autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> FATEowa konkurencja w akcjach złożonych
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
FATEowa konkurencja w akcjach złożonych
PostWysłany: 22:23, 10 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Akcje złożone w konkurencji

Czytając fate zastanawiałem się jak najlepiej przeprowadzić rzeczy takie jak partia szachów, czy bieg z przeszkodami. Bohaterowie rywalizują, ale nie raz, a wiele. Wiele razy powinni wykonywać test. Załóżmy zatem sytuację biegu przełajowego. Mamy trzy przeszkody i sprint.

Każdy z Graczy testuje cztery razy zręczność, zlicza StS i StP. Oczywiście te drugie razy -1. Ten z bohaterów, który osiągnął większą wartość sukcesu zwycięża. A narracyjnie opisujemy po kolei.

James lepiej pokonał bajoro (wygrał pierwszy test), Rockie lepiej wspiął się i przeskoczył mur (wygrał drugi i trzeci test), ale w finałowym sprincie zwyciężył James i to on zgarnął laur zwycięstwa.

Możemy komplikować całość używając różnych umiejętności. Przy pojedynku myśliwych będziemy raz testować tropienie, a raz strzelanie z łuku.

Co Wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:40, 11 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Ależ w FATE v2 masz mechanike Dynamicznych Wyzwań (Dynamic Challenges) do rozgrywania takich sytuacji. W podręczniku jest nawet podany przykład dla partii szachów Wink

W FATE v3 do rozstrzygania takich "konkurencji" używa się zwykle mechaniki konfliktów, która jest dosyć rozbudowana (akcje ofensywne, defensywne, manewry, wspieranie, kombinowanie umiejętności itd. itp.)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:27, 11 09 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Konflikt róznych umiejętności - rozstrzygam to tak - ustalam początkową umiejętność ale zwycięzca wymiany może ją zmienić (zmiana "pola bitwy") o ile ma odpowiedni StS.
Przykład:
Vader namawiający syna do przejścia na właściwą stronę Mocy (umiejętność- powiedzmy Negocjacje/Siła woli) kontra Luke chcący posiekać Sitha (umiejętność - powiedzmy Szatkowanie).
Runda I
Zaczyna Vader - dyszy: "I'm your father Luke" ale Luke nie daje się przekonać i sięga po miecz.
Runda II
Wymiana ciosów - Luke przegrywa, Vader "zmienia pole bitwy" na walkę charakterów.
Runda III
Vader negocjuje "razem będziemy rządzić galaktyką" - młody Skywalker silny Mocą jest i nie daje się przekonać - wygrywa wymianę i "zmienia pole bitwy" na fechtunek.
Runda IV
Vader odcina dłoń przeciwnika (miał duże StS) - Luke już nie może Siekać.
Runda V
"Przyłacz się do mnie" - mimo przewagi Vadera Luke nie poddaje się - ranny rzuca się w pionowy tunel i korzystając z wieeelu PL ratuje się z opresji - wczepiony w anteny oczekuje pomocy przyjaciół (1PL pewnie poszedł na sygnał do siostry Wink).

Dodatkowo aspekt "Zniszczyć zabójcę ojca - Vadera" zmienia się w "Nawrócić ojca Vadera ze złej drogi".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:23, 11 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Ależ w FATE v2 masz mechanike Dynamicznych Wyzwań (Dynamic Challenges) do rozgrywania takich sytuacji. W podręczniku jest nawet podany przykład dla partii szachów Wink

W FATE v3 do rozstrzygania takich "konkurencji" używa się zwykle mechaniki konfliktów, która jest dosyć rozbudowana (akcje ofensywne, defensywne, manewry, wspieranie, kombinowanie umiejętności itd. itp.)

Wiem, jednak uważam, że moja opcja jest lepsza ;p Uproszczona i mieści się w całości na pół strony a4 razem z przykładem.

Tomakon, Twoja metoda jest fajna. Ale moja jest zupełnie liczbowa i wprowadza nieco mniej komplikacji w samej scenie. Wolę moją opcję ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:21, 17 10 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Walka Vader vs young Skywalker według SotC:

Inicjatywka. Luke atakuje mieczem (umiejka: lightsaber albo Moc z odpowiednim stuntem) - Vader się broni (te same umiejki). Gdy inicjatywka wskaże sitha ten próbuje przekonać jedi do przejścia na właściwą stronę Mocy (Rozmowy (Rapport) kontra Opanowanie). I tak do skutku
Dorzucić do tego akcje złożone, manewry, bloki, Spiny i różne takie - działa całkiem nieźle. "Chodzi" wolniej niż poprzednio ale za to zapewnia lepszą kontrolę nad zdarzeniami (czyt. mniej zależy od decyzji MG).
Nowy sytem konfliktów w SotC przypomina nieco D6 WEG'a ale z nastawieniem na opis a nie "rzuć 5d6 za Zręczność + 3d6 za Uniki czyli 8 kostek, no to jak poszło ?" "21, 23, 26, czekaj jeszcze liczę".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FATEowa konkurencja w akcjach złożonych
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin