autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Arx Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 22:02, 19 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Wchodzisz na google.pl i wpisujesz w wyszukiwarce: Esoterrorists recenzja site:rpg.polter.pl. Wyskoczy Ci [link widoczny dla zalogowanych]. A jej [link widoczny dla zalogowanych] to recka(pierwszy jest news o recce).

Google nie boli. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:29, 19 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Skoro, Omlet, wprowadzasz uściślenie bohaterów do szlachty, to co tam robią śledztwa? Szlachcic prędzej wynajmie sobie parobka-detektywa, żeby on za niego znalazł odpowiedzialnego za zamieszanie i go skreślił z listy obywateli miasta. To przeważnie szlachcie usługują archetypowi BG w typowych grach - zakapturzona postać w karczmie zleca... Wink

Śledztwa i odkrywanie tajemnic miasta dużo lepiej dają się eksplorować, kiedy bohaterami są przedstawiciele niższych warstw społeczeństwa.

Skoro i tak hermetyzujesz (szlachta) to rób to z głową Wink Bo granie szlachcicami sprawia, że wszystko robić będą gracze cudzymi rękoma i w grze nie ma w zasadzie szans na siekę, bo gracze wynajmą rębajłów do tego typu rzeczy. Generalnie szlachcic ma mniej do roboty w grach fantasy, gdzie m. in. się walczy.

W Monastyrze gra się szlachcicami, żeby dało się przeżywać ich zaszłe porażki. Tam ma to jakiś cel. U Ciebie tego celu nie widać, Omlecie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:34, 19 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Szlachty... skąd wyście to wzięli? Rzekłem jedynie że wyższą klasą społeczną...
Cytat:
2. Co robią postacie?
Gracze w większości przypadków wcielają się w postaci wysłanników trzech Zakonów, sprawujących władzę nad Miastem. Każdy Zakon przyporządkowany jednej z trzech Wież Bogów. Zadaniem graczy będzie kontrola sytuacji w metropolii – zarówno pod względem politycznym (mimo pozornego współgrania Kast nie jest tak idealnie, jak by mogło się z początku wydawać), jak i typowego wygrzewu (buntownicy, pariasi, niebezpieczeństwo z zewnątrz i z podziemi ciągnących się poniżej aglomeracji).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:40, 19 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





No jak wyższa, to bogatsza. Może nie szlachta, ale np. burżuazja. Niewiele to zmienia w kontekście metod rozwiązywania problemów przez owych Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:47, 19 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Zakony stanowią nadzór nad pracą Miasta, zasilaniem Wież, którym podlegają. Ich "bogactwo" to władza i możliwość kontroli. Nie są burżuazją...
Dlaczego granie zakonnikiem jest lepsze od zwykłego "śmiecia"?
Arrow Dostęp do zakazanych stref
Arrow Ich obowiązkiem jest dbanie o ład i porządek, gdy obowiązkiem mieszkańców jest praca Very Happy
Arrow Dostęp do lepszej technologii
Arrow Szacunek pozostałych mieszkańców
Arrow Lepsze wyszkolenie
Arrow Dostęp do wiedzy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:04, 19 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Właśnie ten dostęp do wszystkiego psuje według mnie rozgrywkę. Ale jak chcesz, ja swoje powiedziałem Wink Wolałbym grać w to przedstawicielami niższych klas i wyłamywać się z porządku kastowego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:06, 19 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





SLA Industries - tam startujesz od zera albo prawie zera. Po co powielać schematy?
Mimo wszystko pozostanę przy Zakonach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:32, 19 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Rany, powielać schematy... to nie jest powielanie schematów, tylko kreowanie podejścia do świata gry. Zwłaszcza, że AFAIK sla jest cyberpunkowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:53, 19 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Jeśli tak to nazwać to mam inne podejście do świata gry Wink
Pytałem sporą ilość osób, z różnym stażem, grających w różne gry, i nikomu taka pozycja bohatera nie przeszkadzała.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:06, 20 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Twoja gra, ja się już chowam w kącie Wink

Być może próbowałem przepchnąć swoje preferencje Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:38, 20 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





[link widoczny dla zalogowanych]

Chociaż IMO wyszły jeszcze trochę zbyt cyberpunkowe zbyt skomplikowane Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:25, 21 12 2007
Hastour
przybysz

 
Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Wiecie? Nie rozumiem tylko wszechogarniajacej niecheci do wygrzewu. Gram w RPG od ponad 10 lat. MAm za soba ZC, CP2020, WoD, Neuroshime, GS, L5K nawet KC, a i tak "zyje" w swiecie WArhammera. Tego starego, w miekkiej oprawie...

I wiecie co? Dajcie mi wiaderko amunicji, ciezka zbroje bojowa i ogromna spluwe. Ludzie dajcie mi wreszcie spokojnie wyjsc w tym na miasto i zrobic porzadek z otoczeniem.

Chce czuc w ustach krew, niech za podklad dzwiekowy sluzyc bedzie terkot karabinow maszynowych. Chce czuc stal w dloniach. Bo przeciez w tym tkwi radosc gry w klimacie cyberpunka. Wtedy dopiero mozna docenic chwile spokoju, muzyke w ulubionym klubie nocnym i zapach perfum przychylnej dziwki z mieszkania obok. A zagadki? W sumie czemu nie.. Lubie zagadki. Ile razy wystrzelilem? Czy w bebenku zostala mi jeszcze jedna kula?
Do U feel lucky? Punk?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:37, 21 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





1) Po części masz rację - czasem jest tak że pada hasło "dobra, dziś gramy w splattera". I się zaczyna - fabuła szczątkowa (bywało mielenie w kółko jednego i tego samego napadu na bank, bywał wietnam, bywało AvP czy nawet Doom), wypruwanie flaków, wrzaski, krew, rozpryskujaca sie tkanka mózgowa etc etc. I ludziki się dobrze bawią (ci którzy nie przepadają za krwią i brutalnością i tak z nami nie grają Very Happy). Ale wiadomo, człek nie wąpierz i samą krwią żyć nie będzie - przynajmniej nie przez zbyt długo...
2) Może lepiej by było wydzielić z tego osobny temat, zanim mi się total offtop zrobi? No i dział by trza zmienić wtedy... IMO kasować nie ma co, bo może się zrobić ciekawa dyskusja ("normalni vs psychole" or sth :F)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 03:14, 21 12 2007
Hastour
przybysz

 
Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Wlasnie o to chodzi, ze nie liczy sie to, albo to. Dzieki wygrzewowi, mimo wszystko pieknie mozna zbudowac, na zasadzie kontrastu prawdziwy klimat. Gra bardziej boli. ALe gracze bardziej doceniaja bezpieczne schronienie. Wlasny kacik. Choc namiastke stabilizacji. Bo wyslannicy 3 wiez, tez beda mieli prywatne zycie, prawda?

Wiem jedno. Ja chce w to zagrac! :]

Swoja droga podobny problem, widzialem juz w Wilkolaku. W zasadzie jesli jest sie 3 metrowa, poltonowa, kupa miesni, zebow, pazurow, w dodatku irracjonalnie odporna na zranieina... To ilu was polegaloby na zdolnosci negocjacyjnych? Czy jest jakikolwiek racjonalny powod, dla ktorego utrudniac sobie zycie i nie zalatwiac wszystkiego najprosciej?

No i to tworzy niesamowite pole do popisu dla Misia Gry. BO nie jest sztuka oslabic gracza. Sztuka jest go maksymalnie dopakowac pod niektorymi wzgledami. (chocby militarnie) A pozniej perfidnie uniemozliwic mu wykorzystanie tych zdolnosci. Zmuszic do myslenia, samodzielnego i kreatywnego wykorzystywania wszystkich atutow jego postaci. No i najwazniejsze, mimo wszzystko zawsze pozostawic mozliwosc wyciagniecia spluwy. W koncu jak gracz ja ma, to po to by sie nia bawic, prawda?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:59, 21 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Oczywiście że Zakonnicy posiadają życie prywatne czy czas dla siebie Smile
Co do blokowania gracza przez MG - i tak i nie. Owszem, zmuszenie do myślenia ma swoje oczywiste plusy (gdy graliśmy w napady na bank sprawa była prosta - myślałeś logicznie i planowałeś albo ginąłeś - wszyscy wiedzieli o co chodzi), lecz nie w każdym przypadku - czasem ktoś może po prostu nie mieć ochoty na sesję na której "cisnienie" wzrosło powyżej normy Wink Poza tym trzeba dać graczom możliwość poużywaniu swoich umek czy innych atutów - w końcu chodzi tu o dobrą zabawę, więc czynienie z np. uczonego wojownika na siłę nie sprawdzi się, gdyż najprawdopodobniej gracz właśnie uczonym chciał zagrać (no, chyba że ma coś z makówą lub profki są losowane, czego nie trawię).
Co do możliwości wyciągnięcia gana zawsze i wszędzie - tak, ale nie należy zapominać o konsekwencjach swojego czynu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arx
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 4 z 7  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin