autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Nibykonkurs -> [Edycja 2] Watykan, szaleni naukowcy, terraformowanie Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 11:18, 29 10 2005
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Oj, nie wspomniałem jaki program Razz. Chodziło mi o Corel Draw. Zastanawia mnie czy w InDesign można robić takie Hyperlinki jak w Wordzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:34, 29 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





CorelDrawa nie znam, w InDesign linki robi się szybko (wybierając Unnammed] przy tworzeniu hiperlinka), ale lepiej stworzyć wcześniej łącze dla nich (żeby jak się adres pojawia kilkakrotnie łatwiej), a dopiero potem przypisać go np. do zaznaczonego tekstu albo ramki. Właśnie testuję Scribusa, założę o wrażeniach wątek w Warsztacie Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:49, 29 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Erpegis napisał:
Dobra, przejrzałem wasze prace - i nie powiem, pomysł na konkurs był świetny.

ja-prozac - Na Ratunek Marsowi!
Gra jest ciekawa, jednak stanowi tylko pretekst dla mechaniki, która mi - jako gamiście - nie odpowiada, mimo to jest ciekawym i pewnie grywalnym rozwiązaniem.
Styl: 5 mięsko: 4+


tak z ciekawosci, skoro mechanika ci nie podeszla(jasne, de gusticostam)
to czemu dales 4+. wychodzi ze gra barzo dobra prawie we wszystkim.
ogolnie - co cie sie najbardziej w niej podobalo.

ja-prozac dla wiekszej przyszlej satysfakcji klientow


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:01, 29 10 2005
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Sorry, ale co z tego że mechanika jest z monastyru? Chodzi o brak podpisu że mech. wzorowana jest na tej z Mona? Czy poprostu miałem tam dać tekst: Użyjcie dowolnej mechaniki?
To pytanie ode mnie na następna edycje:
Musze wrzucić własną mechanikę albo darmową typu FATE albo Fudge?


Z tym jednym tematem to niestety wyszło że wszytskiego nie zamieściłem.[tiaaa ale wyjaśnienie :p]
Ale dziękuje za uwagi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:48, 29 10 2005
piotr
przybysz

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bristol [Anglia]





Poprawiłem ci ten 'księŻyc'.....

hmmm - teraz widzę co to znaczy dobra oprawa graficzna. System może zawierać 4 strony pierdół o mrówkach, ale jak jest ładna szata i nie ma ortów to to naprawde wyglądało fajnie - nawet jeśli troche zajeżdżało WarMłotkiem dam ci 2 na 6.
fajne rozwiązanie z tym k3 dp statów ale to już gdzieś chyba było

teraz co do teotechu - pomysł jest grywalny, nie wiem jak bardzo ale jakby dodać coś co by sprawiało że 'chce mi się zagrać w ten system' to może nawet bym w niego zagrał [raz albo dwa]

jakprzeczytam resztę, to ocenie resztę Razz
pozdrowionka........


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:14, 29 10 2005
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





piotr - Tak z ciekawości. W ktorym miejscu zajeżdża WarMłotkiem?

Żałuje teraz że nie dałem czcionki o wielkości 20 tak jak mają niektóre systemy (a nie 11) bo by zajmowało dwa razy więcej stron Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:32, 29 10 2005
Erpegis
Gość

 





Farvus: Ale o szalonych naukowcach chyba też tego nie ma, albo ja nie zauważyłem...

ja-prozac: Podoba mi się ogólnie pomysł mechaniki odciążonej, nie związanej z cechami, tym bardziej że jeden znajomy wpadł na podobny pomysł... Widzę, że to dobra idea, ktoś by to wykorzystał, więc nie wiem czemu mam zaniżać ocenę. Ogólnie - jest fajne, tylko tego nie lubię :>

Darken - a u ciebie jest odwrotnie Smile Nie lubię mechaniki monastyru, więc nie tentego. Chciałbym, żebyś dodał jakieś smaczki od siebie Smile

piotr - styl. ortografia. spójność. Wybacz, ale przez zapętlone zdania nie chce mi się przedzierać. Tu nie chodzi o mnie, ale o czytelnika...
PostWysłany: 14:47, 29 10 2005
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Szaleni naukowcy nie pojawiają się w trakcie gry ale to oni przyczynili się do powstania megalitu. Cytuję z historii świata kluczowy fragment:

"Z braku przestrzeni dokonywano okrutnych czynów jakimi było zrzucanie się nawzajem w otchłań. Próbowano jakoś zaradzić problemowi jednak nikt nie był na tyle mądry. Pojawili się jednak szaleni naukowcy, którzy ogłosili że nadzieja jest daleko w górze. Wystarczy piąć się coraz wyżej i wyżej aż dosięgnie się księżyca. Na nim będzie wystarczająco dużo miejsca dla wszystkich. Mieszkańcy wyspy byli na tyle zdesperowani że uwierzyli w tak absurdalny pomysł. Szaleni naukowcy rozpoczęli więc długi proces terraformingu polegający na stopniowym usypywaniu kolejnych stert ziemi. Glebę i skały ściągali z unoszących się w wszechprzestrzeni zasobów. Za każdym etapem projektu cały dorobek ludzkości ginął pod kolejną warstwą by na niej powstało coś nowego."


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:12, 29 10 2005
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Szkolą siê tu także ludzie którzy korzystajcy z wszelakich zdobyczy technicznych.
Nieoficialnym wrogiem Akwinistów to Szaleni naukowcy i twory ich spaczonych dusz.

Głównymi sługami szatany miali być:
Potwory, Magowie, szaleni naukowcy

Theotech bardzo mi się spodobał. Gra ma w sobie to coś, chętnie zagrał bym na tych zasadach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:47, 29 10 2005
Seji
Gość

 





No nic, ja sprzedam moj pomysl. Moze ktos go kiedys wykorzysta, moze sam go spisze.

Zbliza sie Dzien Sadu, Bog wygra - co wiadomo od dawna - wszyscy sie ciesza. Ale - moze sie okazac, ze raj bedzie dla takiej liczby ludzkich dusz za ciasny. Watykan postanawia wiec terraformowac pieklo i uczynic zen drugi raj. W piekle wybucha wojna - czesc potepiencow ma dosc i chce odkupic swe winy (co oczywiscie niebu na reke), czesc stawia watykanskim silom zbrojny opor.

Kim by sie gralo? Watykanskimi uderzeniowymi oddzialami egzorcystow Wink, piekielnymi przechrztami, agentami dolu, gory, etc., przy czym postaralbym sie wyeksponowac sam konflikt w piekle. Gra bylaby raczej nastawiona na akcje i wygrzew - bardziej Constantine niz Armia Boga. Wink

W kazdym razie chcialem dolozyc pare alternatyw co do tego, czy faktycznie trwa terraformacja piekla i dlaczgeo. Jedna alternatywa bylo to, z eludzie zanieczyscili raj, jak wczensiej ziemie i musieli poszukac sobie nowego miejsca. Druga bylo to, ze tak na prawde nie nastapil Dzien Sadu, ale ludzi np. mentalnie zniewolili kosmici i to, co terraformuja z myslka o piekle, faktycznie jest zniszczona przez zanieczyszczenia/wojne/cokolwiek Ziemia.

Czy to by bylo grywalne (heh, mechaniki, matematyka i ja to amrne polaczenie Wink), czy daloby sie wcisnac w krotka forme - nie wiem (tego ostatniego sie najbardziej balem). Na razie sie nie dowiem Wink.

A mottem mialo byc ponizsze zdanie:
"Jeśli więc i szatan z sobą jest skłócony, jakże się ostoi jego królestwo?" Łk 11, 18

To mi lazilo po lbie. Ale zycie ssie i nie dalem rady. Moze sie uda przy nastepnej edycji. W kazdym razie idea konkursu swietna Smile.
PostWysłany: 20:36, 29 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Mocne. Terraforming piekła po prostu rozwala Smile. Świetny pomysł, szkoda, że nie znalazłeś czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:08, 29 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





zgadzam sie z magnesem. warto pomysl rozwijac, najlepiej na tym forum.

ja-prozac

p.s. jak wyglada sprawa z ocenami systemow?
zostawiamy jak wczesniej, czytaj bez urzedowej klasyfikacji?

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:54, 29 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Dobra, więc kilka słów ode mnie, bo wreszcie znalazłem czas, żeby przeczytać wszystkie gry. Najpierw chciałem zaznaczyć, bo nie wiem czy wszyscy wiedzą, że twory nowofalowe także są mile widziane - w sumie niewykluczone są nawet karcianki albo inne pomysły, po prostu gry autorskie - stąd nie zawsze w pierwszej edycji wszystko było typową grą fabularną. Dobra, tyle, teraz o pracach (alfabetycznie):

piotr, gra Kamienie
Widać, że autor ma problem z dyslekcją, bo to chyba nie tylko niedbałość, stąd pomijam błędy (ktoś by ci musiał zrobić korektę tego tekstu, całość możnaby przy okazji mocniej ucharakteryzować na opis mieszkańca odmienionego Marsa). Podoba mi się wstęp w pierwszej osobie ("nasza historia") - tworzy klimat. Kilka danych "naukowych" jest zabawnych - chodzi mi o "wystarczy podgrzać". O terraformowaniu Marsa można poczytać sporo na google, dobrze tam zerknąć. Odnośnie Urana, czy Jowisza - to gazowe giganty, tego się nie da sterraformować za Chiny Ludowe.
Scena polityczna zbyt wybielona, przydałoby się, żeby realizowali także swoje interesy, a nie interesy ogółu.
Mechanika: za długie i skomplikowane, żebym przez to przebrnął, więc się nie ustosunkuję.
Ogólnie: bardzo dobry pomysł świata (poza drobnymi uwagami, o których wspomniałem), przydałby ci się ktoś do pomocy w korekcie i spisywaniu tego. Aha, nie wiem też czy kalendarz Marsa podałeś dobry - trzebaby to przeliczyć albo wytłumaczyć zmianami orbity przez uderzenie wspomnianego roju meteorytów Smile.

Farvus Megalit
Ładnie poskładane, widać rękę grafika. Nagiąłeś terraforming, hehe. Rasy i świat naprawdę oryginalne, urzekły mnie Smile. Brakuje mi tylko jakiegoś pomysłu na przygodę albo czegoś podobnego, bo gdybym chciał w to grać, nie wiedziałbym od czego zacząć Smile.

ja-prozac Na ratunek Marsowi
Ciekawy gatunek, przypomina mi się czarnobiały holoprogram Parisa z Star Trek: Voyager (dla wtajemniczonych, można tam podejrzeć jak powinni się zachowywać ci źli i ci dobrzy). Zwraca uwagę jak zwykle nietypowa mechanika. Nie widzę grania w to bez wcześniejszego zmuszenia graczy do obejrzania jakiejś pulpy sf Smile. Autor zapomniał wspomnieć, że urządzenia powinny migać żarówkami i lampami oraz być wyposażone w dużą ilość tajemniczych dźwigni Smile. Mechanika świetnie oddaje gatunek i klimat gry.

Darken Odkupienie RPG
Widać pośpiech, bo autor myli tytuł gry (domyślam się, że Odkupienie, nie Odrodzenie). Szkoda, że niedokończony, ale to w sumie konkurs na autorkę w tydzień, a nie na superdopracowaną grę fabularną Wink. Mechanika: brzmi ciekawie, nie wiem czy jest z Monastyru, ale jeśli jest, to nie za dobrze - na przyszłość (pytałeś o to Smile ) mechanika własna, darmowa albo przeróbka, ale ogólnie chodzi o dopasowanie mechaniki do systemu. Pomysł ciekawy, podział na zakony mi się podoba z tymi cechami specjalnymi. Odnośnie wykorzystania tylko Watykanu: widzę, żę wynikło to z niedokończenia gry, bo Szaleni Naukowcy są wspomniani. Przykazania na końcu same dostarczają pomysłów na przygody Smile. Gra dedykowana raczej wyłącznie katolikom, ale to niekoniecznie wada - dzięki temu jest oryginalna, chociaż przyznam że sam nie miałbym za bardzo jak w to grać i z kim w to grać - nie łapalibyśmy klimatu z drużyną Smile.

Erpegis Theotech
Świetny, klimatyczny wstęp. Również oryginalny pomysł (w sumie wszyscy mieli oryginalne pomysły :] ja najmniej ), dobrze opisane realia, dopasowana mechanika.

Tomasz Kucza Planeta Morfozy
Tego nie skomentuję. Ale kiedyś zrobię edycję pierwszą, bo 0,5 to okrojenie z braku czasu. Smile

Jeśli będzie głosowanie, będę miał dylemat na kogo głosować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:07, 30 10 2005
piotr
przybysz

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bristol [Anglia]





Cytat:
piotr - styl. ortografia. spójność. Wybacz, ale przez zapętlone zdania nie chce mi się przedzierać. Tu nie chodzi o mnie, ale o czytelnika..
powaąnie aż tak żle się czyta Sad - taki mam styl - postaram się coś z tym zrobić w przyszłości

Cytat:
piotr - Tak z ciekawości. W ktorym miejscu zajeżdża WarMłotkiem?

Żałuje teraz że nie dałem czcionki o wielkości 20 tak jak mają niektóre systemy (a nie 11) bo by zajmowało dwa razy więcej stron

jakto gdzi młotkiem zajeżdża - dżdżowniki -elfy ; krety -niziołki ; gnole [czy jak im tam było] krasnale no i krasnoludki to ludzie Razz - a przynajmniej mi się tak skojarzyło Razz
Cytat:
Widać, że autor ma problem z dyslekcją
oj tak i jak narazie nic nie potrafię z tym zrobić - dam siostrze do korekty Razz

Cytat:
"wystarczy podgrzać",
IMHO tak... lud pod powierzchnią i na biegunach zacznie się zozpuszczać, a woda parując zagęszczać atmosferę - to oczywiście tylko początek pracy - pozatym w systemie chodzi raczej o terraformowanie Ziemi....

Cytat:
Odnośnie Urana, czy Jowisza - to gazowe giganty, tego się nie da sterraformować za Chiny Ludowe.
Embarassed faktycznie, jakoś mi umkneło Razz
[quote] dobry - rok marsjański to 1,88 roku ziemskiego - 686,cośtam dni ziemskich więk jakieś 650 dni na marsie - faktycznie tam podałem chyba 680 i rok przestępny.

co do mechaniki to faktycznie trzeba by to lepiej rozpisać żeby było czytelne, ale tu ograniczeniem był czas, sam pisałeś więc wiesz....

dzięki wszystkim za krytykę....
jak znajdę chwile wolnego to spróbuje coś poprawić i może z czasem dostanę podforum o Kamieniach.....

ps: sory że się nie wypowiadam na temat innych prac ale naprawde nie mam nawet chwili żeby to przeczytać..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:14, 30 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Oki. No problemos jak mawiają... no dobra, nie wiem kto tak mawia... Krytyka to jeden z elementów który pokazuje, że ktoś nas czytał Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[Edycja 2] Watykan, szaleni naukowcy, terraformowanie
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Nibykonkurs
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 5 z 6  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin