autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark -> Steampunkowa planszówka! Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Steampunkowa planszówka!
PostWysłany: 22:27, 30 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wpadłem na odjechany pomysł!

Na podstawie starej, dobrej Magii i Miecza zrobić planszówkę w realiach steampunku. Bohaterowie tacy jak Arthur Conan Doyle, Wells, Kapitan Nemo i wielu innych przemierzałoby dzikie tereny Afryki, Ameryki, oraz Oceanii w poszukiwaniu legendarnego źródła energii. Całość oparta o planszę zbliżoną do tej z MM, mechanika również podobna, jednak współczynniki "Intelekt", oraz "Podstęp" odzwierciedlałyby ich cechy wrodzone. Dodatkowo umiejętności i "karty wynalazków" w miejsce czarów dodałyby smaczku.

Co Wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:37, 31 12 2005
pchełas
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa





Uważam, że pomysł jest naprawdę ciekawy. Chętnie zagrałbym w coś takiego bo bardzo lubię takie klimaty Smile Może uda się coś zmajstrować??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:51, 01 01 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Koncepcja już jest...

Mechanika oparta głównie na MM. Jedynie walkę chciałbym uczynić mniej istotną. W końcu to steampunk a nie old-schoolowe fantasy. Niemniej: celem jest skompletowanie paru elementów urządzenia. Każde z nich znajduje się w innej krainie. Aby przedostać się z jednej krainy do drugiej należy:
- przepłynąć statkiem/pojechac pociągiem (odpłatne, trzeba zbierać funty brytyjskie)
- użyć posiadanej maszyny, choćby parowego pająka
- któryś bohater będzie posiadał umiejętność darmowego przemieszczania

Postaci losowane, jak w MM. Zamiast czarów - wynalazki i haczyki, czyli takie jakby sztuczki w stylu "skrót", "brawurowa akcja", itd. Plansza na bazie tej do MM, ale z nowymi grafikami i polami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:20, 01 01 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Mogło by być to przedłużenie autorki z forum, wtedy każda z postaci miała by niepowtarzalną zdolność, a postacie z znanych książek były by tłem fabularnym. Spotkanie z Mr. Jekyl , albo przechytrzenie prof. Moriarty'ego jako trudność w przejściu jakieś lokacji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:31, 01 01 2006
pchełas
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa





He he to by było coś. Pomysł jest bardzo ciekawy. Zawsze chciałem spotkać profesora Moriartego Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:47, 01 01 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





W mojej głowie kołacze się jeszcze druga idea. Gra drużynowa, lub dla dwóch graczy. Miasto. Londyn zostaje zaatakowane. Otwierają się portale dla plugawych bestii, a szaleni naukowcy na napędzanych parą maszynach atakują miasto. Ktoś musi im się przeciwstawić. Są to oczywiście nasi bohaterowie. Jeden gracz obejmuje złych, drugi dobrych. Ewentualnie 2 na 2. Mechanika już jest w miarę opracowana i ogóle założenia. Oczywiście nie zabraknie nutki parodii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:27, 04 01 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





A skąd takie zainteresowanie planszówkami? Ostatnio przymierzałem się do robienia planszówki gdy w takie grałem. Teraz niedawno grałem w Dungeoneer: Grobowiec Króla Nieumarłych i widzę, że można stworzyć coś podobnego stylem do MiM, a jednocześnie dużo innego. Jakaś orginalność nie tylko pomysłu by się przydałą. :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:42, 04 01 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Zainteresowanie się wzięło po konwencie ;p MiM, Osadnicy z Catanu (mam już swój egzemplarz) i jakoś mnie wciąga...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:04, 05 01 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Wiedziałem Very Happy . Kiedyś zrobiłem planszówkę X-men (jedna z pierwszych gier które tworzyłem, wieeeki temu), teraz chętnie bym uczestniczył w takim projekcie, można by coś ruszyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:30, 05 01 2006
pchełas
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa





Jeszcze nie miałem przyjemności robienia planszówki ale chętnie bym się przyłączył. Uważam, że pomysł jest wart realizacji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:53, 05 01 2006
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Ta druga opcja (z atakiem na Londyn) jest, według mnie, znacznie gorsza. Dużo lepsza wydaje mi się ta propozycja z poszukiwaniem elementów urządzenia.

Ja bym to widział tak, że gracze wcielają się w jakieś znane, steampunkowe postaci (głównie fikcyjne, ale także ciekawsze historyczne), zasięgnięte z przeróżnych źródeł, zarówno negatywne, jak i pozytywne: Sherlocka Holmesa, Doktora Watsona, Fileasa Fogga, może Stasia z "W pustyni i w puszczy", Jamesa Westa czy Artemusa Gordona, prof. Moriarty'ego, dr. Lovelessa, kapitana Nemo itp. itd.
Planszą bym zrobił po prostu mapę świata, z wydzielonymi polami. Trzebaby ustalić jakieś zasady chodzenia po nich i oczywiście przedostawanie się pomiędzy kontynentami. Do tego karty być może oddzielne dla każdego kontynentu.

Ale w ogóle to nawet fajny pomysł z taką planszówką. O ile spodobają mi się w miarę ogólne założenia, chętnie dopomogę, szczególnie jeśli chodzi o jakieś zasady czy pomysły na karty/pola/zdolności postaci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:49, 07 01 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Tymczasem z kumplem dogadaliśmy inny schemat. Walka o ziemię z Marsjanami rodem z "Wojny Światów". Jednak jednostki będą się różnić. Nie zabraknie kroczacych maszyn, ale dojdą piechota i kawaleria, oraz marynarka...

Mechaniki narazie nie zdradzam. Jedynie wstępna wersja mapki (sory za duży rozmiar, ale komp mi się zaczął wieszać a miałem naukę)

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:29, 08 01 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





To nie neguje pomysłu zrobienia gry tutaj szczególnie, że zmieniła ci się całkowicie koncepcja. Garść moich pomysłów (w sumie się zazębiają, ale nie koniecznie wszystkie musiały by być wykorzystane).

Gra mogła by opierać się na przeszukiwaniu domów w różnych dzielnicach Londynu. Można by to robić na różne sposoby, gdzie najłatwiejszy był by wariant siłowy. Minusem tego było by zwiększanie się parametru Niezadowolenia, co narażało by różne postacie na nieprzyjemności (patrole policji / tłumy mieszkańców).

Każda postać mogła by w czasie rozgrywki awansować (dostać dodatkowe zdolności, ale nie cechy). Było by to związane ze znalezieniem odpowiedniej części układanki/urządzenia. Np. dr. Frankenstain dostawał by do pomocy swojego potwora (dawało by to mu możliwość wystawienia go do walki, albo Holms dostawał by reputację w policji, co dawało by mu możliwość ruszania się takową, albo Kuba rozprwacz dostawał by też reputację, ale wśród ludzi, którzy mogli by się go przestraszyć i wiele innych.

Każda z postaci mogła by być przeznaczona do gry dla gracza, lub być częścią planszy (wirtualnego przeciwnika). Dodało by to klimatu, zwiększyło trudność i nie spotykano by swoich klonów.

Gracze mogli by nasyłać na siebie policję, oprychów, lub inaczej podkładać kłody pod nogi. Tracili by wtedy czas i środki, które mogli by wykorzystać na poszukiwania.

Wraz ze złymi uczynkami lub losowymi zdarzeniami mogło by po Londynie chodzić coraz więcej patroli policji, które przeszkadzały by graczom w osiągnięciu celu.

Część postaci mogła by być zła (np. Kuba Rozprówacz), a część dobra. Możliwe były by wtedy różne pary antagonistów (jak Holms i Moriarti), które miały by zasady związane z walką między sobą.

Mogły by być różne rodzaje misji, które albo dawały by możliwość zarobku, odsuwały od ciebie podejrzenia, zmiejszały panikę wśród ludności, przeszkadzały przeciwnikom, doprowadzały do celu. Efekt każdego byłby wybierany przez gracza (od niego zależy co mu teraz potrzebne).

Możliwość zrealizowania misji wiązała by się z wielkością pewnej cechy, w innym przypadku zostawała by opcja siłowa, albo inna cecha.

Wejście do domu to już było by wyzwanie (testy cech siły lub maskowanie/przekonywanie/ jakieś zdolności).

Postacie można by wybierać z literatury, filmów lub historii. Kuba rozprówacz jest napewno wdzięczną postacią (może jakieś przykłady z opisem by się przydały).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:57, 08 01 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dość dziwnie to brzmi. No i niestety wymaga znacznie poważniejszego opracowania graficznego. Planszówka strategiczna jest w trakcie projektowania. Właśnie wstępnie rozpisałem 4 jednostki Ziemian i 3 Marsjan (narazie więcej nie planuję) i zabieram się za dowódców...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:56, 09 01 2006
Thronaar_
Gość

 





Bynajmniej wydać tego nie zamierzam, a opracownie graficzne nie jest narazie do niczego potrzebne (w fazie wymyślania). Na końcu i tak potrzeba by tego tylko tyle, ile w MiM, jeśli nie mniej. Ogólnie chciałbym spróbować stworzyć coś (raczej nie sam), a potem sprawdzić czy się udało coś z tego wykrzesać (czy jest to grywalne). Ze znajomymi mogę grać, ale z osobami chcącymi coś tworzyć to już u mnie krucho. :/
Steampunkowa planszówka!
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin