autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> MMORPG RPG :) Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
MMORPG RPG :)
PostWysłany: 01:43, 07 03 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Taki mały pomysł:

USA, lata 20-30. ubiegłego stulecia. Gangsterzy, prywatni detektywi, nielegalne kluby, thompsony i fame fatale z długimi cygaretkami...
"Noir" - największy MMORPG zblazowanego świata końca 21 wieku.


Chaterzy, wykorzystujący luki systemu.
Player Kilerzy, polujący na graczy, bo moby są zbyt przewidywalne.
Zombie, próbujący ułożyć sobie życie
Modowie, półbogowie tego świata

Czy NPC może mieć uczucia? Skąd wiesz, że rozmawiasz z człowiekiem? Jakie to ma znaczenie? Czy jeszcze wierzysz, że z tej gry da się wyjść?


Cztery współczynniki, testowane raczej scenami:
Człowiek - ile pozostało w tobie życia, woli działania, jak bardzo zatraciłeś się w wirtualnym świecie.
Poziom - jak wiele potrafi twój bohater. Zdolności psychofizyczne.
Miasto - jak dobrze znasz miasto, jakie masz kontakty itp.
System - jak dobrze znasz reguły żądzące grą. Ograniczenia, bugi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:53, 07 03 2006
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Proszę rozwiń to...
napisz nieco jaśniej bo jak dla mnie to zapowiada się bomba Exclamation
Świetnie "leży w klimacie"
Osobiście doprawił bym to lekko psychodelicznym lub groteskowym klimatem jak np.w klasycznym "Beneath The Steel Sky" czy "Grimm Fandango".
Czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:54, 07 03 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Naprawdę, zatkało mnie. Pomysł jest bardzo dobry, nieco zalatuje matrixem (pamiętacie animatrix i ten film o prywatnym detektywie?).
Czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:49, 07 03 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Chyba było takie Anime o postaciach z mmorpg-a. Ale pomysł ciekawy, wart rozwinięcia. Taka nowa fala Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:55, 07 03 2006
Fons
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Zastanawie mnie jak bardzo będzie ograniczony współczynnkik "poziom" - innymi słowy - chcesz to doprowadzić to matrixowskiej wersji (uchylanie przed kulami, niesamowite skoki), tylko troche lepiej niż w rzeczywistości, a może gra unimożliwia takie rzeczy (no.. zawsze są bugi Very Happy). Jak w tym wirtualnym świecie jest z biedą, chorobami etc. rozumiem, że wszyscy którzy tam wchodzą to wchodzą dobrowolnie.. więc chyba są piękni, zdrowi, młodzi i wysportowani?

Dlaczego gracze nie mogą sie wydostać, kto to kontroluje i co z tego ma?

Co sie dzieje jesli umrę? wywalamnie z systemu czy w realnym świecie też umieram... cholera to jest naprawde fajny pomysł, wart rozwinięcia.

Jakiemasz pomysły na to by to było mniej podobne do Matrixa?

Czekam na więcej informacji... dużo więcej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:46, 07 03 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Mam uraz do MMO. Psuje IMO klimat rpg, ale zobaczymy. Co proponujesz?
Konkrety pls ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:22, 10 03 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Beacon - chyba się nie zrozumieliśmy Smile

Skoro wspomniano Matriksa (a ciężko było go nie wspomnieć), to wymienię jeszcze jako inspirację [link widoczny dla zalogowanych] Dukaja, oraz film (bardzo soft) "13 piętro", Casablankę Świetlików oraz oczywiście Dicka.

Jeżeli mowa o matriksach, to "detective story" faktycznie może dobrze oddawać klimat w warstwie wizualnej.
A klimat z założenia miałby być ciężki i nostalgiczny.

Czym MMORPG różniłby się Matriksa?
Po pierwsze klimatem, po drugie przeniesieniem akcentu z akcji na klimat właśnie (pytanie jak uniknąć cierrpienia Smile).
Po trzecie na pewno powszechniejszą świadomością, że to wirtualna rzeczywistość.
Po czwarte mniejszą doskonałością systemu.


Fons napisał:
Zastanawie mnie jak bardzo będzie ograniczony współczynnkik "poziom"


Myślę, że coś na zasadzie ludzkiego supermistrzostwa. Nad tym współczynnikiem muszę chyba najbardziej się zastanowić.

Cytat:
Jak w tym wirtualnym świecie jest z biedą, chorobami etc. rozumiem, że wszyscy którzy tam wchodzą to wchodzą dobrowolnie.. więc chyba są piękni, zdrowi, młodzi i wysportowani

Tak, za wyjątkiem tych, którzy tak nie chcą (np. miłośnicy skrajnego symulacjonizmu, psychole lub "awangarda").
Od chorowania i bycia biednym są głównie NPCe, a i to w specjalnych zonach. Chociaż rannym może zostać każdy gracz (dopóki się nie przeresetuje), tak samo, jak popaść w długi.

Cytat:
Dlaczego gracze nie mogą sie wydostać, kto to kontroluje i co z tego ma?

Pierwsze podstawowe pytanie. Najprostrza odpowiedź - poza jakąś, matiksową właśnie, spiskową teorią - to awaria systemu, wirus, SI itp.
Inna odpowiedź to "nic". Nikt nikomu nie bronii się wylogować, nikt - poza mniej lub bardziej sfiksowanymi adminami - nie kontroluje świata. Cały problem właśnie w tym, że ludzie nie chcą opuszczać gry - są nałogowcami, boją się, nie mają po co wracać, tam nic nie znaczą itp.
Gracze (ci prawdziwi Smile) też mogą grać takimi graczami, albo i nie.
Np. jednym z rodzajów scenariuszy mogło by być zmuszenie kogoś do wylogowania.

Cytat:
Co sie dzieje jesli umrę? wywalamnie z systemu czy w realnym świecie też umieram...


Drugie podstawowe pytanie. Przy wersji z awarią systemu drugie rozwiązanie wydaje się sensowniejsze.
Z tych dwóch skłaniałbym się ku wersji pierwszej z założeniem, że im dłuższa gra, tym gorzej na zdrowiu odbija się powrót do rzeczywistości (zwłaszcza na pirackim sofcie)
Jest jeszcze wersja trzecia - respawn (tak to się chyba fachowo nazywa?), czyli odżycie w z góry ustalonym miejscu (jednym z takich miejsc mógłby być np. hotel).

Czekam na dalsze komentarze i opinie,
przede wszystkim zastanawiam się czy w dobrą stronę skręcam tym postem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:08, 10 03 2006
kaellion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tomaszów Maz.





Pomysł ciekawy, mnie się od razu przypomina kilka takich opowiadań, chyba były zebrane też w książce pt. Gametec czy Gamedec.
Gościu był takim hakerem, detektywem w wirtualnych grach. Raz rozpracowywał gracza który nienaturalnie szybko zarabiał kasę (gra w stylu frontier i elite), innym razem szukał co zabija graczy w pewnej surwiwalowej grze.

Pomysł Mi się podoba. Rozwijaj, rozwijaj.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:03, 10 03 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Mam pomysł co do ludzi zostających w systemie. Czytałem kiedyś książke gdzie ludzie za oszustwa podatkowe trafiali do historycznych skansenów, gdzie "wygrywano" im zachowanie z epoki. Po odbyciu kary zwracano im pamięc.
Tutaj można zastosować coś ala długi, czyli kto jest winny pieniądze firmie która posiada tą grę, to musi odpracowywać to jako "NPC". Oczywiście nie wszyscy NPC to zadłużeni ludzie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:42, 10 03 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dalej nie rozumiem czy chodzi o MMORPG takie prawdziwe, do gry przez siec, czy swiat oparty na takiej grze 0_o


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:17, 10 03 2006
Saise
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów





Zapewne chodzi o świat w którym wszyscy zagrywają się w MMORGA w którym wszystko się dzieje. Jak już wcześniej powiedziane zostało, takie Matriksowate Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:38, 10 03 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Aha, czyżby ktoś czytał "Inny Świat" Tada Williamsa? Smile
Tam taki świat był właśnie opisany (a właściwie kilka różnych światów, nie wszystko było MMORPG - był np. świat [wirtualny], gdzie naukowcy prowadzili badania nad zachowaniem owadów gigantów Very Happy).
Klimat to miało wspaniały i dobrze wspominam czytanie tych tomisk...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:51, 13 03 2006
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





beacon napisał:
Dalej nie rozumiem czy chodzi o MMORPG takie prawdziwe, do gry przez siec, czy swiat oparty na takiej grze 0_o

Unfortunately no one can be told what the MMORPG really is... Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:13, 13 03 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Aha, to diametralnie zmienia całą sytuację Very Happy

W takim razie stosowniejsze wydaje mi się stworzenie mechaniki, którą zaadaprować się da do każdej tego typu gry (gdzie MMORPG jest osią rozgrywki). Zasady pozyskiwania nowych umiejętności, cech, poziomy, etc. Wówczas byłby to silnik do robienia takich gier.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:03, 14 03 2006
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Masz na myśli coś jak uniwersalny engine?
No nie...znów temat uniwersalnego silnika RPG?
Zakrawa to powoli na coś jak forumowy święty Grall... Cool
Oczywiste jest to,że nie osiągniemy tego nigdy - nie ma czegoś takiego jak uniwersalnie właściwa mechanika.
Każda gra powinna posiadać mechanikę "wpasowaną" zarówno w klimat świata jak i w klimat całej rozgrywki, gdyż to stanowi o indywidualności danej gry (vide produkcje prozaca) - mechanika uniwersalna to absurd na etapie samego założenia.
A co do MMORPG to w sumie dopiero kawałek mechaniki pokazano...co dalej?Kiedy pojawi się to w jakiejś ujednoliconej formie nadającej się do "stestowania"?

Żeby już tak skrajnie nie robić offtopic'u to polecam link [link widoczny dla zalogowanych] - coś o tzw.atrapach - wirtualne "osoby" w wirtualnym świecie.Sądzę,że interesujące - ciekawe podejście do tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MMORPG RPG :)
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin