autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Sesje -> Nieboracy, sesyjne uwagi do mechaniki Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nieboracy, sesyjne uwagi do mechaniki
PostWysłany: 07:17, 25 06 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Tutaj można wszystko zgłaszać, zastanawiać się, narzekać. Propozycje najlepiej numerować, żeby się potem w tym łatwo połapać.
1. Współdziałanie. Zauważyłem, że warto byłoby wprowadzić pojęcie współpracy, kiedy zamiast przeprowadzać dwa identyczne testy dla różnych postaci jedna postać pomaga drugiej (np. modyfikatorem) - albo przeszkadza, to też możliwe w Nieborakach. Trzeba to w miarę prosto opakować, żeby nie utrudniało mechaniki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:04, 25 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ad.1
Więc po prostu jakiś modyfikator dodawany do Trudności gdy przeszkadza, a do Wyniku gdy pomaga. Smile

2.Co to za zmiana o której wspomniałeś w wątku sesji?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:21, 25 06 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





A, właśnie byłbym zapomniał. Powstał problem jak ustalić trudność, gdy trzeba testować coś co wymaga umiejętności (czyli chciałoby się ustalić trudność na cecha + umiejętność), a tej umiejętności już nie ma. Rozwiązaniem chyba byłoby danie każdemu stałej umiejętności "inne takie" o wartości 4.
W sumie to pogubiłem się w tych wersjach mechaniki i już nie wiem jak się ustala trudność według najnowszej Razz.
Była wersja stara: czyli cecha+cecha, cecha+nieumiejętność lub odwrotność umiejętności (białe kółeczka na karcie zamiast zaczernionych)
I chyba nowa: gdzie trudność ustalało się normalnie, a umiejętność dodawało do wyniku rzutu kostką, czy jakoś tak...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:50, 25 06 2007
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Stwierdzam że za mało jest umiejętności. Każda postać powinna ich mieć z 10 a nie 3~4 jak w pierwszej ed. A poza tym brak umiejętności to maxymalny poziom nieumiejętności czyli 4.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:57, 25 06 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





W sumie prawda, może dorzucimy dodatkowe "umiejętności" w trakcie gry. Na razie niestety Szabel się ociąga, trzeba będzie spowolnić tempo, jeśli rano nie jest w stanie odpowiadać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:06, 25 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Wiesz, teraz są wakacje to jestem w różnych godzinach, ale w niektórych scenach Morlando ma większe pole do popisu niż ja. Ja się ogólnie staram nie wcinać jak nie czuję, że Lars może coś ciekawego wnieść. Smile

Co do najnowszej wersji mechaniki to ci przypomnę.

Trudnosć to suma cech przeszkadzających + modyfikatory przeszkadzające.

Wynik to k8+atrybuty pomagające+inne pomocne modyfikatory.

A Atrybuty Inne takie to zły pomysł. Ktoś go sobie dobrze zrobi i oleje pozostałe i będzie przypakowana zbytnio postać. Lepiej ustalić modyfikator negatywny(czyt. podnieść Trudność) za brak Atrybutu w danej dziedzinie(np. Lars miałby podniesioną trudność za brak atrybutu odpowiedzialnego za walkę).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:50, 25 06 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Chodziło mi, że "inne takie" byłoby zablokowane na stałe na wartość 4, ot, taka wskazówka na karcie postaci, ale oczywiście wtedy znów byłby problem, czy pomaga, czy przeszkadza w teście (ma przeszkadzać).

To co podałeś z trudnością i wynikiem to wersja alternatywna do testów - czyli wersja, którą też chciałem przetestować jak się sprawdzi, w najbliższych testach będę jej używał, ale z nią się rozwala moja wspaniała tabelka do odczytywania wyników Wink (ale w sumie pewnie łatwo się to da zrobić - co innego oczka na kostce, a co innego suma).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:17, 25 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





No teraz lepiej rozumiem ideę inne takie, ale IMO jednak lepiej podnieść trudnosć za bark atrybutu w pewnych przypadkach(z drugiej strony - to twoja mechanika, zrobisz jak chcesz).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:10, 26 06 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Kolejny zgrzyt: użyłem słabość + niecelność jako trudności i dodałem +2.
Chodziło o rzucenie czymś w kogoś. Teoretycznie potrzebna byłaby umiejętność, ale że jej nie ma, to najlepiej wydają się dopasowane właśnie te cechy. Tyle że, gdyby umiejętność była, trzeba byłoby ją dodać...
Dajmy na to, że Lars miałby Rzucanie 3, czy słabość + antyrzucanie = 2+1 = 3 (łatwiej), a gdyby miał 1, to antyrzucanie + słabość = 3+2 = 5 hm.... W obu przypadkach łatwiej, bo nie dodałem modyfikatora...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:23, 26 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





To teraz jak by to było po mojemu.

Trudność = Słabość + Ślepota + 1 za różnicę rozmiaru + 1 za brak umiejętności.

Gdyby Lars miał atrybut(trzymajmy się nazewnictwa) Rzucanie, to dodawałoby się go do jego wyniku na k8. Wtedy pojawia się jednak problem, co zrobić z nadwyżkami wyniku? Uznać za wynik maksymalny(Cool czy dodać jakieś bonusy(np. wyskakuje sytuacja z kreskówkową fizyką parodiosuperheroiczną)/zasady specjalne?

EDIT: Na pewno Banda Banitów jest Bastiańska, a nie Bastyjska?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:53, 26 06 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Szabel napisał:
To teraz jak by to było po mojemu.

Trudność = Słabość + Ślepota + 1 za różnicę rozmiaru + 1 za brak umiejętności.

Gdyby Lars miał atrybut(trzymajmy się nazewnictwa) Rzucanie, to dodawałoby się go do jego wyniku na k8. Wtedy pojawia się jednak problem, co zrobić z nadwyżkami wyniku? Uznać za wynik maksymalny(Cool czy dodać jakieś bonusy(np. wyskakuje sytuacja z kreskówkową fizyką parodiosuperheroiczną)/zasady specjalne?


Aha, czyli w sumie wychodzi niemal identycznie. Zostaje do dalszego testowania Wink.
Przekroczenie maksimum raczej nic nie zmienia przy wyniku rzutu, bo tylko porównujemy co jest większe (a o specjalnym działaniu ósemki będzie nadal liczba oczek decydować jak mi się wydaje...), a przy trudności... hm....

Cytat:
EDIT: Na pewno Banda Banitów jest Bastiańska, a nie Bastyjska?


Na pewno, Bastyjska to konkurencyjna grupa Laughing.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:55, 26 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Magnes, pozamechanicznie - nie bądź takim sztywnym Partaczem, niech Morlando ich uszkodzi tymi wyimaginowanymi gwiazdkami. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:18, 18 06 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Czy w razie gdyby sesja wróciła, będzie ktoś chętny by kontynuować? Założyłoby się drugi temat itp. To tylko takie pytanie badawcze, nic nie obiecuję z mojej strony.
Zastanawiam się też nad przekopiowaniem archiwum na stronę Nieboraków, żeby łatwiej można sobie było przypomnieć co tutaj właściwie się działo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:07, 18 06 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ja! Ja! Ja! Wpisz mnie na listę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:35, 18 06 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





To jeszcze czekam na malkava. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nieboracy, sesyjne uwagi do mechaniki
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Sesje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin