autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Moja Mechanika 9
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Moja Mechanika 9
PostWysłany: 15:22, 06 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Wreszcie udało mi się chociaż częściowo spisać system techniczny, który w bólach rodził się - w coraz nowszych i nowszych wersjach - przez ponad dekadę. Wciąż jest niepełny (przynajmniej na stronie), do tego coś mi się skopało z wklejaniem tekstu, i momentami wygląda to hm, dziwnie Very Happy
W każdym zapraszam do lektury, na razie nie ma tego zbyt wiele, ot same podstawy (może to i lepiej?)

[link widoczny dla zalogowanych]

Wszelkie uwagi mile widziane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:27, 08 01 2009
squid
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń





Ładne. Jak dla mnie bardzo podobne do podstawowej wersji FUDGE - przewaga w teście to waga rany, kolejne komórki ran itp. Jeżeli ktoś nie lubi 4kF albo chce mieć większy zakres wyników - niech się przerzuca.

Z drugiej strony jednak system wydaje się być najlepszy do prowadzenia przygód z małą ilością walki - liczenie sukcesów jest w moim przekonaniu pierońsko uciążliwe. Jeżeli bym chciał prowadzić coś w stylu Fudge Dungeon Crawl, to wymyśliłbym jakiś inny system ran.

Do systemu przydałyby się jakieś zestawy atutów czy czegoś w tym stylu - są i w DnD, i w SW, i w SotC i tu i tu pozwalają na większą indywidualizację postaci. Kiedy graliśmy w czystego FUDGE'a, to wszyscy wojownicy mieli po prosu "Walkę" na Wspaniałym (+3). Czegoś brakowało.

Ale do ambitnej, raczej "cywilnej" gry - mechanika spoko, zwłaszcza, że nie tworzy absurdalnych wyników jak w DnD.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:53, 08 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Dziwne, bo myśmy sporo się tłukli, i nikt nie narzekał Wink W zasadzie czasowo na jedno wychodzi - policzenie różnicy, a wykonanie osobnego rzutu na obrażenia, tylko fakt, że trzeba bardziej sie skupić Very Happy
Nie przeczę, że mnie Fudge zainspirował do takiego rozwiązania Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:07, 08 01 2009
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Wygląda ciekawie, ale zastanowiłbym się nad zasadnością cech pomocniczych.

Refleks: - Zręczność u ciebie tylko sprawność manualna czy też ogólna sprawność organizmu. Jeśli to drugie to niepotrzebny ci Refleks po prostu rozbiłbym to na dwa testy: Percepcji i Zręczności (sprawności). Ale jeśli Zręczność to zręczność właściwa (mam nadzieje, że nie), to nie wiem, co ona ma wspólnego z refleksem.
Moc: - zwykle nie wytłumaczalny magnetyzm postaci, czyli Charyzma jest kojarzona z mocą magiczną. Ja bym testy mocy uzależnił właśnie od Charyzmy a kwestie jej przyrostu podpisałbym Siłą Woli;
Wiara: - pozostałbym przy Sile Woli ew. Inteligencji;
Człowieczeństwo: - no tu jest problem, ale mimo wszystko dałbym podobnie do Wiary ew. Inteligencji.

Ot garść uwag tak na szybko Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Moja Mechanika 9
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin