autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> Czego wam brakuje w grach SF Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 17:43, 06 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Mechanika procentowa jest dobra wtedy, gdy przeciętny poziom trudności testu, dla przeciętnej osoby wynosi około 50% Jeśliby się tego trzymać, to jestem za (a raczej nie będę zbytnio narzekał).

EDIT: Craven podesłał mi szkic swojej procentówki, wygląda nieźle. Ktoś się jeszcze pisze?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Omlet dnia 18:19, 06 01 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:45, 06 01 2009
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Wpierw OT Very Happy
tecbug
Cytat:
Nimsarn, jak będziesz w Warszawie w jakiś weekend, to się odezwij. Dam Ci mecha pod opiekę w Trekcie
Na pewno w jakiś weekend będę, ale czy wolne popołudnie mieć także będę??
Trekcie powiadasz Rolling Eyes
Chcesz mnie zrekrutować, czy ulżyć mej rozpaczy i dać pograć? Very Happy Wink

Omlet
Cytat:
Nimsarn - TAK, w aerotechu przegięli Very Happy Ale jeszcze nie tak strasznie jakby się mogło wydawać - w końcu to oldschoolowa planszówka Wink Widziałeś może zasady tworzenia statków w Transhuman Space - w tej fabularce policzenie parametrów jednostki kosmicznej jest bardziej pokręcone niż konstrukcja mechów w Battletech Very Happy
Co do latania - chodziło mi o dość jasne zasady dotyczące walki w kosmosie, bo fakt, sam lot to jakby opisywać podróż dyliżansem przez pustynię, nawet jeśli w danej grze nie ma technologii krio...

Transhuman Space nie miałem w łapkach Confused
Walka w kosmosie - jakieś zasady widziałem kiedyś w SW k6, ale mogę się mylić.

Ogólnie jeśli szukasz pure SF polecam Hard][Nova SAA za kilkanaście zeta dostępną u wydawcy "Precis Intermedia" - prosta mechanika a i statkami można sobie dowoli polatać.
O mechanice (bardzo prostej) pisałem w http://www.autorskie.fora.pl/gry-fabularne,9/genrediversion,344.html.
Tam sterowanie statkiem odbywa się podobnie jak Caraven opisywał przy 7th sea i Serenity. A obrażenia statków są, jak u ludzi, dwojakiego rodzaju, tj. mechanical stres i structural damage.
Jak by się czół dobrze w tematach SF to już dawno bym to poprowadził a tak... i chcę, a boję się Very Happy
- Polecam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:25, 06 01 2009
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Omlet napisał:
Combicritter - w Mass Effect jeszcze nie grałem, ale wiem o co chodzi, Star Trekiem gardzę Very Happy O First Contact już gdzieś pisałeś - masz to może jeszcze? W każdym razie kojarzy mi się to ze starą dobrą książką Gateway - Brama do Gwiazd Frederika Pohla. Można to znaleźć w większości bibliotek, często się pojawia w antykwariatach. W ramach ciekawostki dodam jeszcze, że na podstawie tej powieści powstała jedna z pierwszych porządnych przygodówek na PieCa, nawet gdzieś ją miałem...


Mass Effect dla fana SF (like me) to najlepsza historia przyszłości w jaką kiedykolwiek grałem. Mało się nie popłakałem gdy dowiedziałem się, ile długich miesięcy muszę czekać na drugą część.

First Contact mam wydrukowane. Sieć wybebeszyłem i nie znalazłem ale to była wersja kilkustronicowa i mógłbym to przepisać.

Poza tym gdyby ktoś rekrutował ludzi do autorki SF służę pomocą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez combicritter dnia 22:26, 06 01 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:55, 06 01 2009
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Mnie Blue Planet interesowała, ale nigdy się nie wgłębiłem, chociaż kiedyś chyba przeglądałem. A z komputerówek, to i tak Frontier najlepszy. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 22:56, 06 01 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:24, 07 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





IMO niemal idealne, znaczy na tyle zbliżone do warunków współczesnego pola bitwy, na ile było to możliwe (oczywiście z pójściem "krok naprzód", w stronę SF) opisy kosmicznych bitew były w Cyklu książek Davida Webera o przygodach Honor Harrington... ale to niestety tylko ksiązki...
Nimsarn - napiszesz coś więcej o tej HardNovie?
Magnes - Blue Planet też nie znam Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Omlet dnia 00:25, 07 01 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:40, 07 01 2009
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Omlet chcesz masz.

Hard][Nova to 75 stronicowa broszura dostępna za kilka $, w sieci w formacie pdf.

System oparty na prostej i przyjemnej mechanice GenereDiversion'i opracowanej dla 2k6.

Sama gra nieco schematycznie opisuje świat dalekiej przyszłości, w której ludzkość zasiedliła większość znanych planet, stając się supermocarstwem. Z inicjatywy ziemian stworzono również światową organizację USU łączącą pod swoimi sztandarami prócz ludzi także i innych mieszkańców przestrzeni. Organizacja ta jest swego rodzaju między planetarnym rządem, choć każde państwo członkowskie prowadzi własną politykę i posiada własne siły zbrojne, które na wezwanie USU grupują się pod jej sztandarami. Gdyż sojusz ten nie posiada własnych sił zbrojnych, a jego przedstawicielami w terenie są tzw. Rengersi. Będący jedynym zbrojnym ramieniem organizacji. Obecnie znany świat pogrążony jest w toczonej z przerwami wojnie z rasą obcych robaków zwanych Ruthdii Komar, rozruchami na tle rasowym spowodowanymi przyjęciem do wspólnoty nowych jej członków oraz nie zawsze legalną działalnością Hiperkorporacji.

Gracze mają do dyspozycji granie siedmioma rasami inteligentnymi od ludzi po insektoidalne Kt'sorii i posiadające świadomość roboty X-ans. Charakterystyka postaci opiera się na kombinacji pięciu funkcjonalnych atrybutów (np. kreatywność, intuicja, budowa ciała), systemu umiejętności i atutów. Te ostanie odpowiadają za szerokie spektrum charakterystyk postaci od pozycji społecznej po uwarunkowania fizyczne poszczególnych ras.

W świecie tym występuje zarówno psionika jak i zaawansowana SI.
Podróże między gwiezdne są możliwe dzięki odkryciu napędu nad świetlnego, choć prędkość pod świetna jest również szeroko stosowana.
Same statki kosmiczne scharakteryzowane są podobnie do postaci graczy, przez pięć atrybutów i system atutów, określających czy dany statek ma napęd nadświetlny, lub czy posiada lądownię albo kwatery marines.

Oprócz krótkiego opisu świata i mechaniki w broszurce znaleźć też można cztery wprowadzające scenariusze i przykłady typowych mieszkańców świata, statków kosmicznych oraz, jako że gra jest reklamowana jako alternatywa dla osób przebywających w podróży, blankiet kostek do sklejenia i mapę znanego świata.

Polecam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nimsarn dnia 08:43, 07 01 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:51, 07 01 2009
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Już dopadłem HardNovę :>
Rasy i całe uniwersum jest strasznie przaśne, zasady walki w kosmosie nie do końca mnie przekonują (zbyt uproszczone, jak na space operę przystało), ale współczynniki zarówno istot, jak i statków zostały rozwiązane naprawdę fajnie. Do tego jeszcze opcja "podmiany" mechaniki na Active Exploits. Ogólnie raczej dałbym grze plus niż minus, i może podpatrzę niektóre rozwiązania Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czego wam brakuje w grach SF
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin