autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> StarCraft RPG pytanie o... Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Jakie prognozy:
Dobre. To potrwa ale zostanie ukończony.
46%
 46%  [ 6 ]
Złe. To będzie kolejny nigdy nie ukończony system.
15%
 15%  [ 2 ]
Nie podoba mi się, więc mam gdzieś prognozowanie.
7%
 7%  [ 1 ]
Podoba mi się, ale nic z tego nie będzie.
23%
 23%  [ 3 ]
Nie mam zdania / Mam to gdzieś / A co to jest SCRPG?
7%
 7%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 13

PostWysłany: 00:35, 04 01 2009
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Już pędzę Smile

StarCraft RPG będzie ukończony. Jestem tego praktycznie pewien. Chciałbym by stało się to w 2009 roku, ale jest wiele czynników które będą miały na to wpływ, więc może bardziej realny jest 2010?

Klu jest takie, że nie jestem w stanie pisać z doskoku - muszę wpaść w twórczy amok i spędzić np. dwa tygodnie na pisaniu. A jednak gotowe jest tak dużo, że istnieją szanse na skończenie tego w czasie takiego napadu.

Druga kwestia to wizja systemu. Tu mam pewne rozterki. Niby SCRPG od zawsze miał być z przymrużeniem oka a jednak czasem mam wątpliwości, głównie co do stopnia rozwoju technologicznego terran. Nie chodzi tu o dorzucenie kilku gadżetów tylko zrobienie czegoś na miarę Ghost In The Shell - Stand Alone Complex. To miałoby sens, nie byłby to stary CyberPunk wrzucony w kosmos i wojnę z obcymi (co IMO ma pewien urok), tylko bardziej aktualna wizja przyszłości. Ciągły kontakt z siecią, szalona automatyzacja itd. Problem jest taki, że wtedy zmienia się trochę styl gry, simowy akcent mógłby nieprzyjemnie zdominwać no i może to uderzyć zbyt mocno dotychczasową przewagę technologiczną protossów.
Innymi słowy mam pewien kryzys - czy zostawić lekką pulpę skoncentrowaną na klimacie i mnogości możliwego stosowania systemu, czy zainwestować w logikę, co może spowolnić powstawanie, wywołać kolejne przepychanki mechaniczne (generalnie net obchodzę dużym łukiem*)

Trzy - co zostało? Protossi (tu koncepcyjnie kilka kwestii jest do ostatecznego rozstrzygnięcia), dział MG - więcej klepania niż myślenia. Potem korekta, wykańczanie itd. Jak wiemy to lubi się ciągnąć w nieskończoność, ale sądzę, że jak wszystko będzie gotowe to będę miał tak mocne parcie na skończenie, że nie pozwolę sobie na odwlekanie.
Ponadto problematyczne jest dla mnie to, że ludzie na forum systemu piszą masę pożytecznych rzeczy i trudno mi je odrzucać "bo podręcznik się robi zbyt wielki"*.

Cztery - tu może niektórych interesować ogólna wizja finałowego produktu. Oczywiście ma to być PDF. Kiedy wszystko spiszę (na 80% nie wcześniej, bo mam moralne opory) zacznę się zajmować kompletowaniem dopieszczonych grafik, następnie pozostanie skład PDFa (lub pewnie dwóch wersji - ładnej i print-friendly), tu liczę na pomocną dłoń profesjonalisty. Wydaje mi się, że SCRPG zasługuje na ładne "wydanie" i sądzę, że jestem w stanie to zapewnić. Grafiki z ostatniego okresu są naprawdę obiecujące.

* - wyjście z tej sytuacji już mam. Czyli zrobić SCRPG a potem puszczać do niego patche - sieć i hakerzy, dokładniejsze zasady granatów, dodatkowe profesje, i masa materiałów, które ludzie wystawiają na forum, które przeciążają całość. Ilu z was odstraszyłby PDF mający 200 stron? A 300?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Craven dnia 00:38, 04 01 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 03:11, 04 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Mnie nie odstraszy, wręcz przeciwnie - zazwyczaj, jak widzę, ze gierka ma kilkanaście stron, to ją olewam - podświadomie wychodzę z założenia że autorowi się nie chciało Wink
Co do "ulogicznienia" gry przez rozwinięcie kwestii społecznych / okołospołecznych dot. terran - MUSISZ przeczytać Hyperiona, przynajmniej dwie pierwsze części... Tam "zautomatyzowany" został przedstawiony bardzo dokładnie.
Pytanie apropos amoku twórczego - pisząc dwa tygodnie dzień w dzień, ile czasu dziennie na to poświęcasz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:12, 04 01 2009
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Craven
Cytat:
Ilu z was odstraszyłby PDF mający 200 stron? A 300?

Wielu...
Ale jeśli skład będzie zrobiony z głową i np. do gry wystarczy wydrukować dajmy na to 20 -30 stron. A resztę dodrukowywać będzie można sukcesywnie wraz z poznawaniem przez drużynę świata. To powinno się udać.

Nie widzę najbardziej zagorzałego fana w punkcie ksero drukującego cegłę o 300 stronach - szczerze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:38, 04 01 2009
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





A czy to trzeba od razu drukować? Poza tym czytniki z papierem elektronicznym w 2010 powinny już być w przystępnych cenach (ja w każdym razem kupię jak za ok. 400-600 zł będzie porządny czytnik czarno-biały A5 lub A4).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:05, 05 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Ja tam mam laptopa. więc drukować nie muszę Wink
Ale myślałem nad wydrukowaniem 250-stronicowej gry, Dog Town. Koszt około 20 złotych, plus kolejne 20 oprawa. Dla dobrej gry, dobrze złożonej, czytelnej i ładnej wizualnie warto wydać niewielkie przecież pieniądze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:09, 05 01 2009
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Git, bo trudno tu będzie zmniejszyć objętość. Co do druku to trudno mi przewidzieć, co kto uzna za fragment "wystarczający do wydruku". Podstawy mechaniki? Spis umiejętności, wad, zalet i bonusy profesyjne? Opisy ras? Dział ze sprzętem? Dodatkowe zasady z działu MG?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:18, 05 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





O to chyba najlepiej będzie zapytać, jak już będziesz miał wszystko, albo prawie wszystko zrobione. Wtedy każdy się wypowie, a Ty pójdziesz na kompromis Wink
Bo np. moim zdaniem praktycznie wszystko jest niezbędne, szczególnie w fazie, gdy człek jeszcze nie jest obeznany z systemem i co chwilę musi zerkać w rulbuk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
StarCraft RPG pytanie o...
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin