autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Wizja, #1 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wizja, #1
PostWysłany: 22:37, 16 04 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Taki pomysł. Jakiś czas pozostawałem w twórczej i forumowej stagnacji, ale czas wreszcie ruszyć zadek i coś kreować!

Zamysł - gra dziennikarzem; space opera. Inspirowana nieco komiksem Transmetropolitan i pewnymi doświadczeniami związanymi z zawodem, z którym wiążę przyszłość Wink

Gramy dziennikarzem w space operę. Charakteryzują nas następujące cechy:
>>chamówa
charakterystyczna dla redaktorów tabloidów pokroju naszego faktu; wbijanie z bejsbolem, straszenie i cykanie zdjęć podczas stosunku itd.
>>kontakty
ktoś cię zawsze wpuści, z kimś pogadasz - coś załatwisz; bez kontaktów Cię nie ma
>>przebiegłość
wyciśniesz informacje, odpowiednio sformułujesz pytanie...

poza tym planuję dodanie punktów dramy, dzięki którym gracz BEZPOŚREDNIO zaingeruje w fabułę.
Generalnie system przeznaczony dla MG+1, lub +2 (chodzi o liczbę graczy).

Narazie tyle, będzie więcej. Komentujcie sam pomysł ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:21, 16 04 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Nie lubię gry MG+1. Dla mnie to ostateczność. Pomysł ewidentnie preferuje taką. To dobre jest jako pomysł na kampanie - nie na system.

Swoją drogą dla tego typu rzeczy należałoby stworzyć oddzielną kategorie - "system kampanijny" - jednokrotnego użytku. Mistrzem w tym gatunku jest ja-prozac. Niestety nie podpadam pod target. Za to zawsze daje mi to (czytanie czegoś takiego) kopa przy pisaniu przygód - dlatego twórzcie panowie, twórzcie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:38, 17 04 2006
Sofia
przybysz

 
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Troche dziwne. Gracz zamiast sam sformulowac pytanie poprostu sobie rzuci na przebieglosc ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:46, 17 04 2006
pchełas
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa





Pomysł bardziej pasuje nie na kampanie ale na wprowadzenie dla jednego gracza do jakiejś większej kampani. Na osobny systemik raczej się nie nadaje...no chyba że przerobisz to troche na modłe nowo falową, tam wszystko jest możliwe [np. MG -1 gracz Wink ] Ciekawym pomysłem są punkty dramy dzięki, ktorym gracz mógłby sam ingerować w fabułę [czyli 'współopowiadać' historię razem z mistrzem gry, dobrze zrozumiałem?]. Mógłbyś napisać o tym coś więcej, bo wydaje się to być ciekawym pomysłem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:24, 17 04 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Pomysł wydaje się ciekawy, a większości powyższych obaw nie podzielam. Napisanie ciekawego artykułu jest pewnie niezłym wyzwaniem, z którego można zrobić przygodę/kampanię. Gracze (też wolę gdy jest więcej niż jeden gracz) muszą się napocić, aby zdobyć informację, dotrzeć do świadków, do dowodów, a nawet sfabrykować pewne dane (zdjęcia). Można przecież nie tylko szukać informacji, ale też napisać artykuł na zlecenia, aby pognębić kogoś konkurencję.
Niestety nie znam komiksu, więc nie wiem dokładnie jakie są inspiracje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:57, 17 04 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Troche dziwne. Gracz zamiast sam sformulowac pytanie poprostu sobie rzuci na przebieglosc ?

A czy jak prowadzisz uwodzenie w rpg fantasy, to turlasz i tylko odczytujesz wynik? Bo ja nie. Odgrywamy całość, to co robię jako Gracz dodaje mi modyfikatory do rzutu. Jeśli robię to dobrze (sensownie podrywam) to dostaję bonus. Jak nic nie mówię, tylko rzucam, to tracę...


Cytat:
Nie lubię gry MG+1.
A ja lubię, ale jedynie przez skype, czy gg, czy coś takiego jakiegoś.


Cytat:
To dobre jest jako pomysł na kampanie - nie na system.
Swoją drogą dla tego typu rzeczy należałoby stworzyć oddzielną kategorie - "system kampanijny" - jednokrotnego użytku.

Owszem, na kampanię, ale system może fajnie pomóc odgrywać całość i dawać kopa mistrzowi gry, któremu łatwiej będzie prowadzić, bo BG będą wiedzieć co robić.


Cytat:
Ciekawym pomysłem są punkty dramy dzięki, ktorym gracz mógłby sam ingerować w fabułę [czyli 'współopowiadać' historię razem z mistrzem gry, dobrze zrozumiałem?]. Mógłbyś napisać o tym coś więcej, bo wydaje się to być ciekawym pomysłem?
To już w jakiejś grze było. Wygląda to tak, że masz określoną pulę punktów czegośtam i na zasadach określonych przez system ingerujesz w to, co dzieje się w świecie gry. Przykładowo znajdujesz w kominku wartościowy pierścień, albo gdy wypada Ci broń podczas walki znajdujesz dłonią kij od szczotki. Taki trochę fart ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:33, 19 04 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Ha! Nadeszła godzina mej zemsty!

Pomysł moim zdaniem ma bardzo niewielkie szanse na udaną realizacje, głównie z tej przyczyny, że jest niestety pusty... Na co komu system o dziennikarzach?

Pierwsze gazety powstały chyba w XVIII wieku, może nawet wcześniej. Każdy system, który osadzony jest w tej, lub późniejszej epoce umożliwia więc niemal z założenia grę taką postacią. Jest to możliwe i w GS-ach i w WoDzie i w Cyberpunku i w Shadowrunie i nawet w 7th Sea... (Za przykład będzie służył tylko WoD).

Niezależnie jak do tego podejdziemy zawsze będziemy na straconej pozycji:
- jeśli zrobić by system Nowo Falowy (już pomijając fakt, że wedłóg mnie Nowa Fala to ślepa uliczka), zajmujący 20 stron, to niestety konkurencja nas zmiażdży... Na 20 stronach trudno zmieścić ogromny świat, pełen ciekawych rzeczy, a grając w WoD lub inny system współczesny (albo przyszłościowy) dostaniemy masę materiału: Wampiry, WIlkołaki, Pentex, Technokracje, Upiory, skorumpowane rządy, o których możemy pisać.
- jeśli zrobić by system normalny (tzn. 350 stron żywego tekstu o różnych materiałach na dziennikarskie dochodzenie) to niestety też przegrywamy z WoDem... Powód jest prosty: w WoDzie da się grać dziennikarzem, ale nie tylko... Można przecież grać też np. Wampirem, Wilkołakiem czy Magiem.

Jak na mnie pomysł jest zdecydowanie zbyt "pusty" by na nim opierać system.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:11, 19 04 2006
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





zegarmistrz:

jakos nie wszyscy podzielaja twoja opinie. powstaly dwa komercyjne rpgi
o dziennikarzach:

[link widoczny dla zalogowanych]

bardzo fajna gra o dziennikarzach szmatlawca od ufo/elvisa/itp.

[link widoczny dla zalogowanych]

boomtown planet - pulpowa gra o dziennikarzach z lat trzydziestych.
tego akurat nie mam.

z kazdego pomyslu cos mozna wydobyc, kwestia tego, jak i okreslonia
targietu.

co do swiata, to przeceniasz jego wartosc. w 90 procentach sytuacji
opis swiata jest tylko dodatkiem, bo grajacy moga go wyjac z dupy
w kazdej chwili(przepraszam, zaimprowizowac). wazniejsza imho sprawa
jest mechanika lub specjalne zalozenia, ktore moga dac cos specjalnego
do gry, w ktorej postacie sa dziennikarzami.

co do gier nowej fali, to sie nie wypowiem, bo nie wiem, co masz na mysli.
czy chodzi o profilowane pisanie gier czy te nieszczesne potworki wydane
w polsze pod szyldem nowej fali.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:27, 19 04 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Co do pandemonium, to w tym klimacie jest serial na TV4 "Kronika nie z tej ziemi".

Co do mechaniki, to ciekaw jestem, czy są jakieś specjalne zasady do napisania artykułu. Wkońcu to powinno być uwieńczeniem pracy dziennikarza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:04, 19 04 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Cytat:
co do swiata, to przeceniasz jego wartosc. w 90 procentach sytuacji
opis swiata jest tylko dodatkiem, bo grajacy moga go wyjac z dupy
w kazdej chwili(przepraszam, zaimprowizowac). wazniejsza imho sprawa
jest mechanika lub specjalne zalozenia, ktore moga dac cos specjalnego
do gry, w ktorej postacie sa dziennikarzami.


No tak... Racja... Przecież dla niektórych najdoskonalszym systemem jest pusta kartka.

Nie zgodzę się z tą tezą. Mechanika ma dla mnie znaczenie trzeciorzędne. Turlaczem i powergammerem okrutnym będąc nie rzucam na sesji więcej niż kilka razy. Zwykle też średnio mnie obchodzi, czy mechanika daje mi jakieś superrozwiązania czy też nie. Co więcej - zdarzało mi się też prowadzić bez mechaniki, zdarzało mi się grać u mistrzow gry, ktorzy w ogule jej ignorują...

Nie mniej jednak nigdy nie grałem bez świata! Zawsze coś takiego mieliśmy! Nigdy też nie kupiłem podręcznika tylko dla tego, żeby sobie poczytać mechanikę, ani nie ściągnąłem w tym celu autorki. Natomiast w celu zapoznania się ze światem zdarzało mi się wiele razy... Choćby po to, żeby ściągać...

Świat jest inspiracją do przygód, tłem dla nich i miejscem akcji. Być musi.

A mechanikę można w każdej chwili można dodać jakąkolwiek. W końcu d20 jest za darmo.

(O Boże Jedyny! Stanąłem po stronie Tradycyjnego RPG! Zdradziłem swoje turlackie ideały! I to po tylu latach świętej wojny! Ide popełnić sepuku nożem do masła...)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:30, 19 04 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





1. Granie dziennikarzami - pomysł ciekawy i myślę, że nadał by się także dla kilku graczy - jako opcjonalną dodatkową klasę proponuję fotoreportera Smile

2. Można by pomyśleć o zmianie pismaków na dziennikarzy telewizyjnych. Wtedy mogło by dojść parę dodatkowych motywów (ukryta kamera, przypadkowe nagranie czegoś ważnego) oraz ciekawsze niż w przypadku pisania sztuczki narracyjne (czy nawet nowofalowomechaniczne) np. narracja przez zarejestrowany materiał ("obraz oddala się i widzicie, że mężczyzna który wypowiedział te słowa stoi na dachu wieżowca)

2. "Archetypy" - polecam książkę "ABC Dziennikarstwa" zawierającą fajną charakterystykę różnych istot zamieszkujących redakcję. (przy okazji także trochę dziennikarskiego slangu).

3. Możliwość uruchomienia średniowyeksploatowanego motywu "kontaktów" - np. archiwa, informatorzy, "ludzie winni przysługę".

4. Konwencja. Chyba największy problem. Należało by pomyśleć (jak zwykle) o czymś mocno przygodogennym, przy tym dać możliwie duże pole manewru aby przygody nie były na jedno kopyto. Do głowy przychodzi mi albo radosna pulpa, albo coś zdecydowanie ciężkiego i mrrrocznego.

5. Odnośnie mrocznej konwencji: Ciekawy film kiedyś widziałem - opowiadał o człowieku, którego robota polegała na nasłuchu policyjnych częstotliwości i robieniu materiałów z akcji. Ogólnie siadająca coraz bardziej na psychikę ciemna strona miasta. Można by przy tym dorobić do tego jakiś spisek, świat za kotarą itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:37, 20 04 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





MG+1 raczej by mi nie pasował. Ale MG+2 i granie dziennikarzami - jak najbardziej, super pomysł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:52, 22 04 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dzięki za wsparcie.

Zegarmistrz - widocznie nie jesteś targetem tego systemu, tyle ;p

Co do archetypów - lepiej pod każdy rodzaj dziennikarstwa dostosować cechy itd, ale to potem. Najpierw standardzik, czyli pismak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:40, 15 05 2006
Kutak
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Novaraxis...





O, cóż ja widzę- sam robie podobny system, o futurystycznych reporterach z kosmosu;) Zarys świata już mam gotowy, mechanika raczej też- konwencja oczywiście średnio-poważna (może coś jak "Scrapland", ale miast robotów dominują jednak ludzie). Całość wyjdzie raczej jako pesudo-nowofalówka (30-35 stron jak znam życie)- właśnie spisuje to z notatek rozsianych po całym biurku, zbieram do kupy- więc niedługo "Reporter" będzie miał swoistą "premierę"Wink
Pozdrawiam
Kutak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:32, 15 05 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ja się tak szybko nie wyrobię. Cóż, ubiegniesz mnie ;>. Ale powodzenia, najwyżej będzie co porównywać ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wizja, #1
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin