autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Nieboracy -> Zależności i inne kwestie, pytani, problemy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Jak to rozwiązać?
tak
40%
 40%  [ 2 ]
nie tak
20%
 20%  [ 1 ]
no, ja nie wiem
40%
 40%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 5

Zależności i inne kwestie, pytani, problemy
PostWysłany: 17:56, 08 10 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Zastanawiam się właśnie jak rozwiązać sporą zależność niektórych profesji od rasy osobnika i podobne inne zależności. Przykład: Niewolnik będzie praktycznie mógł być tylko trollem (ew. może zdarzyć się jakiś inny, ale będzie to rzadkie).
Można rozważyć wprowadzenie przy opisie ras i profesji "zalecane profesje/rasy" albo coś takiego... ale nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie. Podobnie będzie z kapłanami różnych ras i płci, czy też takimi specyficznymi profesjami jak wiedźma (facet-wiedźma byłby wprawdzie zabawny - więc nie można tego wykluczyć - ale raczej jako wyjątek, a nie opcja do wyboru przy tworzeniu postaci). Może jakieś wymagania dać? W stylu: profesja Niewolnik, wymagania: rasa Troll... ?

(ankieta jest dla jaj i żeby przyciągnąć wzrok)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 18:59, 08 10 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:07, 08 10 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Magnes napisał:
(facet-wiedźma byłby wprawdzie zabawny - więc nie można tego wykluczyć - ale raczej jako wyjątek, a nie opcja do wyboru przy tworzeniu postaci).


W którymś dodatku do dedeków jest opisana prestiżówka z "witch" w nazwie, a jako przykład BNa dali faceta. To nam się źle kojarzy i tyle Razz.

Magnes napisał:
Zastanawiam się właśnie jak rozwiązać sporą zależność niektórych profesji od rasy osobnika i podobne inne zależności.


Jak dla mnie jedną z największych zalet Nieboraków była opcja dużych rozrzutów rasa-klasa (chochlik barbarzyńca na przykład). Pozwala to na generowanie zabawnych konceptów postaci już ze względu na kombinację rasy i klasy, a nie tylko ze względu na odjechaną historię.

Magnes napisał:
Może jakieś wymagania dać? W stylu: profesja Niewolnik, wymagania: rasa Troll... ?


Zrobisz jak chcesz, ale mi się to nie podoba. IMHO zabija wolność gry w Nieboraków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:14, 08 10 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Hm... Można:
- wyłącznie zawrzeć informacje w opisie kto zazwyczaj należy do danej profesji (i podobnie dla ras itp.),
- wprowadzić wymagania (tu już jeden protest - Behira Wink ),
- zrobić to samo co wymagania, ale nazwać to "zalecenia" albo jakoś tak.
Jak ktoś ma inne pomysły, proszę o sugestie niżej. I nie chodzi o rybki akwariowe. (ciekawe czy ktoś skojarzy o co chodzi z tymi rybami, hehe, to taki mój wewnętrzny żart, który niewielu zrozumie).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:20, 08 10 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Magnes napisał:
wyłącznie zawrzeć informacje w opisie kto zazwyczaj należy do danej profesji (i podobnie dla ras itp.),


To mi się podoba. Kto zazwyczaj, co nie znaczy, że gracze nie mogą być chlubnymi wyjątkami. Ogółem +1.

Magnes napisał:
zrobić to samo co wymagania, ale nazwać to "zalecenia" albo jakoś tak.


Jaki ma sens nazywanie czegoś inaczej, jeśli to sprawi, że naprawdę zabawne i wspierające konwencję mieszanki rasa-profesja będą gorzej osiągalne?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:32, 08 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Opisz najczęstsze zestawienia fabularnie i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:07, 08 10 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Sądze iż powinieneś pociągnąć standaryzację znacznie dalej, tak by odpowiednie kombinacje były oficjalnymi, powszechnie rozpoznawanymi w świecie profesjami.
Oczywiście takie zagrania jak kobold pracujący na stanowisku "trolastego niewolnika", nie powinny nikogo dziwić ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:30, 08 10 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





A może darować sobie podział na profesje i rasy, a zrobić tak:

zabójca troll to Mordobij - odrębny archetyp
zabójca niziołkowaty to Podżebronóż - odrębny archetyp

Po prostu żeby istniały konkretne zestawienia rasa-klasa, jak na przykład warhammerowi tarczownicy, strażnicy pól etc.

Ewentualnie niektóre profesje mogą jedynie być tak ograniczone - to rozwiązanie bezpośrednio zaczerpnięte z WFRP.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:14, 09 10 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Nie, raczej nie. Ew. jako dodatek można by wprowadzić archetypy. Ale byłoby wtedy mniej zabawy przy tworzeniu postaci. Swoją drogą oprócz ras będą też krótko opisane odmiany (trolle dzikie, oswojone itp.). Na karcie będzie: rasa, odmiana, płeć - to będzie wybierane pewnie na samym początku tworzenia postaci, później będzie zajęcie/profesja itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:15, 23 10 2008
Ubar Grim
przybysz

 
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września





1) Generalnie to ciężki temat te zależności profesji od rasy, bo jakiekolwiek ograniczenia wpływają negatywnie na klimat całej gry.

Ja bym sobie odpuścił, bo wychodzi na to, że ktoś uzna iż jedno połączenie np.chochlik barbarzyńca jest super, bo można się kulać ze śmiechu. Natomiast inny ktoś wymyśli faceta wiedźmę, który totalnie do nieczego nie pasuje.

Powstał by spór co do czego pasuje, a co nie. Idąc dalej i np. wprowadzając modyfikatory {-1; 0 ; +1} wyszedłby z tego niezły bigos, bo jak można określić jakie połączenie komu ma się podobać, skoro każdy ma inne upodobania i może oczekiwać czego innego z rozgrywki.


2) Wprowadzenie odmian ras i ich opisów - bardzo ciekawy pomysł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:33, 23 10 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Ograniczej raczej nie będzie, na dzień dzisiejszy w każdym bądź razie żadnych nie przewiduję w wyborze rasy i profesji. Zastanawiam się aktualnie jak z modyfikatorami do cech - i zapewne zasada będzie taka:
1. rasa daje jakieś modyfikatory (wiadomo: trolle są głupsze, ale silniejsze)
2. profesja da umiejętności/ułomności oraz zapewne cos do ekwipunku
3. reszta rzeczy da sztuczki albo przywary (jak opisane w demie, które gdzieś tu rzuciłem)
mogą być wyjątki od dwóch pierwszych punktów. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 21:34, 23 10 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:35, 24 10 2008
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Moje zdanie, jeśli chcecie je poznać jest takie:
- Zastanówmy się, co jest pierwsze rasa/nacja/pochodzenie czy profesja/tryb życia/wykształcenie. Oczywistą oczywistością jest, że pierwsze ma prymat przed drugim. A z tego wynika, że zależność powinna wyglądać następująco: Każdej rasie/nacji/pochodzeniu przyporządkowane są odpowiednie profesje/tryby życia/wykształcenie Rolling Eyes

A i żeby nie było, jestem jak najbardziej za takimi zależnościami Very Happy

Na marginesie przypominam, że profesja facet-wieźma ma nieliche obostrzenia takiej jak: siwe włosy, zakazana gęba, złe oko, uzależnienie od narkotyków i kobiet.
Z zalet za to wymienić można wielkie u kobiet właśnie powodzenie - ze wskazaniem na kruczoczarne czarodziejki, w których się zwykle nieszczęśliwie zakochuje.
A i jeszcze coś profesja ta ma 50% na zdobycie kłopotliwego pasożyta zwanego dzieckiem niespodzianki . Maszkara ta, oprócz rzecz jasna nie lichych kłopotów, które ściąga na nosiciela jak magnes( Very Happy ),potrafi między innymi zniweczyć tą jedyną zaletę tej profesji.
Czarowne czarodziejki odkrywają w sobie instynkt macierzyński tracąc przy tym zainteresowanie naszym bohaterem Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:12, 24 10 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Fajne pomysły, ale przypisania profesji do ras nie zrobię, mogę co najwyżej dać "najczęstsze profesje" przy opisie gatunku. Dlaczego nie? Żeby gracz mógł zaszaleć i zagrać skrzatem-zombie pracującym jako wykwalifikowany niewolnik. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zależności i inne kwestie, pytani, problemy
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Nieboracy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin