autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark -> Dlaczego CK Games wydaje CK G****? Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Dlaczego CK Games wydaje CK G****?
PostWysłany: 13:33, 15 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Niejako w nawiązaniu do [link widoczny dla zalogowanych] i mojego zamiaru napisania blogowego felietonu na ten temat, chciałbym podyskutować o CK Games. Wydawnictwo, kiedy startowało, spotkało się z naszej strony z aprobatą, choć raczej chłodną i sceptyczną. Dzisiaj widzimy jak CKG działa, ma zamiar wydać jakieś konkretne gry, wydaje gazety i inne pierdoły. Ale coś zgrzyta.

Zgrzyta to, że w planach są zupełnie nieznane gry, o których nic nie wiadomo. Jakaś grupa autorkowców (najpewniej) zrobiła sobie po cichu grę i wydają ją nakładem CKG. Z ekonomicznego punktu widzenia takie coś po prostu nie może się udać.

Dalej - nie ma zupełnie marketingu, wydawnictwo zaniedbało go na całej linii. O CKGames wiedzą tylko nieliczni, pewnie jeszcze mniejsza grupa ludzi coś od nich kupuje.

Wydaje mi się, że społeczność autorskich chętnie by wydała swoje gry na zasadzie druku na żądanie, ale oczekujemy, że wydawca wyjdzie z ciekawszą propozycją niż, to co możemy obserwować na dzień dzisiejszy - nieciekawa strona, zerowy marketing i podobno kiepskie wynagrodzenia.

Zależałoby mi na poprawieniu Cienkiej Linii i wydaniu jej drukiem - brakuje mi westernu na polskim rynku, bo Deadlands nie odpowiada mi na poziomie mechanicznym. Ale jakoś CK Games mnie odstręcza...

Dodatkowo zniechęcają grafiki do poszczególnych systemów. Do znanego już [link widoczny dla zalogowanych] z Terror War, można jeszcze zobaczyć wypasioną [link widoczny dla zalogowanych] kosmicznego statku z Core. Ale pamiętajmy, to tylko pomocniczy materiał służący do promocji gry i informowania potencjalnych czytelników - nie musi być ładny...

Co Wy o tym myślicie? Czy chcecie wydać swoją grę w CK Games?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beacon dnia 14:02, 15 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:17, 15 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Cytat:
Co Wy o tym myślicie? Czy chcecie wydać swoją grę w CK Games?


Ja jak najbardziej. Uznaję, że jeśli ktoś im tam nie pokaże jak coś robić profesjonalnie, to sami tak nie zrobią. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szabel dnia 17:02, 15 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Dlaczego CK Games wydaje CK G****?
PostWysłany: 16:41, 15 12 2007
borgbis
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





beacon napisał:
Dzisiaj widzimy jak CKG działa, ma zamiar wydać jakieś konkretne gry, wydaje gazety i inne pierdoły. Ale coś zgrzyta.


Te pierdoły, to były próby techniczne możliwości wydruku, które poszły całkiem nieźle.

beacon napisał:
Dalej - nie ma zupełnie marketingu, wydawnictwo zaniedbało go na całej linii. O CKGames wiedzą tylko nieliczni, pewnie jeszcze mniejsza grupa ludzi coś od nich kupuje.


Oj bardzo się mylisz. W tej chwili w bardzo zaawansowanym stadium jest bardzo fajna akcja promocyjna. Do tej pory nie było za bardzo czego promować.

beacon napisał:
...i podobno kiepskie wynagrodzenia.


To jest interesujace. Do tej pory nikomu nie wypłaciliśmy wynagrodzenia, bo nie było za co, a tu już piszą że kiepskie Smile


Do innych rzeczy się nie odniosę, bo nie ma sensu. Poczekajcie, ocencie nasze przyszłe działania i to co wydamy. Nam się naprawdę nigdzie nie śpieszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:22, 15 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





To, że nikomu jeszcze nie wypłaciliście wynagrodzenia nie ma znaczenia - słyszałem o stawkach, które proponujecie zgłaszającym się do Was autorom. Ale do ferowania wyroków poczekam aż sam coś zdecyduję się w CKGroup wydać.

Cytat:
Oj bardzo się mylisz. W tej chwili w bardzo zaawansowanym stadium jest bardzo fajna akcja promocyjna. Do tej pory nie było za bardzo czego promować.

No to czekam, aż się zacznie, bo na razie nie widać nic. I błędem jest, że nie ma czego promować. Trzeba promować samą ideę wydawania gier za Waszym pośrednictwem, żeby zachęcić autorów do pokazania się i kontaktu i żeby zbudować obraz profesjonalnego wydawcy, a nie drukarza autorek - bo na razie CKG jawi się jako ktoś właśnie taki. Oby się udało, ale pierwsze stadium zawalone zupełnie.

Przydałaby się nowa strona, bo ta, która jest teraz, jest brzydka i nieintuicyjna.

I żeby nie było - nie piszę po to, żeby jechać po CKG. Piszę, żeby zasugerować pewne drogi, w których wydawca może podążać i żeby usłyszeć zdanie innych autorkowców - dowiedzieć się, jak oni do tego wszystkiego podchodzą.

Pozdrawiam,
jk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:07, 15 12 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Jak wiecie, tworzymy Triangulisa - i ewentualne wydanie w CKG uznaję za ostateczność. Dlaczego? Osobiście właśnie boję się stawiać Triangulisa obok Terror War. Nie uważam swojego projektu za super-mega-wypas, tylko po prostu bałbym się, że jako taki wizerunek mógłby spaść. Wiem to na własnym przykładzie - Core też mnie nie przekonuje, pomimo, że nie znam szczegółów. Ale wydanie przez CKG wystarczająco mnie znięcheciło do Core. A druga wersja strony Core, szczególnie początkowa ze skórką php-fusion, przelała czarę goryczy.

A w samym wydawnictwie bardzo nie podoba mi się samo-zapatrzenie CKG w produkty, jakie będą wydawać. Mam wrażenie, że bez względu na argumenty wydawcy próbują bronić zarówno TW, jak i Core. Jeżeli już wydawca chce mieć wpływ na wizerunek tych RPG'ów, mogliby chociaż zwracać uwagę na błędy i jakoś je usuwać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:23, 15 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





I tu mnie boli, że CKG samo obniża swój prestiż w oczach autorkowców, czego przykładem jest Arthas, który poniżej pewnego poziomu nie zchodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:12, 15 12 2007
borgbis
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Źle Wam się wydaje. Naprawdę bardzo dużo teoerytezujecie, ale czy Wasze teorię zweryfikował wolny rynek? Przyjemnie sobie siędzieć i pisać na forach dobre rady. Dobrze wam to idzie, my tymczasem wydamy Core i zastanowimy sie co dalej zrobic z Terror War.

Jak nie chcecie u nas wydawac - to nic - nas to nie zaboli.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez borgbis dnia 19:13, 15 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:30, 15 12 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cytat:
Źle Wam się wydaje. Naprawdę bardzo dużo teoerytezujecie, ale czy Wasze teorię zweryfikował wolny rynek?

Pozwolę sobie sprostować: Wolny rynek to MY. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:41, 15 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





@Borg
Nie uderzaj w ton obrażonej panny na wydaniu Wink To nie najlepsze podejście. A jeszcze gorszą rzeczą jest ignorowanie uwag z naszej strony. Nawet, jeśli się z nimi nie zgadza, to wypada kulturalnie odpowiedzieć, podziękować i sobie pójść. A nie się ofuczać. Zwłaszcza, że ludzie, którzy tutaj piszą, to często potencjalni autorzy świetnych gier, którzy przy odrobinie dobrego PR wydaliby swoje dzieła właśnie w CK Games.

Nie wnikam w merytoryczną warstwę Core, albo Terror War. Ale grafiki, które ich autorzy udostępniają, kojarzą mi się z najgorszymi autorkami, jakie wpadły mi w ręce (na monitor). Gdzie tu jakiś szacunek do praw rynku, do konsumenta i do samej formy gry fabularnej - ja wstydziłbym sie puszczać coś z takim żaboludem, jak ten z TW, z szacunku dla mojego odbiorcy...

borgbis napisał:
Jak nie chcecie u nas wydawac - to nic - nas to nie zaboli.

Od dzisiaj arogancją zdobywa się świat?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:16, 15 12 2007
borgbis
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Daleko nam do obrażania, naprawdę. Także nie przypisujcie nam tego stanu. Nie ma się naprawdę nam na co obrażać (no może z wyjątkiem używania przez niektórych nie zbyt ładnych słów).

Wszystkie uwagi przyjmujemy do wiadomości i oczywicie z całego serca Wam za nie dziękujemy. Najzupełniej szczerze. Jest w nich sporo rzeczy wartych uwagii i sporo uwagi zupełnie nie wartych - jak to w "dobrych radach".

Co prawda czasami mam osobiście wrażenie, że traktujecie nas jakbyśmy się urwali z choinki, gdy tym czasem ta inicjatywa to któraś tam z kolei w historii naszej działalności.

Zrobiliśmy już tyle rzeczy w fandomie i spotkaliśmy się z taką ilością opini na ich temat (twarzą w twarz z ponad tysiącem, a przez sieć kolejnym), że naprawdę mamy twardą skórę, sporo samozadowolenia i nie walczymy u nikogo o przyklask na siłę. Stąd może wrażenie naszej arogancji.

O RPGach w Polsce słyszało około 100 000 ludzi, gra około 20 000 (to bardzo stare badania drukowane kiedys w MiMiw, także podejrzewam, że teraz liczby mogły się trochę zmienić) - także środowisko kilkudziesięciu autorów (podkreślam to słowo - autorów) autorek, nie dla nas wolnym rynkiem.

Może być partnerem, ale naprawdę nie mamy zamiaru Was do niczego zmuszać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:46, 15 12 2007
IaCobi
przybysz

 
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
A jeszcze gorszą rzeczą jest ignorowanie uwag z naszej strony.


Beacon, czy Ty przypadkiem nie masz manii wielkości? Jako autor gry mogę sobie ignorować cokolwiek mi sie podoba, bo albo porady nie wnosza nic ciekawego, albo po prostu mam taki kaprys. Nasz system - nasza wizja.

Jesli jestes takim designerskim guru to zrob wlasny system, wydaj i powal mnie nim na kolana. Narazie tylko sie smieje czytajac Twoje posty. Gdyby cos stalo za tymi slowami (najlepiej w papierze powyzej 50 stron) to bralbym je powazniej.
[/quote]


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:52, 15 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Panowie, po co aż tak ostre słowa?
To się zaczyna robić śmieszne...

Cytat:
Jesli jestes takim designerskim guru to zrob wlasny system, wydaj i powal mnie nim na kolana.

Może ja spróbuję Very Happy

A tak na serio - tekst co do straszliwego grzechu ignorowania opinii userów tego forum faktycznie jest co najmniej dziwny, panie adminie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:05, 15 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Beacon, czy Ty przypadkiem nie masz manii wielkości? Jako autor gry mogę sobie ignorować cokolwiek mi sie podoba, bo albo porady nie wnosza nic ciekawego, albo po prostu mam taki kaprys. Nasz system - nasza wizja.

Mam inne podejście do filozofii pisania autorek - skoro pokazuję je ludziom, to mają one być dla ludzi, nie dla mnie. Więc uwagi z ich strony są kluczowe. Nie można zaprzedać doszczętnie swoich pomysłów, ale trzeba się stosować do twardej krytyki. Nawet, jeśli oznacza wywalenie połowy materiału do śmietnika. Tak to widzę.

I nie, nie mam manii wielkości. Wiele osób mi imponuje, z erpegowego poletka przede wszystkim Michał Oracz i Ignacy Trzewiczek - to moi idole.

Cytat:
Jesli jestes takim designerskim guru to zrob wlasny system, wydaj i powal mnie nim na kolana. Narazie tylko sie smieje czytajac Twoje posty. Gdyby cos stalo za tymi slowami (najlepiej w papierze powyzej 50 stron) to bralbym je powazniej.

Nie uderzaj w tony obrażonego dzieciaka na zasadzie "jak jesteś taki mądry to zrób lepiej". Dziennikarz nie musi umieć grać na gitarze, żeby móc skrytykować najlepszego gitarzystę na świecie. Podobnie z userem na forum.

Poza tym, nie stawiam się na pozycji guru. Co by o tym świadczyło? To, ze domagam się brania pod uwagę głosu społeczności tego forum? Robię tak dlatego, że wiem, że Ci ludzie wiedzą co mówią, znają się trochę na tym wszystkim, bo są osłuchani, obyci i otrzaskani w pisaniu gier. Spotkali się z krytyką i wytrwali przed nią, dostrzegali nie raz swoje błędy i starali się coś poprawiać. A CK Games powinno robić podobnie - poważnie poddawać pod rozwagę każdą uwagę. Bo aspirują do roli wydawnictwa, a to wymaga wsłuchiwania się w krytykę i wyciągania konstruktywnych wniosków.

Cytat:
panie adminie...

Nie przepadam za ironizowaniem z wykorzystaniem tytulatury. Mógłbyś proszę przestać? Po prostu trochę mnie to irytuje. Dzięki z góry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:15, 15 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Ajj, czepiasz sie szczegolow Very Happy
To nie mialo zabrzmiec obrazliwie czy protekcjonalnie ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:13, 15 12 2007
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Poczekam na efekty. Na razie mnie nie przekonują, ale jestem nastawiony umiarkowanie optymistycznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dlaczego CK Games wydaje CK G****?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 5  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin