autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Arx Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 23:58, 17 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Tak jak obiecywałem wrzucam nieco obszerniejszy tekst o samym Mieście, stworzony wspólnymi siłami mej lubej i mymi. Sorry tez że piszę jeden pod drugim...

Trzy Wieże przyporządkowane aspektom siły czuwającej nad mieszkańcami miasta, górują nad innymi budynkami niknąc wśród ołowianych chmur które wiecznie przesłaniają niebo. Wszelkie wady lub uszkodzenia konstrukcji są na bieżąco naprawiane przez Budowniczych - pająkowatą zwinną maszynerię kierowaną bezpośrednio wolą Wież. Pozostała część metropolii to bryłowate toporne budynki wzniesione na szczątki poprzednich. Niektórzy członkowie Kast pracujących pod ziemią wiedzą, że pod ziemią, wiele dziesiątków metrów w dół ciągnie się podziemny kompleks ruin poprzednich form Miasta, konsekwentnie budowanych jedna na drugiej. Mówi się także, że metropolia powstała i rozrasta się według misternego planu, niczym pajęczyna tkana przez wolę bóstw – być może układ ulic, alejek, podziemnych tuneli, a nawet podziemnych ruin Dolnego Miasta ma służyć magazynowaniu energii kosmosu, jak utrzymuje tajemnicza sekta Mistyków.
Ściśnięte zabudowania poprzecinane są wąskimi i krętymi brukowanymi ulicami od których echem odbija się stukot masywnych końskich kopyt, strudzonych ciągnięciem wozów, i luksusowych dorożek, będących własnością zarządców Kast. Starodawne wagony z łomotem przetaczają się przez podziemia, ludzie przechadzają się w świetle nieustannie zapalonych latarni, rozświetlających półmrok zalegający w ciasnych przejściach i korytarzach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:43, 18 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Hmm, brzmi mhroczno, nie moja bajka, nie wypowiadam się, ale czy ten topic tak w ogóle nie powinien w Warsztacie być(tak mi się wydaje)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:54, 18 12 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Nie wiem czy powinno być w warsztacie czy nie, na początku ktoś twierdzi że nie, więc niech tu na razie zostanie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:48, 18 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Przedstawiona notka sugeruje, że będzie to gra o odkrywaniu jakichś tajemnic tego miasta. Gdyby tak było, to byłby to pomysł bardzo ciekawy - gra o odkrywaniu tajemnic danych miejsc byłaby dość uniwersalna, gdyby miała solidną mechanikę wspomagającą taki styl.

Jeśli natomiast ten opis to fragment settingu do normalnego, klasycznego RPG, to nie wiem, co mają tam robić bohaterowie. Wyjaśnisz?

Sugeruję się w moim rozumowaniu wyłącznie tym wpisem, bo wcześniejsze śledziłem zbyt dawno temu, więc wybacz ewentualne nieporozumienia, ale skoro to jest tekst "o samym mieście", to chyba mogę pytać co bohaterowie będą robić w owym "mieście".

Pozdrawiam,
jk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:38, 18 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Role bohaterów można przedstawić w sposób następujący:

Arrow Tak jak wspomniałeś, eksploracja Dolnego Miasta w poszukiwaniu zapomnianych artefaktów przeszłości (dlaczego zapomnianych? W skutek zawirowań w historii Miasta tak dawnej, że już niemal zapomnianej część wiedzy została utracona).
Arrow Scenariusze oparte na polityce, intrygach i takich tam Very Happy Nie dalej jak pokolenie wstecz przywódca jednej z kluczowych dla działania Kast został uznany za heretyka i stracony. Sytuacja prawie wymknęła się spod kontroli, Miastu groził rozłam, którego skutki groziły zagładą. Do dzisiejszego dnia cześć społeczeństwa jest poróżniona, a teorie głoszone przez heretyków wciąż pozostają żywe - szczególnie że wydaje się, iż ktoś zdaje się je podsycać...
Arrow Śledztwo. Ten typ rozgrywki może stanowić nawet wypadkową pierwszego i szczególnie drugiego, zresztą pierwsza testowa sesja była oparta właśnie na takim schemacie Very Happy

Jak już wspomniałem gracze wcielają się w przedstawicieli Zakonów sprawujących kontrolę nad Miastem, więc ich możliwości będą dość duże.

Cytat:
gdyby miała solidną mechanikę wspomagającą taki styl.


Co przez to rozumiesz, gdyż nie do końca pojąłem? IMO mechanika powinna stanowić metodę rozwiązywania sporów w momencie gdy decyzje MG i / lub graczy nie mogą być obiektywne. Jak byś to widział?

Co do działu w którym znajduje się ten topic - wspominałem na początku że jest to raczej prezentacja systemu, choć z przyjemnością wysłucham wszelkich uwag i konstruktywnej krytyki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:52, 18 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Co przez to rozumiesz, gdyż nie do końca pojąłem? IMO mechanika powinna stanowić metodę rozwiązywania sporów w momencie gdy decyzje MG i / lub graczy nie mogą być obiektywne. Jak byś to widział?

Ja to widzę, naturalnie, na sposób z lekka indie. Tego typu gry wychodzą poza obiektywne określanie danych faktów i wspomagają dany styl gry. Jeśli potrzeba Ci więcej informacji, to załóż oddzielny temat i chętnie ja, oraz inni użytkownicy, Ci odpowiemy.

Dalej - według mnie gra byłaby ciekawsza, gdyby grało się w nią przedstawicielami dolnych warstw społeczeństwa. Wówczas mógłbyś wprowadzić cyberpunkowe motywy do gry opartej przecież na uniwersum fantasy. A od tego już tylko krok do świetnych śledztw w klimacie Blade Runnera albo Johnnyego Mnemonica.

Rozumiem też, że chciałbyś zrobić z tego typową, klasyczną grę, w której da się robić wszystko: śledzić, walczyć, odkrywać tajemnicę, etc. Według mnie to błąd, ponieważ mamy do czynienia z wąskim przecież settingiem - tylko jedno miasto- , który na dłuższą metę na pewno zrobi się nudny. Może lepiej skoncentrować się na jednym temacie, np. odkrywanie tajemnic miasta i podarować sobie uniwersalność?

Pozdrawiam,
jk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:04, 18 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Być może masz rację co do konwencji grania, przy czym pytałem już o to kilka osób i wszystkie wolą uniwersalność Smile Ale z pewnością zapytam większą ilość Smile

Co do dolnych warstw społeczeństwa - na razie pozostanę przy "samej górze", być może jako dodatkowe opracuje zasady dotyczące nizin Wink Problem jednak jest taki, że społeczeństwo jest silnie podzielone i każdy ma w nim jakieś obowiązki (oczywiście nie 24/7, każdemu potrzebne jest wytchnienie), a freelancerzy / pariasi byliby niezbyt mile widziani przez "górę"... Poza tym zbyt by to mogło przypominać SLA Industries czy Cadwallon w założeniach drużyny - między innymi dlatego zdecydowałem się na postawienie na inny model bohatera / ekipy bohaterów.

Co do mechaniki wspierającej konwencję - założę osobny temat w Warsztacie, z przyjemnością wysłucham propozycji, mimo że ogólny engine (znaczy testy, mechanika starć i takie tam) mam już gotowy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:50, 19 12 2007
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Ciekawy pomysl. Pustkowie, podziemia i miasto - mozna sporo scenariuszy wymyslic na poczekaniu.
beacon napisał:
Dalej - według mnie gra byłaby ciekawsza, gdyby grało się w nią przedstawicielami dolnych warstw społeczeństwa.
Zgadzam sie z tym calkowicie. Nie lubie "szlachty" i, jako gracz, wolalbym miec wybor co do postaci, ktora bede gral.
Rozumiem ze bedzie albo odkrywanie tajemnic, albo intrygi polityczne, bo razem to mi nie pasuje.
Ogolnie fajne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:21, 19 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Oczywiście że albo intrygi albo eksploracja a nie wszystko wrzucone w jeden wór Wink
Co do wyboru postaci - będzie też opcja grania członkami kast, lecz podstawą będą Zakony - to trochę tak jak granie w Monastyr zwykłymi ludźmi...

Tak z innej beczki - system najprawdopodobniej będzie zwał się po prostu Arx (łac. twierdza etc.).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:11, 19 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Czyli zdecydowałeś się. Wink Gratuluje wyboru nazwy.

Co do propozycji kolegów to sie z nimi zgadzam. Jeżeli hermetyzujesz świat to czemu nie hermetyzować także pola gry? Mi gra tajemnic bardziej by sie podobała niż taka wolna amerykanka. Przecież nawet jeżeli ograniczysz się do tego to mam nadzieję, że potencjalnym MG nie zabraknie kreatywności by poprowadzić i inne wątki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:15, 19 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Tak, chyba jednak zostaniemy przy tej nazwie, nie ma co wymyślać drugiego członu na siłę Wink
Apropos hermetyzacji konwencji - nie wydaje mi się to dobrym pomysłem, właśnie ze względu na ograniczoną ilość pomysłów, na które może wpaść MG, nawet jeżeli podręcznik będzie zawierał sporo "smaczków", na podstawie których dałoby się oprzeć fabułę modułu.
Chociaż i tak podejrzewam że w większości drużyn skończy się na siekaninie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:46, 19 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





To po to wprowadź hermetyzacje wątku. Zwie sie to motywem przewodnim gry. Daj sugestię na odkrywanie tajemnic a siekanina zejdzie na drugi plan. Dobrym pomysłem jest także uszczegulnienie umiejętności poznawczych a uogólnienie bojowych. przez to postacie walczące będą w mniejszości. To chyba pomysł Szabela ale nie jestem pewien. Np. motywem L5K jest honor. Mimo, że każdy prawie jest wojownikiem to nie może od tak sobie wymachiwać kataną na prawo i lewo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:07, 19 12 2007
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jakbys robil jakas testowa sesje w Warszawie, lub okolicach, to daj znac Smile Chetnie bym w to zagral.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:11, 19 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Jagmin napisał:
Dobrym pomysłem jest także uszczegulnienie umiejętności poznawczych a uogólnienie bojowych. przez to postacie walczące będą w mniejszości. To chyba pomysł Szabela ale nie jestem pewien. Np. motywem L5K jest honor. Mimo, że każdy prawie jest wojownikiem to nie może od tak sobie wymachiwać kataną na prawo i lewo.


Tłumaczyłem Ci, że to jest idea z Gumshoe - mechaniki indie do śledztw. Na polterze masz gdzieś reckę Esoterrorists - na tej grze bazuje...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:36, 19 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





@ tecbug - z tym może być ciężko, chyba że na jakimś konwencie Wink

@ Szabel - mógłbyś podrzucić linka do tego tekstu? Z chęcią przeczytam a nie chce mi się przekopywać przez poltera...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arx
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 7  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin