autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> FlashFang - i znowu steampunk?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
FlashFang - i znowu steampunk?
PostWysłany: 21:37, 28 12 2007
Axel
przybysz

 
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra





Witam przede wszystkim gdyż to mój pierwszy post tutaj, choć mam nadzieję, że nie ostatni.

Chciałbym zaprezentować projekt, który doczekał się niedawno zgromadzenia przeze mnie w czytelnej formie, po zebraniu pewnej liczby notatek.
Zanim jednak to uczynię, chciałbym przedstawić kilka 'zasad' odnoszenia się do samego projektu:
- Jest to tylko pomysł. Nie mam na razie w planach wydawania czegokolwiek, ani drukiem, ani w formie pdf.
- Wszystko co zawarłem w projekcie jest w fazie wczesna alpha 1.0.0.1, popularnie określaną jako 'notatki' Wink
- Projekt nie jest ukończony (właściwie, można bardziej uznać to za przygotowania do rozpoczęcia prac).
- Pracuję nad nim sam, a notatki mogą wydawać się niedorobione, acz dostosowałem je na tyle, na ile mogłem, aby potencjalny odbiorca był w stanie rozszyfrować ten bełkot.
- Pracuję nad wieloma lukami w mechanice/fabule, ale chętnie posłucham o nich jeszcze raz, gdyż być może (na pewno)o czymś nie wiem.

Trochę odnośnie samego projektu:
- Na fali popularnego ostatnimi czasy steampunku, mocno czerpie z tej konwencji, opierając się na klasycznym fantasy znanym z innych settingów d20.
- Tak, jest to setting do d20 Wink
- Osią przewodnią, jest meteoryt, który rozpoczyna falę zmian na fikcyjnym kontynencie. Jego uderzenie 'przywróciło magiczną powłokę' nad tą częścią globu, gdyż nie było takowej od niepamiętnych czasów.
- Sam meteor, niszcząc dużą połać kontynentu został w pewien sposób 'uwięziony' przez geografię okolicy, co sprawiło, że tylko jedna rasa, zdołała do niego dotrzeć. Były to krasnoludy.
- W dużym skrócie - elfy, jako istoty chaosu zdołały okiełznać magię i po jakimś czasie przekazać tę wiedzę reszcie ras. Krasnoludy korzystając z niezwykłych właściwości meteoroidu wyniosły technikę na niebotyczne wyżyny, w porównaniu do poprzedniego stanu.
- Teraz do gry wchodzą bohaterowie, osadzeni w realiach, gdzie magia i technika nie współżyje pokojowo, ale zaciekle ze sobą walczy.

To wszystko, oczywiście mam nadzieję, że zainteresowani nie poprzestaną na tym co tu napisałem, lecz zajrzą do całości tego, co opublikowałem, która znajduje się tutaj: flashfang.blogi.pl [pozwoliłem sobie na obejście systemu antyspamu]

Od razu powiem, że przydałby mi się jakiś specjalista od OGL itp, żeby wyjaśnić mi, co mogę przemycić do settingu, a co nie, gdyż właśnie jestem na etapie prac, które wymagają tej wiedzy Wink

Ah i jeszcze dodam, że nie zrobiłem rozpiski na żadne power19, czy mighty20, bo średnio mi się ta idea widzi, ale jeżeli ktoś mnie przekona iż powinienem coś takiego zrobić, nie wykluczam tego w przyszłości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Axel dnia 21:55, 28 12 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:32, 28 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Power19 nie jest do settingów d20, więc sobie je daruj Wink

Jest to setting d20, więc ja nie jestem w stanie Ci pomóc. Świat, na chwilę obecną, jest dla mnie mixem Arcanum z dedekami. A nazwa jest z kolei jakaś mangowa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beacon dnia 22:32, 28 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:39, 28 12 2007
Axel
przybysz

 
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra





beacon napisał:

Jest to setting d20, więc ja nie jestem w stanie Ci pomóc. Świat, na chwilę obecną, jest dla mnie mixem Arcanum z dedekami. A nazwa jest z kolei jakaś mangowa.


Hmm, czyli albo doskonale czytasz ze zrozumieniem, albo ja tak dobrze przelałem moje myśli na papier, że trafiłeś tu ze wszystkim Wink
Pomysł powstał z niewielu możliwości rozegrania przeze mnie sesji w realiach bliskich Arcanum, na przystępnej mechanice.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Axel dnia 22:40, 28 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:41, 28 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Moim zdaniem warto rozwijać ten pomysł Smile
Ale czy naprawdę uważasz mechanikę d20 za dostatecznie plastyczną by jej użyć?
(tak, wiem ze jest d20 modern które może wspierać tą konwencję, ale są też prostsze i chyba lepsze - subiektywne odczucie - mechaniki).

W każdym razie powodzenia Smile

Jeżeli będę w stanie udzielić odpowiedzi na jakieś pytania to z chęcią pomogę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:54, 28 12 2007
Axel
przybysz

 
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra





Omlet napisał:
Moim zdaniem warto rozwijać ten pomysł Smile
Ale czy naprawdę uważasz mechanikę d20 za dostatecznie plastyczną by jej użyć?
(tak, wiem ze jest d20 modern które może wspierać tą konwencję, ale są też prostsze i chyba lepsze - subiektywne odczucie - mechaniki).

Właściwie, to nigdy nie miałem okazji zaglądać do moderna, bo jedyne d20 z jakim miałem do czynienia to to z 3.0 i 3.5 ed D&D. Z tego też, bierze się mój dylemat z konwersją zasad, gdyż czytałem że nie mogę zawierać elementów bazowej mechaniki, ale nie wiem jak to jest np. z czarami, atutami itp. Wymyślanie czegoś nowego w pojedynkę to robota dla Herkulesa Razz

Nie znam żadnych innych 'liczących' się mechanik poza WoDną i jej wieloma wariacjami, albo sobie nie przypominam, a na tej nie znam się tak dobrze jak na d20 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:37, 28 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Czary musiałbyś zmienić, ale raczej kwestia polega na zastrzeżonych nazwach, typu Kwasowa strzała Melfa (przynajmniej tak to się zwało w ADnD, nie wiem jak teraz... nvm).
Nie wiem jak wygląda kwestia atutów, ale gdzieś na stronie d20 powinno być dokładnie opisane co wolno a co nie.
A myślałeś może nad q10 (mechanika m.in. L5K czy 7th Sea), gdzieś na forum powinien być link... Jest prosta do przyswojenia i zastosowania, czego dobrym przykładem jest, żeby daleko nie szukać SCRPG Cravena.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:13, 29 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





D20 czytane powoli brzmi EMO.
D20 nie jest przystępna graczą.Mg tym bardziej.
Net jest pełen GURPSa i innych darmowych mechanik.A w ostateczności zostają ci procentówki.
Tylko nie d.......


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:38, 29 12 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Axel napisał:
Od razu powiem, że przydałby mi się jakiś specjalista od OGL itp, żeby wyjaśnić mi, co mogę przemycić do settingu, a co nie, gdyż właśnie jestem na etapie prac, które wymagają tej wiedzy


Specjalistą od licencji nie jestem, ale bardzo dużo informacji o niej podanych w przystępny sposób jest [link widoczny dla zalogowanych]. Jest też opis drugiej licencji.

OGL w telegraficznym skrócie:

Możesz:
-Zmienić sposób kreacji bohatera
-Zmienić kostkę używaną do testów
-Zmienić system magii i nauki czarów
-Zmienić mechanikę walki
-Zmienić poziomy i PW, zrezygnować z nich lub dowolnie modyfikować
-Umieszczać teksty i obrazki kojarzone z erotyką (heh, a twórcy w KP dali prawie roznegliżowaną nimfę Wink ), skrajną przemocą i dyskryminacją
- Ogólnie, w obrębie mechaniki możesz prawie wszystko, w tym korzystac z materiałów wydanych na OGL przez firmy inne niż WotC

Nie możesz:
-Dawać odnośników do produktów WotC
-Wykorzystywać zawartych w nich materiałów (farewell dodatki), dotyczy to również PG,PMP i KP (możesz korzystać z SRD, gdyż jako taki, nie jest to podręcznik)
-Wykorzystywać produktów spoza stajni WotC ze znaczkiem "d20"
-Wykorzystywać "d20" inaczej niż jako oznaczenie kostki dwudziestościennej

Musisz:
-Opracować rozwój bohatera i inne takie pierdółki (tego nie ma w SRD)

Czyli: Bierzesz mechanikę, rób z nią co chcesz, ale bez wykorzystania podręczników, ogólnie bez mieszania WotC w całą sprawę. A to 70% tyczy się chyba tylko Megakonkursu.

Jakby co:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Axel napisał:
Ah i jeszcze dodam, że nie zrobiłem rozpiski na żadne power19, czy mighty20, bo średnio mi się ta idea widzi, ale jeżeli ktoś mnie przekona iż powinienem coś takiego zrobić, nie wykluczam tego w przyszłości.


Nie rób. P19 jest dla gier nietypowych, które strasznie mieszają Wink.

beacon napisał:
Świat, na chwilę obecną, jest dla mnie mixem Arcanum z dedekami.


Bea, wiesz taksamo dobrze jak ja, że dedeki to nie jest jeden świat, tylko multum settingów Wink.

Z materiałami narazie się nie zapoznałem. Jak przeczytam dam znać jakie wrażenia Wink.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Behir dnia 10:38, 29 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:33, 29 12 2007
Axel
przybysz

 
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra





O, dzięki Behirze za rozpiskę, zwłaszcza tę linkową, co mi rzuciło trochę światła na całą sprawę. Zgodnie z tym co napisałeś i zdołałem wyczytać, znaczna większość tego, co do tej pory wymyśliłem podchodzi pod OGL, więc jestem pod tym względem zadowolony Wink

Cytat:
A myślałeś może nad q10 (mechanika m.in. L5K czy 7th Sea), gdzieś na forum powinien być link... Jest prosta do przyswojenia i zastosowania, czego dobrym przykładem jest, żeby daleko nie szukać SCRPG Cravena.

Prawde mówiąc zupełnie nie rozważałem tych mechanik, bo nigdy nie miałem do czynienia ani z Legendą ani z Seventami (no może troszkę z tym drugim);]
Cytat:
Net jest pełen GURPSa i innych darmowych mechanik.A w ostateczności zostają ci procentówki.
Tylko nie d.......

No tutaj rzeczywiście skłamałbym mówiąc, że nie znam GURPSa i nie uważam go za dobrą mechanikę, ale jest kilka powodów dla których zdecydowałem się na d20. Raz, jak już napisałem, czuję się z nią zaznajomiony do tego stopnia, że będę potrafił nagiąć mechanikę do moich potrzeb, minimalizując ryzyko 'popsucia' czegoś po drodze. Dwa, że mam już zbyt dużą część konceptu przełożonego na d20, żeby teraz to zmieniać Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Axel dnia 11:47, 29 12 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:32, 29 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





[link widoczny dla zalogowanych]

Nie jest tak, że L5k i 7thSea są na Q10. To Q10 jest na nich w sporym stopniu wzorowane, ale nie ma żadnych wątpliwości co do legalności tego rozwiązania.

A propos steampunków. To już trzeci mainstreamowy steampunk o którym się słyszy na autorskich. Dolewasz nafty do [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szabel dnia 13:33, 29 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:53, 29 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Szabel - czy tak naprawdę mainstream jest zły?
A może właśnie Axel nie miały nic przeciwko zastosowaniu mniej "mainstreamowych" rozwiązań, lecz trza by mu w tym pomóc? Axel? Co na ten temat sądzisz?
Niestety ja słabo się znam na nowatorskich rozwiązaniach, więc mogę doradzać jedynie jedynie właśnie w typowych systemach Very Happy

EDIT: w d20 zbyt nie pomogę, ale w kwestiach światotwórczych już jak najbardziej mogę Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Omlet dnia 14:55, 29 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:07, 29 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Nie mam nic do mainstreamu jako takiego. Po prostu odróżniam te systemy od SHOSY beacona która będzie mocno trącać indie. A żeby Axel jakieś indiaństwa zaimplementował musiałby zmienić podejście, albo dozować je w bardzo niskiej ilości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:40, 29 12 2007
Axel
przybysz

 
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra





Cytat:
To już trzeci mainstreamowy steampunk o którym się słyszy na autorskich. Dolewasz nafty do ognia i oliwy.

Tak, znam i Triangulis i Trójcę, ze względu na to, że przedstawiono je na forum, z którym jestem związany. Mój setting jest zdecydowanie bardziej zbliżony do typowego fantasy z elementami steampunku.
Cytat:
A może właśnie Axel nie miały nic przeciwko zastosowaniu mniej "mainstreamowych" rozwiązań, lecz trza by mu w tym pomóc? Axel? Co na ten temat sądzisz?

Nie chciałbym uderzyć w nikogo upodobania, lecz jestem zatwardziałym fanem mainstream'owych rozwiązań i choć miałem do czynienia z niektórymi 'indiańskimi' tworami, z powodów wyżej wymienionych, moja mechanika raczej się już nie zmieni. Dużo bardziej zależy mi na znalezieniu ludzi, którzy wskażą mi luki w koncepcji, którą obrałem i pomogą je uzupełnić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:17, 29 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Cytat:
lecz jestem zatwardziałym fanem mainstream'owych rozwiązań

Ja Też Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FlashFang - i znowu steampunk?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin