autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> FATEowy sprzęt Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
FATEowy sprzęt
PostWysłany: 16:52, 04 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Ktoś(cactusse) wcześniej wymyślił że dla zwierząt (i bestii) można opracować specialny zestaw umiejętności. Pomysł mi się spodobał i zaczełem myśleć o tym jak by to przenieść na sprzęt. Jako sprzęt rozumiem maszyny, statki, samoloty itp.
Niestety albo ja jestem mało kreatywny albo tego pomysłu nie da się przenieść na te tereny. Co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:48, 04 06 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Wszystko się da sFATE'ować.

Piracka sesja - potrzebujemy dumnych żaglowców więc proszę bardzo:
-Żagle (szybkość, zwrotność itp.)
-Kadłub (wytrzymałość, pojemność, wielkość itp.)
-Działa (siła ognia)
-Załoga (weterani czy leszcze - potrzebni przy abordażach i skomplkowanych manewrach)

Aspekty - Piracka Bandera, Fregata/Slop/inny typ (Galeon "odpali" się przy salwie - a MG utrudni tym życie przy manewrach, trzeba by poczytać o marynistyce Wink), Trzy pokłady armatnie, Szybszy niż albatros, Przeklęty, Specjalni członkowie załogi (Doświadczony Sternik, Bezlitosny Bosman, Kapitan Hak).

Wyczyny: Żagle z jedwabiu (Żagle), Płaskodenna (Kadłub), Królewscy Kanonierzy (Działa), Urodzeni mordercy (Załoga).

Samoloty - podobnie jak w space operze.

Jakie maszyny ?
Tokarka to tokarka. Nie wiem o co chodzi. O jakieś steampunkowe konstrukcje i dzieła szalonych naukowców ?

Motocykl parowy:
Aspekty: Masz za plecami gorący kocioł, Para buch - koła w ruch
Umiejętności: Szybkość, Zwrotność, Konstrukcja
Wyczyny: Sportowa skrzynia biegów (Szybkość) Eleganckie kufry, Ekstra wygląd, Żre mnóstwo węgla.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:08, 04 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Doszedłeś do tego samego co ja Smile
Problemem właściwie było (jest) co innego, ja poprostu chciałem te statystyki wrzucać w piramidkę, tak jak cactusse zrobił ze zwierzątkami.
Co do maszyn chodziło mi o m.in. takie duperele jak motocykl parowy, ale także o mechy, sprzęt labolatoryjny, mechaniczne wrota Smile
Co do żaglowców lepiej dać coś takiego:
-Zwrotność (zależna od żagli i sterów i masy statku)
-Kadłub (wytrzymłość)
-Szybkość (zależna od masy i od żagli)
-Działa
-Wyporność
-Załoga
Oczywiście już teraz przyznaje że moja wiedza o żegludze jest bliska zeru, a to powyżej w nawiasach to gdybanie.
(tutaj macie link do historycznych żaglowców: [link widoczny dla zalogowanych])
No i można by sie zastanawiać nad wpływem gracza(lub BN) kapitana, ale ten wątek był już poruszany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:34, 05 06 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Do piramidki potrzebujesz minimum 3 umiejętności, ale aby zrobić porządniejszą musisz mieć co najmniej 6 (1/2/3). Zwykle ciężko wycisnąć aż tyle (np. jak ma się Kadłub do Wyporności ?) Very Happy.
Przy 3 cechach można sobie jeszcze uprościć - pierwsza na +1, druga na 0 a trzecia na -1. Dodać Aspekty i Wyczyny/Atuty, zmiksować i można podawać taką szybką potrawę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:23, 05 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





W przypadku małej ilości um. to chyba lepiej zrobić szablony
Np
Galeon Hiszpański
Aspekty:Pięć pokładów, Hiszpańska załoga, Długi rejs
Umiejętności:
-Zwrotność (Niezła[+1])
-Kadłub (Dobry[+2])
-Szybkość (Dobra[+2])
-Działa (Pierwszorzędny[+4]
-Wyporność (Wspaniała [+3])
-Załoga (Dobra[+2])
Atuty(Wyczyny):Dzieło hiszpańskich szkutników, Galeon z niezwyciężonej Armady Hiszpańskiej, Wzmocnione burty.

Btw. Jak uzywacie u siebie Tymspektów (tymczasowych aspektów)?
U mnie robią za stan gotówki, uzupełnienie obrażeń, stan amunicji, obecne emocje. Na takim galeonie znalazły by sie takie tymspekty:
Zapasy:Dopiero co z portu ruszyliśmy
Kule i proch: Rzygamy kulami i prochem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:59, 05 06 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Hmmm. Szablony - jeśli jesteś MG to się napracujesz.

Czy widzisz Tymspekty tak: "Full, Dużo, Sporo, O już nie tak dużo, Mało, Rezerwa" ?
Ciekawe podejście. Bo do tej pory używałem Tymspektów typu "Złamana ręka", który zmieniał się w "Złamana ręka (zagipsowana)" by w końcu zniknąć.

Akurat zapasy przedstawiam w miarę normalnie - macie pół baku paliwa, żarcia na trzy dni i opału nie starczy na całą zimę. Gotówka to dla wielu graczy bardzo drażliwa kwestia i nie podobało by im się określenie - "macie szmalu jak lodu na Alasce" zaraz bym usłyszał "to ile w końcu ?".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:27, 06 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Hmmm. Szablony - jeśli jesteś MG to się napracujesz.

No cóż, kilka szablonów plus dostępność i cena. Im lepszy okręt chce gracz tym droższy i rzadszy. Koniec.

Co do Tymspektów, tak właśnie je tak widzę.
Używam je w dość określonej formie:
Stan gotówki
Zapasy
Reputacja
Sława
Stan zdrowia
Obecne emocje
Amunicja
Skutki magii
Jak to wygląda sam dałeś przykład.
Gotówka to np. (na bazie sakiewki):
Pusta
Kilka miedzaków
Trochę srebra
Coś brzęczy
Pół sakiewki
Większa częśc
Pełna
Z tym że ten akurat przykład nie uwzględnia złotych monet. Wszystkie stany gotówki od "coś brzęczy" uwzględniają proporcje 3/4 srebra i 1/4 miedzi. Tak dla uproszczenia.
Ps. Tymspekty mogą być czymś wartym do rozważania, ale w innym temacie. Jak wypowie się reszta FATE grupy z forum to zobaczy się Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:49, 06 06 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Do określenia gotówki zastanawiam się nad takim rozwiazaniem :

- Naszą "zamożność" opisuje kilka umiejętności, lokalnych i globalnych, np :
- Żywa Gotówka - ile pieniędzy mamy przy sobie, lub możemy spokojnie wyciągnać z banku, itp.
- Zasoby - twoja "płynność finansowa, (stałe zarobki, możliwe kredyty do zaciągnięcia, rodzinną pomoc, przysługi itp.)

Przy próbie zdobycia rzeczy które mogą nadwyrężyć twój budżet, robisz testa odpowiedniej umiejętności przeciwko "cenie". Umiejętność Żywa Gotówka zmienia się pod wpływem testów, natomiast przy Zasobach, wynik z takiego "pojedynku" jest przerabiany na tymspekty, podobnie jak obrażenia z walki.

Przykład :

Chcemy zorganizować niewielką siatke wywiadowczą, w takim-a-takim rejonie.

Zasoby +2 (mamy dostęp do królewskiego skarbca, ale nie możemy zbytnio przesadzać)

Cena +3 (twistujemy : +1 Wymagany pośpiech, +1 Cicho i ostrożnie, +1 Władza Królewska jest tutaj słaba, +1 Szukamy wysoko postawionych kontaktów, +1 Nie znamy dobrze tubylców, -1 Mamy haka na lokalnego kacyka, -1 w drużynie mamy świetnego dyplomate/kupca)

Testujemy : Na kostkach wypada -1, czyli MoS -2 - średnie kłopoty.
Nie rezygnujemy z dalszych działań, więc dostajemy nasz wywiad plus dwa Tymspekty w prezencie : "Królewska Niełaska" (za dużo kasy wydaliśmy), "Zdrajca pośród nas" (ktoś nas sypnął).



Co do większych maszyn / statków itp. natomiast zastanawiam się nad użyciem tylko Tymspektów, Aspektów i Atutów (TAA jest specjalnie by wydłużyć pojedyńczą wymiane Wink ). :

Gaelon Admirała

Atuty : Szybki, Olbrzymi, Wytrzymały, Potężne Działa, Wytrenowana Załoga, Cztery Maszty

Aspekty : "Admirał na pokładzie", "Postrach Oceanów", "Do Abordażu!", "Za Króla i Kraj!", "Wypakowany po burty"

Hmm, spróbuje zmontować jeszcze Galere Przeklętego Jacka i machnąć jakiś pojedynek (ciekawi mnie jak zadziała wymienianie Aspektów w trakcie zadymy Wink ) ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:09, 06 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Z podziałem na płynną gotówkę i na zasoby to niezły pomysł. Testowanie też jest ok.
Ciekawą masz jednak skalę, ze dostęp do skarbca (ograniczony ale...) królewskiego tak nisko cenisz. chyba że chodzi o pusty skrabiec Smile
Co do twojego rozwiązania TAA to jestem bardzo ciekawy jak to będzie wyglądać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:15, 06 06 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Bo to jest taki "osobisty" skarbiec królewski Wink a nie budżet całego państwa. Gdybyśmy szli na oficjalną wojne i organizowali armie, to już inna historia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:51, 06 06 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Hmm, potestowałem i TAA jednak nie działa zbyt dobrze.

Założenia :
- Atuty działają jak Twisty (zaczynasz od +0, i dodajesz atuty pasujące do twoich akcji, mg może użyć twoje Atuty jako komplikacje, zmniejszając wynik)
- Używając Aspekta tracisz go do końca walki.
- Wygrywając z MoS 1-2, ktoś dostaje tymspekta którego można użyć tylko w następnej wymianie.
- Wygrywając z MoS 3-4, jw. + ktoś dostaje Tymspekta który może być użyty w dowolnej wymianie.
- Wygrywając z MoS 5-6, jw. + jw. + ktoś dostaje / traci Atut
- Wygrywając z MoS 7+ koniec walki

Test :
Gaelon Admirała
Atuty : Szybki, Olbrzymi, Wytrzymały, Potężne Działa, Wytrenowana Załoga, Cztery Maszty
Aspekty : "Admirał na pokładzie", "Postrach Oceanów", "Do Abordażu!", "Za Króla i Kraj!", "Wypakowany po burty"
VS
Latający Holender Jacka
Atuty : Szybki, Zwrotny, Wytrenowana Załoga, Cichy, Niewidoczny
Aspekty : "Szkielety na pokładzie", "Przewiewny", "Podstępny Kapitan", "Niespodzianka!", "Nieustraszeni"

Na szybko

Wymiana 1:
Holender podkrada się do Galeonu i w nagrode dostaje "Dogodną Pozycje" (1)

Wymiana 2:
- Holender ładuje nieskuteczną serie w Galeon i za kare dostaje "Prosto pod Lufy" (1)

Wymiana 3:
- Holender dostaje porządną serie ("Podziurawiony" (1)) a Galeon przygotwuje oddział abordażowy

Wymiana 4:
- Część Szkieletów przekrada się na Gaelon (Gaelon dostaje "Zaskoczeni"(1)) a reszta przyjmuje na klate oddział desantowy ("Taniec Szkieletów")

Wymiana 5:
- Galeon odpiera ataki szkieletorów i dostaje w nagrode "Przewaga Liczebna" (1)

Wymiana 6:
- Galeon odpiera ataki szkieletorów i dostaje w nagrode "Przewaga Liczebna" (1)

Wymiana 7:
- Szkieletory tracą całą załoge (miały strasznego pecha w rzutach)

Epilog:
- Holender dostaje pożegnalną serie i tonie po raz kolejny


Wniosek z testu :
- Za mało się dostaje bonusów z wygranej, a za szybko traci aspekty
- Później robi się nudno, patrz Wym 5,6


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:10, 07 06 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Proszę o trochę więcej szczegółów o tym, jak to rozgrywałeś Cactusie - podałeś tylko suche wyniki. A co było podstawą testów - umiejętności kapitanów/BG ?

Mam drobny pomysł związany z Atutami - wystarczy proste ich skalowanie - Szybki/Bardzo Szybki/Niezwykle Szybki - by zastąpić umiejętności/właściwości sprzętu - Atut Szybki zapewnia Edge (jak to sensownie tłumaczyć ?) przeciwko przeciętniakowi - ale nie można go wykorzystać gdy przeciwnik też ma taki sam albo "wyższy" Atut. A Niezwykle Szybki dostanie Edge'a w starciu nawet z Bardzo Szybkimi.

A co zrobić w starciu Bardzo Szybki kontra Bardzo Powolny ?
Dać Edge (przewagę) Szybkiemu i dodatkowo komplikację Powolnemu - w sumie da to na starcie różnicę 2 stopni ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:52, 07 06 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Tomakon Inc. napisał:
Proszę o trochę więcej szczegółów o tym, jak to rozgrywałeś Cactusie - podałeś tylko suche wyniki. A co było podstawą testów - umiejętności kapitanów/BG ?


Dlatego napisałem "na szybko" Wink , dokładną rozpiske mam w domu, jak wróce to ją dokleje.
Podstawa testów była składana z Atutów (podobnie jak mechanika Twistów), np. :

Latający Holender "podkrada" się do Galeonu.
Podstawa Statku-Widmo to : Szybki + Cichy + Niewidoczny = +3
Podstawa Galeonu to : Szybki + Wytrenowana Załoga (zawsze ktoś jest na stanowiskach obserwacyjnych) = +2

Cytat:
Mam drobny pomysł związany z Atutami - wystarczy proste ich skalowanie - Szybki/Bardzo Szybki/Niezwykle Szybki - by zastąpić umiejętności/właściwości sprzętu - Atut Szybki zapewnia Edge (jak to sensownie tłumaczyć ?) przeciwko przeciętniakowi - ale nie można go wykorzystać gdy przeciwnik też ma taki sam albo "wyższy" Atut. A Niezwykle Szybki dostanie Edge'a w starciu nawet z Bardzo Szybkimi.
A co zrobić w starciu Bardzo Szybki kontra Bardzo Powolny ?
Dać Edge (przewagę) Szybkiemu i dodatkowo komplikację Powolnemu - w sumie da to na starcie różnicę 2 stopni ?


Hmm, wolałbym takie dokładne "Różnicowanie" zachować dla Umiejętności, natomiast stopniowane Atuty traktować bardziej jak przewagi (dają +1 fajniejszemu).

Może lepiej rozpisać Atuty niż je stopniować ?
Np. dla motoru zamiast Niezwykle Szybki - dajemy Szybki (zbudowany z myślą o szybkości), Potężny Silnik, Dobre Opony, Opływowy Kształt.
Co prawda karta sprzetu "troche się" zapcha, ale więcej można kombinować (patrz wątek "FATEowa Zbrojownia" i mistrzowskie użycie Made in China w pojedynku Bond vs Dr Doom Wink ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:48, 07 06 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





cactusse napisał:
Podstawa testów była składana z Atutów (podobnie jak mechanika Twistów), np. :

Latający Holender "podkrada" się do Galeonu.
Podstawa Statku-Widmo to : Szybki + Cichy + Niewidoczny = +3
Podstawa Galeonu to : Szybki + Wytrenowana Załoga (zawsze ktoś jest na stanowiskach obserwacyjnych) = +2


Hmmm. A Statek Widmo też ma wytrenowaną załogę - nie powinny się znosić takie same właściwości ?

cactusse napisał:
Hmm, wolałbym takie dokładne "Różnicowanie" zachować dla Umiejętności, natomiast stopniowane Atuty traktować bardziej jak przewagi (dają +1 fajniejszemu).


Przedmioty miały nie mieć Umiejętności - a tylko Atuty i ewentualnie Aspekty. Stąd próba wciśnięcia dobrych, fudge'owych przymiotników do tego zagadnienia. Prosty sposób na powiedzenie kto jest lepszy. Niezależnie od różnicy poziomów przewaga wynosi +1 (nawet Niezwykle Szybki dostanie tylko tyle ścierając się z przeciętnie szybkim (brak Atutu)). Tak jak mówisz +1 dla najfajniejszego Wink.

cactusse napisał:
Może lepiej rozpisać Atuty niż je stopniować ?
Np. dla motoru zamiast Niezwykle Szybki - dajemy Szybki (zbudowany z myślą o szybkości), Potężny Silnik, Dobre Opony, Opływowy Kształt.


"Moja ciężarówka też jest szybka", "Ale ja mam Pirelli i powinienem zmielić jego beznazwowe wyczynowówki". "Twoje amerykańskie V8 nie ma startu do japońskiego wankla", itp. itd. - już widzę graczy Wink. Korzystając z takiego rozpisywania ciężko będzie zróżnicować sprzęt. Np. Cyberdeck A - Szybki procek, Dużo pamięci, Multimedialny, MArkowy; Cyberdeck B - Szybki procek, Dużo pamięci, Multimedialny, Składak.

Dla tych co lubią porównania (to MOJA wiertarka jest NAJWIĘKSZA) albo muszą je stosować w tym momencie coś zazgrzyta. Co prawda wystarczy prosty zabieg - "Szybki procesor IV generacji" i wiadomo, że wszyscy, którzy nie zainwestowali w IV generację będą mieli komplikacje podczas tego starcia a ci z V gen będą zdobywali przewagę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:03, 07 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Ograniczone stopniowanie atutów było by niezłe, ale w przykładzie porównującym bardzo szybki i bardzo wolny wkrada się mały zonk. Bo kto dobrowolnie weźmie taki atut.

Co do TAA:
Niezłe ale problemem są aspekty a dokładnie ich jednorazowe zastosowanie. Lepsze by było używanie PL dla statku graczy i zabiegu z punktami wyzwań przedstawionym w FATEowym bestariuszu.
Użycie Atutów jest jak najbardziej ok, ale naliczanie tymspektów powinno ulec zmianie bo
a)spłycają rozgrywkę (przynajmniej to wynika z przykładu)
b)są za mocne
Może dla ich zrównoważenia wprowadzić coś takiego w atutach: Dla najważniejszego atutu dajemy 3x zastosowanie, dla drugorzędnego 2x, dla reszty po 1x.
Albo coś podobnego w aspektach ale to właściwie powrót do kratek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FATEowy sprzęt
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin