autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> WW II RPG [mechanika] Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
WW II RPG [mechanika]
PostWysłany: 10:34, 07 10 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Zawsze chciałem zagrać w realiach drugiej wojny światowej, dlatego napisałem proste zasady mogące pomóc w realizacji zagrania Wink

1. Cechy:

-Tężyzna: odpowiada za wytrzymałość, kondycję, siłę
-Sprawność: szybkość, wysportowanie
-Percepcja: zmysły
-Dokładność: zręczność, zmysł manipulacyjny
-Spryt: intelekt, cwaniactwo
-Psychika: nerwy ze stali, spokój
-Charyzma: ogłada, prezencja, sposób wysławiania się, szacunek
Cechy pomocnicze:
-Strzał mierzony: (Percepcja+Dokładność)/2
-Seria: (Sprawność+Dokładność)/2
-Zwarcie: (Tężyzna+Sprawność)/2
-Reakcja: Sprawnosć+Percepcja
-Stan Fizyczny: Tężyzna Fizyczna-2 (minimum 0)
-San Psychiczny: Psychika-2 (minimum 0)

Każdy bohater posiada poziom stanu Psychicznego i Fizycznego. Określa on wpływ czynników zewnętrznych na skuteczność działania. Czyli jak jesteśmy ranni, to każdy punkty rany powyżej stanu Fizycznego zmniejsza nam o 1k6 pulę w teście, tak samo za zmęczenie i głód, lub chorobę. Stan Psychiczny działa tak samo, z tym, że wpływają na niego niskie morale (wynikające z ostrzału artylerii, durnych rozkazów, przeważających sił wroga, itp.).

Wartość:
1 słabo
2 przeciętnie
3 dobrze
4 bardzo dobrze

2. Umiejętności:

-Artyleria (Strzał mierzony)
-Atletyka (Tężyzna): podnoszenie ciężarów, wytrwałość
-Bieganie (Sprawność)
-Broń ciężka (Strzał mierzony): działa, bazooka, miotacz ognia
-Czujność (Percepcja): szósty zmysł, przeczucie, itp
-Dowodzenie (Charyzma)
-Jeździectwo (Sprawność)
-Język obcy (Charyzma)
-Krycie (Spryt/Sprawność): także przed ogniem maszynowym
-Ładunki wybuchowe (Spryt)
-Mechanika (Spryt)
-Medycyna (Spryt)
-Nasłuchiwanie (Percepcja)
-Niezłomność (Psychika): dodaje się do stanu Psychicznego
-Odporność na ból (Tężyzna): dodaje się do stanu Fizycznego
-Pierwsza pomoc (Sprawność)
-Pilotaż... (Dokładność/Percepcja): czołgi, samoloty, statki
-Pływanie (Tężyzna)
-Prowadzenie (Dokładność/Percepcja)
-Przekonanie (Spryt/Charyzma)
-Rzucanie (Sprawność)
-Skradanie (Spryt/Sprawność)
-Spostrzegawczość (Percepcja)
-Strzelanie (Strzał mierzony/Seria): dotyczy to wszelkiej broni palnej
-Taktyka (Spryt)
-Zastraszanie (Psychika/Charyzma)
-Walka wręcz (Zwarcie): bijatyka, walka nożem, zapasy, itp.
-Wiedza o...(Spryt)

Wartość:
0 Brak umiejętności (w testach opartych o wiedzę jeśli posiada się umiejętność na tym poziomie to automatycznie oblewa się test)
1 Słaba znajomość
2 Poprawna znajomość
3 Dobra znajomość
4 Kres możliwości

3. Test:
Testujemy rzucając pulą k6 (suma cechy, umiejętności i stanu psycho-fizycznego), gdzie wynik 6 zaliczany jest jako sukces, aby zdać test trzeba uzyskać przynajmniej jedną 6kę, każda 6ka powyżej zwiększa skuteczność akcji. MG określa trudność, która modyfikuje pulę k6.

Poziom Trudności:
-test łatwy +1k6 do puli
-test średni 0k6 do puli
-test skomplikowany -1k6 do puli
-test trudny -2k6 do puli
-test niemożliwy -3k6 do puli

Test przeciwstawny:
Wygląda jak zwykły test z tą różnicą, że obie strony zmniejszają swoją liczbę sukcesów o sukces uzyskany przez drugą stronę.

4. Walka:

1) Inicjatywa:
Rzuca się na Reakcję raz na całe starcie. Im więcej 6ek tym szybciej postać będzie działać w walce.
2) Deklaracja Akcji:
deklaracje zaczyna się od najniższej Inicjatywy. Akcje dzielą się na proste (strzał, przy-celowanie, krycie się) i skomplikowane (ogień zaporowy, przeładowanie broni, rzut granatem, sprint). Postać może wykonać w turze jedną akcję skomplikowaną lub dwie proste (nie mogą to być dwie akcje ofensywne)
3) Ustalenie PT akcji:
MG uwzględnia modyfikatory dla danej akcji.
4) Rozstrzygnięcie:
Akcje są testowane od najwyższej inicjatywy.

Akcje: (P-rosta, S-komplikowana)
-strzał pojedynczy (P) <Strzał mierzony + Strzelanie>
-przy-celowanie (P) <tylko przy Strzale mierzonym, Ataku wręcz, Rzucie> +k6 do puli
-celowanie (S) <tylko przy Strzale mierzonym, Ataku wręcz, Rzucie> +2k6 do puli
-krótka seria (P) <Seria + Strzelanie>
-długa seria (P) <Seria + Strzelanie> +k6 do puli, każdy sukces to trafiona osoba
-ogień zaporowy (S) <Seria + Strzelanie> +3k6 do puli, każdy sukces to trafiona osoba
-dobycie broni/przedmiotu (P)
-przeładowanie broni (P)
-przygotowanie broni (S) rozstawienie ckm, itp.
-atak wręcz (P) <Zwarcie + Walka wręcz>
-rzut (P) <Sprawność + Rzucanie>
-wyjęcie zawleczki (P)
-dowodzenie (S) <Charyzma + Dowodzenie> każdy sukces zwiększa inicjatywę podkomendnych
-wyjęcie z plecaka przedmiotu (S)
-czołganie się (S)
-trucht (P) –k6 do puli przy strzelaniu
-bieg (S) akcja obronna przeciw strzelaniu: <Sprawność + Bieganie>
-padnięcie/skrycie się (P) <Sprawność/Spryt + Krycie + premia za osłonę>
-opatrzenie ran (S)

Rany:
Jeśli atak zakończył się powodzeniem, to za każdy Sukces w ataku liczy się 1 obrażenie. Następnie wykonuje się test Skuteczności broni i dodaje do uzyskanych Sukcesów.

Stan Zdrowia:
-Jeśli obrażenia nie przekroczyły Tężyzny to rany są powierzchowne.
-Jeśli obrażenia przekroczyły Tężyznę to stan zdrowia jest poważnie zagrożony. Taka osoba nie może nic robić poza trzymaniem się za ranę (może spróbować zatamować krwotok). Osoba taka się wykrwawia i otrzymuje co rundę 1 obrażenie, do czasu udzielenia pierwszej pomocy.
-Jeśli liczba obrażeń przekroczy dwukrotnie Tężyznę to ofiara jest nieprzytomna, jej stan jest krytyczny.
-Jeśli liczba obrażeń przekroczy trzykrotnie Tężyznę to ofiara jest martwa

Samopoczucie:
Za każdy punkt obrażeń, który przekroczył Stan Fizyczny traci się 1k6 do wszelkich testów.

Pierwsza pomoc:
-Ofiara jest powierzchownie ranna: +k6
-Ofiara jest ranna: 0k6
-Ofiara jest nieprzytomna od ran: -1k6

Operacja:
-Powierzchowna rana: +k6 (leczy się tydzień)
-Rana poważna: 0k6 (leczy się miesiąc)
-Rana krytyczna: -k6 (leczy się trzy miesiące)

Warunki operacji:
-sterylne 0k6
-polowe -1k6

Nieudana operacja powoduje wkroczenie na wyższy poziom rany. Ofiara ranna krytycznie umiera.

5. Broń (wersja uproszczona):
-pistolet: Skuteczność: 2k6, Pojemność: 7, Tryb: pojedynczy, Zasięg: 5/20/30/40
-pistolet maszynowy: S:3k6, P: 20/32, T: pojedynczy/seryjny, Z: 10/25/50/100
-karabin: S:4k6, P:5/8/10, T: pojedynczy, Z: 25/100/250/500, Uwaga: niektóre wymagają przeładowania po strzale
-ciężki karabin maszynowy: S:5k6, P:20/30/taśma, T: seria/ogień zaporowy, Z: 50/250/500/1000, U: przed strzelaniem trzeba przygotować broń
-karabin snajperski: S:4k6, P:1/5/10, T: pojedynczy, Z: 25/100/250/500, U: posiada lunetkę +2k6 przy celowaniu
-miotacz ognia: S:4k6, P:30zionięć, T: specjalny, Z: 5/15/20/25m, U: po trafieniu podpala ofiarę. 1 runda 4k6 obrażeń, 2 runda 3k6, 3 runda 2k6, 4 runda 1k6.
-bazooka: S: 6k6, P: 1, T: pojedynczy, Z: 10/25/50/100, U: wszyscy w promieniu 3 metrów od wybuchu otrzymują obrażenia
-granat zaczepny: S:4k6, U: wszyscy w promieniu 3 metrów od wybuchu otrzymują obrażenia
-granat obronny: S: 6k6, U: wszyscy w promieniu 5 metrów od wybuchu otrzymują obrażenia
-nóż: S: 2k6, Z:
-bagnet: S: 3k6
-łopatka: S: 2k6
-kolba: S: 3k6
-karabin z bagnetem: S: 4k6

Zasięg:
Bliski +k6
Średni -0k6
Daleki -1k6
Bardzo daleki -2k6
Powyżej (dwukrotność) -3k6

Broń do zrobienia:
*Ckm-y:
-Maxim
-MG 34
-MG 42
-Vickers
-Browning 0,50 cala
-Browning 0,30 cala
-Bren
-DP
-BAR
*Pm-ki:
-Bergman MP28.II
-MP 40
-Sten
-PPD
-PPsz
-Thompson
-M3A1
*Karabiny i karabinki:
-Kar
-Mauser
-Gewehr
-FG 42
-MP 44
-Lee-Enfield
-Mosin-Nagnat
-SKS
-Springfield z lunetką
-M1 Garand
-M1
*Pistolety:
-Luger Parabellum P 08
-Walther P 38
-Webley
-TT
-Colt
-Browning HP
*Sprzęt ciężki:
-Pancerzownica
-PIAT
-Panzerschreck
-Bazooka
-Panzerfaust
-Miotacz ognia

6. Tworzenie postaci:
<UNDER CONSTRUCTION>
1) Cechy:
Na 7 cechy otrzymujemy 16-18 punktów
2) Zawód wykonywany przed wojną:
3) Typ wyszkolenia wojskowego:
*kierowca:
-Prowadzenie 2
-Spostrzegawczość 1
*strzelec:
-Strzelanie 2
-Rzucanie 1
*sanitariusz
-Pierwsza pomoc 2
-Medyka 1
*zwiadowca
-Spostrzegawczość 2
-Skradanie 1
*snajper
-Strzelanie 3
*saper
-Ładunki wybuchowe 2
-Broń ciężka 1
*czołgista
-Pilotaż czołgu 2
-Artyleria 1
*artylerzysta
-Artyleria 3
*pilot
-Pilotaż samolotów 2
-Strzelanie 1
*marynarz
-Pilotaż statków 2
-Pływanie 1
*piechota morska
-Pływanie 2
-Strzelanie 1
*partyzant
-Krycie 2
-Spostrzegawczość 1
*agent
-Język obcy 2
-Przekonanie 1
4) Stopień wojskowy:
*szeregowy
3 wolne punkty
*kapral
-Taktyka 1
-Zastraszenie 1
-Dowodzenie 1
*sierżant
-Dowodzenie 2
-Taktyka 1
*oficer
-Taktyka 2
-Dowodzenie 1
5) Wolne punkty na umiejętności
15 wolnych punktów
6) Zdolności

Przykładowa postać:

sierżant zwiadu:
-Tężyzna: 2
-Sprawność: 3
-Percepcja: 4
-Dokładność: 3
-Spryt: 2
-Psychika: 2
-Charyzma: 1
Cechy pomocnicze:
-Strzał mierzony: 3
-Seria: 3
-Zwarcie: 2
-Reakcja: 7
-Stan Fizyczny: 1
-San Psychiczny: 1

-Spostrzegawczość 3 (7)
-Skradanie 2 (5)
-Krycie 2 (4/5)
-Strzelanie 2 (5/5)
-Taktyka 1 (3)
-Dowodzenie 1 (2)
-Bieganie 1 (4)
-Czujność 1 (5)
-Nasłuchiwanie 1 (5)
-Niezłomność 1 (3)
-Odporność na ból 1 (3)
-Pierwsza pomoc 1 (4)
-Pływanie 1 (3)
-Prowadzenie 1 (4/5)
-Rzucanie 1 (4)
-Walka wręcz 1 (3)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Quba dnia 09:24, 08 10 2005, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:48, 07 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dosyć skomplikowane, ale dopracowane i odpowiednie dla takiego, a nie innego systemu. Druga wojna światowa to przede wszystkim walka, zatem mechanika powinna dobrze się sprawdzać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:18, 07 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





beacon napisał:
Druga wojna światowa to przede wszystkim walka


Polecam film "Hotaru no haka" (Grobowiec świetlików). A raczej nie polecam - to "lektura" obowiązkowa dla wszystkich. Szczególnie dla miłośników wojny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:12, 07 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





wojna to takze czas ciezkich wyborow. byl kiedys o tym darmowy system.
Unsung, mam chyba jeszcze na dysku.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:23, 07 10 2005
Ryoga
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Tak Magnes ma rację, Grobowiec Świetlików to najlepszy film wojenny jaki stworzono. W szczególności że raz obejrzany wywołuje czasowy, bądź stały wstręt do militariów.

Co do mechaniki. jest szybka i sprawna, ale nie wiem jak sprawdzi się na dużej skali. Trzeba będzie kiedyś playtestnąć, co nie Quba ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:32, 08 10 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





System tworzony jest na forum [link widoczny dla zalogowanych] narazie odzew nikły. Poza mną system tworzy Enzo_0, który przedstawił projekt okładki.


Nazwa nie jest zbyt orginalna, ale jest to raczej zamierzone Wink

Mam takąkoncepcję, aby w podręczniku nie było opisu świata i konfliktu, bo po pierwsze wyjdzie to bardzo uproszczone, po drugie łatwo o jakieś nie dopatrzenie. Zainteresowani odnajdą wszelkie interesujące wzmianki w książkach historycznych Wink
Natomiast co poza mechaniką może znaleźć się w systemie?
Planuję wprowadzić generator misji. MG losuje typ misji, cel misji, siły wroga, czujność wroga, stan oddziału, przeciwności, itp, itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:44, 08 10 2005
Ryoga
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Ja bym widział raczej kampanię robioną na styl "Kompanii Braci". Z ustaloną grupą, składem i fabułą przygotowaną na podstawie jakiejś istniejącej operacji drugo wojennej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:05, 08 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





sorki za upierdliwosc.
jak rozumiem ten system jest tworzony dla ludzi chcacych niezobowiazujaco
pograc w czasach II wojny. co cie interesuje najbardziej w tym wszystkim,
(nie chodzi mi o to, czym sie ten system wyroznia, bo nie o to mie biega)
jaki rodzaj kampanii czy oneshotow bys preferowal.
warto by robic system pod okreslony rodzaj gry - na przyklad granie
oddzialem, gracze tworza caly oddzial, jak zginie ich postac, moga sie
szybko przerzucic na kolejna. jak dziala psychika w czasie wojny - tchorz
czy ktos porywczy moze sie inaczej zachowac, nie wyrobic w okopach,
miec specjalne modyfikatory czy cos.
dodatkowo interesuje cie klasyczny film wojenny czy powiedzmy
Cienka czerwona linia lub Na zachodzie bez zmian, lub nie daj boze
Kaputt Malapartego.

itd.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:48, 08 10 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Ryoga napisał:
Ja bym widział raczej kampanię robioną na styl "Kompanii Braci". Z ustaloną grupą, składem i fabułą przygotowaną na podstawie jakiejś istniejącej operacji drugo wojennej.

Generator nie wyklucza normalnej gry, to jedna z możliwości. Oczywiście można grać jak w normalnego RPG-a.

ja-prozac napisał:
co cie interesuje najbardziej w tym wszystkim,
(nie chodzi mi o to, czym sie ten system wyroznia, bo nie o to mie biega)
jaki rodzaj kampanii czy oneshotow bys preferowal.

Nie mam osobistych preferencji.

Cytat:
warto by robic system pod okreslony rodzaj gry - na przyklad granie
oddzialem, gracze tworza caly oddzial, jak zginie ich postac, moga sie
szybko przerzucic na kolejna

Myślałem o czymś takim, śmiertelność jest duża, rany odczuwalne, nie ma tu heling połszynów, nie można przywiązywać się do bohatera. Moim pierwotnym założeniem było przydzielenie 3 bohaterów dla każdego gracza (oczywiście w zależności od typu kampanii). Jednak pomysł nie spodobał się Enzo_0.

Cytat:
jak dziala psychika w czasie wojny - tchorz
czy ktos porywczy moze sie inaczej zachowac, nie wyrobic w okopach,
miec specjalne modyfikatory czy cos.

Nie opisałem tego jeszcze, ale planuję przedstawić czynniki powodujące obniżenie morale co niesie ze sobą obniżenie wszelkich akcji (wymusi to na graczach odgrywanie paniki/tchórzostwa).

Cytat:
dodatkowo interesuje cie klasyczny film wojenny czy powiedzmy
Cienka czerwona linia lub Na zachodzie bez zmian, lub nie daj boze
Kaputt Malapartego.

Wiesz sam nie wiem, system ma być z założenie uniwersalny. Klimat zależy od MG.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:06, 08 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Kilku bohaterów na jednego gracza - miałem kiedyś taki pomysł też, to może być dobre w grach, gdzie śmiertelność jest duża.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:23, 08 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Cytat:

Myślałem o czymś takim, śmiertelność jest duża, rany odczuwalne, nie ma tu heling połszynów, nie można przywiązywać się do bohatera. Moim pierwotnym założeniem było przydzielenie 3 bohaterów dla każdego gracza (oczywiście w zależności od typu kampanii). Jednak pomysł nie spodobał się Enzo_0.


dlatego nigdy nie robie systemow w grupie. to co sie dzieje, jak
postac ginie? trzeba stworzyc nowa. nie ma roznicy.

Cytat:

Wiesz sam nie wiem, system ma być z założenie uniwersalny. Klimat zależy od MG.


moze to tylko ja, ale nie wierze w systemy uniwersalne.

dodatkowo:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

kilka gier o wojnie i militariach, zwsze warto porownac
i jedna gra o superbohaterach w czasie II WW, chociaz nie tak barzo
heroic, ciekawa mechanika
[link widoczny dla zalogowanych]

mozesz tez poszukac darmowego gurps lite specjalnie dostosowanego
do serii o II WW.

dodatkowe pomysly do ukradzenia i nie ma czego sie wstydzic

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:27, 09 10 2005
Enzo_0
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Camp Tocoa





Cytat:
Raz obejrzany wywołuje czasowy, bądź stały wstręt do militariów.


Matko jedyna, to co sie tam dzieje ze ja (zagorzaly milosnik militariow, wojny i masowego zniszczenia) poczulbym do nich wstręt?

Cytat:
Planuję wprowadzić generator misji. MG losuje typ misji, cel misji, siły wroga, czujność wroga, stan oddziału, przeciwności, itp, itd.


Bardzo dobry pomysł, ale raczej jako opcja gdy MG nie ma pomysłu na sesje, bo na dluzsza mete moze sie znudzic.

Cytat:
warto by robic system pod okreslony rodzaj gry - na przyklad granie
oddzialem, gracze tworza caly oddzial, jak zginie ich postac, moga sie
szybko przerzucic na kolejna.


Cytat:
Moim pierwotnym założeniem było przydzielenie 3 bohaterów dla każdego gracza (oczywiście w zależności od typu kampanii). Jednak pomysł nie spodobał się Enzo_0.


Dobra, macie racje. Nie podobaloby mi sie gdyby jeden gracz przez caly czas kierowal 3 zolnierzami. Lepiej jest zeby stworzyc jeden oddział, i jesli BG zginie, to gracz "przerzuca" sie na drugiego.

Cytat:
Wiesz sam nie wiem, system ma być z założenie uniwersalny. Klimat zależy od MG.


Po zastanowieniu jednak sadze ze systemy uniwersalne sie zupelnie nie sprawdzają. Niech to bedzie tylko o II WŚ.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:49, 09 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Enzo_0 napisał:

Matko jedyna, to co sie tam dzieje ze ja (zagorzaly milosnik militariow, wojny i masowego zniszczenia) poczulbym do nich wstręt?


pewnie dobrze oddaje rzeczywistosc wojenna i los ofiar na ten przyklad.
wojna to nie zabawa w koncu. spojrz co sie dzieje z zolnierzami po
spokojnej(w koncu to nie wojna pelna geba)misji w iraku. a miekkie
rury tam chyba nie jada.

Cytat:

Dobra, macie racje. Nie podobaloby mi sie gdyby jeden gracz przez caly czas kierowal 3 zolnierzami. Lepiej jest zeby stworzyc jeden oddział, i jesli BG zginie, to gracz "przerzuca" sie na drugiego.


imho byloby interesujace jakos rozpisywac relacje miedzy zolnierzami,
takie ciut psychologizowanie w okopach.

Cytat:

Po zastanowieniu jednak sadze ze systemy uniwersalne sie zupelnie nie sprawdzają. Niech to bedzie tylko o II WŚ.


i o to chodzi - jakies wyrozniki systemu wojennego?

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:51, 09 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Enzo_0 napisał:
Matko jedyna, to co sie tam dzieje ze ja (zagorzaly milosnik militariow, wojny i masowego zniszczenia) poczulbym do nich wstręt?


Obejrzyj, to się przekonasz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:07, 09 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





quba, enzo - tak mie przyszlo do glowy. jak sobie w tym systemie radzicie
z shellshockiem i efektem adrenaliny? z tego co widze to troche spirala
smierci.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
WW II RPG [mechanika]
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin