autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Nibykonkurs -> Dyskusje o Nibykonkursie Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 14:40, 01 09 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Problem jest taki, ze jej nie dokończyłem, to zaledwie szkic, z którego ktoś może by coś wykrzesał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:20, 01 09 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Zawsze możesz wrzucić do warsztatu. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:22, 01 09 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Tak też pewnie zrobię Wink Ale ostrzegam - to indie robione przez człowieka będącego przeciwnikiem indie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:43, 01 09 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Witaj w klubie i dawaj co masz. Do mnie tez nie przyznaje się ani jedna ani druga strona.

Przy okazji, pomysł Cactusse jest też mocno indiański ale mi się jak najbardziej podoba. Trudno wiec kategoryzować RPG jeżeli się je po prostu lubi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:34, 01 09 2008
Arcy
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





@SolFar dzięki. Pobrałem i działa Smile.
@Omlet: Wrzucaj! Tak to twoja praca poszłaby na marne Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:44, 01 09 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Atam, zaraz praca - poświęciłem temu godzinę...

Ale wrzucę za moment, szukajcie w dziale Warsztat...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:33, 02 09 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wrzuciłem swoje nibyrecki. Zapraszam i Was do zrecenzowania konkrencji. Komcie tutaj.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:04, 02 09 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Kwad_rat w temacie z recenzjami napisał:
Problem może polegać jedynie na tym, że w dużej mierze wszystkim rządzi tu przypadek. Samo założenie, że sesja nie ma scenariusza powoduje, że gra może się niektórym szybko znudzić. MG nie ma możliwości by zaplanować rozgrywkę i opowiedzieć ciekawą historię.

Wg mnie to błąd. Doświadczenie pokazuje, że kiedy w tworzeniu fabuły uczestniczy wiele osób wciąż można opowiadać razem fajne historie. Może nie potoczą się w ustalonym wcześniej kierunku, ale tak czy siak mogą być mocne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:12, 02 09 2008
Kwad_rat
przybysz

 
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Mózg na szynach (trio)
Chore, pokręcone, ale dzięki pracy zespołowej dość obszerne i sprawiające wrażenie kompletnej gry. Wymyka się nibykonkursowym standardom, więc nie wiem w efekcie jak to oceniać – traktować jako normalną autorkę, czy jednak nibykonkursową akrobację?


Mimo wszystko paru rzeczy tutaj brak, a praca zespołowa zaowocowała tym, że w tydzień nie udało nam się wyeliminować pewnych kolizji w mechanice. Nie pomógł fakt, że SolFar koordynujący prace nie mógł z nami pracować do końca. Nawet z początkowych opisów można domyślić się że gdy zaczynaliśmy prace miał to być Indianin, a wyszła mała autorka.

beacon napisał:

Wg mnie to błąd. Doświadczenie pokazuje, że kiedy w tworzeniu fabuły uczestniczy wiele osób wciąż można opowiadać razem fajne historie. Może nie potoczą się w ustalonym wcześniej kierunku, ale tak czy siak mogą być mocne.

Masz w pewnym sensie rację. Jednak nie stworzysz sesji, z zaplanowanym przesłaniem. tradycyjny RPG pozwala na sworznie historii niemal książkowej. Sesja może mieć zaplanowany początek, rozwinięcie i zakończenie. Dużo mniejsze znaczenie ma przypadek. Podejrzewam Demonspottigu wiele historii może nie mieć ładu i składu, co jeżeli nie będziemy traktować systemu w pełnie poważnie nie jest niczym złym, nawet wpisuje się w pewną konwencję. Problem może pojawić się, gdy MG będzie chciał zrobić z tym pomysłem coś ambitniejszego. Zresztą system nastawiony jest raczej na krótką, zabawną i intensywną, rozgrywkę, dlatego można mu wiele wybaczyć. Poza tym, wad wyszukiwałem trochę na siłę. Gra jest nieźle przemyślana i naprawdę musiałem trochę pogłówkować, by znaleźć jakieś słabe punkty projektu. Jeżeli by go trochę rozwinąć mogłaby się okazać świetną odskocznią dla przeciętnych graczy zmęczonych skomplikowanymi zasadami i światem normalnym RPG.

Trochę zmieniłem swoją recenzję. Może teraz będzie lepiej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwad_rat dnia 17:08, 02 09 2008, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:02, 03 09 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





beacon napisał:
To w tej grze jest coś oprócz tworzenia postaci?
Nie rozumiem tej gry i nie podoba mi się.


Tak jest. Szczątkowy opis świata (to nie jest nawet 1/10 tego co chciałem napisać) i delikatnie nakreślone założenia rozgrywki. Prawdopodobnie nie udało mi się przekazać tego, jak chciałem by wyglądała (bo znowu zabrałem się za spisywanie późnym popołudniem ostatniego dnia). Otóż gracze mają się wcielić w uzależnionych żołnierzy posiadających demoniczne geny. Na służbie prezydenta totalitarnego państwa o nazwie Narland. AFAIR to jest napisane w PDFie. No cóż, mam kolejną nauczkę, żeby jednak nie wrzucać prac, które nawet w 10% nie wyglądają tak, jak miałyby wyglądać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:01, 03 09 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





@Behir - mój komentarz jest trochę przegięty; ja wiem, że tam jakieś szczątki reszty są. Ale uszczypliwością łatwiej mi jakoś było przekazać, o co mi chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:03, 03 09 2008
Arcy
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
No cóż, mam kolejną nauczkę, żeby jednak nie wrzucać prac, które nawet w 10% nie wyglądają tak, jak miałyby wyglądać.

@Behir:To, że beaconowi się nie podoba, nie znaczy, że jest złe. Mi np. nie podoba się D&D a gra w to tysiące ludzi Wink Chociaż nie ulega wątpliwość, że pewnie byłoby lepiej, gdybyś napisał pracę wcześniej Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arcy dnia 19:04, 03 09 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:08, 03 09 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Kwad_rat, mogłeś tutaj dać info, że dodałeś kolejne recenzje do swojego posta! Bo mało brakowało, a bym przegapił.

Tak czy siak - wielkie dzięki za recenzję. Co prawda mylisz się twierdząc, że ta mechanika powinna działać fajnie (tak na serio na chwilę obecną jest w niej trochę za mało taktyki, ale może to rozwinę), oraz że nie ma zasugerowanego na którym poziomie grać (jest napisane, że ok. 6).

Świata, gdybym jednak dokończył tą grę i tak by za wiele więcej nie było. Najwyżej jakieś przykładowe scenariusz itd. A mechanika też nie zajmowałaby się niczym poza walkę - czy w komiksach superbohaterskich oni mają szansę nie poradzić sobie z czymś innym niż walka? No co najwyżej mogą nie złapać oderwanego kawałka wieżowca, który leci na cywili, ale to chyba jedyny wyjątek ;p

Ale tak czy siak - bardzo dziękuję za czas poświęcony na lekturę i napisanie komentarza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:19, 03 09 2008
Kwad_rat
przybysz

 
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





beacon napisał:
Tak czy siak - wielkie dzięki za recenzję. Co prawda mylisz się twierdząc, że ta mechanika powinna działać fajnie (tak na serio na chwilę obecną jest w niej trochę za mało taktyki, ale może to rozwinę), oraz że nie ma zasugerowanego na którym poziomie grać (jest napisane, że ok. 6).

Teraz jak jeszcze raz przeczytałem podręcznik, to zauważyłem tę sugestię. Mój błąd, przepraszam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwad_rat dnia 20:34, 03 09 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:34, 03 09 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





@beacon
Panowie Nocy. Hasła nie pasowały mi w tej edycji jak mięso nie pasuje wegetarianinowi. Narkotyki jako motyw w RPG przerobiłem już wywracając go na drugą stronę i nie chciało mi się o nich pisać, wojna jak na złość nic oryginalnego nie wnosiła, demonów nie lubię i nie znam się na Paragrafie 22. Więc siedząc przy sziszy i paląc tytoń smakowy postanowiłem stworzyć coś absurdalnego i skrajnego.
Work Terror miał być dedykowany wszelkim osobą o poglądach komunistycznych i lewicowych ale jak mniemam nimniejsze forum ten żart wzięło by na poważnie i wzięło mnie za działacza Razz. Nie fabuła nie jest poważna.
Co do stworzenia uniwersalnej gry o terrorystach to silnik WT jest nastawiony na megacyber gdzie ludzie są profilowani technologią i są niemal identyczni, choć pewne doświadczenia i sprzęt mogą ich zmieniać. Stąd prostota.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dyskusje o Nibykonkursie
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Nibykonkurs
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 32 z 33  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin