autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> Evil-Hat'owe gry Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 07:03, 16 09 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Zuhar - nie wiedziałem, że "maczałeś paluchy" w sprawie kF po polsku (tak przy okazji link do q-workshopu znalazł się w jednym z maili na liście dyskusyjnej a same kości zebrały tam pozytywne opinie).
Teraz wiem i mogę powiedzieć jedno - wielkie dzięki.

Spamotwórca -1 (głównie za refleks, umiejętności czytania ze zrozumieniem no i spamienie) Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:13, 16 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





[link widoczny dla zalogowanych]

Generalnie zachęca mnie to do zamówienia, póki jeszcze preorder i jest bonus w postaci PDF. Możecie mi powiedzieć ile kosztuje wysyłka do Polski? Mam dysfunkcję - nie umiem wyszukiwać takich informacji w internecie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:48, 16 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





A tu kolejna recenzja [link widoczny dla zalogowanych] Wink

Wysyłka do Polski kosztuje 10$. Jeżeli zamawiasz więcej podręczników z IPR, to cena przesyłki spada do ok 7$ za sztuke. Możesz pobawić się IPRowym formularzem zamówień i zobaczyć ile Ci na checkoucie wyskoczy.
Przesyłka turla się do odbiorcy mniej więcej dwa tygodnie.

Ew. można poczekać aż się okres preorderów skończy i zamówić samego pdfa (przypuszczalnie cena będzie wynosić ok 20$).

EDIT:
Empiryczna weryfikacja.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 16:05, 18 09 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:52, 16 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Sprawa jest problematyczna. PDF wychodzi dość drogo, ale wysyłka jest też problemem. Jeśli zdecyduję się na pdf to tylko wtedy, kiedy będę miał dostęp do laserówki kolorowej za darmo (co może się uda). Czy podręcznik jest kolorowy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:17, 17 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





IPR ma dosyć "sztywne" stawki za przesyłke, ale ma się to zmienić (podobno).

SotC jest czarno-biały z kolorową okładką, a w środku nie ma żadnych olbrzymich, ciemnych rysunków czy trikowego tła dla tekstu. Spokojnie można SotC wydrukować na zwykłej laserówce, a jedynym problemem będzie zapewne duża ilość stron (ponad 400).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:30, 17 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ma się swoje sposoby ;>

Kwestia pozostaje jednak do rozważenia. Zastanowię się, bo brakuje mi dobrego pulp na papierze. A fate lubię, więc wydaje się to dobra kompilacja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:13, 17 09 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Dziwne trochę to v3 - faktycznie, daleko temu do prostoty v2.
Zamieszczono nawet reguły dotyczące rzucania przeciwnikami. Wychodzi na to, ze silny bohater przy dobrym wyniku 4kF wyrzuca wrażego kultystę na odległość pistoletowego zasięgu.
Stuntsy ... hmm. Przypominają mi D&D bajerki albo neuroshimowe sztuczki - dodatkowo niektóre są przepakowane (dając np. +3 bonusik).

Zawiodło mnie wywalenie Edge/Komplikacji, niepotrzebne skomplikowanie walki, kaszaniasty wound track (przeciętna postać ma 2x więcej HP niż najlepszy sługa/statysta (dla zmyłki HP są w formie kwadracików)) i sztywne Konsekwencje (takie tymspekty obrażeń) tylko dla mięczaków. To ostatnie pewnie spowodowane jest konwencją gdzie po prostu postacie nie krwawią, a jeśli już to niezwykle kulturalnie.
Przedmioty zostały potraktowane po macoszemu (zwykle ograniczają się do nazwy i poziomu ceny), szczerze mówiąc rozwiązania, które można znaleźć na autorskich są dużo smaczniejsze.

Co mi się podoba:
Współdziałanie umiejętności - Siła ma wpływ na Pięści i Oręż, Wytrzymałość na Atletykę itp.
Co prawda sama lista umiejętności jest dla gdzieniegdzie nieintuicyjna (np. Wiedza kontra Nauka!) i trzeba wczytywać się w opisy umiejętności, ale można się przyzwyczaić (albo zmodyfikować Wink).

Aspekty - ogólnie nowe aspekty to czysta słodycz. Aspekty v3 przebijają te z v2.

W SotC jest dużo przykładów - ułatwia to pokonywanie kolejnych akapitów suchych reguł.

Wersja V3 została też napisana dużo czytelniej i bardziej "ergonomicznie".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:43, 17 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Zamieszczono nawet reguły dotyczące rzucania przeciwnikami. Wychodzi na to, ze silny bohater przy dobrym wyniku 4kF wyrzuca wrażego kultystę na odległość pistoletowego zasięgu.
Pulp is brutal ;p

Cytat:
Stuntsy ... hmm. Przypominają mi D&D bajerki albo neuroshimowe sztuczki - dodatkowo niektóre są przepakowane (dając np. +3 bonusik).
Te Neuroshimowe dodają pewnie heroizmu postaci, ma swój trademark. To akurat (nie czytałem, wnioskuję z opinii ludzi) pozytyw. Jednak przepakowańce trzeba jakoś zbalansować.

Cytat:
przeciętna postać ma 2x więcej HP niż najlepszy sługa/statysta
Chyba w pulp to normalne, że bohater główny łamie kilku przeciwników po kolei jak zapałki, a realne starcie odbywa się dopiero z głównym łotrem, czyż nie tak? Patrz -> 7th sea.

Cytat:
W SotC jest dużo przykładów - ułatwia to pokonywanie kolejnych akapitów suchych reguł.
Bardzo ważna zaleta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:39, 17 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Tomakon Inc. napisał:
Zamieszczono nawet reguły dotyczące rzucania przeciwnikami. Wychodzi na to, ze silny bohater przy dobrym wyniku 4kF wyrzuca wrażego kultystę na odległość pistoletowego zasięgu.


Nie jest tak różowo (trzeba wyciągnać w sumie +12 na teście), ale z odpowiednim stuntem można robić kreskówkowe efekty.

Cytat:
Stuntsy ... hmm. Przypominają mi D&D bajerki albo neuroshimowe sztuczki - dodatkowo niektóre są przepakowane (dając np. +3 bonusik).


Stunty nie są zbalansowane (ba, jest Stunt który pozwala na przeżywanie wszelakich katastrof, potęznych eksplozji, kataklizmów itp. przyjemności), ale za to świecą pulpowym klimatem na mile.

Wiele z nich w podstępny mechaniczny sposób, ułatwia wykonywanie efektownych trików z branżowych filmów.
Np. gaszenie lontu ostatnim pociskiem, rozbijanie straganów podczas pościgów, znikanie i pojawianie w dramatycznych momentach, używanie improwizowanych narzędzi, straszenie pomagierów przeciwnika itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:49, 17 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





cactusse napisał:
Wiele z nich w podstępny mechaniczny sposób, ułatwia wykonywanie efektownych trików z branżowych filmów.
Np. gaszenie lontu ostatnim pociskiem, rozbijanie straganów podczas pościgów, znikanie i pojawianie w dramatycznych momentach, używanie improwizowanych narzędzi, straszenie pomagierów przeciwnika itd.

To, w połączeniu z wcześniej wymienianymi trickami sprawia wrażenie, że to na serio dobra mechanika pulp. Chyba w końcu się skuszę i zamówię ten podręcznik... Termin jest do końca października?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:03, 17 09 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





12 shiftów jest prawie nie do zrobiena bez "kreskówkowego" stunta Wink
Dobrze, że nie jest różowo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 03:45, 18 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Tomakon Inc. napisał:
12 shiftów jest prawie nie do zrobiena bez "kreskówkowego" stunta Wink
Dobrze, że nie jest różowo Wink


Z drugiej strony, z tą masą latających wszędzie Aspektów, takie straszliwe wyniki da się w miare "tanio" osiagnąć w sprzyjających warunkach Wink

Najpierw robimy manewr kultyście i tagujemy go "Out of Balance", potem zgadujemy jego aspekt "Cherlawy", wykorzystujemy aspekt otoczenia "Silny Wiatr" i już mamy potencjalne +6 do testu.
Teraz zebrać to do kupy, wydać dwa FPy, wyrzucić +1 lub więcej na 4dF (zakładam że nasz bohater ma Siłe na Superb) i kultysta leci jak skowronek Wink

Wystrzelenie na większe odległości (+18 i więcej) wymaga już solidnego, kilkuosobowego kombosa (ale da się! biada kultystom którzy wpadną w ręce takiej drużyny Wink ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:01, 18 09 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Albo postać z siłą minimum +3 rzuca na 4kF wynik ++++ (no ewentualnie +++0) a kultysta (zwykłe +1) zaledwie ----.
Parę PL wydanych na aspekty i stuntsy (metoda opisana przez Cactusse'a) i można kultystę wyrzucić wprost na orbitę Wink

Inne:
Najlepsze (Smile) są pojazdy - nazwa, poziom prędkości, kratki-HP i tyle.
W wyścigu konkurują ze sobą prędkości wsparte prowadzeniem postaci (wspieranie polega z grubsza na tym - cecha wspierająca jest wyższa niż testowana to postać dostanie bonus +1 jeśli niższa to należy się -1).

Pięść, nóż i karabin różnią się tylko zasięgiem (ma to być zmienione w DF) - może to jest fajne w pulp, ale mnie nie leży.

Dziwne jest, że reguły minionsów/sług dotyczą także tych "złych" - przykład operuje na jednym z czarnych charakterów. Czyli profesor Sam Śmierć musi zainwestować w odpowiednie stuntsy bo bedzie musiał sam sprzątać swoje labo albo własnoręcznie walczyć z bohaterami.
Zwykle dorzucałem takie minionowskie mięso według potrzeb, nie patrząc na charakterysyki - więc pewnie pominę zabawy z przeliczaniem poziomów atutu na sztuki statystów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:25, 18 09 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





beacon napisał:
Ale przynajmniej zaznaczyłem na forum i zasypałem je spamem ;p

Co (nie)zawsze sie ceni Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:23, 18 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Teraz to Ty spamujesz.

A Tomakon i Cactusse to gamisty! Ło! ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Evil-Hat'owe gry
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin