autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Koncepcja - teoretyczne rozważania o tworzeniu gier -ogólnie
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Koncepcja - teoretyczne rozważania o tworzeniu gier -ogólnie
PostWysłany: 18:51, 17 04 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Mówicie (ja-prozac choćby), że najpierw trzeba określić target, zastanowić się co chcemy osiągnąć. A tu Reiner Kniza - jeden z najbardziej znanych twórców planszówek i gier karcianych - mówi coś takiego:

Reiner Kniza napisał:
I always say the game is like a child. You can lead and you can guide it, but eventually it develops by itself and it will have its own personality.


w tłumaczeniu (moim, parafrazuję):
Zawsze mówię, że gra jest jak dziecko. Możesz je wychowywać i wskazywać drogę, ale i tak dorośnie samo i będzie miało własny charakter.

Co Wy na to? Jak skomentujecie te słowa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:26, 17 04 2006
pchełas
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa





Jedno nie przeczy drugiemu. Chcą tworzyć gre powinniśmy się najpierw zastanowić co chcemy osiągną/ przekazać [ a więc i do kogo chcemy trafić z naszym 'produktem']. Natomiast to, co dalej się stanie w trakcie procesu twórczego jest jedną wielką niewiadomoą, dziś najdzie nas pomysł żeby dodać troszkie mhroku, a jutro żeby domieszać odrobinke heroic i w zasadzie nigdy nie możemy być pewni co wyjdzie z kotła wyobraźni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:29, 17 04 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
dziś najdzie nas pomysł żeby dodać troszkie mhroku, a jutro żeby domieszać odrobinke heroic

Nie wydaje Ci się, że w wyniku czegoś takiego powstają potworki w których nie wiadomo z której strony jest morda, a z której odbyt?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:06, 17 04 2006
pchełas
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa





Nie miałem na myśli wrzucania do projektu wszystkiego co przyjdzie nam do głowy. Chodziło mi raczej o to, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć efektu końcowego procesu twórczego. Nie przeszkadza to jednak w określaniu "targetu" projektu. Wydaje mi się, że każde przedsięwzięcie powinno być realizowane w oparciu o jakiś wcześniej określony plan ramowy. Oczywiście, jeśli ktoś woli pracować na żywioł i lepiej mu sie tak tworzy to ok ale porządny plan często pomocnym wielce jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:11, 17 04 2006
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





czemu traktujesz knizie tak doslownie. zadna z moich gier nie objawila pod koniec
sie w takim ksztalcie, w jakim byla zamierzona. chodzi raczej o zmiane
zamiarow autora/nowe pomysly przychodzace w trakcie/itp. co nie zmienia
faktu, ze ulozenie sobie planu daje podstawe do pisania.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:14, 18 04 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Przychylam się do opini pchełasa. Czasem jeden pomysł, który wyszedł już w trakcie tworzenia, może "wymusić" zmiany w skończonych obszarach gry. Jak projektowałem każdą ze swoich gier (różnego rodzaju, choć tylko autorka ujrzała światło w tunelu :] ), zauważyłem takie sprzężenie zwrotne. Gdy sprawdziłem jak to wszystko będzie działać (teoretycznie lub nie), to po zauważeniu błędów/nieścisłości/możliwości przychodziły pomysły, które wcześniej nie miały szansy się pojawić. Można powiedzieć, że dzieło (gra ) odciska piętno na swoim twórcy. (następna maksyma)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:10, 18 05 2006
aj waj Spawacz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: szczecinewo





wszystkim polecam książkę Algorytm wynalazku Alta Shullera to książka o mechanice ale i o (a może przede wszystkim) sposobach dochodzenia do rozwiązań i rozwoju myślenia abstrakcyjnego to takie rozwinięte 19 pytań które kiedyś prozak przedstawił (mówiąc wyjątkowo ogólnie bo w żeczywistości to coś zupełnie innego) NAPRAWDE WARTO POSZUKAć TEJ KSIążKI bo zmienia sposób myślenia na zawsze kiedyś opisze w skrócie proponowane techniki ale warto też poszukać w sieci nowych wersji algorytmu bo ten shullera jest z 64 roku bodajże


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:08, 20 05 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Zdaje się, że publikują coś na ten temat w Młodym Techniku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Koncepcja - teoretyczne rozważania o tworzeniu gier -ogólnie
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin