autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Zły -> Serce systemu - rytuały
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Serce systemu - rytuały
PostWysłany: 22:36, 02 01 2007
Farindel
przybysz

 
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Gliwic





Witam poraz kolejny!
Zakładam nowy wątek w którym zainteresowani mogliby zamieszaczać stworzone przez siebie rytuały wykorzystywane na sesjach bądź narazie czekające w zaciszu twardych dysków. Inni forumowicze niech komentują dowoli. Napewno pomocne byłyby też wszelkie sugestie zwiazane z dodtenim nowych lelementów do rytuału, ciekawym wykorzystaniem go na sesji lub tez poprawienia jego mechaniki bądź merytoryki.
Na poczatek coś odemnie:

Rytuał Wiatru
Rytuał Basasaela
Bożek czczony przez ludy zamieszkujące stepy starożytnej Ukrainy, czczony również jako demon wiatru. Gwałtowny i złowrogi. Wyobrażany jako człowiek o skrzydłach i głowie jastrzębia. Rytuał opisany przez komesa kijowskiego Michajła Giborczyka w roku 1284 w jego dziennikach podróży (był on podróżnikiem zwiedził praktycznie całą Europe wschodnią).

1. Rytuał wstępny:

Wy miejscu gdzie mocno wieje wiatr wystaw szaty z wplecionym pnączem szymanu wilczego na noc bezksiężycową całą. Trzy razy w nocy okadź je dymem z palącego się głogu.

2. Rytuał Właściwy:
Narysuj tyle doskonałych kręgów ile ludzi Ci pomaga plus jeden dla siebie. Stań ubrany w szaty wcześniej przygotowane, w centrum kręgu i rzeknij o północy na otwartym terenie (najlepiej abyś widział horyzont z każdej strony świata i aby pogoda była wietrzna)
"Przybądź władco wiatrów Ptaszunie! Hagratyko! Basasaelu!"
Przyzwanie upadłego anioła jest możliwe również i bez szat lecz jedynie w czasie wielkiej nawałnicy lecz wtedy nie ma co na jego przychylność liczyć i potrafiłby tego dokonać ( i przeżyć) jedynie potężny Czart.

Mechanika:
Rytuał opisany "klarownym" starym językiem litewskim jest poprostu wpleciony w opis życia plemion z ukraińskich stepów nie trzeba łamac kodu okultystycznego.
Szaty umiejętnie oplecione pnączami szymanu wilczego (Zręczne dłonie KPN 5, 2 sukcesy), przyciągają upadłego anioła swą uchwytną dla niewielu aurą. Kręgi są niezwykle istotną częścią rytuału. Musza być nakreślone pewnie i wyraźnie (Zręczne dłonie KPN 20, 2 sukcesy), inaczej upadły anioł przełamie je i zemści się okrutnie na Czartach go przywołujących. Kręgi stanowią również jako taką ochronę dla pomocników którzy oniemieliby założonych szat przygotowanych wcześniej w rytuale wstępnym

Wszelkie komentarze mile widzane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:22, 05 01 2007
Cronos
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Rytuał jest w porządku. Prosty i łatwy - daje przewagi w siłach Mocy lub Władzy rzędu max. 2. Ciekawy motyw bożka czczonego na Ukrainie i Michajła Giborczyka - rosyjskiego podróznika. Sprecyzowane miejsce odprawienia rytuału i powyższe detale rytuału to kopalnia KPN Pana Losu dla Bohaterów graczy na drodze odprawienia rytuału. Dobra robota. Cool
Oto parę pytań, których odpowiedzi zarysują Zasadnicze KPN.
Czy rytuał spisany jest w jednym dzienniku podróży Giborczyka, czy też w trzech - po części w każdym? Muzeum w Kijowie ma w swych zbiorach dwa z nich a trzeci ponoć został pochowany z Podróżnikiem w kryptach Prawosławnej świątyni w Kijowie? Czy kult Basasaela przetrwał do dzisiaj? Czy kultyści tej sekty są na tropie bohaterów graczy? Chcą może poczekać, aż Czarty zdobędą wszystkie dzienniki zawierające fragmenty Rytuału by zaatakować? W Świątyni działa rosyjski egzorcysta tropiący kultystów?
To tylko podstawowe pytania. Zawalone testy i wybory bohaterów graczy to kolejne Improwizowane tym razem KPN, np. Nieprzekupny biurokrata z Muzeum dzwoni na POlicję lub grozi nią? Egzorcysta zbrojny w łaskę bożą uderza niespodziewanie na Bohaterów graczy biorąc ich za Kultystów? Dołóżmy do tego prawdziwego kultystę, który okrada Bohaterów graczy z dzienników... Trop prowadzi do Klubu Nocnego, ale trzeba strzec się miejscowej Mafii, która stanowi plecy dla kilku spośród kultystów? Jak daleko sięgają macki Kultu to dobre pytanie.
Tyle ode mnie. Zainteresowani tematem niech rzucą swe Pytania i pomysły Smile
PS. W wiosennej Wieży Snów 2007 planuje obszerny art. o Systemie Joker , który definiuje przebieg i zasady rozgrywki Złego RPG. Będzie więcej o Zasadniczych KPN i Improwizowanych.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:37, 06 01 2007
Farindel
przybysz

 
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Gliwic





Ha! Świetne pytania. Dołączone do rytuału są już zadatkiem na kilka ładnych przygód! Muszę pamiętać o takim rozwinięciu fabularnym przy tworzeniu następnych rytuałów.

Zachęcam do zamieszczania rytuałów i komentowania!

PS. Czy w podręczniku do III edycji planujesz zamieścić więcej rytuałów niż w tym dotępnym dotychczas?

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:29, 06 01 2007
Cronos
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





W III edycji planuje opisać tylko jeden dodatkowo Rytuał czartowski, którego odprawienie przynosi czartom dar Życia - siły Nieśmiertelności. Jego tajemnice skrywa Londyn a Bohaterowie graczy jako Sabat Młodych Czartów mają okazje uczestniczyć w rozgrywce o Nieśmiertelność. Dlaczego? Odprawienie rytuału czartowskiego to powinno być finałem szeregu Nowel. Z tej przyczyny to raczej rodzynek w cieście a jego kreacje zostawiam Panom Losu. Oczywiście mogą być przykładowe Rytuały czartowskie, dzięki tu Farindel za ten Topic - może ktoś jeszcze wykaże się kreatywnością. Dodam jeszcze, że choć w III edycji będzie opisanych aż 65 praktyków magii to liczba czarów będzie bardzo niewielka - to nie jest DD z setkami zaklęć. Jednak będzie kreator Czarów (w darmowej II edycji Plus także!!). Dlaczego tak a nie inaczej? Otóż w Złym nauka czaru, efektu sił Mocy i Władzy lub odprawienie rytuału Czartowskiego to szereg przygód. Tu postanowiłem uderzyć. To sedno zawartości III edycji - jej wizytówka. Warmłotek ma ponad 100 profesji, DD setki potworów i zaklęć. Natomiast III edycja Złego będzie miała 342 haczyki na Przynęty - słowem przygód. Pan Losu będzie mógł je wykorzystać jako zlecenia (Aspekt Czasu Pracy) lub Sprawy (Aspekt czasu wolnego). A wszystko po to by Bohaterowie graczy zdobyli punkty doświadczenia potrzebne do rozwoju Bohatera graczy, nauki czarów, efektów - słowem podpakowania i przygotowania do ostatecznej rozgrywki. Zdradze, że już teraz mam 258 przygód Razz
UFF, rzeźnia. Terminy jak Aspekt czasu wolnego i pracy poparty przykładami w arcie System Joker Smile
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Serce systemu - rytuały
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Zły
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin