu własną. W gruncie rzeczy była to porażka. Po drugie w gotowcu będziesz miał rozpisane wszystkie potrzebne rzeczy. Własnych się jeszcze natworzysz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:01, 09 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Ja prowadziłem tylko jednego gotowca - tego z podręcznika do WFRP. Tak fatalnie mi szło (wcześniej scenariusza nie przeczytałem i zostałem załatwiony, bo był niewielki błąd w mapce i nie wiedziałem co zrobić, hehe), że w połowie zamieniłem się z kumplem miejscami. Do dzisiaj mamy ubaw jak sobie przypomnimy. Smile
Drugi scenariusz prowadziłem już własny i chociaż było liniowo to bólu, to było już ciekawiej. W sumie bardzo szybko przekonaliśmy się, że należymy do osób, którym mechanika - łagodnie mówiąc - zwisa i graliśmy na wymyślonych na szybko i rzadko używanych zasadach.
Gotowce nie zawsze są dobrym pomysłem, żeby zaczynać granie w RPG od nich. Smile Ale można z nich zasięgnąć pomysł na fabułę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:12, 09 09 2005
Ethel
zerkający na systemy

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Kumpel nauczył mnie tworzyć przygody w prosty schematyczny sposób:
1.Cel
2.Pytanie do celu i odpowiedź
3.Pytanie do odpowiedzi i odpowiedź
(i dalej powtarzają sie punkty 2 i 3 do wyczerpania pomysłów)
Przykład:
Odnaleść córke burmistrza
kto ją porwał ? Koboldy
gdzie ? do ruin świątyni
po co ? Na ofiare
dla kogo ? jakiegoś demona

i tak można bardzo długo :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:26, 09 09 2005
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Tylko nie wynika z tego nic poza rysem fabularnym. RPG to nie paragrafówka. Trzeba jeszcze sporo dorzucić.

Ale sam pomysł na tworzenie poprzez zadawanie coraz bardziej szczegółowych pytań jest dość dobry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Podstawy RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin