autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Arx Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Arx
PostWysłany: 13:23, 29 11 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Witam wszystkich,
chciałbym zaprezentować wam raczej niesczególnie wielki system, nad którym pracuję już od jakiegoś czasu. Poniżej zamieszczam pełną rozpiskę gry na P19 (może być nieco chaotyczna, więc czekam na wszelkie pytania), wkrótce postaram się zamieścić także linki do pierwszych grafik, a być może czegoś jeszcze (jeśli będzie zainteresowanie). W każdym razie - zapraszam do lektury.

1. O czym jest twoja gra?
Dark City (nazwa robocza, na pewno ulegnie zmianie) to opowieść o Mieście – wiecznym tworze, istniejącym by zapewnić byt trójce bóstw, zaklętych w gigantycznych Wieżach – prastarych maszynach różnicowych. Ludzka pamięć jest zbyt zawodna, by określić wiek Miasta – większość jego mieszkańców - jeżeli w ogóle zastanawia się nad tym - twierdzi że istnieje ono od zawsze i nigdy nie było nic innego.
Metropolia przypomina jeden wielki organizm, układankę w której żaden element nie może działać niepoprawnie. Społeczeństwo podzielone jest na Kasty, z których każda ma inne zadania i obowiązki wobec całego społeczeństwa i wobec Wież, których istnienie warunkuje istnienie Miasta, i na odwrót. Ludzie zasilają Wieże, bogowie strzegą ludzi przed niebezpieczeństwem czyhającym na zewnątrz (mówi się, że Miasto leży po środku nieskończonego oceanu pustki czy też wręcz piekieł).

2. Co robią postacie?
Gracze w większości przypadków wcielają się w postaci wysłanników trzech Zakonów, sprawujących władzę nad Miastem. Każdy Zakon przyporządkowany jednej z trzech Wież Bogów. Zadaniem graczy będzie kontrola sytuacji w metropolii – zarówno pod względem politycznym (mimo pozornego współgrania Kast nie jest tak idealnie, jak by mogło się z początku wydawać), jak i typowego wygrzewu (buntownicy, pariasi, niebezpieczeństwo z zewnątrz i z podziemi ciągnących się poniżej aglomeracji).

3. Co robią gracze(wliczając w to mg, jeśli jest taki)?
Gracze grają, MG prowadzi rozgrywkę, kreuje sesje. Total standard.

4. W jaki sposób opisany świat(lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?
Gra opowiada o jednym, konkretnym miejscu, więc wsparcie jego opisu dla konwencji systemu jest oczywiste. Informacje na temat miejsc zostaną poparte odpowiednimi cytatami mieszkańców metropolii, mającymi pomóc budować obraz Miasta, tak samo opisy samych mieszkańców – zarówno ogólny obraz Kast i Zakonów, jak i znaczniejszych czy bardziej istotnych person.

5. W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
Jako że gracze wcielają się w postacie Zakonników samo tworzenie bohatera nabiera istotnego wymiaru. Trzy odmienne kulty posiadające odmienne założenia (psionicy, użytkownicy i odkrywcy antycznej technologii oraz szpiedzy i skrytobójcy) dające spory wachlarz możliwości interakcji z otoczeniem, a także kształtowanie części układów z „enpecami” oraz wpływów już na poziomie kreacji postaci (historia bohatera mogąca mieć istotny wpływ na rozgrywkę).

6. Jakie zachowania / style gry nagradza twoja gra(lub karze, jeśli to konieczne)?
Nagradzane: postępowanie zgodne z credo Zakonu (lub Kasty, zależnie w jaką postać wcielił się gracz), opieka nad Miastem i jego spójnością, współpraca graczy praktycznie jest nieunikniona ze względu na różne sfery wpływów Zakonów. Gracz wspierający Miasto i działający rozsądnie zyskuje poparcie i pozycję, choć nic nie stoi na przeszkodzie by drużyna stała po przeciwnej stronie barykady (chociaż w zasadzie może to poważnie naruszyć stabilność realiów i sens systemu).
Karane: bezsensowne nadużywanie możliwości i uprawnień postaci (status społeczny), totalne nie przywiązywanie wagi do charakteru bohatera

7. W jaki sposób style gry / zachowania są w twojej grze nagradzane lub karane?
Współpraca, zaangażowanie, działanie zgodnie z wykreowaną na karcie postacią (zarówno pod względem historii postaci, która może mieć istotny wpływ na rozgrywkę, jak i postępowanie według założeń charakteru i / lub reguły Zakonu), kreatywne wykorzystywanie swoich umiejętności, czynny udział w kreowaniu historii itp.

8. Jak w twojej grze rozdzielone są możliwości narracji i odpowiedzialność?
Za przebieg rozgrywki pod względem kreacji świata i kontroli wydarzeń odpowiedzialny jest Mistrz Gry.

9. Co twoja gra robi, żeby przyciągnąć uwagę graczy, ich udział i zaangażowanie(np. Co twoja gra robi, żeby się przejmowali)?
Daje możliwość wcielenia się w nietypową postać żyjącą w nietypowym miejscu. Umożliwia działanie zarówno na poziomie typowego „mięcha” jak i wywieranie wpływu na wydarzenia w całym świecie gry, zaś dokładny opis realiów powinien stanowić inspirację i pomoc dla MG w wymyśleniu fabuły.
Specyficzny klimat (mocno industrialne krajobrazy, przypominające nieco czasy rewolucji przemysłowej, zawiły rozkład metropolii i nieustanne zagrożenie z zewnątrz) powinien także przyciągnąć część potencjalnych odbiorców, lecz niestety równie dużą ilość może odrzucić.

10. Jaki jest sposób rozstrzygania / mechanika w twojej grze?
Mechanika systemu opiera się na rzutach 2k6 i raczej już standardowych w dzisiejszych czasach poziomach trudności. Aby test zakończył się powodzeniem należy przy użyciu kostek (dodając do wyniku rzutu modyfikatory za wartość umiejętności) uzyskać liczbę większą lub równą PT. W niektórych przypadkach (posiadane specjalizacje bądź mistrzostwo w umiejętności i / lub implanty etc.) podczas testu używane jest 3k6 lub nawet 4k6, jednak zawsze bierzemy pod uwagę wynik na dwóch kościach.
System techniczny pozbawiony jest typowych liczbowych statystyk opisujących zarówno postać, jak i wszelkie inne istoty – wszelkie modyfikatory opisane są zestawem wad, zalet oraz innych cech specjalnych.

11. W jaki sposób rozstrzyganie wspomaga, to o czym jest gra?
Nie wspomaga.

12. Czy w twojej grze postacie się rozwijają? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Tak. Generalnie punkty doświadczenia (uwarunkowane mechaniką, umożliwiające rozwijanie umiejętności oraz dokupywanie cech specjalnych) oraz pięcie się w górę struktur zakonnych (uwarunkowane fabułą i poczynaniami postaci).

13. W jaki sposób rozwój postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?
Wzrost statusu społecznego daje postaci większe możliwości działania, a tym samym współtworzenia jeżeli nie świata, to przynajmniej jego działania / współgrania.

14. Jaki efekt chcesz swoja grą wywołać u graczy?
Wczucie się w realia i samą grę, współpracę pomiędzy członkami drużyny. Przejęcie rolą bohatera i twórczego myślenia „za który sznurek pociągnąć” by lepiej zarządzać Miastem. Chociaż prawdę mówiąc najbardziej zależy mi na tym, by zarówno gracze, jak i Mistrz Gry po prostu dobrze się bawili :)

15. Jakie elementy twojej gry zostały dokładniej opisane. Dlaczego?
Zakony (zarówno pod względem struktury, kultu oraz posiadanych technologii, możliwości, wpływów itp.) – ze względu na fakt wcielania się graczy w ich przedstawicieli, oraz Miasto, stanowiące cały świat gry – patrz punkt czwarty.

16. Jakie elementy twojej gry najbardziej cię ekscytują / interesują? Dlaczego?
Świat (odmienność, ograniczona wielkość lecz przez to szczegółowość opisu), konwencja i ogólny nastrój (ciężki i przytłaczający). Dlaczego? Chyba po prostu lubię takie klimaty :)

17. Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na dają, nie mogą dać lub nie chcą?
Specyficzny, mocno sprofilowany świat o koncepcji odmiennej od większości istniejących systemów oraz możliwość pogrania postacią posiadającą większe możliwości od zwykłego śmiertelnika. Na siłę można szukać porównań do Ptolusa czy bardziej Cadwallona, lecz konwencją Dark City jest steam / cyberpunk (chociaż nie potrafię jednoznacznie zaszufladkować tej gry), a nie fantasy jak w ww. przykładach.

18. Czy chcesz swoja grę opublikować i w jaki sposób?
Tak, najprawdopodobniej będzie dostępna w druku na żądanie lub niskonakładowych seriach.

19. Jaki jest twój docelowy czytelnik?
Kieruję tą grę głównie do ludzi szukających systemu odmiennego od reszty, wyłamującego się z utartych schematów (przynajmniej pod niektórymi względami) i osadzonego w ciężkim, dość przytłaczającym klimacie.
Ze względu na specyficzne, ograniczone realia Dark City może być dość trudnym orzechem do zgryzienia dla początkujących graczy i MG.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Omlet dnia 11:33, 28 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:34, 29 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





1. Czemu to wylądowało tu a nie w Warsztacie?

2. Co Ci mówią takie tytuły: Kult, SLA Industries i choćby Midway City?

3. Nazwa jak i treść nasuwają mi skojarzenia z filmem o tym samym tytule.

4. Czytam dalej twoje Power19 bo to tak na początek Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:40, 29 11 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





AD. 1 ) Gdyż to raczej prezentacja systemu (strona nawet stoi, ale jest na razie totalnie pusta), chociaż z wielką chęcią wysłucham wszelkich sugestii i uwag. Jeżeli zaś uważacie że to zły dział to prosiłbym moda o przeniesienie tematu : )
AD. 2 ) Kult - pewne porównania z Metropolis są nieuniknione niestety, chociaż koncept jest nieco inny (nie zagłębiałem się bardziej w ideę Miasta w Kulcie, może to był błąd); SLA Industries - jedynie z nazwy, Midway City - nie znaju
AD. 3 ) Owszem, chociaż problem jest taki, że system zacząłem pisać w marcu tego roku (później nastąpiła dłuuga przerwa), o istnieniu filmu dowiedziałem się przed tygodniem, a pierwszy raz obejrzałem go dziś w nocy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:56, 29 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Film o którym mówię (choć nie wykluczam że się pomyliłem) jest troszkę starawy.

Midway City jest podobny pod względem tego, że tam też wszystko dzieje się w gigamieście (jak i w pozostałych podanych przeze mnie systemach). No różnica jest taka, że to miasto w kosmosie stworzone na modłę lat '20.

Ogólnie próby izolacji świata gry (zamknięcie w dość małej przestrzeni) nie wychodzą. Jedynymi wyjątkami są cytowane systemy. Musze przyznać, że dwa pierwsze są jednymi z najmocniejszych i najbardziej kontrowersyjnych w branży.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:02, 29 11 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Traktuję ten system jako pewnego rodzaju odskocznię zarówno dla graczy, pragnących pograć w realiach odmiennych od mainstreamowych systemów (wówczas - wydaje mi się - ograniczenie realiów nie jest aż tak bolesne), jak i dla mnie, piszącego na codzień wiele większy system.

Poza tym DC stanowi drobną część (niestety odciętą od reszty) wiele większego uniwersum, które tworzyłem ze znajomymi przez około roku, jednak koncepcja rozlazła się tak straszliwie, że usystematyzowanie jej i poskładanie we w miarę logiczną całość zajmie nam jeszcze sporo czasu.

Co do filmu - powstał w 1998 roku, jeżeli mówimy o tej samej produkcji :)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:08, 29 11 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Szabel, opanuj się... Szabel, opanuj się... Szabel, opanuj się... NA STOS!!! Mad

Człowieku - jesteś ofiarą manii P19. 19 stosuje się do ALTERNATYWNYCH gier, ale ktoś sobie ubzdurał, że się nadaje do wszystkiego opisał tak mainstreamowy system i teraz wszyscy tak robą.

Zapamiętaj: Every time you use Power19 for a mainstream game, god kills a child, a kitten, a bunny and a hacker.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:12, 29 11 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Cóż, skoro uważasz to za mainstream - ja Ci nie zabronię...

EDIT: wolałbym ujrzeć komentarze dotyczące treści, a nie formy. Poza tym, chyba lepsza jest przejrzysta niż wszystko w jednym worze?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:25, 29 11 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ekhm, jak chciałeś przejrzystości mogłeś podzielić tekst na fragmenty i dać im tytuły z powiększoną czcionką itp. A gra jest mainstreamowa - to ty nie wiesz co to jest prawdziwa inność. Jakkolwiek samej gry się nie czepiam - nie pasuje mi to, że użyłeś przy niej Power19, choć było ci całkowicie zbędne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:29, 29 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Szabel jest znany już ze swej krucjaty przeciw Power19. Mi tam to wisi. Jednak muszę przyznać, że taka forma opisu jest niewystarczająca. Za mało opowiada o samym systemie i jego założeniach a za dużo o rzeczach których tak na prawdę jeszcze system nie posiada. Więc prosiłbym dokładniej opisać ów świat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:30, 29 11 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Postaram się uzupełnić informacje na temat świata ASAP :) Musze tylko to wszystko poukładać w jakąś w miarę czytelną całość.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Omlet dnia 14:32, 29 11 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:31, 29 11 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Jagmin - ja nie mam krucjaty przeciw Power19. Mam krucjatę przeciwko jego zbędnemu nadużywaniu. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:35, 29 11 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Jestem stuprocentowo pewny, że gdybym nie użył P19 ktoś i tak chciałby bym opisał DC za jego pomocą - vide temat Solfara o Golem RPG...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:35, 29 11 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Omlet napisał:
Postaram się uzupełnić informacje na temat świata ASAP Smile Musze tylko to wszystko poukładać w jakąś w miarę czytelną całość.


Łączę sie z Tobą w bólu. Mam nadzieję, że Ci sie uda. Ja do tej pory nie potrafię logicznie opisać moich 3 światów. Dlatego cały czas czekam na wybawienie (współpracę).

A Power19 może i do czegoś się przydaje. Mi nie odpowiada. Za trudne są w nim pytania Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:37, 29 11 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Jagmin napisał:
Za trudne są w nim pytania Smile


Mi pomogła dziewczyna, a i tak trwało to trzy dni Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:52, 29 11 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Tja, i to już powinno zwrócić twą uwagę, że coś jest nie tak, że pod ten system niewiele to pomoże.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arx
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 7  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin