autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Potrzebny pomysl na mechanike
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Potrzebny pomysl na mechanike
PostWysłany: 16:45, 22 08 2007
smuga
przybysz

 
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło





Witam. Zastanawialem sie czy nie odgrzac ktoregos ze starych tematow i w nim napisac o co mi chodzi. Postanowilem jednak stworzyc nowy (najwyzej admin go przeniesie w lepsze miejsce Wink ).

Chyba kazdy ze zgromadzonych tutaj mial stycznosc wieksza lub mniejsza z DnD (ja mialem glownie z 3.0 i 3,5). Wiecie jak wygladala walka. Przyjmijmy ze jest 5 graczy. Na nizszych poziomach ich postacie posiadaja po 1 ataku + jakies bonusy jak ukradkowe ataki, itp. Czas trwania walki byl wiec dosc przyzwoity.
Jednak na wyzszych poziomach zaczynal sie horror, poniewaz kazda z postaci posiadala po kilka atakow, dochodzily do tego roznego rodzaju bonusy z atutow, specjalnych obrazen od broni (np. mieczyk z +k6 obr od ognia, co przy np. 3 atakach daje nam 3k6 pod warunkiem ze wszystkie ataki dosiegna celu),itp. Pojawia sie tutaj tzw. Kostkologia. Kazdy z graczy musi rzucic xk20 zeby sprawdzic ile atakow "weszlo". Do kazdego z rzutow pododawac rozne dodatki i modyfikatory. Nastepnie rzucic ykz (y-ilosc atakow, ktore weszly ; z-kosc obrazeni) + do kazdego ataku dodac ykz (te bonusy od ognia,itp.) + ... . Na koncu dopiero zsumowac obrazenia i sprawdzic czy wrog umarl czy zyje. A co jesli zyje? wtedy sprawdzic po ilu atakach padl i te ataki ktore zostaly wpakowac w stojacego najblizej wroga (jesli taki jest).
Co gorsze. KAZDY z graczy musial wykonac taka "zonglerke", co przy 1-2 kompletach kostek trwalo straszliwie dlugo (nawet po 1-2 godziny przy wiekszych walkach). Powodowalo to kompletne zatracenie klimatu gry i sennosc (kazdy czekal na swoja kolej)...

Dlatego wraz z kumplem potrzebujemy do swojej autorki mechaniki stosunkowo prostej i szybkiej. Rzecz cala dzieje sie <> w swiecie podobnym do wspolczesnego. Chcemy do naszego systemu wykorzystac jak najmniej rodzajow kostek (myslelismy o k10 i k100). Dzieki temu wystarcza posiadanie jedynie kostek k10 zeby moc w niego zagrac Wink
To co juz mielismy bylo ok, ale nie w walce :/ . W przypadku strzalow pojedynczych z broni palnej, wszystko sie zgadzalo,ale kiedy doszly strzaly seriami i ogniem ciaglym powstal problem, bo jak mialby wygladac wzor na nie i zadane obrazenia? Wiadomo ze nie kazdy pocisk trafi, a nie chcemy np. rzucac testow na kazdy pocisk z osobna (np. przy seriach byloby 3 rzuty,przy ciaglym juz 10! ). Poza tym nie kazdy ma ochrone na calym ciele,wiec jedne pociski moglyby zadac wieksze obrazenia niz inne.
Potrzebujemy pomyslow na przyspieszenie mechaniki takiej walki, dluzszej wymiany ognia.
Pomysly?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:27, 22 08 2007
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Hm.. z jednej strony piszesz o uproszczeniu walki, a z drugiej ją komplikujesz (nie każdy pocisk trafi, nie każdy zada takie same obrażenia itp.) - chyba trzeba by było zdecydować się na jakiś kompromis.

Nad szczegółami można by podyskutować, gdybyś dokładnie opisał jaki wzór obecnie stosujecie na trafienia i obrażenia.
Na razie mogę jedynie zaproponować po prostu stosowanie modyfikatorów przy strzałach serią lub ogniem ciągłym. Albo plus ileś albo mnożnik. Ewentualnie można by również przy zwiększaniu szansy na trafienie obniżać wielkość obrażeń.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:33, 22 08 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Warto zobaczyć zmiany jakie poczyniono w Star Wars Saga i jakie są zapowiadane dla DnD 4.0, większość z nich ma na celu właśnie przyspieszenie rozgrywki.

Z mechanik, zapewne idealnie do waszych wymagań będzie pasować Savage Worlds, gdzieś powinno być dostępne polskie demo (Test Drive), a na dniach ma wyjść nowa mega-hiper-full-color-10-$ wersja Wink.

Ogólnie, jest masa zabawnych trików które stosowane są w rpgach by przyspieszyć rozgrywkę, np :

- Zwykła talia kart do określania inicjatywy.
- Pomniejszych przeciwników traktuje się jako jeden oddział.
- Pomniejsi przeciwnicy nie zapisują obrażeń, albo są OK albo Kaputt.
- Rzut na trafienie definiuje też zadane obrażenia.
- Obrażenia są stałe (miecz zamiast 3k6 zawsze zadaje 9 obrażeń).
- Rzuca się kilkoma kostkami na raz (jeżeli trafiłem, to na kostce obok mam od razu obrażenia, lub liczbę pocisków które sięgnęły celu).
- Z jednego rzutu odczytuje się kilka parametrów (cały wynik ciśnięcia k100 oznacza czy trafiłem, kość jedności natomiast oznacza lokacje).

Btw. mechanika CP2020 była całkiem fajna do strzelanin, możliwe że któraś z pochodnych mechanik jak Action lub Fuzion jest równie przyjemna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:49, 22 08 2007
smuga
przybysz

 
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło





sil napisał:
Hm.. z jednej strony piszesz o uproszczeniu walki, a z drugiej ją komplikujesz (nie każdy pocisk trafi, nie każdy zada takie same obrażenia itp.)

ten tekst byl na logike. czytajac wasze 2 wypowiedzi wpadlem na pomysl (poki co) tabelki, w ktorej zapisane by bylo np.
wynik 1-10 (trafiles powiedzmy 1 pociskiem) - xx dmg
11-20 (trafiles kilkoma) - yy dmg
(...)
70-80 (trafiles wszystkimi) - zz dmg
a wyzej to juz by byl "krytyk", np. przestrzeliles reke,noge,serce,glowe Razz

sil napisał:
Ewentualnie można by również przy zwiększaniu szansy na trafienie obniżać wielkość obrażeń.

to bedziemy musieli uwazac, zeby nie pojawil sie paradoks typu: strzelajac pojedynczo predzej kogos zabijesz i mniejszym kosztem niz strzelajac seria. Razz

nie wiem jak wyglada mechanika CP2020 :/ bede musial poszukac i sie jej przyjzec.

inna nasza obawa jest ta,jakiej doswiadczyl Craven w swoim SCRPG. Zeby to co my tworzymy nie zostalo zakwalifikowane jako rpg w ktorym "jedyne co sie robi to walczy" Confused bo mozliwosci, podobnie jak ww systemie jest pelno.trzeba jedynie chciec je widziec.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:10, 22 08 2007
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Co ja moge polecić, to co lubie czyli ZC masz tam dużo rzutów k100. Do tego proste i błyskawiczne zasady walki. Gracz moze zabic albo zgniąć w jednej rundzie. Prosty system strzelania serią (bo chyba o to Ci chodzi) i tyle Wink

Możesz zawsze próbowac stowrzyć coś samemu lub modyfikowac ale z rozmysłem. Tez myśalem nad stosowaniek k10 (jakas fajna ta kostka jest) ale chyba bede modyfikował istniejacą mechanikę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Potrzebny pomysl na mechanike
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin