autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Droga śmierci
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Droga śmierci
PostWysłany: 09:09, 28 09 2005
Raziel
przybysz

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Droga śmierci to powstający na moim forum system RPG. Oto mapa

[link widoczny dla zalogowanych]

pełny rysunek: [link widoczny dla zalogowanych]

Świat jest przesączony magią, żyją w nim różne istoty takie jak elfy (wiele rodzajów) ludzie, krasnoludy, draconianie (smokoludzie), ale też są czarne krasnoludy i coś przed czym drżą wrzyscy. Nieumarli Ravanosa. Ravanos to czarnoksiężnik który stworzył ogromną armie nieumarłych i podbił niegdysiejszą krainę którą zwano Edenem gdzie żyły elfy świetliste, po podbiciu kraine nazywano juz nie Edenem ale Martwymi Ziemiami a elfy które przeżyły ten pogrom to nie elfy świetliste ale elfy szare...

[magnes: podmieniłem rysunek na miniaturkę, żeby nie rozwalał strony]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:50, 28 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Brzmi jak typowy system heroic fantasy (chyba każdy z twórców autorek kiedyś taki dla siebie tworzy, ale dla ogółu raczej nie jest zbyt przydatny, bo istnieje wiele takich systemów). Może napisz co wyróżnia tą grę z grona innych?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:51, 28 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Zgadzam się z Magnesem. To, co dotychczas przedstawiłeś nie pozwala mi się wypowiedzieć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:36, 29 09 2005
Raziel
przybysz

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Nie będzie to heroic fantasy tylko dark fantasy, jest to mroczny i brutalny świat w którym trudno jest przeżyć, co go wyróżnia? Np. Istnieje coś takiego jak świat Astralny do którego mogą przechodzić magowie Planarni albo osoby z naturalnymi predyspozycjami, mamy klasy typowo D&Dowe ale także jak i w Warhammerze klasy zawodowe, ot można będzie być karczmarzem czy kim tam innym. Duża ilość bóstw to nic nowego ale co powiecie na to żeby każy bóg miał swoich specyficznych paladynów? Albo swoje specyficzne Demony które dzielą się na demonicznych sługów, demony pomniejsze, demony średnie, demony większe, demoniczne potęgi i demonicznych książąt niezależnych od bóstw. Poza tym będzie też Świat Zewnętrzny dziwne miejsce o którym zbyt wiele nie wiadomo poza tym że został zniszczony przez jakiś kataklizm i zniego przybyli Draconianie, wiele bym mógł jeszcze wymieniać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:03, 29 09 2005
Ryoga
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jak na razie widze jedynie do bólu klasyczne fantasy, powielające po tysiąckroć wykorzystane patenty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:47, 29 09 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Niestety autorki zbyt klasyczne są zupełnie niegrywalne dla osób postronnych, jedynie twórcy w nie grają. Autorka musi niestety mieć nowatorski pomysł, aby przebić się przez setki takich samych niczym się nie wyróżniajacych systemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:25, 29 09 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Hmm, te Demoniczne Demoniszcza różnią się od siebie czymś charakterystycznym poza nazwą kategorii (i Bogiem do którego "przynależą") ?
Albowiem tak bogaty demoniczny ekosystem, "zazębiający" się w różnych dziwnych miejscach z "ludzkim" światem, może być całkiem ciekawy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:25, 29 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Magnes napisał:
Brzmi jak typowy system heroic fantasy


Chyba tak Smile Ciekawa prawidłowość...

U mnie też byli draconianie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:27, 29 09 2005
Raziel
przybysz

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Bo draconianie są fajni Very Happy co do demonów różnią się hmm wyglądem zewnętrznym, mocami i... pomocnością ot taki anioł się na Ciebie nie rzuci zarz po przywołaniu a jakiś bies będzie to próbował zrobić i wypraszam sobie heroic fantasy! Tu nie będzie samotny bohater vs. wielka orcza armia!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:08, 29 09 2005
Reinhardt_Wyrd
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Raziel napisał:
Bo draconianie są fajni Very Happy co do demonów różnią się hmm wyglądem zewnętrznym, mocami i... pomocnością ot taki anioł się na Ciebie nie rzuci zarz po przywołaniu a jakiś bies będzie to próbował zrobić i wypraszam sobie heroic fantasy! Tu nie będzie samotny bohater vs. wielka orcza armia!


Nie musisz sobie wypraszać, heroic fantasy to nie grzech. Nawiasem mówiąc i tak mamy na rynku sporo dark fantasy...
A tak poza tym to niestety przedmówcy mają sporo racji. Robisz system : "Taki jak to w co grałem/znam (dedeki/warhamiec) ale z paroma motywami które mi się podobają" i faktycznie chyba (prawie) każdy pzechodzi przez robienie czegoś takiego (po angielsku zwą to "fantasy heartbreakers" )
O ile nie postawisz na coś zdecydowanie wyróżniajacego Twój system ( i nie moze byc to pierdółka która może i fajna ale raczej z małym wpływem na np. postaci graczy) to Twój system będzie po prosu jednym z wielu takich projektów zaczętych i porzuconych...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:19, 29 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Tzn jest takie cuś jak "grey fantasy". Niejako mój autorski fantasy pod to podpada. Bo mam świat w któym jest dużo magii, postaci mogą być potężne, nie są szmaciarzami, ale jednocześnie świat jest dość posępny, można w nim zginąć itd. Nie jest wesoło i pogodnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:33, 29 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Przyjrzyj się grom, które podobają się forumowiczom.

Pomysły prozaca są nietypowe, oparte na jednym, ciekawym pomyśle.
Nieboracy to jeden z nielicznych humorystycznych rpg.

Mają jakieś fajne pomysły, na których są oparte. To dzięki nim są pociągające. Nie okłamujmy się, geroica zrobić nieszablonowego bardzo trudno, zwłaszcza jak się garściami czerpie z innych systemów, jak to ma miejsce u Ciebie. Ponadto, jeśli świat jest prosty i zwykły, to tak czy siak nie przebijszesz Forgottenów np. Proste, jak ja to nazywam, pure fantasy. Nic nadzwyczajnego. Do takiej kategorii łapie się Twój pomysł. Ale nie martw się. Każdy kto myśli o autorkach przechodzi przez takie pomysły Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:31, 29 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Poza tym dla siebie i swoich graczy warto taki system zrobić, jeśli jesteśmy bardziej ambitni niż przeciętny gracz w D&D Smile. Niekoniecznie jednak należy się z nim obnosić, bo jak wspominałem, z powodu dużej ilości podobnych systemów niewielu on zainteresuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:43, 30 09 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





kilka slow otuchy i kilka trudnych pytan.

pierwsze primo - zgadzam sie z Reinhardtem, kazdy powinien miec
swojego fantasy heartbreakera. pomaga na zdrowie psychiczne,
czlowiek sie sprawdza, co potrafi, itp.

drugie primo - istnieje jedna prawdziwa ocena systemu - grywalnosc.
nawet jesli to bedzie do bolu klasyczna fantasy, ale posiada to cos,
to gra jest warta sprobowania.

trzecie primo - nie daj sie zlapac na mrok. pomrocznosc dla pomrocznosci
srednio sie sprawdza, a na pewno nie jest czyms bardziej wyrafinowanym.
po prostu odbicie w druga strone.

no dobra koniec pocieszania przez dziadka prozaca, teraz pytania:

okresl konflikty na ktorych opiera sie twoj swiat. co powoduje,
ze staje sie dynamiczny? w jaki sposob mozna na niego wplynac?
jakie przygody od razu przychodza na mysl, gdy o nim pomyslisz?

co maja robic w nim i kim maja byc gracze? jaka jest ich rola i czy jest
swiadoma graczom?

jaka tematyke chcesz poruszyc? dopoki nie jest wszystko-ujdzie-fantasy
w rodzaju forgottenow, warto okreslic, co bys chcial w nim poprowadzic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:45, 30 12 2005
baca
zerkający na systemy

 
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała - Podlaska





Sława
Welcome

ja-prozac
"pierwsze primo - zgadzam sie z Reinhardtem, kazdy powinien miec
swojego fantasy heartbreakera. pomaga na zdrowie psychiczne,
czlowiek sie sprawdza, co potrafi, itp."

Położyłeś się Raziel, chłopie wypisując jakie to "innowacje" chcesz wprowadzić.
Mimo, że leżącego się nie kopie to jednak to chyba zrobię. Kubeł zimnej wody dobrze robi. Potem ty kiedyś będziesz to sam robił jeśli zmądrzejesz.

" Istnieje coś takiego jak świat Astralny do którego mogą przechodzić magowie Planarni albo osoby z naturalnymi predyspozycjami."
To pachnie mi ED. Tam też Astral był jako sfera typowo magiczna. ED to heroic

"mamy klasy typowo D&Dowe ale także jak i w Warhammerze klasy zawodowe, ot można będzie być karczmarzem czy kim tam innym"

Każdy może sobie wprowadzić to w zakresie każdego systemu - czy to komercyjnego czy autorskiego.
Mnoga ilość klas zawodowych czy innych tam pochodnych pachnie mi i tak WoC - Wydawca D&D czyli heroic.

" Duża ilość bóstw to nic nowego ale co powiecie na to żeby każy bóg miał swoich specyficznych paladynów?"

Ekhem. No tak. D&D ?? Tam chyba przy tworzeniu paladyna wybiera się bóstwo??

" Albo swoje specyficzne Demony które dzielą się na demonicznych sługów, demony pomniejsze, demony średnie, demony większe, demoniczne potęgi i demonicznych książąt niezależnych od bóstw"

D&D?? Coś chyba mnie opętało, ale jak przeglądłem handbooki to coraz tam nowy demon.
To w heroic walczy się z demonami szukając skarbu?? No wcześniej oczywiście są wcześniej orki i gobliny.

"Draconianie"

Cytałeś "Dagonlance", może ?? T chyba heroic...

Jak sama nazwa wskazuje wyobrażasz sobie bohatera jako samotnego conana co to rowala armie przeciwników. To jest co? Tak, heroic.


Jedna rada. Wwalając niezliczoną ilość magii i demonów oraz wszelkich bóstw do systemu, choćbyś niewiem jakbyś się odrzegnywał od heroic i tak Ci przyczepią taką etykietkę.
Klimatu dark fantasy nie tworzą armie demonów i orków czy umarlaków. Czy w Warhammerze bohaterowie na starcie walczą z goblinami szlejącymi po mieście w biały dzień? Czy w Monastyrze orki czają się za każdym drzewem?

ja-prozac
"okresl konflikty na ktorych opiera sie twoj swiat. co powoduje,
ze staje sie dynamiczny? w jaki sposob mozna na niego wplynac?
jakie przygody od razu przychodza na mysl, gdy o nim pomyslisz?

co maja robic w nim i kim maja byc gracze? jaka jest ich rola i czy jest
swiadoma graczom?

jaka tematyke chcesz poruszyc? dopoki nie jest wszystko-ujdzie-fantasy
w rodzaju forgottenow, warto okreslic, co bys chcial w nim poprowadzic."

Weź sobie te rady do serca. Jeśli chcesz tworzyć sys. dark fantasy oczywiście.

Jeśli jednak nadal chcesz trwać przy tej Drodze Śmierci - rób to aż się zmęczysz. Na dobre Ci to wyjdzie w przyszłości. Na prawdę. Każdy przez to przechodzi chyba, że tworzy system który jest. Takim wynalzacą koła trzeba być.

ps. Jak się zmeczysz i nie będzie ci się chciało dalej tworzyć tego systemu to polecam ci Dergasta. Tam się będziesz mógł wyżyć i znajdziesz czego szukałeś sam - gotowe.

Stay chrome

post zedytowany, użytkownik był niezalogowany - eAGb


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Droga śmierci
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin