autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> d20, settingi jak to wygląda Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
d20, settingi jak to wygląda
PostWysłany: 18:51, 31 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Zaczynam się wgłębiać w d20 (taaak, ja Very Happy) i zastanawiam się jak bardzo różnią się zasady w settingach od zasad podstawowych d20 lub d20 modern. Czy zmiany są znaczne, czy ograniczają się np. do stworzenia listy skillsów (przepraszam za angielski, nie wiem jak to nazwano po polsku)?
Gdyby chciało się stworzyć setting d20 można zaszaleć i zmienić sporo w zasadach, rozszerzyć je lub uprościć (a jednocześnie pozostać przy nazwie d20)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:11, 31 08 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





zacznę od tego: ty anglanglafabeto:), jak to nie wiesz co to są "skilse" po polsku, gdzie byłeś na polskim, w madżika de gateringa grałeś czy co?
skill - umiejętność, "skilse" - umiejętności

A różne setingi bardzo zmieniają zasady d20. Można dużo zmieniać i stworzyć na bazie d20 coś zupełnie innego niż dobrze znane d20 z dnd. Możliwości są praktycznie nieograniczone. Sam się kiedyś tym bawiłem ale uznałem że nie warto.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hobibit dnia 06:44, 01 09 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:16, 31 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Hobibit napisał:
zacznę od tego: ty anglanglafabeto, jak to nie wiesz co to są "skilse" po polsku, gdzie byłeś na polskim, w madżika de gateringa grałeś czy co?
skill - umiejętność, "skilse" - umiejętności


Wiem, że skill oznacza między innymi umiejętność, nie wiem jak to słowo przetłumaczono w polskiej wersji systemów d20. Tłumacze robią różne dziwne rzeczy. Domyślam się, że to ironia, chociaż brakuje odpowiedniej emotki.
Nie grałem w Magic the Gathering.

Cytat:
A różne setingi bardzo zmieniają zasady d20. Można dużo zmieniać i stworzyć na bazie d20 coś zupełnie innego niż dobrze znane d20 z dnd. Możliwości są praktycznie nieograniczone. Sam się kiedyś tym bawiłem ale uznałem że nie warto.


Aha, to właściwie wyczerpuje moją ciekawość. Smile
Dzięki za odpowiedź.


PS. Odnośnie tej pierwszej sprawy: ciężko mi się ostatnio myśli, w sumie nie wiem czemu zostawiłem "skills"... ech, nic, muszę wypocząć Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:33, 31 08 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





W różnych wariantach bez zmian w zasadzie pozostaje trzon umiejętności (z drobnymi różnicami), cechy, featy, forma testu, skalowanie trudności, zazwyczaj levele i rozwój profesji, czyli przyrost HPków, BAB, punktów umiejętności, featów itp.

A z ciekawości masz jakiś cel we wgłębianiu się w d20, czy tak z ciekawości pytasz? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:42, 31 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Cytat:
A z ciekawości masz jakiś cel we wgłębianiu się w d20, czy tak z ciekawości pytasz? Wink


A tak sobie pomyślałem, że ładnie byłoby kiedyś stworzyć na próbę jakąś minigierkę ze znaczkiem d20 na okładce Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:49, 31 08 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Jeśli miałaby być komercyjna to prawdopodobnie jedyny sposób na wydanie, ale jeśli darmowa to chyba nie warto, system jest dość ciężko strawny. No ale wszystko zależy od koncepcji i pomysłu, jeśli byłby na tyle nierealny co mechanika d20 to kto wie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:47, 01 09 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jeśli się nie mylę podstawa d20 to 6 Atrybutów (Siła, Kondycja, Zręczność, Inteligencja, Mądrość, Charyzma... czy jakoś tak) i testy d20 + mod. Atrybutu + poziom umiejętności przeciwko jakiemuś poziomowi trudności, więcej zdane, mniej niezdane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:54, 01 09 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Dokładnie, choć większość wariacji d20 zawiera podobną listę umiejętności, atutów, oraz charakteyzuje się systępowaniem niestrawnych przeze mnie poziomów doświadczenia i hpków, jak i przyrost BABa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:53, 01 09 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jeżeli jeszcze tam nie trafiłeś polecam oficjalną [link widoczny dla zalogowanych] z licencjami i FAQ.

Najważniejsze zasady przy użyciu znaczka d20:
Cytat:

No Covered Product may contain rules or instructions of any kind that:
- Describe a process for Creating a Character
- Describe a process for Applying the Effects of Experience to a Character
No Covered Product may change or extend the definition of any Defined Game Term as enumerated in this Guide.


Czyli nie można opisać jak tworzy się postać, ani jak awansuje.
Nie można również zmienić lub rozszeżyć żadnej z podanych definicji (np. "neutralny-zły", "charyzma"). Nie ma jednak przeciwskazań, aby je pominąć, lub dodać nowe.
Cytat:

Q: Do I have to use the Defined Terms in my product?
A: No. You are not required to use them.

Q: Can I add new terms?
A: As long as those terms aren't used as synonyms for existing terms, yes.


Teoretycznie można więc opatrzeć znaczkiem D20 daleką wariację tej mechaniki.
Jednak praktycznie:

a) Zbyt duże zmiany przy niemożności opublikowania zasad tworzenia postaci i awansu mogą czynić taki produkt bezużytecznym. (Tu rozwiązaniem jest rezygnacja ze znaczka i oparcie gry na "czystej" OGL).

b) Zbyt duże zmiany mogą czynić całą zabawę niewartą świeczki. Kupując produkt d20 liczę, że będzie on opierał się (mniej lub bardziej) na znanej mi mechanice.

Przykładem co można wycisnąć z D20 jest seria [link widoczny dla zalogowanych] (recenzje można znaleźć na [link widoczny dla zalogowanych])


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:57, 01 09 2006
Erpegis
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Kilka przykładów, oczywiście ekspertem nie jestem:
Spellslinger, Grimm - zmieniona lista umiejętności - Spot, Hear, Search np. zebrano w Notice - spostrzegawczość.
Conan d20, Star Wars revised - zbroje zamiast dodawać do klasy pancerza, redukują obrażenia.
Traveller - dodano siódmą cechę - wykształcenie (EDU)
Mutants and Masterminds: postać tworzymy punktowo, poziom postaci jest opcjonalny i służy tylko ograniczaniu najpotężniejszych supermocy, nie ma HP.
Blue Rose - to chyba jest trued20, wyeliminowano wartości liczbowe cech (Siła +4 zamiast Siła 1Cool, zmiana poziomu jest bardziej płynna, są tylko 3 klasy, system obrażeń bez HPków.
Chyba tylo Deadlands pozostawiły charakter (praworządny dobry itp.), jako część mechaniki.
Wiele gier wprowadza punkty losu, czyli metagrowe punkty do uniknięcia śmierci, przerzutu nieudanego rzutu kostką... W GW są punkty mocy, podobnie jest w Conanie, M&M, a nawet w Eberronie, choć to setting. W wielu wyeliminowano ataki okazyjne.

[link widoczny dla zalogowanych] - zajrzyjcie pod 'Variant Rules'.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:44, 01 09 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Dla uzupełnienia ze strony "prawnej":
Star Wars nie jest nawet OGL - nie można wykorzystywać zawartych w nim reguł.
Conan RPG (a nie Conan d20) jest na OGLu.
Tak samo jak M&M i "Blue Rose".
Na podstawie wariacji d20 z Blue Rose powstało True20 (Nazwana wariacja zasad a jednocześnie marka) - od niedawna można odpłatnie się pod nią podpiąć.
Podobnie dla produktów powiązanych z M&M powstał znaczek "M&M Superlink" do wykorzystania (darmowego, za akceptacją) dla innych wydawców.
Znaczki "True20" oraz "M&M Superlink" można w sumie porównać do d20 - pozwalają na "wskazanie zgodności" ze znaną marką (bo wykorzystywać rozwiązania można bez problemu zgodnie z OGLem).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:40, 01 09 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Tylko poco. Moim zdaniem jak ktoś chce stworzyć już komercyjny system oparty na d20 to niech się trzyma dobrze znanego d20, ewentualnie dołoży swoje klasy czy featy i rasy, to można pozmieniać a resztę mechaniki nie tykać. Bo jak jakiś dd-kowiec podejdzie zobaczy d20, weźmie do rączki przejrzy i zobaczy że to lipa a nie d20 to raczej się nie ucieszy. Jak ktoś chce zrobić swoją mechanikę to niech robi swoją a nie jakieś mutanty popromienne. Ewentualnie dodać mechanikę d20 lub własną jako regułę opcjonalną, dodatek czy coś takiego.

PS. ja całą podstawówkę w madżika grałem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:37, 01 09 2006
Erpegis
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Moim zdaniem jak ktoś chce stworzyć już komercyjny system oparty na d20 to niech się trzyma dobrze znanego d20, ewentualnie dołoży swoje klasy czy featy i rasy, to można pozmieniać a resztę mechaniki nie tykać. Bo jak jakiś dd-kowiec podejdzie zobaczy d20, weźmie do rączki przejrzy i zobaczy że to lipa a nie d20 to raczej się nie ucieszy


Fascynujące. Chcesz o tym porozmawiać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:51, 02 09 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





W sumie nie. Mama zabrania mi z obcymi rozmawiać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:15, 02 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Dobra, a dalszą dyskusję o niczym przenieście na pw albo do hydeparku. Tutaj proszę na temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
d20, settingi jak to wygląda
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin