autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Ucieczka z zamku
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ucieczka z zamku
PostWysłany: 19:52, 07 07 2008
Antagonista
zerkający na systemy

 
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Czyli bardzo prosty RPG, którego po prostu opiszę na forum bo nie zasługuje na PBF'a. Robiony dla czystej rozrywki, jednostrzałowiec, z bardzo prostą i naiwną mechaniką, która jest jednak bardzo modyfikowalna i łatwa w obsłudze. Potrzeba dość kreatywnego MG, by utarte rozwiązania się nie znudziły.

1. Konwencja

Chciałem zrobić lekką i przyjemną, prostą i krótką grę RPG, bardzo narracyjną, z mała ilością mechaniki która pojawia się raczej gościnnie. Gra opowiada o przygodzie śmiałka bądź śmiałków - można ich stworzyć na podstawie jednej z czterech klas - wojownika, czarodzieja, kapłana i złodzieja. Nie wykluczam jednak możliwości poprowadzenia całej drużyny przez jedną postać. Ta oto drużyna/śmiałek podczas szukania przygód zabłąkali się do tajemniczego, opuszczonego zamku, w którym rządzi bestia... Smok, wampir czy lisz - to zależy od MP.

2. Akcja i mechanika


Zasadniczo rozpoczynamy od wprowadzenia - MG opisuje graczom zamek, hol wejściowy etc. Może zechcą odpocząć? Zjeść coś? Przespać się? Nie ma problemu. Jednak w pewnym momencie COŚ zaczyna ich ścigać - trafiają do głębszej części lochu i tu zaczyna się zabawa. Ich celem jest ucieczka - o zabiciu potwora nie ma mowy, bo jest bardzo potężny i zamiata drużynę w kilka rund. Ano właśnie - akcja dzieje się w rundach. Pierwsza runda rozpoczyna się rzutem na Szczęście - jest to jedyny współczynnik w grze. Jest 50%, że uda się uniknąć potwora, czyli zmylić go i sprawić, by podążył innym korytarzem. Rzut wykonuje MG, ubarwiając go opisami:

"Czujecie już na karku cuchnący oddech bestii, słyszycie jej chrapliwy oddech i wiecie, że niedługo Was dopadnie, zabije w tej ciemnej dziurze..."

Wybierają więc kierunek (jeżeli korytarz rozwidla się), lub wybierają akcję (jeżeli w pomieszczeniu coś jest, np. staw). Potem zaczyna się runda bestii - wykonuje ona przeciwstawny rzut na Szczęście (musi jej wypaść mniej niż 50), jeżeli uda się - podąża za drużyną/udaje jej się pokonać przeszkody, jeżeli nie - drużyna zbiegła i ucieka innym korytarzem. Drużyna jednak nadal co rundę wykonuje test Szczęścia, by nadal uciekać przed bestią, która w przypadku ich porażki lub swego sukcesu znów trafi na trop śmiałków. Widać więc, że gra stawia na akcję, przemyślane ruchy śmiałków i łut szczęścia.

3. Walka

W szczególnym przypadku gdy trzy razy pod rząd drużynie nie uda się zbiec, następuje runda walki, którą rozpoczyna bestia. Bestia ma zazwyczaj dużo punktów wytrzymałości - od 500 w przypadku lisza do 1000 w przypadku smoka. Śmiałkowie mają następującą liczbę punktów życia - 40 w przypadku wojownika, 30 w przypadku kapłana, 20 w przypadku złodzieja i 10 w przypadku maga. Każda postać rzuca na Szczęście by określić czy trafiła, potem zaś na 1k6 by określić liczbę zadanych obrażeń. Każda postać posiada też atak specjalny który może wykorzystać raz na 10 tur (niezależnie czy to runda ucieczki, czy walki) - wojownik posiada Cios w Kolano (unieruchamia przeciwnika na jedną rundę), kapłan Oczyszczający Płomień (zadaje 1k6 bestii lub leczy 1k6 sojusznikowi), złodziej Podstępny Atak (zwód zadaje 1k6 obrażeń i daje 75% Szczęścia przy następnym ataku) a czarodziej Kulę Ognia (podpalenie - 2k6 obrażeń dla bestii, 35% szans, że jeden z członków drużyny zostanie podpalony). Bestie mają różne umiejętności specjalne. Runda walki kończy się po wymianie ciosów przez antagonistów, po czym następuje zwyczajna runda ucieczki.

4. Przeszkody

Na drodze mogą pojawiać się przeszkody - pułapki, wilcze doły, poplecznicy bestii/niewolnicy, przepaście, potężne rozwidlenia (6 ścieżek), jeziora, podziemne rzeki, wielkie hole etc. etc. Każda z tych rzeczy jest losowana co dwie rundy i jest 25% szans, że wystąpi - wybór należy do GM.

Coś na koniec - to tylko jednostrzałowiec, raczej nie zajmie graczy na dłuższe sesje, jednak można do niego wracać raz na tydzień czy miesiąc, jeżeli MG przygotuje bestię i nowe przeszkody. Nie wykluczam w przyszłości wprowadzenia ras czy innych udogodnień dla graczy, np. zdobycznej broni czy nowych ataków specjalnych. Na razie czekam na opinię Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:18, 07 07 2008
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Jednostrzałowiec, ale wydaje mi się, że takie coś można wcisnąć do większości systemów heroic fantasy, zwłaszcza D&D. Wink I wygląda to strasznie schematycznie.

A gdyby tak odwrócić role? Ja bym pomysł oparł o komputerowe Dungeon Keeper. Gracze tworzyliby w takich Fortecach Zła grupę bestii bądź po prostu władców zła (drużyna ghouli, demonów czy czegoś tam) i ich zadaniem byłoby pokonywanie rajdów paladynów, inkwizytorów, którzy chcą zniszczyć nas i naszą fortecę i szerzyć dobro na świecie. Wink I rycerzyki pakują się do naszego zamczyska. Przeciwnik nie jest taki prosty, więc sukces leży w dobrze przygotowanych pułapkach, odpowiednich akcjach naszych sługusów-gremlinów, a walkę bezpośrednią z BG-demonami zrobić ostatecznością.

Myślę, że taka poprawka wniosłaby sporo więcej do tego pomysłu. Zabawa w przygotowywanie zapułapkowanej fortecy i lochów, odpowiednie taktyki i zagrania wobec różnych i specyficznych rodzajów wojsk, czy innych tam kapłanów może przynieść wiele satysfakcji. Można też wprowadzić różne fazy gry jak powstrzymywanie wroga lub jego ucieczka i pościg właśnie.

I spora dawka (czarnego) humoru do tego. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:50, 07 07 2008
Antagonista
zerkający na systemy

 
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cóż, taka konwencja... Proste, szybkie, schematyczne. Myślałem nad napisaniem dłuższej wersji i również myślałem nad rolą bestii i możliwością wcielenia się w drugą stronę - dlatego jest smok, wampir, lisz i upiór Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:32, 11 07 2008
kellanved
zerkający na systemy

 
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: tychy





Z tego taka fajna planszówka raczej jest niż erpeg ^^


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ucieczka z zamku
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin