autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark -> [gra karciana] autorka! Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 14:35, 25 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Kutak napisał:
To może niech popularność będzie niczym nie związana z PJ (Punktami Jakości)? Może poprostu cały ich związek bedzie polegal na tym, że po PJ 20 zrecenzuje to Wieża Snów, z PJ 35 wypowie sie Trzewik itd,- i w drugą stronę... Dwa, raczej niezależne od siebie sposoby punkowania, ich suma da zwycięzcę...


1.PJ i PP nie mogą być niezależne, bo autorka o niskiej jakości nawet jeśli jest dobrze reklamowana nie będzie mieć rzesz fanów.

2.Na promocję będą karty i np. karta Notatka w Wieży Snów wymaga PJ 10 do użycia i zabier dajmy na to 3 PA.

3.Ewentualnie można zrobić PJ i PR(Punkty Reklamy), a wynik końcowy to PJ / 2 + PR(w odwróconej notacji polskiej PJ 2 / PR +).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:58, 25 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





To, co piszecie strasznie czyni grę losową. A to jest do kitu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:41, 25 06 2006
Kutak
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Novaraxis...





No i dlatego właśnie czekamy na pomysł pana admina;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:58, 25 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wystosuję go, nie martwcie się szarzy userzy Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:10, 26 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





beacon napisał:
To, co piszecie strasznie czyni grę losową. A to jest do kitu.


Podaj mi sytuację LOSOWĄ w przypadku wtych zasad. No chyba, że narzekasz na pow. losowe dobieranie kart, co Wink ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:17, 26 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dobierasz i kładziesz co Ci najdzie. To totalnie losoowe, bez możliwości przemyślenia taktyki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:17, 26 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





NOWA WERSJA MECHANICZKI

Na początek gracze biorą 5 kart.

Układ Tury:
1.Gracze ciągną 1 kartę ze SWOJEJ talii(tak nowa wersja zakłada osobne talie dla graczy, no a wzorów kart będzie więcej niż kart w talii - trzeba sobie dobrać, ale to wymaga zrównoważonych kart).
2.Gracz 1 kładzie jakiś Brudny Chwyt(BC) i decyduje na kim jej używa. Jeśli nie ma to traci szansę położenia świni w tej turze.
3.Gracze zagrożony kładzie Środki Czystości(ŚC). Jeśli nie położy ŚC odpowiedniego do BC to BC działa zgodnie z opisem.
4.Punkty 2 i 3 są powtarzane z zamianą gracza 1 na kolejnych.
5.Gracze kładą karty Niesolidnej Pracy(NP) które dodają pewną ilość Punktów Jakości(PJ).
6.Gracze kładą karty Rozdmuchanej Promocji(RP - np. Kumpel w Wieży Snów) które dodają pewną ilość Punktów Promocji(PP).
7.Gracze o najwyższych i najniższych sumach PJ+PP kłądą po dodatkowej karcie BC(bez możliwości obrony!), NP lub RP które działają dopiero w następnej turze.

Tur jest 20. Kto ma najwyższy wynik PJ+PP wygrywa(w przypadku remisu - 5 tur dogrywki). No i każda karta zużywa x PA, a ilość PA na turę jest ograniczona. Aha - tylko w Erze! Niewykożystane PA przechodzą do następnej tury!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:18, 26 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ja pierdzielę, macie jakiekolwiek doświadczenie w karciankach? Odnoszę wrażenie,
że nie.

Robicie z tego półkolekcjonerkę ze składaniem talii. To nie jest dobre w amatorskich
przedsięwzięciach. Wymaga wielu wzorów i zwiększa kosty drukowania kart.

Tego typu gra powinna stwarzać jak najwięcej możliwości kombosów, być luźna
mechanicznie i z odpowiednio wyważoną dozą losowości. Dlatego moim zdaniem
powinno się pójść raczej w kierunku oryginalnych propozycji. Na przykład coś takiego.



Celem gry jest zrobienie autorki. Autorka posiada następujące elementy, które
decydują o jej wartości dla potencjalnego odbiorcy:

- Fama autora
- Świat
- Mechanika
- Dodatki
- Marketing

Aby zwyciężyć należy po okreśłonej liczbie tur mieć jak najwyższą sumę wartości
poszczególnych zakresów.

Stosuje się scenariusze. Przykładowo:

Nibykonkurs - gra trwa tylko ileśtam tur. Karty dodające oryginalności liczone są
podwójnie.

Megasetting pure-fantasy - gra trwa ileśtam (dużo więcej) tur. Karty rzemiosła
liczą się podwójnie.

Mroczna gra dla gotów - gra ma standardową długość, karty budowania świata
liczone są podwójnie.



* * *


Karta postaci naszej zawiera:
- wskaźnik famy - liczbowo określa jak famous jest autor.
- wskaźnik wolnego czasu - określa ilość akcji na turę, które można wykonać.
- wksaźnik profesjonalizmu - określa ile kart możemy pociągnąć co turę.


* * *


Tura wygląda co następuje:
- dociągamy karty w ilości równej profesjonalizmowi postaci.
- gramy karty
- na turę możemy zagrać jedną kartę będącą elementem systemu.
- na turę możemy zagrać ilość kart akcji równą poziomowi wolnego czasu
- możemy licytować*.
- kończymy turę, odrzucamy karty do stosu jeśli przekraczają poziom
profesjonalizmu, inicjatywę przejmuje kolejny gracz.


* * *


* licytacja jest ważnym dodatkiem. Możemy handlować wszystkimi kartami.
Wymieniać element za element, akcję za element. Możemy nawet oddawać
swój wolny czas do dyspozycji innych graczy. Pozwala to przyspieszać postępy
przy produkcji swojej gry. Można dodatkowo zawierać nieczyste sojusze
i zmawiać się na przeciwnika.



* * *

W ostatniej turze rozgrywki zlicza się punkty na poszczególnych elementach
rozgrywki. Elementy są różne. Oryginalne, rzemieślnicze, oraz specjalne.
Każdy do specyficzna karta z opisem i często efektem specjalnym.
Zwycięża ten, kto po podliczeniu według zaleceń na karcie scenariusza ma
najwięcej punktów w grze.




Taki niejasny zarys pisany na szybko. Będzie za jakiś czas dokładniejszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:00, 26 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





beacon napisał:
Ja pierdzielę, macie jakiekolwiek doświadczenie w karciankach? Odnoszę wrażenie,
że nie.


Jak czytam twoje zasady to wydają mi się... zbyt rozbudowane. Zresztą ta gra miała być nie realistyczna, bądź wyważona, ale JAJCARSKA, taki był zamysł początkowy i zaczynamy o tym chyba zapominać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:05, 26 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





One są znacznie prostsze niż Twoje. Tylko ich opis jest nieco nieczytelny. Poza tym
w miarę pisania zasady upraszczają się i klarują. A ten pomysł wprowadza
licytację i parę innych ciekawych rzeczy. IMO.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:27, 26 06 2006
Kutak
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Novaraxis...





I czas na KucięWink k2jumper- mechanika u Ciebie jest zbyt sztywno okreslona- tura tego, tura tamtego, przerwa na siku dla najsłabszego gracza- nie podoba mi sie ta komplikacja zasad.
A co do wersji bea- tu tez mam kilka zastrzezen. Raz, ze wg. mnie licytacja za bardzo wydluzy gre- poprostu bedzie zbyt rozbudowana, a to srednio pomaga tej konwencji. Statystyki gry winny zamknac sie w MECHANICE, POPULARNOŚCI i ŚWIECIE, żeby nie utrudniac gry. Rozne konwencje jakie podales sa jak najbardziej "in plus". Postacie i ich statsy tez rzadza:). Tylko do czego uzyjemy slawy?
Aha- i co do licytacji... Jezeli ma byc, to trudniej dostepna- czyli np. niech same dolaczenie do licytacji niech koszuje 1 PA... Inaczej rozgrywka rozciagnie sie jak gacie po wepchnieciu na tylek slonia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:38, 26 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Fama dodaje punktów w kategorii "fama" jako element autorki.

Co do licytacji - może. Jednak jakieś zasady podkradania powinny być. Może na
zasadzie kart akcji, które to umożliwiają. Narazie jesteśmy w lesie. Zasady
są szkicowe i podlegają mojej wewnętrznej burzy mózgu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:54, 26 06 2006
Kutak
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Novaraxis...





Moze karty w stylu "Moj kumpel bo prawdziwy chackier!" czyli kradziez jednej z kart z reki przeciwnika czy "Wystawmy cos na allegro" czyli propozycja handlu dla jednego z graczy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:55, 27 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Kutak świetny pomysł z kartami które umożliwiają kradzież/licytację!

A jak się zastanowię bea - twoje zasady są rzeczywiście prostsze, ale ja lubię mieć jasno określone co i kiedy mam robić, choć zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy tak mają. Ogólnie bea(jakie ładne imię... żeńskie) ROX.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:04, 06 07 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Sam się do bea skracam ;p A z Beatką to nieprawda ;p

Zasady spiszę może po powrocie z Avangardy (jadę już jutro). Chętnych zapraszam
na prelekcję "autorki saute" by bea and ja-prozac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[gra karciana] autorka!
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin