autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> PMBCN - Procentowa mechanika (jeszcze) bez chwytliwej nazwy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PMBCN - Procentowa mechanika (jeszcze) bez chwytliwej nazwy
PostWysłany: 01:23, 10 01 2009
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Dobra miśki. Dzięki Omletowej motywacji wreszcie uzewnętrzniam się z moim konceptem prostej i wygodnej mechaniki procentowej.

Może być mechaniką uniwersalną, choć przyznam, że myślę przy niej o SFach. Jeśli idzie o stopień heroizmu, to powinna nieźle poddawać się przeskalowaniu (zobaczycie poniżej).

Bazowa idea jest bardzo prosta. Umiejętność razy przypisana do niej cecha daje wartość procentową. To nasza szansa. Mnożenie wykonuje się jednokrotnie (no chyba że podnosimy cechę/umiejętność) ale zawsze pozostaniemy w tabliczce mnożenia z 3 klasy szkoły podstawowej. Dla upartych tabelka na końcu. Wynik piszemy na karcie postaci więc nie ma problemów w trakcie sesji. Trudne testy oznaczają modyfikator np. -10%, łatwe np. +15%. Do tego inne modyfikatory - za broń, wady, zalety i co tam sobie wymyślimy.


Dodatkowe pomysły:
Coś w stylu atutów z FATE mogło by się pojawić. Czyli przy spaleniu daje to albo +20%/+25% do szansy (już po rzucie, czyli jak zabrakło 15 to mamy sukces), albo przerzucenie.

Do tego chodzi mi po głowie coś w stylu pustki/drama dajsów/punktów przeznaczenia itd. Ale ugryzione trochę inaczej. Nie byłaby to dopałka bardzo mocna, tylko drobniejsze punkty, którymi można by szastać często i w miarę często by się też odnawiały. Np. gracz wybiera ulubioną cyfrę jego postaci. Jeśli na którejś kości wypadnie mu ta cyferka to zawsze wtedy dostaje pięć FP (Fajnych Punktów). Jeśli cośtam innego to dostaje, za fajne granie itd.
A jednocześnie za każdy punkt może podkręcić wynik na kości o 1, za 5 może zignorować ranę, za 30 może wykonać dodatkowy atak, za 25 może odpalić spalony już Atut itd...

Znane ograniczenia:
Prostota sprawia, że może tu być ciężko o jakieś efekciarstwa mechaniczne czy kombosy i cuda na kiju, jednak całość powinna być dzięki temu przejrzysta.

Walka
Inicjatywa będzie częściowo lub całkowicie zależeć od parametrów postaci (np. szybkość i percepcja).

Żywotność tak samo, najprawdopodobniej liniowo od wytrzymałości.

Obrażenia broni - prawdopodobnie stałe dla każdej broni (dla dodatkowego uproszczenia) plus ew. podnoszenie trudności dla większych obrażeń.

Obiecana tabelka:
tabliczka mnożenia Yatta!

Kod:


                |BRAK|podst|adep|profe|ekspert|mistrz|debeściak
cecha           |3   |5    |6   |7    |8   |9   |10
----------------+----+-----+----+-----+----+----+------
słabość      4  |12% |20%  |24% |28%  |32% |36% |40%
przeciętniak 5  |15% |25%  |30% |35%  |40% |45% |50%
dobry        6  |18% |30%  |36% |42%  |48% |54% |60%
świetny      7  |21% |35%  |42% |49%  |56% |63% |70%
mastah       8  |24% |40%  |48% |56%  |64% |72% |80%
debeścia     9  |27% |45%  |54% |63%  |72% |81% |90%


Jak widać paściarz z przeciętną cechą i umiejętnością na 1 ma ledwie 25% szans. Typowa postać w swoim fachu na początku pewnie będzie miała 42%-48% - to wszystko bez plusików.

Jeśli idzie o walkę to większość broni będzie miała jakiś tam plus do szansy (nie chodzi tu o jakiś realizm, no chyba że uznamy, że przeciętna broń jeśli idzie o celność ma po prostu +20% a +0% ma coś z czego trudno się strzela, ale głównie będzie chodziło o dobre wyskalowanie). Dystans, rany inne pierdoły będą dawały minusy. Z powodu modyfikatorów ktoś kto jakimś cudem wypakuje się tak, że będzie miał szansę np. 120% wciąż nie jest nie do ruszenia. Po pierwsze będzie zasada krytycznego pecha - czyli zawsze jest 1% na porażkę. Ponadto jeśli będzie ranny (-15%), zmęczony (-5%), test będzie w trudnych warunkach (-10%), plus po prostu będzie to trudna rzecz (-10%) to nagle okaże się, że ma "tylko" 80%.

Jednocześnie jeśli nam nie leży takie rozłożenie dla przeciętniaków i profesjonałów to bez problemu można przesunąć wartości w tą lub tamtą stronę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Craven dnia 01:25, 10 01 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:39, 10 01 2009
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Mi się podoba, czekam na skale przeciętnych mod i rozwinięcie.
[link widoczny dla zalogowanych] w początkowych fazach przypomina i nie pisze tego coby o plagiat oskarżać, ale opcjonalne pomysły dać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:43, 10 01 2009
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Rzuciłem okiem widzę, że istotnie coś podobnego jest, ale ja się inspirowałem UFO: Enemy Unknown. Ale widzę, że nawet przy tym Eliashowym pomyśle niektórzy kręcą nosem na jedno proste mnożenie - powiem szczerze, że trochę mnie to załamuje Sad. Dlatego dyskutując z Omletem rozważałem ominięcie słowa "mnożenie" i zastąpienie go samą tabelką i sformułowaniem, że wystarczy sobie "odczytać z tabelki procentową szansę".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:50, 11 01 2009
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Smutny polski fandom s***.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PMBCN - Procentowa mechanika (jeszcze) bez chwytliwej nazwy
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin