autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Wirus- RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 08:44, 15 12 2006
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Na 100% będzie przygotowana do druku. I na pewno też wydrukujemy i przygotujemy kilka egzemplarzy swoim kosztem. A jako, że chcąc nie chcąc do drkuarni też daje pdf'a to i takowy powstanie. Nie wiem czy to normalna autorka, chcę ją, że tak powiem wyczerpać. Nie lubię krótkich form. Aktualnie tekstów mamy na ok 100 stron. Z grafiką i jakimiś dtp'owymi uroczkami trochę więcej wyjdzie. Plus mechanika. Ciągle jej nie mamy, to nie jest moja domena, wiem że w przypadku gry jest to ważne ale ... Smile no właśnie, nie jestem w stanie jej zrobić tak aby być zadowolonym.

A jeszcze co do "normalnej autorki" i pdf'a, część ekwipunku robimy w 3d i zastanawiałem się kiedyś nad osadzeniem takich obiektów w acrobat3d. Ale to już specjalnie na poczet prezentacji internetowej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:48, 20 12 2006
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Mam jedno pytanie. Świat troszkę znacie, połączenie fantasy, heroic, cyberpunku i pewnie jeszcze czegoś. Nie mam mechaniki, świat testujemy grając bez niej, ale to oczywiście nie to samo, czuc niedopracowanie. Powiedzcie czy FATE się tu nada? Czy lepiej męczyc się nad czymś własnym?. A może ktoś podaruje wirusowi mechanikę? Chodzi mi tylko o zasady, wszsytkie teksty czy co tam będzie potrzebne mogę opisac. W razie czego chętnie pomogę w innym projekcie -pisanie, dtp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:29, 20 12 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cóż, najpierw musisz jasno określić co chcesz w mechanice osiągnąć. Klasy, profesje, freeform, wielkie listy umiejętności, czy zawężenie do maximum. Pogłębienie czy ekspresowa kreacja postaci. Filmowość, dark, kule zabijają szybko, albo może otrzepywanie się z ran? Jak to wszystko opiszesz to mogę Ci coś poradzić, albo spróbować Ci pomóc. Bez tego robiłbym na ślepo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:22, 20 12 2006
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Tu po raz pierwszy napisałem cokolwiek o mechanice do Wirusa. Może trochę to rozjaśni sytuacje.
Naprawdę mechanika dla mnie była zawsze czymś mocno na dalszym planie. Zadajesz bardzo trudne pytania. Nie bardzo wiem co tu pasuje, co bym chciał osiągnąć. Przyjmę chętnie każdą propozycje. Chciałbym aby gracze mieli możliwość ingerowania w testy, właśnie poprzez los czy decyzje. Chodzi mi o to, że świat jest ciężki, ludzie poza schronieniami walczą na codzień z wieloma przeciwnościami, pojawiają się elementy heroicznych czynów, walka o życie osady, niewolnik walczący o wolność itd. W codziennym uzyciu są sterydy, chemia. Dostęone są też protezy, mechaniczne części biotechnika. A do tego co jest chyba sporym problemem mechanika musi się nadawać do gry w trzech światach bo mamy tu właśnie tyle światów. Po pierwsze sterylnie zamknięte Schronienia, po drugie rozbitkowie ludzcy, śmieci żyjący poza schronieniami, w starych miastach, osadach, lasach i po trzecie zieloni, tworzący społeczności oparte na modyfikacjach genetycznych, usprawnieniach biologicznych itp.

Co do klas. Powiem tak, opisałem sporo archetypów postaci. Jak choćby Śmieciarz. Ale nie wiem jak to powinno być w mechanice uwzględnione. Byłbym za tym aby klasa nie ograniczała postaci, to ma być coś co pokazuje kim postać jest albo była, to raczej zawód.

Co do umiejętności, to myślałem nad szkoleniami. Zależy mi nad tym, żeby były ogólne i specjalizacje. Ogólna to wysportowanie, jak wysportowanie osiągnie poziom 3 to można się uczyć specjalizacji np; wspinaczka.

Tak filmowość bardzo mi pasuje. Lubie myśleć o rpg jak o ciągu scenek, a te scenki opierają się na filmach. Człowiek wspólczesny to telewizja, można to wykorzystać trafiając do graczy właśnie przez zakodowane w ich głowach stereotypy czyli np sceny filmowe. Przez filmowość rozumiem lekkie odejście od realizmu, możliwość dokonywanie rzeczy "mniej mozliwych".

Kule zabijają szybko, ale potrzebne by było uwzględnienie owej determinacji. Tak aby upór, może emocje pozwalały więcej zdziałać.

Nie wiem co znaczy "dark", to jest na pewno dark ale w aspekcie mechaniki tego nie rozumiem.

A tu tekst na temat cech, nic z tego nie musi być. Po prostu kiedyś się wziąłem i je opisałem. Nie koniecznie zastanawiając się nad ich dalszym wykorzystaniem.

Cytat:
Cechy

Cechy pełnią główną rolę w określaniu postaci. Swoimi wartościami pokazują fizyczny i psychiczny obraz bohatera. Tworzą pierwszy i najbardziej ogólny obraz bohatera. Mają wpływ na większość akcji. Są podstawą w rozwoju.
Ramy poziomów cech dotyczą człowieka, starają się objąć cały przekrój populacji. Jednak nie uwzględniają zmian genetycznych, przeszczepów czy chemii. Tak więc możliwe jest przekraczanie narzuconych tu maksimów. Jednak takie sytuacje oznaczają, że nie mamy już do czynienia z człowiekiem.

Przyjmują wartość z przedziału od 0 do 6. Oczywiście wartość zero oznacza całkowite upośledzenie. Niektóre cechy stanowią podstawę do wyliczenia cech pomniejszych. Jest tak w przypadku zmysłów.

Budowa
Cecha określająca fizyczną budowę człowieka. Oznacza zarówno wygląd ciała jak i siłę fizyczną postaci. Ma wpływ na Energię postaci. Pełny obraz fizyczny tworzy w połączeniu ze Sprawnością.

0 – krańcowa anoreksja lub stan głębokiego rozkładu
1 – chudy, wątły, chorowity
2 – przy kości, zdrowy
3 – przeciętniak, siła i kondycja w normie
4 – dobrze zbudowany, początkujący atleta
5 – kulturysta, siłacz
6 – kolos

Sprawność

-chciałeś mnie zatrzymać? Trzeba było gwoździ użyć…

Cecha określająca zręczność postaci. Koordynację ruchową jak i zdolności manualne. Na Sprawność wpływają okresowo syntetyczne hormony i niektóre narkotyki. Obniżają ją rany.

0 – pierwsza grupa inwalidzka
1 – grawitacja to twój wróg
2 – oferma choć z możliwościami, większość odruchów w porządku
3 – przeciętniak, wszelkie ruchy w normie
4 – szybki, sprawny, pełen gracji
5 – kocie ruchy i precyzyjne manipulacje to codzienność
6 – Houdini

Horoskop (Budowa a Sprawność)
Połączenie tych dwóch cech tworzy fizyczny obraz postaci. Obie cechy się uzupełniają i wzajemnie określają. Jak i w innych przypadkach nie jest to pełny obraz człowieka, dopiero uwzględnienie wszystkich cech utworzy pełen obraz.

Niska Budowa + Niska Sprawność: Chudy oferma, bez szans na przeżycie, etnologiczna zagadka. Człowiek z takimi cechami jest albo chory, albo jego stan wnika z całkiem innego podejścia do życia. Osobę tą charakteryzuje niska kondycja i podatność na zmęczenie.

Wysoka Budowa + Niska Sprawność: Osoba dużej postury ale powolnych ruchów. Często osoba otyła, dysponująca masą ale z brakami w szybkich ruchach. Jeśli osoba nie jest otyła to tego typu układ cech może oznaczać kalectwo. Innym wytłumaczeniem może być sztuczny rozwój masy mięśniowej. Sterydy i inne usprawniacze podnoszą masę ciała ale nie zmieniają sprawności organizmu.

Niska Budowa + Wysoka Sprawność: Osoba zdolna do niesamowitych ruchów, sprawna manualnie albo ruchowo. Nie koniecznie odporna na uszkodzenia ciała ale potrafiąca unikać zagrożeń. Bruce Lee

Wysoka Budowa + Wysoka Sprawność: Osoba wielkiej postury poruszająca się jak kot. To coś jak wściekły niedźwiedź, nie dość, że szybko biega to jeszcze na drzewa włazi. Conan, albo zawodnik sumo.

Determinacja

-Sprawdzasz mój charakter? Moją determinację? Tam gdzie ty kończysz ja dopiero zaczynam.

Wysoka wartość cechy Determinacja wskazuje na wielki upór postaci. Im większa Determinacja tym więcej zawziętości wypełnia wszelkie działania bohatera. Staje się tak uparty, że często nie widzi negatywnych następstw swych działań. Z nożem w brzuchu, zaciśnie zęby i z furią skoczy na wroga.
Nie oznacza to, że determinacja to głupota. To po prostu pasja w działaniu. Dzięki niej postać wie czego chce i zrobi wszystko by cel ten osiągnąć.

Determinacja wpływa na ilość posiadanych Punktów decyzji (uporu?). Im wyższa, tym ilość punktów większa. Jakość PD ustala się na podczas tworzenia postaci. I jest ona uzależniona od Świadomości (mniej lub bardziej szalone działania – Świadomość może nadawać im bardziej skuteczne elementy) i Wydolności (mniejszy lub większy koszt PD w Energii)

Determinację podnoszą narkotyki, feromony. Emocje typu Smutek, albo głód narkotykowy obniżają Determinację (podobnie jak i Świadomość)

0 – roślinka
1 – zobojętniały, niechętny
2 – często zmienia zdanie, nie odporny psychicznie
3 – neutralnie nastawiony do życia, bez problemów emocjonalnych
4 – pełen wiary w cel, określony osobowościowo
5 – niezłomna wola i upór
6 – przeszkody to bajki


Świadomość

-Powinieneś wiedzieć, że jak ja się zakładam to nie po to aby przegrać

Trzeźwość, przytomność umysłu. Kontrola i siła umysłu, wiedza i poznanie swojego ducha i ciała, odporność psychiczna. Świadomość określa też kontrolę nad ciałem i nad umysłem. Podnoszą ją niektóre narkotyki, wyostrzają zdolności poznawcze. Większość narkotyków obniża Świadomość. Negatywnie wpływają na nią emocje. Im wyższa Świadomość tym większy wpływ bohatera na swój los, choć jest to mocno uzależnione od Determinacji. Razem z determinacją ustala liczbę kamieni. Jest też w pewnym stopniu wyznacznikiem szybkości reakcji. Bohater spada, zaskoczyło go to zdarzenie i teraz od jego Świadomości zależy jak szybko znajdzie zaczepienie, lub w ogóle o tym pomyśli.

Horoskop (Determinacja a Świadomość)
Te dwie cechy prawie zawsze się uzupełniają. Można na ich podstawie z grubsza określić postać. Nie jest to określenie pełne. Dopiero zawarcie wszystkich cech pozwala stworzyć pełny obraz postaci.

Wysoka Determinacja + Niska Świadomość: człowiek szalony, uparty, nastawiony na osiągnięcie celu. W połączeniu z wysokimi Emocjami otrzymamy Choleryka, postać wpadającą w gniew z którego tylko osiągnięty cel może ją wyrwać. A. Lepper

Niska Determinacja + Wysoka Świadomość: człowiek działający konkretnie, ale krótko. Zapał szybko mija, często zmienia decyzje. Bywa przekupny, logicznie wybiera to co bardziej opłacalne. Czasami człowiek z aspiracjami ale bez siły do ich realizacji.

Niska Determinacja + Niska Świadomość: człowiek żyjący z dnia na dzień, bez planów bez celu. Nie wie czego chce, a jak już coś wymyśli to nie wie jak to osiągnąć. Człowiek wegetujący, unikający przygody. Każdy z 1984 Orwella

Wysoka Determinacja + Wysoka Świadomość: w wielkim skrócie to psychopata. Ustawiony na konkretny cel i systematycznie go realizujący. Upór i szczegółowe planowanie tworzą pedanta zdolnego zaplanować i zrealizować wszystko. W takiej parze bardzo ważną rolę pełni parametr Emocje. Zależnie od ich poziomu działania tego człowieka będą się znacząco różniły. Na pewno będzie to człowiek potrafiący walczyć o swoje życie. Dr Hanibal Lecter

0 – nie wie kim ani czym jest
1 – lekki przygłup, powolny decyzyjnie
2 – niezbyt lotny ale reakcjami w normie
3 – normalny poziom umysłu i reakcji
4 – wysoka kontrola umysłu i ciała.
5 – pełna świadomość sytuacji, losu, ciała
6 – kandydat na Supera

Zmysły

Czułość i sprawność zmysłów postaci. Im większa wartość tym jakość zmysłów jest większa. Lepszy wzrok, lepszy słuch bardziej czułe palce. Jednocześnie wysoka wartość Zmysłów czyni postać bardziej wrażliwą.
Niska wartość oznacza upośledzenie zmysłów.

0 – brak kontaktu, ani be ani me
1 – otępiały, przynajmniej jeden zmysł niesprawny
2 – Wszystkie zmysły działają, ale licho jak diabli
3 – Wszystkie zmysły na normalnym, przeciętnym poziomie
4 – Czujny obserwator, zmysły dobrze rozwinięte, nieuszkodzone
5 – Przynajmniej jeden ze zmysłów wyróżnia się szczególnym rozwojem. Wnikliwy i czujny. Lekko przeczulony
6 – Mocno rozwinięte wszystkie zmysły. Szmery bywają za głośne, światło za jasne a zupa za słona. Szósty zmysł.

Cecha Zmysły jest podstawą do wyliczenia wartości poszczególnych zmysłów.

Wzrok
Słuch
Powonienie
Dotyk

Liczba punktów do rozdania na poszczególne zmysły wylicza się mnożąc wartość Zmysłów x 4 (czyli ilość zmysłów)-1 (albo - poziom Zmysłów czyli zmysły x 3). Punkty mogą zostać dowolnie rozdzielone pomiędzy zmysły.

Przykład: Bohater z jakiegoś powodu na cechę Zmysły przeznaczył tylko jeden punkt. Daje mu to do rozdania na poszczególne zmysły 3 punkty (4-1). Jak by się nie starał zawsze jeden zmysł wyjdzie mu niesprawny. I nagle okazuje się, Maria Rzeźnik jest głuchy jak pień.

Poziomy zmysłów

Wzrok

0- ślepy
1- kret też podobno widzi, tak ludzie mówią.
2- coś widzi, często domyśla się co.
3- wzrok w normie
4- czyta małe literki bez mrużenia oczu.
5- sokole oko, wzrok mocno rozwinięty
6- nadwzroczność, ostre światło sprawia ból.

Emocje
Równowaga emocjonalna postaci, jej odporność na zmienne bodźce, stabilność uczuciowa. Emocje określają jak bardzo postać odczuwa i jak łatwo wpada w dany stan emocjonalny. Wysokie Emocje pozwalają zrozumieć drugiego człowieka, wczuć się w sytuację innych, sprawniej działać w grupie. Zakładamy, że jeśli postać jest podatna na uczucie typu miłość równie łatwo wpadnie w gniew. Na emocje ogromny wpływ mają wszelkiego rodzaju używki i chemiczne usprawniacze. Emocje są cechą mocno ludzką. Niska albo zerowa wartość tego parametru może oznaczać utratę człowieczeństwa, na przykład poprzez stosowanie zbyt wielu protez.

0- upośledzenie emocjonalne, nic nie czuje
1- flegmatyk, nic go rusza.
2- emocjonalny noworodek, czasami coś czuje, czasami się zdenerwuje
3- emocje na standardowym ludzkim poziomie
4- sangwinik, pobudzony, występują zmiany nastroju, rzadko skrajne
5- choleryk, gwałtownie wpada w emocje, łatwo je odczuwa
6- empatia, odczuwa i domyśla się co czują inni


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:53, 20 12 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





No niestety, z czymś takim Ci nie pomogę. Chcesz kompletnych reguł w skomplikowanym zestawie, a to ogrom roboty. Co Ci mogę zaproponować, co moim zdaniem dobrze się sprawdzi:

Risus - tu nawet mogę Ci opracować całość. Mechanika, gdzie wybiera się tak zwane "klisze", pod które nadaje się kostki. Nie jest realistyczna, jest prosta i podkreśla element historii postaci conieco. Darmowa i można na niej robić gry (z komercyjnymi to jakoś inaczej, ale to chyba mniej ważne). Jeśli chcesz ściągnąć polskie tłumaczenie, to znajdziesz je w [link widoczny dla zalogowanych] dziale, drugie od dołu. Polecam! Aczkolwiek jest bardzo, bardzo prosta.

FATE - daje duże pole do manewrowania, bo gracze mogą w tej mechanice wpływać na wydarzenia z roli lekko podobnej do MG - mogą stwierdzać fakty ze świata gry, na przykład że w domu za rogiem mieszka bankier, etc. Do tego daje sporą dozę filmowości i można ją przystosować do w zasadzie czegokolwiek chcesz. Darmowa, tłumaczenie znajduje się [link widoczny dla zalogowanych]. Osobiście polecam, aczkolwiek ta mechanika nie tylko rozstrzyga sytuacje wątpliwe, ale również pomaga kreować otoczenie bohaterów graczy - jak pisałem wcześniej.

Q10 - tu chyba najwięcej powie Ci Craven. Uniwersalna (podobno) mechanika zerżnięta z L5K i 7th Sea z pakietem możliwych modyfikacji. Sam nie polecam - nie lubię dice pool, ale cóż, co kto lubi.


Możesz też pisać własną mechanikę, ale jak sądzę po Twoim stosunku do systemu mechanicznego to nie jest najlepsze wyjście, bo nie masz w tym wprawy i niezbędnej wiedzy. Niemniej życzę powodzenia jeśli wybierzesz tą opcję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:34, 20 12 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Po pierwsze - bardzo fajnie przemyślane pomyślane cechy.

Co mogę o Q10 powiedzieć. Lubię ją. Masa możliwości modyfikowania rzutów, dobrze zgrywający się mechanizm umiejętności i cech, łatwo dodawać elementy sprzyjające konwencji, dla wielu ludzi jest łatwiejsza jako podobna do L5K/7thSea, świetny system podbić, masa opcji - cechy z ras, profesji, specjalizacje do umiejętności... Może być wszystko czego zapragniesz, ale jednocześnie możesz wcale nie korzystać z tych dodatków i jechać na "białym" Q10, bardzo uproszczonym i prostym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:37, 21 12 2006
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cechy dobrałem tak aby opisywały człowieka, tak nie koniecznie w sensie "growym". Bardziej na realności mi zależało. No i niestety nie ma to związku z mechaniką, poza jakimiś próbami -dawnymi i nie ciekawymi Smile.

A powiedzcie, którą z tych mechanik łatwiej do takiego świata zaadaptuje? Nie uchylam się przed pracą ale żeby to za skomplikowane nie było.

Macie jakiś pomysł na zróżnicowanie mechaniki dla poszczególnych "ras"? Gra Kretem i Zielonym mocno się różni. Krete to po prostu człowiek, techniczny ale człowiek, a Zielony ze zmodyfikowanymi organami to już spora różnica. Jak to objąc, jak się za ten element zabrac?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:40, 21 12 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Kiedyś był plan takiego RPGa, gdzie każda rasa miała mieć własne cechy, jednakże, choć rozwiązanie skomentowano jako ciekawe, to ludzie jednoznacznie stwierdzili - zbytnie zamieszanie, nikt nie chce się uczyć odrębnej mechaniki dla każdej rasy itd. Dlatego tu zalecałbym ostrożność.
Przemyśleć czym się różnią odpowiednie rasy i dać odpowiednie wady/zalety zdolności specjalne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:36, 12 01 2007
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Powstała mechanika, zajrzyjcie proszę na forum wirusa i do działu mechanika. Trochę podobne do gurpsa (kupowanie za punkty) trochę innych pomysłów. Spójrzcie na kartę postaci, na dole jest coś takiego jak Usprawnienia - Cechy - Zmiany. Zewnętrzni wszystko kupują za standardową cenę, Krety mają tańsze usprawnienia droższe zmiany. Zieloni odwrotnie. Pod spodem na karcie, będzie graficzny "miernik", więcej zmian przeciąga człowieka w stronę hybrydy biologicznej, usprawnienia w stronę hybrydy mechanicznej. Ma to oczywiście konsekwencję. Zerknijcie też do pliku excela w dziale Mechanika i oceńcie czy wszystko jest wg. was wyważone.
[link widoczny dla zalogowanych] - Przepraszam, za takie przedstawienie tematu ale nie chcę zajmować się porządkowaniem materiału zanim wszystko nie będzie w miare jasne i poukładane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:49, 12 01 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Niestety forum wymaga rejestracji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:27, 17 01 2007
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Wiem, że nie jest to nic przełomowego, ale opinie się przydadzą. Za co powinienem się zabrać, co opisać, chce mieć tą część za sobą. Podział na: usprawnienia - cechy - zmiany jest tu chyba najważniejszy. Cechy to opis standardowego człowieka typu zdolny ale leniwy natomiast dwie pozostałe rzeczy to odejście w strone techniki lub biologii. Oba warianty chciałbym aby były różnie dostęone dla danych grup i różnie wpływały na takie rzeczy jak emocje (czyli po części człowieczeństwo).
Testy są standardowe, najprostsze co mi do głowy przyszło: cecha+szkolenie+upór - stopień trudności to próg jakiego nie przekracza k10. Rzuca się dwiema k10 druga oznacza stopień sukcesu lub porażki.
Wyrzucenie na kostce szczęścia -tej drugiej- wyniku =10 wymusza dalszy rzut i daje to dodatkową akcje (ale związaną z działaniem), kolejny rzut jest powtarzany jeśli wypadnie 9,10 - chodzi o to, że jesli ktoś ma szczęście to lawinowo mu ono postepuję podobnie jak pech (jak mieć pecha to na cały dzień) wyrzucenie 1 na kostce szczęścia niweluje przerzut.
No właśnie plącze się lekko stąd apel, pomocy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:03, 21 01 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Zerknąłem na forum i kilka wrażeń :

1. Czemu nie rozdzielić punktów na dwie pule, dla atrybutów i szkoleń ?
a) W systemach z "punktowym" tworzeniem postaci, nawiększe bugi wyłażą właśnie przy kombinacjach z kosztem atrybutu.
b) Odpada konieczność "wyważania" kosztów atrybutów w stosunku do szkoleń.
c) Uprości to tworzenie postaci, bo póki co trzeba się namachać matematyką (no i arkusz kalkulacyjny nie bedzie potrzebny do "szybkiego" tworzenia postaci Wink ).

2. Zalety i wady (czy jak to się tam nazywa) wcale nie muszą być maksymalnie zbalansowane. Wystarczy by nie było takich, które są "konieczne" dla postaci.

3. Na oko, nie "opłaca" się tworzyć specjalistów (niskie atrybuty, wysokie umiejętności), przez co tworzone postacie wydają się być takie "podobne".

Sugerowałbym zebrać mechanike do kupy, i wrzucić do jednego pliku (np. nie chce mi się szukać po całym forum co to jest "Upór", lub jak się wykupuje specjalizacje).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:21, 14 01 2008
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Witam po przerwie. Doszło sporo materiałów. Właśnie trwa łamanie. Tekstu jest bardzo dużo, i tu jest pierwsza prośba, oceńcie czy takie szczegółowe opisywanie ma sens. A i jeszcze jedno, ten tekst jest mało techniczny. Mam opisy, choćby wyposażenia Ogrodników, które są pełne technicznych zwrotów. Powinienem unikać takiego pisania? obawiam się czy nie będzie to zbyt trudne do czytania.

Poniższy pdf, nie jest niczym ciekawym, to tylko zwykły eksport z open office'a. Czeka go też korekta. Kilka ramek jeszcze dojdzie, a ramki oczywiście będą rozmieszczone w tekście.

[link widoczny dla zalogowanych]

Acha, stara historia została poprawiona, doszło kilka ramek. Podobnie jak z plikiem powyżej to jest roboczy pdf mający ułatwić wam czytanie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Dodatkowo okładka. Napis się zmieni, grafika nie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Czekam na opinię


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Virus dnia 09:31, 14 01 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:11, 14 01 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Poprawna. Nie zachwyca, nie jestem pewien czy przykuwa uwagę, ale jest OK. Natomiast napis kategorycznie trzeba zmienić bo to jakaś sieczka.
Aha i na hełmie bym wygładził cieniowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:44, 15 01 2008
Virus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Mówisz o okładce rozumiem. Coś trzeba będzie dodać, skoro to okładka to zdecydowanie powinna przykuwać wzrok.


A co sądzisz o tekstach, właściwie o Schronieniach bo Historię chyba już czytałeś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wirus- RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin